https://www.lieksanlehti.fi/paikalliset/8968401
Oikein on hyvä kun tuossa vaiheessa opiskellaan tuntemaan -kuvista päätellen- karhun ja oravan ero. Mikäli kyseessä olisi varttuneemmalle ikäluokalle tarkoitettu oppitunti, tulisi taululle lisätä myös traktorin kuva. Nohevimmat lieksalaiset metsästäjät saattaisi oppia erottamaan sen liikehdinnän perusteella mm. jäniksestä!
Nuoria osaavia metsästäjiä riistanhoitoyhdistykseen
30
278
Vastaukset
- Anonyymi
Joo vähän oudolta vaikuttaa kun tuon ikäisille syötetään propagandaa
- Anonyymi
Lapsetkaan ei saa olla lapsia kun pitäisi olla jo eläimiä tappamassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsetkaan ei saa olla lapsia kun pitäisi olla jo eläimiä tappamassa
Lapset ja nuoret joiden tunnetaidot eivät ole vielä kehittyneet joutuvat pakkosyötön uhriksi ja Rhy:n listoille.
Viisas vanhempi ei ikinä altista lastaan vaaroille. Miettikääpä sitä. - Anonyymi
Niinkuin koulussa opetetaan, että pojillakin voi olla pimppi? Haiskahtaa propagandalta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset ja nuoret joiden tunnetaidot eivät ole vielä kehittyneet joutuvat pakkosyötön uhriksi ja Rhy:n listoille.
Viisas vanhempi ei ikinä altista lastaan vaaroille. Miettikääpä sitä.Vanhempien päihteiden käyttö ja huumeiden käyttö, on vissiin lapselle turvallisempaa. Vai altistuuko lapsi vaaroille?
- Anonyymi
Minun mielestä kalastajat ovat miehisiä miehiä, ei niinkään aseitten kanssa heiluvat metsästäjät.
Kalastajista ja kotitarvekalastuksesta on liian vähän juttua Lieksan Lehdessä ja kaupungin päättäjillä. Kalastus kunniaan kuten se oli sotien jälkeen Pielisjärvellä.- Anonyymi
Samalla tavallahan siltä kalatakin otetaan elämä pois, mitä riistaltakin? Mikä se tekee kalan tappajista parempia ihmisiä?
- Anonyymi
Mielestäni metsästäjän tulisi olla täysi-ikäinen kuten autoilijankin. Sen verran vakavien asioiden kanssa ollaan tekemisissä kuten tappavien aseiden ja eläinten tappamisen kanssa että tähän tarvitaan henkistä kypsyyttä. Jos lapsille aletaan opettaa tappamisjuttuja silloin liikutaan kyseenalaisella alueella.
- Anonyymi
Eläimen tappaminen voi olla nuorelle metsästäjälle myös traumatisoiva kokemus. Sitä ei vain uskalla sanoa kun pitää olla mieliksi aikuisille jotka haluavat että olet heille mieliksi. Siitähän tässä hankkeesta on kyse että aikuiset haluavat tehdä lapsista pikku aikuisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläimen tappaminen voi olla nuorelle metsästäjälle myös traumatisoiva kokemus. Sitä ei vain uskalla sanoa kun pitää olla mieliksi aikuisille jotka haluavat että olet heille mieliksi. Siitähän tässä hankkeesta on kyse että aikuiset haluavat tehdä lapsista pikku aikuisia.
Älkää olko milläänkään? Venäjällä jo 4 vuotiaita päiväkotilapsia ja samaten koulun alaluokilla opetetaan tappamaan ihmisiä? Sekö ei ole traumoja aiheuttavaa? En saanut itse traumoja moisesta, kun -50 luvun lopulla teurastettiin sonnin mullikka, jota pasautettiin kirveen hamaralla otsaan ja laskettiin veret? Itse olin muistaakseni 9 vuotias, mutta seurasin touhua vierestä, toiset aikuiset teki tappotyön. Harrastin metsästystäkin vuosikymmeniä ja on tullut ammuttua hirvi, jäniksiä, lintuja, kettuja ym. muita elukoita? Ei ole yöunet mennyt harrastuksen takia, mutta niiltä taitaa mennä ketkä ei tuota harrasta? Enempi olisin huolissani penskojen nykyisistä tavoista, kun ilokaasun, deodoranttien ym. muiden liimojen nuuskimisesta ja päihteiden käytöstä ja väkivaltaisuudesta. Mutta jos on parempi noin, niin mikäpäs siinä. Luonnossa voi liikkua myös ilman metsästystäkin. Mutta joku paasaa aina palstalla, että pitää saada vanhat ukot pois RHY hommista, kun ne ei hoida ituhippien mielestä asioita luonnonsuojelun näkökulmasta? Nyt siihen on tilaisuus, jos nuoria alkaa kiinnostaa asioiden hoitaminen ja metsästys harrastus. Vanhemmillahan on oikeus kasvattaa penskat tavoille ja sanoa mitä saat harrastaa ja mitä et.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää olko milläänkään? Venäjällä jo 4 vuotiaita päiväkotilapsia ja samaten koulun alaluokilla opetetaan tappamaan ihmisiä? Sekö ei ole traumoja aiheuttavaa? En saanut itse traumoja moisesta, kun -50 luvun lopulla teurastettiin sonnin mullikka, jota pasautettiin kirveen hamaralla otsaan ja laskettiin veret? Itse olin muistaakseni 9 vuotias, mutta seurasin touhua vierestä, toiset aikuiset teki tappotyön. Harrastin metsästystäkin vuosikymmeniä ja on tullut ammuttua hirvi, jäniksiä, lintuja, kettuja ym. muita elukoita? Ei ole yöunet mennyt harrastuksen takia, mutta niiltä taitaa mennä ketkä ei tuota harrasta? Enempi olisin huolissani penskojen nykyisistä tavoista, kun ilokaasun, deodoranttien ym. muiden liimojen nuuskimisesta ja päihteiden käytöstä ja väkivaltaisuudesta. Mutta jos on parempi noin, niin mikäpäs siinä. Luonnossa voi liikkua myös ilman metsästystäkin. Mutta joku paasaa aina palstalla, että pitää saada vanhat ukot pois RHY hommista, kun ne ei hoida ituhippien mielestä asioita luonnonsuojelun näkökulmasta? Nyt siihen on tilaisuus, jos nuoria alkaa kiinnostaa asioiden hoitaminen ja metsästys harrastus. Vanhemmillahan on oikeus kasvattaa penskat tavoille ja sanoa mitä saat harrastaa ja mitä et.
Jokainen lapsi on luonteeltaan erilainen. Tärkeää on että ei pakoteta metsästäjäksi lasta jota ei tappamishommat kiinnosta tai jonka luonteelle ne eivät sovi. Ja Putlerhan nimenomaan kasvattaa lapsista uutta tykinruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen lapsi on luonteeltaan erilainen. Tärkeää on että ei pakoteta metsästäjäksi lasta jota ei tappamishommat kiinnosta tai jonka luonteelle ne eivät sovi. Ja Putlerhan nimenomaan kasvattaa lapsista uutta tykinruokaa.
Nuin nuoret lapset mitä lehtikuvassa oli, heillä ei todella ole kehittynyt arviointikyky ja aikuisen aivopesu ja piiloviestintä menee täydestä. Vastuutonta tältä "kouluttajalta" ja Rhyltä.
Eikös tämä "kouluttaja" ole tunnettu somekommentoija susia vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähtökohtaisesti sellaiselta jolle tappaminen on huvia, tulisi ottaa aseet pois. ☠️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuin nuoret lapset mitä lehtikuvassa oli, heillä ei todella ole kehittynyt arviointikyky ja aikuisen aivopesu ja piiloviestintä menee täydestä. Vastuutonta tältä "kouluttajalta" ja Rhyltä.
Eikös tämä "kouluttaja" ole tunnettu somekommentoija susia vastaan.Kun oikein mairealla ilmeellä ja puhetyylillä esitelmöimään niin lapset on helppo aivopestä. Minua kuvottaa lasten hyväksikäyttö.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun kokemukseni näin nuorempana liittyy 70 lukuun !
Isäukko löi nuorta sonnia rautakangella otsaan muutaman kerran.
Sonni tipahti ja välittömästi kurkku auki että saadaan veri talteen..astioihin.
Minun tehtävänä oli vatkata verta vispilällä ettei veri hyydy.
Kädet siinä meni kipeiksi mutta veresta tuli hyvä ja siitä äiti teki maukkaita verilettuja.
Tuolloinkin tuo toiminta oli maalla ihan tavallista .
Olin mukana myös siinä kun sika ammuttiin jouluksi ja kaltattiin se saunan edessä.
Äiti laittoi sianpään isoon kattilaan ja keitti siitä ns sylttyä mikä olikin suurta herkkua.
Muistan miten sian kärsä näkyi kiehuvassa kattilassa ja olin hyvilläni kun pian saa herkkua.
- Anonyymi
Lapsista opetetaan tunteettomia alkueläimiä jotka teurastavat viattomia luontokappaleita. Lihaa saa kaupastakin. Ei tarvitse tappaa nallekarhuja ja ketun poikasia.
- Anonyymi
Ne on jo tunteettomia kiusaajia toisiaan kohtaan. Ne on jo eläimiin samaistuneet, ovat jo lauma eläimiä, siis käydään isolla porukalla yhden kimppuun? Jopa saatetaan tappaa, tai ainakin hakata sairaala kuntoon. Viaton ihminen voi olla se luontokappale joka joutuu kärsimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on jo tunteettomia kiusaajia toisiaan kohtaan. Ne on jo eläimiin samaistuneet, ovat jo lauma eläimiä, siis käydään isolla porukalla yhden kimppuun? Jopa saatetaan tappaa, tai ainakin hakata sairaala kuntoon. Viaton ihminen voi olla se luontokappale joka joutuu kärsimään.
Pennut on samanlaisia kuten vanhempansa, on joko kuria kasvatuksessa ja tapojen opettamista, tai sitten ei.
- Anonyymi
Laulun mukaan aikoinaan jotkut metsästäjät ampuivat, jopa linja-autoja hirvinä.
- Anonyymi
Traktori oli kyseessä siinä laulussa.."mutta kun sen vasa oli liian nopea" eli traktorikuski itse pelastui. https://www.youtube.com/watch?v=bC4xnp4AHqA&list=RDbC4xnp4AHqA&start_radio=1
Sen sijaan on tosiasia että joskus 1970-luvulla sankarit ammuskelivat linja-autoa. Joko tahallisesti tai tahtomattaan, mutta kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Traktori oli kyseessä siinä laulussa.."mutta kun sen vasa oli liian nopea" eli traktorikuski itse pelastui. https://www.youtube.com/watch?v=bC4xnp4AHqA&list=RDbC4xnp4AHqA&start_radio=1
Sen sijaan on tosiasia että joskus 1970-luvulla sankarit ammuskelivat linja-autoa. Joko tahallisesti tai tahtomattaan, mutta kuitenkin.Onhan niitä lauluja joka lähtöön. https://www.youtube.com/watch?v=k7AZaEYW5bA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen sijaan on tosiasia että joskus 1970-luvulla sankarit ammuskelivat linja-autoa. Joko tahallisesti tai tahtomattaan, mutta kuitenkin.Vain tuuri pelasti bussikuskin "Tähystetään tarkoin, eikö riistaa missään näy?
Hei, tuoll menee joku
Katos se o tonnepäin
Mä tähtään sinne, missä?
Tuol noin
No elä nyt, kato sehän on linja-auto
Oho, olipas hyvä kun sanoit"
- Anonyymi
On taas herkkää, kun kirjoittaa mielipiteen joka on totta, niin viesti pitää poistattaa.
- Anonyymi
Metsästys on vain tappamisharrastus.
- Anonyymi
Se on samanlaista kuin ituhippien huumeidenkäyttö ja myynti.
- Anonyymi
Minäkin haluan tappaa 🙋🏻♂️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein, aloita vaikka ituhipeistä.😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä on jos aloitat itsestäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas en. Lakaisen polkuni, etten tallo ahkeria muurahaisia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas en. Lakaisen polkuni, etten tallo ahkeria muurahaisia.
Minä taas ruiskauttelen persmani mieluummin mäntyjen kylkiin .
En halua jälkeläisistäni ituhippejä ja siksi toimin näin .
Jos oikein kovasti himottaa niin täältä vaaraniemeltä , naapuristakin löytyy puppelimiehiä joita pumpata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja19622522Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant899747Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.507697Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va936469SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1906196Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m635805Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,565290Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot515193HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.1214853Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1074539