Itäsuomalaisia makuja
Itsenäisyyspäivän vastaanoton makumaailma tulee tänä vuonna Itä-Suomesta: Etelä-Savosta, Pohjois-Savosta, Etelä-Karjalasta ja Pohjois-Karjalasta.
– Tarjolla tulee olemaan muun muassa muikku- ja lanttukukkoa, omena- ja lihalörtsyjä, Lemin särää ja karjalanpiirakoita. Tarjoiluissa korostuvat luonnonmukaisuus, alueiden ruokaperinteet sekä pien- ja paikallistuottajien tarjonta, tiedotteessa kerrotaan. https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/nyt-paljastui-tietoa-linnan-juhlien-ruoista/9249986
👉Monet tämänkin palstan käyttäjistä on kutsuttu linnan juhliin, joten tuossa ruokailuun liittyvää ennakkotietoa.
Tietoa Linnan juhlien ruoista
15
164
Vastaukset
- Anonyymi
Tälle(kin) palstalle kirjoittavat ovat yhteiskunnan merkkihenkilöitä, mikä on peruste itsenäisyyspäivän vastaanotolle.
"Linnan juhlien kutsut ovat jo matkalla, kertoo presidentin kanslia" https://www.lapinkansa.fi/linnan-juhlien-kutsut-ovat-jo-matkalla-kertoo-pres/12381454- Anonyymi
Itse olen keisari
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen keisari
Kuka keisareista? On kunnia saada tämänkin foorumin käyttäjiksi huomattavia henkilöitä. Jäämme erityisen mielenkiinnon vallassa odottamaan mm. Jumalan ilmestymistä kirjoittajien joukkoon poikansa Jeesuksen kanssa. Tästä on kulunut jo jonkin aikaa kun kuulin heidän olleen asukkaina Paiholan sairaalassa. Asian todisti kyseessä oleva Jeesus itse myöhemmin todeksi. Jokin ko. laitoksen tilapäisenä palveluhenkilönä toiminut mies oli jopa sanonut: "Laitetaanpa teidät kaikki jeesukset samaan koppiin."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen keisari
Meitä keisarit ei enää hoivaa...
- Anonyymi
Pikku porvarit taas juhlii kansa maksaa🖕
- Anonyymi
Demarit, vasurit, vihreät sujuvasti porsastelevat seassa..
- Anonyymi
Ylijääneet ruuat antakaa Hurstin ruoka-apuun
- Anonyymi
Vai vielä köyhille hyviä eväitä...!!! 😂😂😂
- Anonyymi
Ei muuten anneta nykysin🖕
- Anonyymi
Ei ole jaettu aikaisemminkaan!
Kysyimme asiaa Tasavallan presidentin kansliasta ja sieltä vastattiin näin:
Aiempien vuosien perusteella pyritään arvioimaan menekki niin hyvin, ettei ruokaa juurikaan jää yli. Ruokahävikin määrä on todella vähäinen. Elintarvikelainsäädäntö kieltää noutopöydässä esillä olleiden elintarvikkeiden laittamisen uudelleen tarjolle, eli pöytiin jääneitä ruokia ei voida toimittaa eteenpäin. Sellainen ruoka, jota ei ole laitettu esille juhlan aikana käytetään muihin, juhlien jälkeisiin edustustilaisuuksiin. Koristeena olleiden kukkien suhteen toimitaan samalla tavalla, kukka-asetelmia käytetään saman viikon ja seuraavan viikon tilaisuuksissa. Isot asetelmat, jotka ovat kättelypaikan takana eivät ole sellaisia, joita voisi myöhemmin siirtää ja hyödyntää, joten ne ilahduttavat linnassa kävijöitä kunnes kuihtuvat. Sen jälkeen kuihtunut kukkamateriaali laitetaan biojätteeseen. "
https://www.kirjastot.fi/kysy/mihin-menee-linnan-juhlien-jalkeen?language_content_entity=fi
- Anonyymi
Miksi posti joka vuosi hukkaa minun linnankutsuni kun eivät koskaan tule perille?
Paitsi kerran, vuosi hammaslahdessa... - Anonyymi
Listalle myös mämmi ja hapansilakka!
- Anonyymi
..ja sata litraa sahtia.
- Anonyymi
Ehtaa suomalaista kiljua booliksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehtaa suomalaista kiljua booliksi.
Jo vain ja kesken käyneenä, niin tietää sitten juhlissa käyneet juoneensa kun ruikulit lentää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704868Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.93316Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j152530Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561613- 471546
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441316- 931239
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.216971Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68932IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51845