Suurpääoma ja yritykset on nyt hallitus. Se ottaa valheilla valtaanpäässeiden avulla
kaiken minkä irti saa. Neljä miljardia veronmaksajien yhteistä omaisuutta
siirtyy kokoomuksen bisneskavereille tunninjunassa ja kunnat laitetaan maksamaan osa.
Se on ennenkuulumatonta.
Aina aikaisemmin väylä- ja ratahankkeet on kustannettu budjetista..
Tunninjuna on kannattava vain sitä rakentaville yrityksille, bisnesmiehille/naisille,
eli hallituksen eturyhmille.
Kansa maksaa tunninjunan tappiot.
Paljonko kunnallisvero nousee kunnissa, jotka sitoutuvat maksamaan tappiollista tunninjunaa ?
18
133
Vastaukset
- Anonyymi
Paljonko tunninjuna maksaa kunnille ?
- Anonyymi
Hintaa ei varmaan kerrota mutta liian paljon, kun kaikki kunnat ovat muutenkin taloudellisesti suossa ja ikuisesti ilman orpon junaakin
 - AnonyymiUUSI
Vain 300 -500 miljoonaa nyt tällä alakanttiin tehdyllä budjetilla . Hinta nousee kun työt saadaan käyntiin ja eihän niitä sitten kesken voi jättää . Tämä on nähty monessa paikassa noneen kertaan .
 
 Miksi Hesa - Turku ja välipysäkit tuottaisi tappiota?
- AnonyymiUUSI
Miksi Hesa-Turku väliä käytettäisiin nykyistä enemmän. Tässä syitä koska: Työpaikat ovat hävinneet eikä uusia enää ole tulossa, kansalaisilla ei ole varaa matkustella. Jotka ko väliä matkustavat kulkevat edelleen omilla autoilla motaria pitkin, tavaraliikenteen osuus ko välillä on lähinnä tasoa mitätön nyt ja tulevaisuudessa. Sekä rata on jo olemassa vaikka pienen mutkan kautta. Kuten aiemin on todettu ko ratahanke on puhtaasti Orpon korruptiohanke
 Anonyymi kirjoitti:
Miksi Hesa-Turku väliä käytettäisiin nykyistä enemmän. Tässä syitä koska: Työpaikat ovat hävinneet eikä uusia enää ole tulossa, kansalaisilla ei ole varaa matkustella. Jotka ko väliä matkustavat kulkevat edelleen omilla autoilla motaria pitkin, tavaraliikenteen osuus ko välillä on lähinnä tasoa mitätön nyt ja tulevaisuudessa. Sekä rata on jo olemassa vaikka pienen mutkan kautta. Kuten aiemin on todettu ko ratahanke on puhtaasti Orpon korruptiohanke
Kun mietit nykyistäkin Suomenlahden tilannetta niin ei se kovin turvalliselta näytä. Jos asiat vielä pahenevat koska itäinen naapuri on seonnut niin sen satamat saattavat tulla jo lähiaikoina hankaliksi jos eivät mahdottomiksi käyttää. Saariston suojassahan Turun satama on helpompaa pitää käyttökelpoisena ja silloin sitä rataa todella tarvitaan. Se on turvallisuustekijä, jota ei kannata väheksyä.
Jos tuo rata tekee Turun ka Hesan välisen liikenteen edullisemmaksi / nopeammaksi niin autoliikenne tulee vähenemään tai niitä tuodaan omassa vaunussaan mukana aivan kuten nykyään paljon Lappiin mentäessä. Saattaa sopia varsinkin sähköautoille hyvin tuo junamatka.- AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Kun mietit nykyistäkin Suomenlahden tilannetta niin ei se kovin turvalliselta näytä. Jos asiat vielä pahenevat koska itäinen naapuri on seonnut niin sen satamat saattavat tulla jo lähiaikoina hankaliksi jos eivät mahdottomiksi käyttää. Saariston suojassahan Turun satama on helpompaa pitää käyttökelpoisena ja silloin sitä rataa todella tarvitaan. Se on turvallisuustekijä, jota ei kannata väheksyä.
Jos tuo rata tekee Turun ka Hesan välisen liikenteen edullisemmaksi / nopeammaksi niin autoliikenne tulee vähenemään tai niitä tuodaan omassa vaunussaan mukana aivan kuten nykyään paljon Lappiin mentäessä. Saattaa sopia varsinkin sähköautoille hyvin tuo junamatka.Tuo hanke ei ole taloudellisesti kannattava asiantuntijoiden laskelmien mukaan .
 - AnonyymiUUSI
Liian bähän matkustajia .
 Anonyymi kirjoitti:
Tuo hanke ei ole taloudellisesti kannattava asiantuntijoiden laskelmien mukaan .
Minkä asiantuntijan?
Anonyymi kirjoitti:
Liian bähän matkustajia .
Tänään liian vähän, paljonko huomenna? Kun aika lyhenee ja ties mitä muutoksia tulee autoliikenteeseen vuosien mittaan, niin kuka tietää miten käy! Voi käydä hyvinkin!
- AnonyymiUUSI
Jos junakyydistä ei peritä todellista kustannuksiin pohjautuvaa hintaa, vaan maksatetaan lysti koko kansan verovaroista.
Maksakaa junanne itse ja laittakaa Extyökkäri/YXKAXEX konduktööriksi ! Anonyymi kirjoitti:
Jos junakyydistä ei peritä todellista kustannuksiin pohjautuvaa hintaa, vaan maksatetaan lysti koko kansan verovaroista.
Maksakaa junanne itse ja laittakaa Extyökkäri/YXKAXEX konduktööriksi !Oletko jostain selvittänyt minkä hintaisia ne matkalipit ovat kun rata valmistuu? Min' en ole edes yrittänyt. Mutta sitä mieltä olen, että matkustaja ja rahtiliikenteen lopputuloksen pitää olla positiivinen!
- AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Kun mietit nykyistäkin Suomenlahden tilannetta niin ei se kovin turvalliselta näytä. Jos asiat vielä pahenevat koska itäinen naapuri on seonnut niin sen satamat saattavat tulla jo lähiaikoina hankaliksi jos eivät mahdottomiksi käyttää. Saariston suojassahan Turun satama on helpompaa pitää käyttökelpoisena ja silloin sitä rataa todella tarvitaan. Se on turvallisuustekijä, jota ei kannata väheksyä.
Jos tuo rata tekee Turun ka Hesan välisen liikenteen edullisemmaksi / nopeammaksi niin autoliikenne tulee vähenemään tai niitä tuodaan omassa vaunussaan mukana aivan kuten nykyään paljon Lappiin mentäessä. Saattaa sopia varsinkin sähköautoille hyvin tuo junamatka.Miksi uusi rata, kun mooottoritie on jo ja vanhakin Turku-Hki välin valtatie on edelleen käyttökelpoinen. Extyökkärin perusteet ontuvat pahasti ja haisee kokoomukselle
 Anonyymi kirjoitti:
Miksi uusi rata, kun mooottoritie on jo ja vanhakin Turku-Hki välin valtatie on edelleen käyttökelpoinen. Extyökkärin perusteet ontuvat pahasti ja haisee kokoomukselle
Rautatie on sähköinen ja toimivampi kuin sähköautot, joten monessa kohden ja varsinkin tavaraa ja ainakin isompaa kuljetettaessa, rautatie on pitkillä matkoilla maantietä parempi. Rautatie on myös kriisiaikoja ajatellen parempi kuin maantie!
- AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Rautatie on sähköinen ja toimivampi kuin sähköautot, joten monessa kohden ja varsinkin tavaraa ja ainakin isompaa kuljetettaessa, rautatie on pitkillä matkoilla maantietä parempi. Rautatie on myös kriisiaikoja ajatellen parempi kuin maantie!
Rautatiet kun tuhotaan sabotoinnilla niin radalla ei liikuta vähään aikaan mihinkään. Maanteitä on laajemmin ja ja helpompi tarvittaessa kunnostaa. Tuhottavia siltoja on molemmisssa. Nyt kun tuli esiin KDn ehdotus ottaa Malmin lentokenttä varakentäksi, tulee se halvemmaksi laittaa kuntoon ja ylläpitää kuin Orpon pojan rata. Extyökkärin perusteet ontuvat edelleen huoltovarmuudenkin osalta ja haisee entistä enemmän kokoomuksen korruptiohankkeelta
 - AnonyymiUUSI
Extyökkäri kirjoitti:
Rautatie on sähköinen ja toimivampi kuin sähköautot, joten monessa kohden ja varsinkin tavaraa ja ainakin isompaa kuljetettaessa, rautatie on pitkillä matkoilla maantietä parempi. Rautatie on myös kriisiaikoja ajatellen parempi kuin maantie!
Oletko edes selvillä että tuolla välillä on jo rautatie. Jos olet niin kerro mikä järki tuossa on ja miksi sen puolustaminen on sinulle sydämen asia? Olisiko samaa mieltä jos asiaa ajaisi joku enemmän yhteiskuntaa ja kansaa lähellä oleva puolue sitä ajaisi.
 
- Anonyymi
Ei kiinnosta. Ei väliä kuka maksaa tai ei maksa. Hullun myllyssä ei kysellä. T. kontiolahtelainen.
 - AnonyymiUUSI
Kuka nyt haluaisi mennä Turkuun niin nopeasti, että sitä varten pitää olla tunnin juna?
 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245201Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1814925"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste693379Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072966Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242292Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2371728- 991289
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.781280Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.74990Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.96927