https://www.iltalehti.fi/talous/a/efa04983-15ba-4d5c-b05b-b76a24225193
"Yllätysvero uhkaa 2,1 miljoonaa suomalaista – Näin vältät.
– Haimme verottajalta kantaa etukäteen. Kanta on se, että käyttämättömät bonukset tulevat vuodenvaihteessa verotettaviksi, Ritakallio kertoo.
Laki muuttuu ensi vuoden alussa niin, että OP:n bonuksista tulee veronalaista tuloa. Siksi niistä pidätetään 30 prosentin pääomatulovero. Mikäli pääomatuloja saa vuoden aikana yli 30 000 euroa, nousee pääomatulovero 34 prosenttiin.
Ritakallion mukaan veron voi välttää käyttämällä OP:n bonukset esimerkiksi erilaisiin vakuutuksiin, joita asiakkailla ei tällä hetkellä ole."
Eikö verottaja tiedä, ettei niitä käyttämättä jääneitä bonuksia asiakkaan tilille rahana makseta, vaan bonukset voi käyttää ainoastaan vakuutusmaksuihin ja muihin pankin kuluihin.
Jos bonuksia ei käytä, niin ne jäävät pankille, ei asiakas niitä rahana saa !
"Yllätysvero uhkaa 2,1 miljoonaa suomalaista – Näin vältät.
– Haimme verottajalta kantaa etukäteen. Kanta on se, että käyttämättömät bonukset tulevat vuodenvaihteessa verotettaviksi, Ritakallio kertoo.
Laki muuttuu ensi vuoden alussa niin, että OP:n bonuksista tulee veronalaista tuloa. Siksi niistä pidätetään 30 prosentin pääomatulovero. Mikäli pääomatuloja saa vuoden aikana yli 30 000 euroa, nousee pääomatulovero 34 prosenttiin.
Ritakallion mukaan veron voi välttää käyttämällä OP:n bonukset esimerkiksi erilaisiin vakuutuksiin, joita asiakkailla ei tällä hetkellä ole."
Eikö verottaja tiedä, ettei niitä käyttämättä jääneitä bonuksia asiakkaan tilille rahana makseta, vaan bonukset voi käyttää ainoastaan vakuutusmaksuihin ja muihin pankin kuluihin.
Jos bonuksia ei käytä, niin ne jäävät pankille, ei asiakas niitä rahana saa !
Vastaukset 1
Vanhimmat
Lue enemmän, tiedät enemmän ja puhut ehkä vähemmän paskaa.
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakkuus/op-bonus