Nuoria osaavia metsästäjiä riistanhoitoyhdistykseen

Anonyymi-ap

https://www.lieksanlehti.fi/paikalliset/8968401
Oikein on hyvä kun tuossa vaiheessa opiskellaan tuntemaan -kuvista päätellen- karhun ja oravan ero. Mikäli kyseessä olisi varttuneemmalle ikäluokalle tarkoitettu oppitunti, tulisi taululle lisätä myös traktorin kuva. Nohevimmat lieksalaiset metsästäjät saattaisi oppia erottamaan sen liikehdinnän perusteella mm. jäniksestä!

30

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo vähän oudolta vaikuttaa kun tuon ikäisille syötetään propagandaa

• Anonyymi

Lapsetkaan ei saa olla lapsia kun pitäisi olla jo eläimiä tappamassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsetkaan ei saa olla lapsia kun pitäisi olla jo eläimiä tappamassa

Lapset ja nuoret joiden tunnetaidot eivät ole vielä kehittyneet joutuvat pakkosyötön uhriksi ja Rhy:n listoille.
        Viisas vanhempi ei ikinä altista lastaan vaaroille. Miettikääpä sitä.

• Anonyymi

Niinkuin koulussa opetetaan, että pojillakin voi olla pimppi? Haiskahtaa propagandalta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapset ja nuoret joiden tunnetaidot eivät ole vielä kehittyneet joutuvat pakkosyötön uhriksi ja Rhy:n listoille.
        Viisas vanhempi ei ikinä altista lastaan vaaroille. Miettikääpä sitä.

Vanhempien päihteiden käyttö ja huumeiden käyttö, on vissiin lapselle turvallisempaa. Vai altistuuko lapsi vaaroille?

• Anonyymi

Minun mielestä kalastajat ovat miehisiä miehiä, ei niinkään aseitten kanssa heiluvat metsästäjät.
      Kalastajista ja kotitarvekalastuksesta on liian vähän juttua Lieksan Lehdessä ja kaupungin päättäjillä. Kalastus kunniaan kuten se oli sotien jälkeen Pielisjärvellä.

• Anonyymi

Samalla tavallahan siltä kalatakin otetaan elämä pois, mitä riistaltakin? Mikä se tekee kalan tappajista parempia ihmisiä?

• Anonyymi

Mielestäni metsästäjän tulisi olla täysi-ikäinen kuten autoilijankin. Sen verran vakavien asioiden kanssa ollaan tekemisissä kuten tappavien aseiden ja eläinten tappamisen kanssa että tähän tarvitaan henkistä kypsyyttä. Jos lapsille aletaan opettaa tappamisjuttuja silloin liikutaan kyseenalaisella alueella.

• Anonyymi

Eläimen tappaminen voi olla nuorelle metsästäjälle myös traumatisoiva kokemus. Sitä ei vain uskalla sanoa kun pitää olla mieliksi aikuisille jotka haluavat että olet heille mieliksi. Siitähän tässä hankkeesta on kyse että aikuiset haluavat tehdä lapsista pikku aikuisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläimen tappaminen voi olla nuorelle metsästäjälle myös traumatisoiva kokemus. Sitä ei vain uskalla sanoa kun pitää olla mieliksi aikuisille jotka haluavat että olet heille mieliksi. Siitähän tässä hankkeesta on kyse että aikuiset haluavat tehdä lapsista pikku aikuisia.

Älkää olko milläänkään? Venäjällä jo 4 vuotiaita päiväkotilapsia ja samaten koulun alaluokilla opetetaan tappamaan ihmisiä? Sekö ei ole traumoja aiheuttavaa? En saanut itse traumoja moisesta, kun -50 luvun lopulla teurastettiin sonnin mullikka, jota pasautettiin kirveen hamaralla otsaan ja laskettiin veret? Itse olin muistaakseni 9 vuotias, mutta seurasin touhua vierestä, toiset aikuiset teki tappotyön. Harrastin metsästystäkin vuosikymmeniä ja on tullut ammuttua hirvi, jäniksiä, lintuja, kettuja ym. muita elukoita? Ei ole yöunet mennyt harrastuksen takia, mutta niiltä taitaa mennä ketkä ei tuota harrasta? Enempi olisin huolissani penskojen nykyisistä tavoista, kun ilokaasun, deodoranttien ym. muiden liimojen nuuskimisesta ja päihteiden käytöstä ja väkivaltaisuudesta. Mutta jos on parempi noin, niin mikäpäs siinä. Luonnossa voi liikkua myös ilman metsästystäkin. Mutta joku paasaa aina palstalla, että pitää saada vanhat ukot pois RHY hommista, kun ne ei hoida ituhippien mielestä asioita luonnonsuojelun näkökulmasta? Nyt siihen on tilaisuus, jos nuoria alkaa kiinnostaa asioiden hoitaminen ja metsästys harrastus. Vanhemmillahan on oikeus kasvattaa penskat tavoille ja sanoa mitä saat harrastaa ja mitä et.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää olko milläänkään? Venäjällä jo 4 vuotiaita päiväkotilapsia ja samaten koulun alaluokilla opetetaan tappamaan ihmisiä? Sekö ei ole traumoja aiheuttavaa? En saanut itse traumoja moisesta, kun -50 luvun lopulla teurastettiin sonnin mullikka, jota pasautettiin kirveen hamaralla otsaan ja laskettiin veret? Itse olin muistaakseni 9 vuotias, mutta seurasin touhua vierestä, toiset aikuiset teki tappotyön. Harrastin metsästystäkin vuosikymmeniä ja on tullut ammuttua hirvi, jäniksiä, lintuja, kettuja ym. muita elukoita? Ei ole yöunet mennyt harrastuksen takia, mutta niiltä taitaa mennä ketkä ei tuota harrasta? Enempi olisin huolissani penskojen nykyisistä tavoista, kun ilokaasun, deodoranttien ym. muiden liimojen nuuskimisesta ja päihteiden käytöstä ja väkivaltaisuudesta. Mutta jos on parempi noin, niin mikäpäs siinä. Luonnossa voi liikkua myös ilman metsästystäkin. Mutta joku paasaa aina palstalla, että pitää saada vanhat ukot pois RHY hommista, kun ne ei hoida ituhippien mielestä asioita luonnonsuojelun näkökulmasta? Nyt siihen on tilaisuus, jos nuoria alkaa kiinnostaa asioiden hoitaminen ja metsästys harrastus. Vanhemmillahan on oikeus kasvattaa penskat tavoille ja sanoa mitä saat harrastaa ja mitä et.

Jokainen lapsi on luonteeltaan erilainen. Tärkeää on että ei pakoteta metsästäjäksi lasta jota ei tappamishommat kiinnosta tai jonka luonteelle ne eivät sovi. Ja Putlerhan nimenomaan kasvattaa lapsista uutta tykinruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen lapsi on luonteeltaan erilainen. Tärkeää on että ei pakoteta metsästäjäksi lasta jota ei tappamishommat kiinnosta tai jonka luonteelle ne eivät sovi. Ja Putlerhan nimenomaan kasvattaa lapsista uutta tykinruokaa.

Nuin nuoret lapset mitä lehtikuvassa oli, heillä ei todella ole kehittynyt arviointikyky ja aikuisen aivopesu ja piiloviestintä menee täydestä. Vastuutonta tältä "kouluttajalta" ja Rhyltä.
        Eikös tämä "kouluttaja" ole tunnettu somekommentoija susia vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähtökohtaisesti sellaiselta jolle tappaminen on huvia, tulisi ottaa aseet pois. ☠️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuin nuoret lapset mitä lehtikuvassa oli, heillä ei todella ole kehittynyt arviointikyky ja aikuisen aivopesu ja piiloviestintä menee täydestä. Vastuutonta tältä "kouluttajalta" ja Rhyltä.
        Eikös tämä "kouluttaja" ole tunnettu somekommentoija susia vastaan.

Kun oikein mairealla ilmeellä ja puhetyylillä esitelmöimään niin lapset on helppo aivopestä. Minua kuvottaa lasten hyväksikäyttö.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minun kokemukseni näin nuorempana liittyy 70 lukuun !
        Isäukko löi nuorta sonnia rautakangella otsaan muutaman kerran.
        Sonni tipahti ja välittömästi kurkku auki että saadaan veri talteen..astioihin.
        Minun tehtävänä oli vatkata verta vispilällä ettei veri hyydy.
        Kädet siinä meni kipeiksi mutta veresta tuli hyvä ja siitä äiti teki maukkaita verilettuja.
        Tuolloinkin tuo toiminta oli maalla ihan tavallista .
        Olin mukana myös siinä kun sika ammuttiin jouluksi ja kaltattiin se saunan edessä.
        Äiti laittoi sianpään isoon kattilaan ja keitti siitä ns sylttyä mikä olikin suurta herkkua.
        Muistan miten sian kärsä näkyi kiehuvassa kattilassa ja olin hyvilläni kun pian saa herkkua.

• Anonyymi

Lapsista opetetaan tunteettomia alkueläimiä jotka teurastavat viattomia luontokappaleita. Lihaa saa kaupastakin. Ei tarvitse tappaa nallekarhuja ja ketun poikasia.

• Anonyymi

Ne on jo tunteettomia kiusaajia toisiaan kohtaan. Ne on jo eläimiin samaistuneet, ovat jo lauma eläimiä, siis käydään isolla porukalla yhden kimppuun? Jopa saatetaan tappaa, tai ainakin hakata sairaala kuntoon. Viaton ihminen voi olla se luontokappale joka joutuu kärsimään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on jo tunteettomia kiusaajia toisiaan kohtaan. Ne on jo eläimiin samaistuneet, ovat jo lauma eläimiä, siis käydään isolla porukalla yhden kimppuun? Jopa saatetaan tappaa, tai ainakin hakata sairaala kuntoon. Viaton ihminen voi olla se luontokappale joka joutuu kärsimään.

Pennut on samanlaisia kuten vanhempansa, on joko kuria kasvatuksessa ja tapojen opettamista, tai sitten ei.

• Anonyymi

Laulun mukaan aikoinaan jotkut metsästäjät ampuivat, jopa linja-autoja hirvinä.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Traktori oli kyseessä siinä laulussa.."mutta kun sen vasa oli liian nopea" eli traktorikuski itse pelastui. https://www.youtube.com/watch?v=bC4xnp4AHqA&list=RDbC4xnp4AHqA&start_radio=1
        Sen sijaan on tosiasia että joskus 1970-luvulla sankarit ammuskelivat linja-autoa. Joko tahallisesti tai tahtomattaan, mutta kuitenkin.

Vain tuuri pelasti bussikuskin "Tähystetään tarkoin, eikö riistaa missään näy?
        Hei, tuoll menee joku
        Katos se o tonnepäin
        Mä tähtään sinne, missä?
        Tuol noin
        No elä nyt, kato sehän on linja-auto
        Oho, olipas hyvä kun sanoit"

• Anonyymi

On taas herkkää, kun kirjoittaa mielipiteen joka on totta, niin viesti pitää poistattaa.

• Anonyymi

Metsästys on vain tappamisharrastus.

• Anonyymi

Se on samanlaista kuin ituhippien huumeidenkäyttö ja myynti.

• Anonyymi

Minäkin haluan tappaa 🙋🏻‍♂️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein, aloita vaikka ituhipeistä.😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkä on jos aloitat itsestäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas en. Lakaisen polkuni, etten tallo ahkeria muurahaisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas en. Lakaisen polkuni, etten tallo ahkeria muurahaisia.

Minä taas ruiskauttelen persmani mieluummin mäntyjen kylkiin .
        En halua jälkeläisistäni ituhippejä ja siksi toimin näin .
        Jos oikein kovasti himottaa niin täältä vaaraniemeltä , naapuristakin löytyy puppelimiehiä joita pumpata.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      196
      22522
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      89
      9747
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      50
      7697
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      93
      6469
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      190
      6196
    6. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      63
      5805
    7. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      56
      5290
    8. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5193
    9. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      121
      4853
    10. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      107
      4539
    Aihe