Paljonko kunnallisvero nousee kunnissa, jotka sitoutuvat maksamaan tappiollista tunninjunaa ?

Anonyymi-ap

Suurpääoma ja yritykset on nyt hallitus. Se ottaa valheilla valtaanpäässeiden avulla
kaiken minkä irti saa. Neljä miljardia veronmaksajien yhteistä omaisuutta
siirtyy kokoomuksen bisneskavereille tunninjunassa ja kunnat laitetaan maksamaan osa.

Se on ennenkuulumatonta.

Aina aikaisemmin väylä- ja ratahankkeet on kustannettu budjetista..

Tunninjuna on kannattava vain sitä rakentaville yrityksille, bisnesmiehille/naisille,
eli hallituksen eturyhmille.

Kansa maksaa tunninjunan tappiot.

18

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljonko tunninjuna maksaa kunnille ?

      • Anonyymi

        Hintaa ei varmaan kerrota mutta liian paljon, kun kaikki kunnat ovat muutenkin taloudellisesti suossa ja ikuisesti ilman orpon junaakin


      • Anonyymi

        Vain 300 -500 miljoonaa nyt tällä alakanttiin tehdyllä budjetilla . Hinta nousee kun työt saadaan käyntiin ja eihän niitä sitten kesken voi jättää . Tämä on nähty monessa paikassa noneen kertaan .


    • Miksi Hesa - Turku ja välipysäkit tuottaisi tappiota?

      • Anonyymi

        Miksi Hesa-Turku väliä käytettäisiin nykyistä enemmän. Tässä syitä koska: Työpaikat ovat hävinneet eikä uusia enää ole tulossa, kansalaisilla ei ole varaa matkustella. Jotka ko väliä matkustavat kulkevat edelleen omilla autoilla motaria pitkin, tavaraliikenteen osuus ko välillä on lähinnä tasoa mitätön nyt ja tulevaisuudessa. Sekä rata on jo olemassa vaikka pienen mutkan kautta. Kuten aiemin on todettu ko ratahanke on puhtaasti Orpon korruptiohanke


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Hesa-Turku väliä käytettäisiin nykyistä enemmän. Tässä syitä koska: Työpaikat ovat hävinneet eikä uusia enää ole tulossa, kansalaisilla ei ole varaa matkustella. Jotka ko väliä matkustavat kulkevat edelleen omilla autoilla motaria pitkin, tavaraliikenteen osuus ko välillä on lähinnä tasoa mitätön nyt ja tulevaisuudessa. Sekä rata on jo olemassa vaikka pienen mutkan kautta. Kuten aiemin on todettu ko ratahanke on puhtaasti Orpon korruptiohanke

        Kun mietit nykyistäkin Suomenlahden tilannetta niin ei se kovin turvalliselta näytä. Jos asiat vielä pahenevat koska itäinen naapuri on seonnut niin sen satamat saattavat tulla jo lähiaikoina hankaliksi jos eivät mahdottomiksi käyttää. Saariston suojassahan Turun satama on helpompaa pitää käyttökelpoisena ja silloin sitä rataa todella tarvitaan. Se on turvallisuustekijä, jota ei kannata väheksyä.

        Jos tuo rata tekee Turun ka Hesan välisen liikenteen edullisemmaksi / nopeammaksi niin autoliikenne tulee vähenemään tai niitä tuodaan omassa vaunussaan mukana aivan kuten nykyään paljon Lappiin mentäessä. Saattaa sopia varsinkin sähköautoille hyvin tuo junamatka.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kun mietit nykyistäkin Suomenlahden tilannetta niin ei se kovin turvalliselta näytä. Jos asiat vielä pahenevat koska itäinen naapuri on seonnut niin sen satamat saattavat tulla jo lähiaikoina hankaliksi jos eivät mahdottomiksi käyttää. Saariston suojassahan Turun satama on helpompaa pitää käyttökelpoisena ja silloin sitä rataa todella tarvitaan. Se on turvallisuustekijä, jota ei kannata väheksyä.

        Jos tuo rata tekee Turun ka Hesan välisen liikenteen edullisemmaksi / nopeammaksi niin autoliikenne tulee vähenemään tai niitä tuodaan omassa vaunussaan mukana aivan kuten nykyään paljon Lappiin mentäessä. Saattaa sopia varsinkin sähköautoille hyvin tuo junamatka.

        Tuo hanke ei ole taloudellisesti kannattava asiantuntijoiden laskelmien mukaan .


      • Anonyymi

        Liian bähän matkustajia .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hanke ei ole taloudellisesti kannattava asiantuntijoiden laskelmien mukaan .

        Minkä asiantuntijan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liian bähän matkustajia .

        Tänään liian vähän, paljonko huomenna? Kun aika lyhenee ja ties mitä muutoksia tulee autoliikenteeseen vuosien mittaan, niin kuka tietää miten käy! Voi käydä hyvinkin!


      • Anonyymi

        Jos junakyydistä ei peritä todellista kustannuksiin pohjautuvaa hintaa, vaan maksatetaan lysti koko kansan verovaroista.

        Maksakaa junanne itse ja laittakaa Extyökkäri/YXKAXEX konduktööriksi !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos junakyydistä ei peritä todellista kustannuksiin pohjautuvaa hintaa, vaan maksatetaan lysti koko kansan verovaroista.

        Maksakaa junanne itse ja laittakaa Extyökkäri/YXKAXEX konduktööriksi !

        Oletko jostain selvittänyt minkä hintaisia ne matkalipit ovat kun rata valmistuu? Min' en ole edes yrittänyt. Mutta sitä mieltä olen, että matkustaja ja rahtiliikenteen lopputuloksen pitää olla positiivinen!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kun mietit nykyistäkin Suomenlahden tilannetta niin ei se kovin turvalliselta näytä. Jos asiat vielä pahenevat koska itäinen naapuri on seonnut niin sen satamat saattavat tulla jo lähiaikoina hankaliksi jos eivät mahdottomiksi käyttää. Saariston suojassahan Turun satama on helpompaa pitää käyttökelpoisena ja silloin sitä rataa todella tarvitaan. Se on turvallisuustekijä, jota ei kannata väheksyä.

        Jos tuo rata tekee Turun ka Hesan välisen liikenteen edullisemmaksi / nopeammaksi niin autoliikenne tulee vähenemään tai niitä tuodaan omassa vaunussaan mukana aivan kuten nykyään paljon Lappiin mentäessä. Saattaa sopia varsinkin sähköautoille hyvin tuo junamatka.

        Miksi uusi rata, kun mooottoritie on jo ja vanhakin Turku-Hki välin valtatie on edelleen käyttökelpoinen. Extyökkärin perusteet ontuvat pahasti ja haisee kokoomukselle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi uusi rata, kun mooottoritie on jo ja vanhakin Turku-Hki välin valtatie on edelleen käyttökelpoinen. Extyökkärin perusteet ontuvat pahasti ja haisee kokoomukselle

        Rautatie on sähköinen ja toimivampi kuin sähköautot, joten monessa kohden ja varsinkin tavaraa ja ainakin isompaa kuljetettaessa, rautatie on pitkillä matkoilla maantietä parempi. Rautatie on myös kriisiaikoja ajatellen parempi kuin maantie!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Rautatie on sähköinen ja toimivampi kuin sähköautot, joten monessa kohden ja varsinkin tavaraa ja ainakin isompaa kuljetettaessa, rautatie on pitkillä matkoilla maantietä parempi. Rautatie on myös kriisiaikoja ajatellen parempi kuin maantie!

        Rautatiet kun tuhotaan sabotoinnilla niin radalla ei liikuta vähään aikaan mihinkään. Maanteitä on laajemmin ja ja helpompi tarvittaessa kunnostaa. Tuhottavia siltoja on molemmisssa. Nyt kun tuli esiin KDn ehdotus ottaa Malmin lentokenttä varakentäksi, tulee se halvemmaksi laittaa kuntoon ja ylläpitää kuin Orpon pojan rata. Extyökkärin perusteet ontuvat edelleen huoltovarmuudenkin osalta ja haisee entistä enemmän kokoomuksen korruptiohankkeelta


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Rautatie on sähköinen ja toimivampi kuin sähköautot, joten monessa kohden ja varsinkin tavaraa ja ainakin isompaa kuljetettaessa, rautatie on pitkillä matkoilla maantietä parempi. Rautatie on myös kriisiaikoja ajatellen parempi kuin maantie!

        Oletko edes selvillä että tuolla välillä on jo rautatie. Jos olet niin kerro mikä järki tuossa on ja miksi sen puolustaminen on sinulle sydämen asia? Olisiko samaa mieltä jos asiaa ajaisi joku enemmän yhteiskuntaa ja kansaa lähellä oleva puolue sitä ajaisi.


    • Anonyymi

      Ei kiinnosta. Ei väliä kuka maksaa tai ei maksa. Hullun myllyssä ei kysellä. T. kontiolahtelainen.

    • Anonyymi

      Kuka nyt haluaisi mennä Turkuun niin nopeasti, että sitä varten pitää olla tunnin juna?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      186
      3427
    2. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      10
      2680
    3. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      104
      2615
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      58
      2445
    5. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      94
      2371
    6. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2095
    7. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1810
    8. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      0
      1800
    9. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      34
      1657
    10. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1501
    Aihe