Olen viime aikoina seurannut netissä yleistyvää ilmiötä, jossa mainostetaan erilaisia “verkkokurssivalmennuksia” tai “digituotehaasteita”. Niissä luvataan, että kuka tahansa voi rakentaa oman verkkokurssin, saada “automaattisia myyntejä” ja jopa taloudellisen vapauden muutamassa kuukaudessa.
Olen itse osallistunut yhteen ilmaiseen webinaariin, ja siinä tuli vähän ristiriitainen fiilis. Esitys oli näyttävä ja puhujat vakuuttavia, mutta lopussa painostettiin ostamaan useiden tuhansien eurojen valmennus, ja väitettiin että “paikkoja on enää muutama jäljellä”.
Kävin myöhemmin etsimässä verkosta näitä “asiakastarinoita”, joista puhuttiin, mutta en löytänyt niistä oikeita henkilöitä tai kursseja.
Kysymys siis muille:
• Oletteko te osallistuneet tällaisiin “rakennetaan oma digituote” -kursseihin?
• Onko joku oikeasti saanut niistä tuloksia?
• Missä menee raja rehellisen markkinoinnin ja liiallisen hypen välillä?
Olisi kiinnostavaa kuulla kokemuksia — niin hyviä kuin kriittisiäkin — jotta muut tietävät, mihin ovat rahansa laittamassa.
Mentormind - Onko muilla kokemuksia verkkovalmennuksista, joissa luvataan suuria tuloja?
44
2519
Vastaukset
- Anonyymi
Lukekaa täältä näiden kaverusten aiemmat tempaukset. Hävytöntä toimintaa, kaukana rehellisestä liiketoiminnasta.
https://www.vauva.fi/comment/80496505?page=3- Anonyymi
Linkki ei jostain syystä toimi
- Anonyymi
Joo kannattaa pysyä kaukana, lupailevat lihan liikoja ja todellisuus ei todellakaan vastaa lupauksia
- Anonyymi
Olin mukana 8kk, maksoin törkeän aloitusmaksun ja sekään ei riittänyt. Olisi vielä pitänyt maksaa reilusti lisää saadakseen ” yksilöllistä opastusta” sekä tietenkin kk maksu päälle. Käytännön neuvot olivat ympäripyöreitä. En tienannut penniäkään, maksoin vaan… en suosittele kyllä kenellekään.
- Anonyymi00005
Nämä heittivät livestä pihalle kun kommentoin klo 21:20 että eikö sen seminaarin pitänyt loppua ysiltä kun olisi muita hommia. Epäilyttävää meininkiä että noinkin pieni kritiikki menee noin kovasti tunteisiin. Itse seminaarit täynnä ympäripyöreää lätinää/itsekehua ilman yhtään konkreettista vinkkiä muuta kuin että liittyä heidän alustalleen ja maksaa siitä tuhansia. Tee itse tekoälyllä paremmin asiat joista he puhuvat. Mietin myös seminaarien aikana että kuinka moni chatista on oikea ihminen ja kuinka moni heidän palkkalistoillaan kun meininki oli välillä epäilyttävää kehumista chatissakin
- Anonyymi00006
Minut myös potkittiin pihalle kun kysyin "miksi kritiikki moderoidaan pois ja teettekö tekoälyllä nämä esimerkkinä käytetyt tyytyväiset asiakkaanne". Kommenttini poistettiin ja minut poistettiin webinaarista.
Pyramidihuijaukselta vaikuttaa. - Anonyymi00007
Suurissa silmissä on vähän suuremmat luomet.
Tapsavaan - Anonyymi00008
Itse olen juuri kyseisellä 10k digituotehaastekurssilla. Heräsi epäilykset monista asioista jätkien esityksessä.
1. Sinun luoma kurssi on ainoastaa heidän alustallaan myynnissä mistä joudut maksamaan. En usko hetkeäkään, että kurssi tavoittaa kohdeyleisöä heidän maksullisella alustalla.
2. Lupaavat kaikkea eikä sinulla tarvitse olla edes ideaa. Näin saavat suuren yleisön ja maksavia ihmisiä alustalleen.
3. Netissä olevat ihmisiset joilla on ”hyvät kokemukset” tuotteesta ovat heillä töissä. Esim Julia Nuutinen.
4. Zoomkurssilla aktivoivat ihmisiä täyttämään chatin hep, hurraa ja minä sanoilla joka minimoi mahdollisuuden kriittisiin kysymyksiin tuotetta kohtaan.
5. Heillä on affiliate käytäntö sivuillaan eli jos houkuttelet sinne kaverin saat pienen osan tuotosta.
Aika paljon on merkkejä pyramidihuijauksesta.
Olkaahan kriittisiä!
Itse ajattelin tehdä verkkokurssin tekoälyä hyödyntäen, mutta en heidän alustallaan. - Anonyymi00009
Tulon myös juuri heitetyksi ulos samaisesta zoomista, kun kysyin onko joku osallistuja onnistunut löytämään heidän digituotekauppansa Googlesta…
Samalla myös hakuja tehdessäni totesin Googlesta että kyseinen verkkodomain on varattu heidän yritykselleen 16.12.2025… eli ihan huikeaa historiaa ei alle kolmessa viikossa varmasti vielä ole kaupalla….
Pientä huiputuksen makua taitaa olla. - Anonyymi00010
Mahtavaa oli saada vastaus miksi nuita vastauksia huutelivat kirjoittamaan koko ajan. Eli piilottamaan kriittiset kommentit koska ei nitä ehdi kukaan lukea ja oikeasti osallistujia oli ihan hitokseen.
Minut potkittiin pihalle tuolta digihaasteesta juuri samaisesta (5-7.1.2025) kun kysyin että jos en osallistu 1500 euron kurssiin, loppuuko tieni tähän?
Heittivät pihalle enkä uudestaan enää sisälle pääse.
Jos tutkitte postauksia ja sivustoja heihin liittyen, niin huomaatte, että ne on tehty blokkeriin tms. ilmaiseen alustaan, jopa keskustelusivuille laitettu mainoslinkkejä, josta on aina linkki heidän kurssi- ilmoittautumissivulle.
Vahvan toimivan, vakaan ja luotettavan yrityksen ei tarvitse käyttää tällaisia keinoja.
He markkinoivat omalla kurssilla nimenomaan AIn -käyttöä, miten helppoa on käyttää avatar hahmoja, ilman omia kasvoja. Mietin tuolla kurssilla, että noinkohan heidän asiakkaat on nnäille tehty. Yritystiedoissa viime vuoden liikevaihto 1000 euroa heidän ilmoittamasta miljoonatuloksesta poikkeaa hieman. - Anonyymi00011
Joo on nyt tullut oltua pari iltaa tässä digituotehaaste jutussa mukana, vain näissä webminaareis jotka on aika tykitystä, ja joo yhdyn edellisiin että en tiedä mistä he on repineet ne niin sanotut 2milj. tulot kun kummaltakaan ei löydy taloustiedoista mitään lähellekkään sitä, kymmeniä ja satoja tuhansia joo on tuloissa mutta juuri tämä heidän mainostamansa mentormind alusta ei ole kun tuottanut tuon 1000€ vuonna 2024. Joten terveellä varauksella saa olla kun heitä kuuntelee, ideoita antaa mutta en laittaisi rahojani tähän mentormind alustaan. Ja juuri tässä 2 illassa nostettiin tuo liittyminen valmennukseen, joka normaalisti maksaa melkein 5000€ mutta jos olisit nyt liittynyt niin se olisi ollut 1500€ :D sitä sit käsiteltiin reilu puolitoista tuntia yli aikaa webminaarin päättymis ajan jälkeen, ja sitten vasta suoritettiin "arvonta" josta kait voittaa iphonen ja macbookin, toivottavasti arvonnan voittanut todella ne saa. Ja todellakin jos jotain kritiikkiä selvästi tulee chattiin se häviää sieltä tai peittyy juuri sillä hetkellä vetäjien pyyntöön kirjoittaa juuri näitä: numeroita, kyllä tai minä lauseita ja moni siellä näin tekee niin kritiikki viestit katoaa jo näin ja ilmeisesti kyseinen henkilö potkitaan myös ulos joka on kritiikkiä kirjoittanut, kumma ettei iteselleni käynyt koska sanoin että en nyt liity valmennukseen mutta voiko mentormindia käyttää silti, niin tämä Sami sanoin vaan että siellä se alusta on, tosi tyhjentävästi, mutta sekin kävi sitten ilmi että mentormindin digituotekauppa paikalle pääsee näkymään vain jos on liittynyt tuohon valmennukseen. Eli eipä siitä kannata, jos kokeilee tuon 2 viikkoa sitä, niin jatkaa sitä ja alkaa maksaa 29€/kk maksua jos et edes pääsisi ekana päivänä kerrottuun digituotekauppaan näkyville. Eli loppuun vielä varauksella varautua heidän puheisiinsa.
- Anonyymi00012
Esitin kans joulukuun webinaarissa kysymyksiä koskien heidän webstorea että kuinka potentiaalinen asiakas ylipäätään löytäisi sinne ja mikä on suora domain.
Ei tullut vastauksia.
Idea kuullosti sinällään hyvältä mut kaikki hypetys mitä netti tarjoaa vaikuttaa kyllä täysin käsikirjoitetulta ja päälleliimatulta.
Otin kk lisenssin ja kokeilin luoda alustalla verkkokurssin pohjan joka kyllä onnistui AI toimesta hienosti. Videoiden ja sisällön luominen vielä tutkimisen alla.- Anonyymi00013
Saako niitä luomiaan verkkokursseja ulos sieltä alustalta missään formaatissa, jos haluaisi niitä myydä jossain muualla?
Ja eilen myös kysyin, mikä noiden heidän järjestelmänsä sisällä tehtyjen kurssien omistusoikeus on , jos lopettaa kk- maksullisen järjestelmän käytön. Ei tullut vastausta ei… Taitaa pojat kaupata olematonta digituotekauppaa, kuten opettivat osallistujiakin ”myymään kurssin ensin ja luomaan sen vasta myynnin jälkeen, ettei tee turhaa työtä”… - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Saako niitä luomiaan verkkokursseja ulos sieltä alustalta missään formaatissa, jos haluaisi niitä myydä jossain muualla?
Ja eilen myös kysyin, mikä noiden heidän järjestelmänsä sisällä tehtyjen kurssien omistusoikeus on , jos lopettaa kk- maksullisen järjestelmän käytön. Ei tullut vastausta ei… Taitaa pojat kaupata olematonta digituotekauppaa, kuten opettivat osallistujiakin ”myymään kurssin ensin ja luomaan sen vasta myynnin jälkeen, ettei tee turhaa työtä”…Samoja kokemuksia kuin edellisillä kommentoijilla. Verkostomarkkinointihuijauksesta selkeästi kyse. Olen viemässä tätä itse eteenpäin, jotta saadaan nämä tyypit vastuuseen. Minutkin heittivät pois webinaarista, kun kysyin tarkentavan kysymyksen alustan toimivuudesta.
Älkää antako heille senttiäkään, lueskelin että myöskään 1500 eurolla ihmiset eivät ole saaneet minkäänlaista vastetta rahoille. Kaikki positiivinen mitä netistä luette on osa heidän luomaa huijausta ja maksettuja yhteistyökumppaneita. - Anonyymi00034
Anonyymi00014 kirjoitti:
Samoja kokemuksia kuin edellisillä kommentoijilla. Verkostomarkkinointihuijauksesta selkeästi kyse. Olen viemässä tätä itse eteenpäin, jotta saadaan nämä tyypit vastuuseen. Minutkin heittivät pois webinaarista, kun kysyin tarkentavan kysymyksen alustan toimivuudesta.
Älkää antako heille senttiäkään, lueskelin että myöskään 1500 eurolla ihmiset eivät ole saaneet minkäänlaista vastetta rahoille. Kaikki positiivinen mitä netistä luette on osa heidän luomaa huijausta ja maksettuja yhteistyökumppaneita.Maksoin 5000 e, olen kysynyt useamman kerran, mikä ero on 1500e, 3000 e ja 5000 e paketeilla. Kuulemma VIP chat ja kaikki luodaan valmiina... päivämäärät ns. Kusee webinaaria et ehdi pitää siihen mennessä mitä myyntisuppilo ohjaa.. chat ei toimi. .. ei vastata. Olen vienyt kuluttaja-asiamiehelle asiani tänään. Vaadin 5000 e palautusta. Todella harmittavaa, että näin poletaan rehellisten yrittäjien tietä rapaan.
- Anonyymi00015
Jouduin eilen juuri huijatuksi. Painostettuna zoom-istunnon aikana ostin tuon 1500 euron valmennuksen. Peruutuksen pitäisi toki onnistua, kun tuotetta ei ole vielä käytetty eikä 14 päivän takaraja ole mennyt umpeen. En saa kuitenkaan heihin yhteyttä mitään kanavaa pitkin. Zoomista minut heitettiin pihalle saman tien, kun sanoin haluavani perua tilauksen.
- Anonyymi00016
Joo tänään kanssa porukkaa heitelty pihalle kun kysytty "vääriä" kysymyksiä ja kehtaa vähän epäillä tätä aitoutta. Ja eilen sanoivat ettei avaa enään tänään sitä 1500€ tarjousta mutta kuinkas ollakkaan tottakai se oli taas tänään saatavilla! Yrittävät räikeästi saada lisää ihmisiä lankaan!!
- Anonyymi00020
Sama juttu! Miten saan peruttua tilauksen?
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
No nyt joku heidän juristi vastasi yhteen viidestä sähköpostista, jonka lähetin. (Olen yrittänyt myös soittaa ja laittaa viestiä eri kanavia pitkin. Tosin osa heidän ilmoittamistaan sähköpostiosoitteista ja puhelinnumeroista ei ole käytössä.)
Kuulemma olen ostaessani hyväksynyt ehdot, jotka mitätöivät tuon 14 päivän peruutusoikeuden. Törkeää!
En edes päässyt kirjautumaan alustalle. Liekö estäneet sähköpostiosoitteeni.
Tein rikosilmoituksen. - Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Rikosilmoitus. Maksoin myös ja yhteydenpito loppui.
- Anonyymi00025
Täysin uskomatonta! "Painostettuna zoom-istunnon aikana ostin tuon 1500 euron valmennuksen."
Miten teillä on varaa/rahaa ostaa tuon hintaisia valmennuksia? Minulta Zoom-huijari ei saisi irti edes 150 euron panostusta verkkokurssille, kun 150 euroakin jo ihan mielettömän suuri summa. Ainakin minulle.
En voi uskoa, että koko Suomesta löytyy ketään, joka maksaa yli 1000 euroa jostain kurssista. Tämähän on ihan Amerikan meininkiä. Siellä on näitä itsensä kehittämiskursseja, mutta siellä on myös maksavia asiakkaita, joilla on rahaa käydä kurssilla. Ei Suomessa normi palkansaaja saa kasaan edes 100 euroa kurssille menoon.
Minä voisin maksaa 15 euroa, jostain parin tunnin kurssista. Se kuulostaa järkevämmältä tiketin hinnalta.
- Anonyymi00017
Aijai, kunpa joku linkittäisi tämän keskustelun sinne zoomiin… ja ihmiset säästyisi huijaukselta!
- Anonyymi00018
Ei sinne webinaariin jäänyt lopulta enää ketää kun varmaan jo niin monta ”mustaa lammasta” poistettu keskustelusta. Kannattaa tehdä rikosilmoitus jos et ole saanut rahojasi takaisin 14päivän kuluessa (kuluttajasuojalaki suojaa teitä).
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei sinne webinaariin jäänyt lopulta enää ketää kun varmaan jo niin monta ”mustaa lammasta” poistettu keskustelusta. Kannattaa tehdä rikosilmoitus jos et ole saanut rahojasi takaisin 14päivän kuluessa (kuluttajasuojalaki suojaa teitä).
Mitenköhän saan peruttua tuon? Kaduttaa ja haluan perua, eilen tilasin..
- Anonyymi00019
Hei, olin myös tänään tuossa Zoom-esityksessä. Sama havainto, että aika lennokkaita visioita herroilla oli. Muutama terveen kriittinen kysymys Chat:ssa vilahti mutta katosivat nopeasti Eräs Chattaaja viittasi Pyramidikauppaan niin sekinnäke ysvain vilahti ja katosi saman tien.
Merkillinen havainto myös Chat keskustelussa kun Hra:t kertoivat, että vain 25 paikkaa kurssille ja joku Herroista laittoi laskurin, että monta paikka jo mennyt niin huomasin jossain vaiheessa, että joitakin paikkoja oli laskettu kahteen kertaan tai muuten manipuloitu osallistujien määrää. Tässä vaiheessa minulle tuli ns. BadFeelings, että jos noin yksittäisessä asiassa on epämääräisyyksiä niin miten koko formaatti voisi toimia niin täydellisesti kun annetaan ymmärtää. Minulle kyllä jäi negafiilis tuosta "Huutokaupasta". - Anonyymi00023
Osallistuin myös siihen esitykseen ja maksoin. Ei ole sen koommin mitään kuulunut. Piti tulla pääsy heidän järjestelmään eikä mihinkään viesteihin ei ole vastattu sen jälkeen kun maksu on suoritettu Alkaa hieman jo huolestuttaa menikö rahat huijaukseen
- Anonyymi00026
Olen osallistunut MentorMind valmennukseen maksaen siitä 1500e, mutten koskaan saanut mitää vastinetta rahoilleni. Ryhmistä mut potkittiin kyllä pois ja blokattiin, kun ilmaisin tyytymättömyyttäni, ja uhkailtu on kymmenien tuhansien eurojen sakoilla, jos otan yhteyttä muihin huijattuihin. Toivon, että tällainen rikollinen toiminta saataisiin jo pian loppumaan.
- Anonyymi00029
Rikosilmoitus, sain rahani takaisin kauhean väännön ja uhkailun kanssa, kun uhkasin kertoa somessa ettei saa rahojaan takas.
- Anonyymi00027
Tänään taas uudessa zoom-sessiossa poistettu porukkaa jälleen, kun vähän epäilty jotain. Kommentit poistuu samantien kun tulevat hetkellisesti näkyviin.
- Anonyymi00028
Härskisti puhuvat miljoonien liikevaihdosta, mutta kun googlettaa heidän tietonsa, niin eihän ole kuin reilu 1000€ luokkaa... Älkää hyvänen aika menkö lankaan tähän huijaukseen!
- Anonyymi00030
Heti kun kommentoin, että tämä on huijausta, ja kehotin katsomaan tätä keskustelua, lensin pihalle. Vahvistaa muiden kokemukset, VAROKAA!
- Anonyymi00031
Mut potkittii pois tämän päivän webinaaristaHETI kun kysyin että onko heillä kommenttia pyramidihuijassyytöksiin.. jos kurssi maksaa ton verran niin eiköhän niitten tulot tule asiakkaiden värväämisestä kuin minkään tuotteiden myynnistä. Selkee pyramidihuijaus
- Anonyymi00032
Olin kyseisten herrojen tekoäly haasteessa missä todettiin että tekoäly tekee asiat helpoksi. Siellä piti auttaa/opettaa miten sitä käytetään mutta sen sijaan 2 iltana jauhettiin vain kuinka hyvä alusta heillä on ja paljonko sillä on tehty jo hilloa.
Onneksi joku laittoi chattiin totuuksia ja tietenkin se heitettiin pihalle niin kuin täällä on jo todettu. Koitin muutaman kerran kysyä että koska sitä teko älyä opetetaan niin viestit poistettiin todella nopeasti. Hieman harmittaa kun useat naiset jo näyttivät ostaneen kurssin laitoin chattiin että käykää nyt lukemassa hieman firmasta enne kuin heitätte rahanne hukkaan, saman tien viestini poistettiin ja monoa perään eli pysykää kaukana moisesta mentor bs;stä !!!- Anonyymi00033
Webinaarin piti kestää 19-21. Oltiin jo 20min yliaikaa ja kun kysyin asiallisesti tuleeko vielä jotain vai seurataanko vaan mukaan liittyviä niin lensin ulos. Loppuun piti olla huima yllätys niin siksi ihmiset siellä vielä pojottaa.
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Webinaarin piti kestää 19-21. Oltiin jo 20min yliaikaa ja kun kysyin asiallisesti tuleeko vielä jotain vai seurataanko vaan mukaan liittyviä niin lensin ulos. Loppuun piti olla huima yllätys niin siksi ihmiset siellä vielä pojottaa.
Webinaarin whatsapp-ryhmäkin suht kyseenalainen. Vain ylläpitäjät pystyvät lähettämään viestejä ja vain ylläpitäjät näkevät jos poistut ryhmästä…
- Anonyymi00035
Luvattua Thaimaan matkan arvontaa ei suoritettu eikä puhuttu mitään enää Livessä.
- Anonyymi00037
Tuo on 1,5k kurssi on PELKKÄ SISÄÄNHEITTOTUOTE
Harhaanjohdetaan siinä, että saa muka henkilökohtaista apua. Ei saa! " valmennus(myynti)puhelussa" kerrottiin HYVIN painostavaan sävyyn, että maksa 5k lisää niin sitten tehdään yhdessä. Onneksi siitä jäi huono maku , kun ei näköjään silläkään hinnalla kommenttien perusteella saa opastusta. Miten ihmeessä tällainen voi jatkua? Minusta oli nyt selkeästi myös panostettu siihen että esitellään pienintä klarnan kk- erää , ihmisille joilla voi olla jo rahavaikeuksia. Hyvin kyseenalaista. - Anonyymi00038
Nämä tekoälyillat on rakennettu ihan kuin suoraan pyramidihuijauksen oppikirjasta. Älkää missään nimessä laittako euroakaan ja jos olette jo haksahtaneet, niin tehkää rikosilmoitus. Nämä vesselit kuuluu ihan jonnekin muualle, kuin kertomaan ihmisille muka tekoälyn hyödyntämisestä!
- Anonyymi00039
Noniin, case 🚩 Mentormind 🚩. Kylvän hieman avainsanoja tähän tekstiin, jotta jengi voi löytää helpommin tietoa näistä. Victor Jansson, IG:ssä @victorcjansson, ja Sami-Matias Breilin, IG:ssä @samimatias. Mentormind.fi ja IG:ssä @menestysklubi.
Minulla on kokemusta digituotteistamisesta, dropshippauksesta, print-on-demandista, Amazon Merchistä, ja käytän työssäni eri tekoälyjä (ChatGPT, Gemini, Nano Banana Pro Midjourney, Veo), päivittäin, joten ottakaa sanani pliis tosissaan, älkääkä langetko näiden hessujen ansaan.
Törmäsin IG:ssä heidän kaksipäiväisen tekoälyhaasteen mainokseen ja mielenkiinnosta osallistuin. Nää “coachit” on aina uhka vai mahdollisuus. Jotkut yrittävät vilpittömästi omalla osaamisellaan auttaa ihmisiä ja valmentamaan heidän elämästään parempaa rehellisin ja moraalisin keinoin. Jotkut taas tarttuvat aina ajan trendiin (kröhöm, tekoäly, kröhöm) ja yrittävät lypsää hölmöläisiltä hyväuskoisilta rahat pois juosten kusten tehdyllä alustallaan ja metodeillaan. Mentormind on näistä jälkimmäinen.
Heidän tekoälyhaasteessa näytetään miten helposti voit rakentaa tekoälyn avulla oman verkkokurssin aiheesta X. Esimerkkinä tehtiin 20 minuutissa “Mielen Reset”-niminen mindfulnessiin ja stressinhallintaan nojaava verkkokurssi. Victor syötti aiheen tekoälylle, joka struuttasi ulos kurssikuvauksen ja 3 moduulia verkkokurssiin. Perus ChatGPT-hommaa.
Sitten tehtiin tekoälyavatar-video, joka käytännössä siis toimii kurssin “vetäjänä”, jos et itse halua esiintyä kameralle. Eli tekoälyllä luotu sliipattu nuori nainen lukee monotonisella äänellä tekoälyn luoman käsikirjoituksen rauhoittumisesta ja maadoittumisesta. Yritän visualisoida tekoälykurssivetäjän äänensävyn: KUN STRESSI KASVAA, MIELI EI VAIN KIIHDY – SE ALKAA MYÖS KAVENTUA!!! TÄRKEIN ASKEL ON TUNNISTAA STRESSIN MERKIT HETI, KUN NE ILMESTYVÄT!!! HENGITÄ SYVÄÄN!!! NOIN!!! JA ULOS!!! HYVÄ!!”. Kuulostaako kurssilta, josta maksaisit ja jonka ääreen haluaisit rauhoittua? Huh, stressilevelit vain kasvoivat. Täyttä paskaa. Ja tälle laitettiin hinnaksi 47 €, jonka joku voisi sitten ostaa. Kysymys kuuluu: kuka?
Samaan aikaan Victor hehkuttaa “HEI EIKÖ OOKIN MAKEE JUTTU TÄÄ! TEKOÄLY TEKEE TOSTA NOIN VAAN KAIKEN SULLE HEI WAU! IHAN MIELETÖNTÄ JES, KOMMENTOI CHATTIIN “100” JOS ON SIISTI JUTTU SUN MIELESTÄ KOMMENTOI TEKOÄLY LAITA CHATTIIN HIPHEI!”
Eli tämä Zoomissa pidetty webinaari noudattaa jenkkilästä tuttua taktiikka lypsää ihmisiltä kommentteja chattiin, jotta jengi pysyy mukana ja "motivoituneena" ja se luo fiiliksen että "hei jee tää on meidän yhteinen juttu!" Ei tuossa mitään väärää ole, mutta helvetin rasittavaa.
Eli he yrittävät saada ihmisiä liittymään mentormind.io alustalleen luomaan tekoälyllä tehtyjä verkkokursseja. Kun yrität etsiä jo luotujen kurssien tarjontaa, et löydä niitä mistään.
Muut kommentoijat tässä mainitsivat heidän yritysten liikevaihdon olevan tekaistua. Se saattaa myös olla totta, mutta ainakin Janssonin perustama Funnel 4 You Ab (2997167-9) on Finderin mukaan takonut vuonna 2024 komean 592 000 euron liikevaihdon 51 000 euron tuloksella. MentorMind Oy (3293831-9) on tehnyt vuonna 2024 ainoastaan tuhannen euron liikevaihdon, vuoden 2025 lukuja ei vielä saatavilla.
Mentormindin kyseinen tekoälykurssisetti on suunnattu aloittelijoille, jotka eivät tiedosta, että toimivan ja uskottavan verkkokurssin luomiseen ei riitä pelkkä tekoäly. Sulta pyydetään rahoja takaisin sillä sekunnilla kun joku ostaa sun kuppasen tekoälyllä tehdyn kurssin.
Ja jengi on maksanu jotain 1500 € tästä. Huhhuh. Tolla rahalla saa ostettua 1000x enemmän tietoa ja taitoa oikeasti päteviltä alan osaajilta. Välttäkää näitä pellejä kuin ruttoa.
Heillä saattaa olla tietotaitoa tehdä jotain vakavasti otettavaa, mutta tän tekoälywebinaariripulin jälkeen en aio koskea pitkällä tikullakaan mihinkään mitä nää kaks puoskaria suoltaa ulos. XD
TLDR; Nyt vallitsevaa tekoälyaikaa on kutsuttu uudeksi kultaryntäykseksi. Joten tiivistän viestini seuraavasti: Sanotaan, että kultaryntäyksen aikaan kannattaa myydä lapioita. MentorMindin Victor Jansson ja Sami-Matias Breilin tekee juuri sitä, mutta sillä erolla, että heidän lapionsa on tehty paskasta ja se on rikki. - Anonyymi00040
Kiitos Anonyymi00039. Erittäin hyvä kirjoitus !!
Itse erehdyin sotkeutumaan tähän MentorMind kusetukseen elokuussa 2025. Näin Facebookista mainoksen 14 päivän ilmaisesta kokeilujaksosta kurssille, jossa opetetaan miten tehdä tekoälyä hyödyntäen oma verkkokurssi. Ajattelin kokeilla kun oli maininnat "ilmainen" ja "14 päivän kokeilujakso". Aluksi osallistuin webinaariin, joka oli tätä samaa myyntitykitystä mitä näissä muissa keskusteluissa on tullut jo esille. Webinaarin aikana kaksi osallistujaa potkaistiin pihalle kun he kirjoittivat jotain "sopimatonta" chattiin. Harmi etten ehtinyt lukea mitä he kirjoittivat. Webinaarin lopussa tyrkytettiin VIP jäsenyyttä ja MillionDollarMentor lisäpalvelua. Erehdyin tyhmänä ottamaan tämän silloin vielä maksuttoman lisäpalvelun, kun mielessäni pyöri kokoajan maininta "14 päivän ilmainen kokeilujakso".
Kun kirjauduin MentorMind alustalle ja perehdyin sen sisältöön niin nopeasti tajusin sen olevan aivan täyttä paskaa. Mm. kovasti mainostettuja tekoälytyökaluja ei ollut alustalla, vaan ne olisi itse pitänyt erikseen ostaa täysihintaisina. Alustan chattiin kukaan ei vastannut mitään kun kyselin työkalujen perään. Samoihin aikoihin löysin vauva.fi foorumilla keskustelua MentorMindista ja sinne oli joku linkannut ylen dokkarin "Helppoa rahaa". Tässä Tanskalaisessa dokkarissa on juttua pyramidihuijauksesta. Katsoin dokkarin yle areenalta ja sen jälkeen oli helppo tajua että "ei saatana!" tämä MentorMind noudattaa ihan samaa kaavaa .
Ilmaisella kokeilujaksolla kun olin niin päätin äkkiä perua tilauksen. Muutaman päivän viiveellä minulle vastasi sähköpostitse lakimies. Kuulemma mulla ei ollut peruutusoikeutta, koska olin hyväksynyt MillionDollarMentor ohjelman palveluehdot (ne oli helvetin hyvin piilotettu, olisi pitänyt itse tajuta ne lukea ennen ohjelman ostoa). Väänsin tästä tilauksen irtisanomisesta joulukuun puoliväliin asti. Ilmainen kokeilujakso ei ollut heille peruste irtisanoa tilausta, koska lisäpalvelu MillionDollarMentor sisältää omat palveluehdot ja näin ollen peruutusoikeus menetetään. En muista tarkalleen... mutta heillä oli myös joku oma 100% takuu, että jos kurssin suorittaa niin saa sijoittamansa summan takaisin. Noh, homma eteni siihen pisteeseen, että olin useampaan kertaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja asia lopulta ratkesi edukseni joulukuun puolivälissä. 14 päivän kokeilujakson jälkeen minulle oli tullut klarnaan 1500€ lasku. Klarna mitätöi kyseisen laskun kun esitin heille riittävästi perusteita laskun mitätöinnille mm. sähköposti keskustelut ja kuluttajaneuvonnan asiantuntijan kannan. Oli helvetillinen soppa ja vääntäminen. Onneksi pääsin siitä lopulta eroon. Iso kiitos kuluttajaneuvonnan asiantuntijalle ja klarnan kiistojen ratkaisu tiimille.
Olin muuten yhteydessä iltasanomiin, jos he olisivat tehneet jutun tästä kusetuksesta. Valitettavasti he eivät tarttuneet aiheeseen. - Anonyymi00041
No nyt! https://yle.fi/a/74-20206786
- Anonyymi00045UUSI
Täysin uskomatonta toimintaa, pilaavat kaikkien alan yrittäjien maineen. Häpen silmät päästäni...
- Anonyymi00042
On hyvä
- Anonyymi00043
Yksinäinen? Täältä löytyy seuraa heti 🍓 https://Nicolle.hoty.lat/Nicolle#/?/?/sii49ockg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73863
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104718- 35587
- 46580
- 35577
- 40575
- 29572
- 50540
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34537- 35474