Ei paljon verot haitaa

Mitä voi vähentää yrityksen verotuksessa?
Mitä liikkeen- tai ammatinharjoittaja voi vähentää verotuksessa
autokulut.
työmatkakulut.
työtilan vuokra ja työhuonevähennys.
edustusmenot.
poistot ja pienhankinnat.Toimistotarvikkeet, huonekalut ja tietotekniikka ovat pääsääntöisesti vähennyskelpoisia. Esimerkiksi tietokoneet, erilaiset tietokoneohjelmat, muistitikut, puhelimet, mapit, kynät, vihkot sekä toimitilan huonekalut voidaan vähentää verotuksessa.
Mitä saa laittaa firman piikkiin? - Opas vähennyskelpoisiin kuluihin

Tilitoimisto Äly
https://tilitoimistoaly.com › mita-saa-laittaa-firman-piikkiin
Voiko yrittäjä vähentää silmälasit verotuksessa?
Verotuksessa vähennyskelvottomiksi luetaan siis kaikki työterveyshuollon ulkopuoliset terveydenhuollon palvelut. Ne luetaan yksityisiksi elantokuluiksi. Tällaisia ovat mm. hierojalla tai vastaavalla käynnit, tavallisten silmälasien hankinnat ja hammashuollon kulut.
Yrittäjän työterveyskulut | ALVin tukipalvelu - Intercom

Intercom
https://intercom.help › 2911282-yrittajan-tyoterveyskulut
Mitä vaatteita voi vähentää verotuksessa?
Työvaatteista voidaan myöntää verotuksessa vähennystä silloin, jos työpukua ei voi käyttää muuten kuin työtehtävissä tai jos vaatetusmenot ovat olennaisesti tavanomaista suuremmat sen vuoksi, että työ kuluttaa vaatetusta erityisen paljon tai työ on erityisen likaista.
Tulonhankkimiskulut ansiotuloista - vero.fi

Tulonhankkimiskulut ansiotuloista - vero.fi
https://www.vero.fi › tulonhankkimiskulut_ansiotuloist4
Saako yritys vähentää lainan korot?
Lainojen korkomenot:

Lähtökohtaisesti kaikki liiketoimintaan liittyvät korot ovat vähennyskelpoisia – suuremmilla yrityksillä on toki korkojen vähennysoikeuteenkin liittyviä rajoituksia. Sen sijaan veroihin liittyvät korot ja niiden seuraamusmaksuihin liittyvät korot ovat vähennyskelvottomia.1.10.2024Saako YEL-maksun vähentää verotuksessa?
Voit vähentää YEL-maksut joko liike- ja ammattitoiminnan veroilmoituksella, henkilökohtaisella veroilmoituksella tai antaa puolison vähentää maksut veroilmoituksellaan.
YEL-maksujen vähentäminen verotuksessa - Taloushallintoliitto

Taloushallintoliitto
https://taloushallintoliitto.fi › vinkkilista-yrittajalle › yel-...
Voiko yritys antaa lahjan?
Voiko puhelimen vähentää verotuksessa?
Verottajan ohjeiden mukaan vuodesta 2021 lähtien yksittäinen työpuhelin on voinut maksaa korkeintaan 1200 euroa, jotta sen hankintamenon voi vähentää kerralla. On hyvä huomioida, että tällaisia pienhankintoja voi vähentää yhteensä 3 600 euron arvosta.10.12.2024
Puhelimen osto yritykselle

Elisa Yrityksille
https://yrityksille.elisa.fi › ideat › puhelimen-osto-yrityks...
Voiko tietokoneen vähentää yrityksen verotuksessa?
Tietokone ja tietoliikenneyhteys

Voit vähentää tietokoneen hankintakustannukset sekä tietoliikennekuluja, jos käytät omaa tietokonetta työssäsi.12.3.2025
Tulonhankkimismenot - vero.fi

Vero
https://www.vero.fi › henkiloasiakkaat › vahennykset › t...
Paljonko YEL maksaa?
4170
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Palkansaajat ei saa mitään vähennyksiä vaan saavat vaan maksaa nuomloistwn ilmais edut

Äänestä
  • Ala yrittäjäksi, älä kitise.

    Äänestä

Mistä sä vähennät ja mitä? Tarvitaan ensin tuloja.

Äänestä

Joo voi vähentää suuren osan TULONHANKINTA kuluista jota nyt yrityksille koituu mitä siitä? Yrityksen tulot koostuu nettotuloista ja ne maksetaan sitten palkkana ihan kuten muutenkin työntekijöille, katso vaikka sadan sattumavaraisen yrityksen nettotulos niin eipä ole suomen kulurakenteen ansiosta kehumista tai katso yrittäjien keskimääräinen tulotaso... eipä sekään ole edes työntekijöiden tasolla niin onko mielestäsi siis ongelma että kuuluisi saada riskinottajien vieläkin siis enemmän vähemmän kuin muiden vai mikä on pointtisi? Enemmänhän tietysti pitäisi jäädä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi-ap kirjoitti:

Mitä voi vähentää yrityksen verotuksessa?
Mitä liikkeen- tai ammatinharjoittaja voi vähentää verotuksessa
autokulut.
työmatkakulut.
työtilan vuokra ja työhuonevähennys.
edustusmenot.
poistot ja pienhankinnat.Toimistotarvikkeet, huonekalut ja tietotekniikka ovat pääsääntöisesti vähennyskelpoisia. Esimerkiksi tietokoneet, erilaiset tietokoneohjelmat, muistitikut, puhelimet, mapit, kynät, vihkot sekä toimitilan huonekalut voidaan vähentää verotuksessa.
Mitä saa laittaa firman piikkiin? - Opas vähennyskelpoisiin kuluihin

Tilitoimisto Äly
https://tilitoimistoaly.com › mita-saa-laittaa-firman-piikkiin
Voiko yrittäjä vähentää silmälasit verotuksessa?
Verotuksessa vähennyskelvottomiksi luetaan siis kaikki työterveyshuollon ulkopuoliset terveydenhuollon palvelut. Ne luetaan yksityisiksi elantokuluiksi. Tällaisia ovat mm. hierojalla tai vastaavalla käynnit, tavallisten silmälasien hankinnat ja hammashuollon kulut.
Yrittäjän työterveyskulut | ALVin tukipalvelu - Intercom

Intercom
https://intercom.help › 2911282-yrittajan-tyoterveyskulut
Mitä vaatteita voi vähentää verotuksessa?
Työvaatteista voidaan myöntää verotuksessa vähennystä silloin, jos työpukua ei voi käyttää muuten kuin työtehtävissä tai jos vaatetusmenot ovat olennaisesti tavanomaista suuremmat sen vuoksi, että työ kuluttaa vaatetusta erityisen paljon tai työ on erityisen likaista.
Tulonhankkimiskulut ansiotuloista - vero.fi

Tulonhankkimiskulut ansiotuloista - vero.fi
https://www.vero.fi › tulonhankkimiskulut_ansiotuloist4
Saako yritys vähentää lainan korot?
Lainojen korkomenot:

Lähtökohtaisesti kaikki liiketoimintaan liittyvät korot ovat vähennyskelpoisia – suuremmilla yrityksillä on toki korkojen vähennysoikeuteenkin liittyviä rajoituksia. Sen sijaan veroihin liittyvät korot ja niiden seuraamusmaksuihin liittyvät korot ovat vähennyskelvottomia.1.10.2024Saako YEL-maksun vähentää verotuksessa?
Voit vähentää YEL-maksut joko liike- ja ammattitoiminnan veroilmoituksella, henkilökohtaisella veroilmoituksella tai antaa puolison vähentää maksut veroilmoituksellaan.
YEL-maksujen vähentäminen verotuksessa - Taloushallintoliitto

Taloushallintoliitto
https://taloushallintoliitto.fi › vinkkilista-yrittajalle › yel-...
Voiko yritys antaa lahjan?
Voiko puhelimen vähentää verotuksessa?
Verottajan ohjeiden mukaan vuodesta 2021 lähtien yksittäinen työpuhelin on voinut maksaa korkeintaan 1200 euroa, jotta sen hankintamenon voi vähentää kerralla. On hyvä huomioida, että tällaisia pienhankintoja voi vähentää yhteensä 3 600 euron arvosta.10.12.2024
Puhelimen osto yritykselle

Elisa Yrityksille
https://yrityksille.elisa.fi › ideat › puhelimen-osto-yrityks...
Voiko tietokoneen vähentää yrityksen verotuksessa?
Tietokone ja tietoliikenneyhteys

Voit vähentää tietokoneen hankintakustannukset sekä tietoliikennekuluja, jos käytät omaa tietokonetta työssäsi.12.3.2025
Tulonhankkimismenot - vero.fi

Vero
https://www.vero.fi › henkiloasiakkaat › vahennykset › t...
Paljonko YEL maksaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu