Erotako kirkosta?

Anonyymi-ap

Olen ajatellut erota huomenna ev.lut. kirkosta. Mitä mieltä olette: teenkö oikein?

36

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystävä! Tämä asia on sellainen, että siihen ei voi antaa vastausta, koska sinun on itse tehtävä harkinta ja ratkaisu. Yksi asia on sanottava kuitenkin: Pidä kiinni Jeesuksesta teitpä ratkaisun puoleen tai toiseen. Älä jä'ä yksin, vaan etsi uskovia ystäviä joiden kanssa saat kasvaa uskossasi. Kyllä Pyhä Henki toimii kaikkialla ja kirkossa on uskovia, joiden kanssa on turvallista vaeltaa, kun löydät yhteyden sellaisiin ihmisiin. Olisi tietysti hyvä tietää mikä nyt juuri tuo tuon kysymyksen eteesi, niin voisi ottaa kantaa asiaan ehkä. Tärkeintä on, että et jää yksin!

• Anonyymi

Kiitos ystävällisistä sanoistasi, Lauri. Viimeinen naula jäsenyyteni arkkuun oli piispojen pastoraalinen ohje, jolla piispat mitätöivät kirkolliskokouksen päätöksen olla vihkimättä samaa sukupuolta olevia pareja. Kirkon johto polkee Jumalan Sanan jalkojensa alle myös muissakin asioissa, kuten esimerkiksi naispappeus-asiassa. En halua enää rahoittaa jumalatonta kirkkoa. 😥😥😥

• Anonyymi

Et. Mutta liity meihin, satanisteihin 😈

• Anonyymi

En halua liittyä häviäjän, saatanan puolelle. Haluan olla Jumalan oma ja päästä Taivaaseen.

• Anonyymi

Nyt on eroanomus jätetty.

Aloittaja

• Anonyymi

Tärkeä juttu, mutta voi tärkeillä vain kerran.

• Anonyymi

Se on kyllä ihan vaan yksipuolinen ilmoitus rekisteröidyistä yhdistyksestä (ry) eroamisesta.

• Anonyymi

Itse erosin kirkosta viimeisen kerran vajaat 10 vuotta sitten. En tarvitse kirkon jäsenyyttä uskoakseni. Uskon ilman kirkkoakin. En liity enää mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan.

• Minkään nimellisen kirkon jäsenyys ei takaa pelastusta. Jäsenenä Kristusruumiissa on kuitenkin hyvä olla. Sanassa sanotaan: Voi sitä yksinäistä, jos hän kaatuu, kuka auttaa hänet ylös. Saattoi olla kyse lankeamisestakin. On hyvä, että uskovalla olisi joitakin kilvoitteluystäviä ympäeillä.

• Anonyymi

Kyllä, Raamattu kehoittaa kristittyä käymään seurakunnan kokouksissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin silloin, kun seurakuntayhteys on niin on hyvä olla lojali seurakunnalleen. Tässä tapauksessa tilanne on sikäli epäselvä. On hyvä löytää hengellinen koti, joka tuntuu kodilta ja sitoutuminen on hyvin tärkeää!

• Anonyymi

seurakunta on monia kaatanut !

mieti asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitähän Lauri kirjoittikin, älä jää yksin. Mutta jos joku luulee, että pitää käydä jonkun tietyn yhdistyksen kokouksissa, hän erehtyy ja erehtyy pahoin Raamatun tulkinnassaan.

Kyllä on totta, että melko monessa niin sanotussa "seurakunnassa" tulkitaan ihan virallisesti, että tämä nyt vaan on se yksi ja ainoa oikea seurakunta.

Sellaistako seurakunna kokouksissa käymistä tarkoitti tuo Annyymi?

• Anonyymi

Juotko rahat minkä säästät eroamalla kirkosta? Jos näin miehekkäästi teet niin siunausta elämällesi

• Anonyymi

En juo rahoja. Ajattelin käyttää niitä ihan tavalliseen elämään ja minulle tärkeän hengellisen yhteisön hyväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En juo rahoja. Ajattelin käyttää niitä ihan tavalliseen elämään ja minulle tärkeän hengellisen yhteisön hyväksi.

Hyvä vastaus. Erittäin hyvä on, jos vielä toteutat ajatusesi.

Minullakin on ajatus jo joskus siihen suuntaan mennyt, että pitääkö tai siis onko oikein, että rahoitan nykyisten piispojen johtamaa uskonnololista toimintaa.

• Anonyymi

Koittakaa jo ymmärtää että te tappoitte Jeesuksen ja apostolit. Koittakaa tajuta se.

Ja nyt te rakennatte tilalle jotakin uutta, jotakin omaa.

Koittakaa käsittää sen tilalle minkä te tappoitte niin te yritätte vastaavaa rakentaa mutta itse omalla voimallanne.

Seurakunnat vie helvettiin.

• Anonyymi

Rauhoitu, sinä ajattelet niin kuin ajattelet ja se on sinulle kaikki oikein. Minä en kuitenkaan pidä ajattelustasi.

• Anonyymi

Ei auta vaikka se olisi kuinka lähellä alkuseurakuntaa niinkuin he sanovat tämä on niin lähellä sitä alkuseurakuntaa. Mutta kun se on itse tehtyä niin se ei kelpaa mihinkään.

Alkuseurakunta oli Kristuksen perustama niin kuin hän sanoo minä olen A ja O alku ja loppu.

Ei Laestadius, ei Luther, mutta Kristus ilmestyi opetuslapsille lukittujen ovien takana, koska Hän on itse A ja O alku loppu, seurakunnan perustaja ja päättäjä.

Ja te tappoitte tämän seurakunnan viimeiseen mieheen asti, ja nyt te tahtoisitte sanoa mutta me tahdomme olla kristityt ja me tahdomma tehdä samankaltaista mutta kuulkaa niin kauan kun teiltä puuttuu uskon alkajan ja täyttäjän Jeesuksen Kristuksen ilmaantuminen* niin teillä on vain teidän omat tekonne ja farisealaisten ulkokultaisuuden hapatus.

Ja niin miettikää miksi Jeesus sanoo itsensä A ksi.

Miksi Luther tai Laestadius tai profeetta Muhammed ei ilmestynyt opetuslapsille lukittujen ovien takana? Miksi opetuslapsille ei tullut lukittujen ovien takana ahaa elämystä nyt minä tajusin raamatun tekstit? Miksi siellä lukee että Jeesus ilmestyi heille?

Mitä merkillistä nämä sanat nyt mahtaneekaan tarkoittaa että Jeesus Kristus ilmestyi opetuslapsilleen lukittujen ovien takana?

Ja kun Hän sanoo ilmestyi, niin tarkoittaako se nyt ahaa elämystä?

Vai mitähän se nyt mahtaakaan tarkoittaa?

• Anonyymi

Kirjoitan vielä yhden viestin mutta se on yksityis viesti ei kaikille vaan nimeltä mainitsemattomalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitan vielä yhden viestin mutta se on yksityis viesti ei kaikille vaan nimeltä mainitsemattomalle

kiitos siitä että et enempää höpötä foorumille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta nyt sinä tahtoisit sanoa mutta eikös apostoli(t) saarnanneet helluntaipäivänä "uskosta" kansalle, ja eikös kansa tullut Herransa tuntoon "uskon kautta" (Jeesuksen nimen päälle)?

Eli opin ymmärtämisen kautta(ko)?

Mutta sinä et tahdo ystävä ymmärtämälläkään ymmärtää etkä tietämälläkään tietää,

Että nämä veljet jotka siitä uskon saarnasta todistivat niin heillä oli nyt Kristuksen voima* matkassa tämä joka kutsuttiin "ilmestyi heille lukittujen ovien takana kuoleman voittaneena"

Ja niin katsos ystävä minkäkaltaisen opin eli ymmärrys kristillisyyden sinä näetkään siinä, mutta minä näen ainoastaan meidän vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen voitto voiman* että Hän oli läsnä siinä hetkessä ei ainoastaan uskossa ymmärryksen kautta mutta myöskin ja erityisesti Pyhän Hengen voiman ja todistuksen sanan kautta!

Jaa ja sinä et tahdo nyt ymmärtää?

Ei siis apostolit todistaneet uskosta ilman Kristuksen voimaa, eli ilman voiman osoitusta, että he jotka uskoivat heille myös Kristus ilmaantui, ja tässäpäs näet...... (ystäväni) että Jumalan valtakunnassa A kirjain ei ole uskon teologia eli sanan viisaus eli sen ymmärrys mutta uskon alkaja ja täyttäjä on Jeesus Kristus niin kuin myös kirjoitettu on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta nyt sinä tahtoisit sanoa mutta eikös apostoli(t) saarnanneet helluntaipäivänä "uskosta" kansalle, ja eikös kansa tullut Herransa tuntoon "uskon kautta" (Jeesuksen nimen päälle)?

Eli opin ymmärtämisen kautta(ko)?

Mutta sinä et tahdo ystävä ymmärtämälläkään ymmärtää etkä tietämälläkään tietää,

Että nämä veljet jotka siitä uskon saarnasta todistivat niin heillä oli nyt Kristuksen voima* matkassa tämä joka kutsuttiin "ilmestyi heille lukittujen ovien takana kuoleman voittaneena"

Ja niin katsos ystävä minkäkaltaisen opin eli ymmärrys kristillisyyden sinä näetkään siinä, mutta minä näen ainoastaan meidän vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen voitto voiman* että Hän oli läsnä siinä hetkessä ei ainoastaan uskossa ymmärryksen kautta mutta myöskin ja erityisesti Pyhän Hengen voiman ja todistuksen sanan kautta!

Jaa ja sinä et tahdo nyt ymmärtää?

Ei siis apostolit todistaneet uskosta ilman Kristuksen voimaa, eli ilman voiman osoitusta, että he jotka uskoivat heille myös Kristus ilmaantui, ja tässäpäs näet...... (ystäväni) että Jumalan valtakunnassa A kirjain ei ole uskon teologia eli sanan viisaus eli sen ymmärrys mutta uskon alkaja ja täyttäjä on Jeesus Kristus niin kuin myös kirjoitettu on!

"että Jumalan valtakunnassa A kirjain ei ole uskon teologia eli sanan viisaus eli sen ymmärrys mutta uskon alkaja ja täyttäjä on Jeesus Kristus niin kuin myös kirjoitettu on!"

Ja olisi sitä voinut vielä yhdellä lauseella jatkaa

"ja kenelle Hän tahtoo ilmaantuu"

Siksi he opettivat ennen että huutakaa avuksenne Hänen nimeään hädän päivänä.

Eli siis miksi?

Koska se tai Hän sanoo näin kenelle Hän tahtoo ilmaantuu ja kun sinä ystäväni saatat kuulua siihen osaan jolle Hän ei ensin tahtonut ilmaantua, että Hän myös tahtoisi sinulle ilmaantua sen saman uskon* kautta, että Kristus on elävä ja voimallinen.

Mutta me näemme se nyt niin monesti että Kristus on kyllä kaunista teologiaa ja vielä kaunista puheen partta mutta ylösnousemuksen voitto voima puuttuu aivan kokonaan.

Ja niin siksi on tarpeellista välillä muistuttaa näistäkin paikoista.

Että teologia ja ihmisviisaus eli sanan ymmärrys ei nyt ole tämä A kirjain joka nimitetään kaiken kristillisyyden aluksi vaan tämä A kirjain on itse Vapahtaja Jeesus Kristus ja kenelle Hän tahtoo ilmaantuu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"että Jumalan valtakunnassa A kirjain ei ole uskon teologia eli sanan viisaus eli sen ymmärrys mutta uskon alkaja ja täyttäjä on Jeesus Kristus niin kuin myös kirjoitettu on!"

Ja olisi sitä voinut vielä yhdellä lauseella jatkaa

"ja kenelle Hän tahtoo ilmaantuu"

Siksi he opettivat ennen että huutakaa avuksenne Hänen nimeään hädän päivänä.

Eli siis miksi?

Koska se tai Hän sanoo näin kenelle Hän tahtoo ilmaantuu ja kun sinä ystäväni saatat kuulua siihen osaan jolle Hän ei ensin tahtonut ilmaantua, että Hän myös tahtoisi sinulle ilmaantua sen saman uskon* kautta, että Kristus on elävä ja voimallinen.

Mutta me näemme se nyt niin monesti että Kristus on kyllä kaunista teologiaa ja vielä kaunista puheen partta mutta ylösnousemuksen voitto voima puuttuu aivan kokonaan.

Ja niin siksi on tarpeellista välillä muistuttaa näistäkin paikoista.

Että teologia ja ihmisviisaus eli sanan ymmärrys ei nyt ole tämä A kirjain joka nimitetään kaiken kristillisyyden aluksi vaan tämä A kirjain on itse Vapahtaja Jeesus Kristus ja kenelle Hän tahtoo ilmaantuu!

.
        .

• Anonyymi

Jo nostakaa päänne jo taivaisiin, ja katsokaa taivasten kunnaisiin, mi taivaalla paistaapi kauniina, tuo aamutähti se kirkkaana, mi Herran valoa loistaapi, ja aamun valkean antaapi, pois yön pimeyden poistaapi, tuo kirkas valkea taivahan,

Jo poistaa Sionin kukkaset, kun valkeus se häviää, niin kukkaset taivaalla lentääpi, jo Herraansa kiittäen veisaten, he häihin rientävät taivaisiin, kun yljän morsian kutsuupi , niin Jeesus on lippuna ahdingos, maan päällä vaivan ja kiusauksen,

Kirjoittanut j. P. Runepertti. - totuuden siemen(piilotettu)

• Anonyymi

Voin sen paljastaa sen piilotetun siemenen.

"kun valkeus se häviää, niin kukkaset taivaalla lentääpi"

Kun Jeesus on se valkeus. Jeesuksella on aina joku välikappale. Se on tavallaan ironista ettei Jeesuksen välikappaleet ikinä kelpaa maailmalle. Mutta kuitenkin niistä kelpaamattomista näkee ajan ja tuomion päivän.

Että sitten kun on vain kelpaavaisia niin minä luulen että tulee loppu.

Koska. En enään muista miksi. Siltä se vähän tuntu. Kun kirjoitin niin.

Että periaatteessa se on kuin sanoisi aurinko lakkasi paistamasta mutta elämä jatkuu maan päällä, niin no ehkä sähköllä. Teoreettinen oletus kai. Oli vaan joku tunne jostain niinkun raamatun kokonaisuudesta että aina kuitenkin jossakin päin maailmaa historian läpi on paistanut Jeesuksen vanhurskauden kirkkaus tai todistuksen sana*.

Se on. Tunnepuolen juttu ei sitä selittää voi silleen järjellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin sen paljastaa sen piilotetun siemenen.

"kun valkeus se häviää, niin kukkaset taivaalla lentääpi"

Kun Jeesus on se valkeus. Jeesuksella on aina joku välikappale. Se on tavallaan ironista ettei Jeesuksen välikappaleet ikinä kelpaa maailmalle. Mutta kuitenkin niistä kelpaamattomista näkee ajan ja tuomion päivän.

Että sitten kun on vain kelpaavaisia niin minä luulen että tulee loppu.

Koska. En enään muista miksi. Siltä se vähän tuntu. Kun kirjoitin niin.

Että periaatteessa se on kuin sanoisi aurinko lakkasi paistamasta mutta elämä jatkuu maan päällä, niin no ehkä sähköllä. Teoreettinen oletus kai. Oli vaan joku tunne jostain niinkun raamatun kokonaisuudesta että aina kuitenkin jossakin päin maailmaa historian läpi on paistanut Jeesuksen vanhurskauden kirkkaus tai todistuksen sana*.

Se on. Tunnepuolen juttu ei sitä selittää voi silleen järjellä.

En ole siis koskaan opettanut teitä täällä että Jeesus tulee kohta jos olen niin max kerran ihan vain testi mielessä (jota tapausta en muista, mutta jos on tapahtunut niin testi mielessä todennäköisesti että mitä sana vaikuttaa)

Jos joku saarnaaja opettaa että nyt on lopun aika niin en minä tiedä johtuuko se nyt siitä sitten että tämä saarnaaja tietää puhuvansa eli saarnaavansa paljon omasta järjestään ja niin päättelee sitten että nyt täytyy olla lopun aika koska ehtoo on tullut ja Pyhän Hengen aurinko on laskenut ja sen voima on hiipunut. Niin se on kyllä totta itsessään että sen voima on hiipunut maailmassa mutta yhtä totta on myös se että tämä saarnamies todistaa vain omasta kristillisyyden tilastaan. Se ei tarkoita sitä etteikö missään päin maailmaa voisi vielä olla Jeesuksen ääni*.

Ja se vaan on sellainen tosi asia että kun maailmassa paistaa aurinko niin on elämää ja linnut visertää tämän elämän puiden oksilla.

Niin ette te varmaan sano katso veljeni minä näen auringon paistavan ja kuule nyt minä vahvasti epäilen että koskapa aurinko niin kirkkaasti paistaa niin kyllä nyt täytyy tulla tämä maailman tuho,

Ettekö te siis tiedä että tuhoa edeltää pimeys ei voi elämä kadota niin kauan kun aurinko paistaa? Ja niin se on myös hengellisesti ja miksipä Jeesus palaisi hakemaan pois sen joka vielä elämää synnyttää? Eli olisko Hänellä viha elämää vastaan?

Ei vaan Hän sanoo näin "löytäneeköhän Hän enää uskoa maan päältä kun Hän palaa"

Ja kuule nyt saarnamies kun sinä manaat maailmanloppua seuraavan kerran, kuule, me emme tiedä miksi sinä olet niin sammunut tähti että sinusta kuuluu enään järjen ääni ja sentähden epäilet lopun tulemista mutta me kehoitamme myöskin sinua olemaan kuuliainen Pyhän Hengen äänelle että sinäkin saisit vähän uskoa elämää ja elämän jatkumiseen siihen asti että viimeinen valittu tulee merkatuksi ylhäältä se on Herralta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole siis koskaan opettanut teitä täällä että Jeesus tulee kohta jos olen niin max kerran ihan vain testi mielessä (jota tapausta en muista, mutta jos on tapahtunut niin testi mielessä todennäköisesti että mitä sana vaikuttaa)

Jos joku saarnaaja opettaa että nyt on lopun aika niin en minä tiedä johtuuko se nyt siitä sitten että tämä saarnaaja tietää puhuvansa eli saarnaavansa paljon omasta järjestään ja niin päättelee sitten että nyt täytyy olla lopun aika koska ehtoo on tullut ja Pyhän Hengen aurinko on laskenut ja sen voima on hiipunut. Niin se on kyllä totta itsessään että sen voima on hiipunut maailmassa mutta yhtä totta on myös se että tämä saarnamies todistaa vain omasta kristillisyyden tilastaan. Se ei tarkoita sitä etteikö missään päin maailmaa voisi vielä olla Jeesuksen ääni*.

Ja se vaan on sellainen tosi asia että kun maailmassa paistaa aurinko niin on elämää ja linnut visertää tämän elämän puiden oksilla.

Niin ette te varmaan sano katso veljeni minä näen auringon paistavan ja kuule nyt minä vahvasti epäilen että koskapa aurinko niin kirkkaasti paistaa niin kyllä nyt täytyy tulla tämä maailman tuho,

Ettekö te siis tiedä että tuhoa edeltää pimeys ei voi elämä kadota niin kauan kun aurinko paistaa? Ja niin se on myös hengellisesti ja miksipä Jeesus palaisi hakemaan pois sen joka vielä elämää synnyttää? Eli olisko Hänellä viha elämää vastaan?

Ei vaan Hän sanoo näin "löytäneeköhän Hän enää uskoa maan päältä kun Hän palaa"

Ja kuule nyt saarnamies kun sinä manaat maailmanloppua seuraavan kerran, kuule, me emme tiedä miksi sinä olet niin sammunut tähti että sinusta kuuluu enään järjen ääni ja sentähden epäilet lopun tulemista mutta me kehoitamme myöskin sinua olemaan kuuliainen Pyhän Hengen äänelle että sinäkin saisit vähän uskoa elämää ja elämän jatkumiseen siihen asti että viimeinen valittu tulee merkatuksi ylhäältä se on Herralta.

VOI ettekö te raukat tienneet mistä pimeydestä vapahtaja puhui? Kun Hän puhui tai apostolin suu puhui?

Luetteko te Raamattua niin kuin ulkokullatut, ettekö te tiedä että raamattu on hengellinen ja sitä luetaan Hengen silmin.

Tämä pimeys se puhuu kyllä myöskin maallisen auringon pimenemisestä mutta ennen kaikkea se puhuu siitä pimeydestä mikä tulee kristillisyyden oppiin ja opettamiseen kun Pyhä Henki vaihtuu opettajan paikalta ihmis järkeen SIITÄ PIMEYDESTÄ raamattu puhuu ennen kaikkea.

Ja kun saarnaaja manaa loppua sillä maailmassa on pimeys, niin minä tahdon saarnaajalle sanoa, millä laseilla sinä luet raamattua? Luetko sitä Jeesuksen kanssa vai ehkä yksinäsi?

Ja maailmassa on pimeys, mutta jos kerran elävässä seurakunnassa tai jossakin olisi valkeus, eli vaikka aurinkoja olisi tässä maailmassa yksi kappale niin se riittää pitämään koko maailman hengissä. Yksi taivaan kappale koska sen voima on niin suuri.

Ja niin manaaja mene itseesi ja pyydä Jumalalta että sinä saisit olla maailman valkeutena koska ei maailma siitä pelastu että sinä sanot maailmassa on pimeys, mutta se pelastuu sitten kun sinä itse olet aurinkona maailmalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VOI ettekö te raukat tienneet mistä pimeydestä vapahtaja puhui? Kun Hän puhui tai apostolin suu puhui?

Luetteko te Raamattua niin kuin ulkokullatut, ettekö te tiedä että raamattu on hengellinen ja sitä luetaan Hengen silmin.

Tämä pimeys se puhuu kyllä myöskin maallisen auringon pimenemisestä mutta ennen kaikkea se puhuu siitä pimeydestä mikä tulee kristillisyyden oppiin ja opettamiseen kun Pyhä Henki vaihtuu opettajan paikalta ihmis järkeen SIITÄ PIMEYDESTÄ raamattu puhuu ennen kaikkea.

Ja kun saarnaaja manaa loppua sillä maailmassa on pimeys, niin minä tahdon saarnaajalle sanoa, millä laseilla sinä luet raamattua? Luetko sitä Jeesuksen kanssa vai ehkä yksinäsi?

Ja maailmassa on pimeys, mutta jos kerran elävässä seurakunnassa tai jossakin olisi valkeus, eli vaikka aurinkoja olisi tässä maailmassa yksi kappale niin se riittää pitämään koko maailman hengissä. Yksi taivaan kappale koska sen voima on niin suuri.

Ja niin manaaja mene itseesi ja pyydä Jumalalta että sinä saisit olla maailman valkeutena koska ei maailma siitä pelastu että sinä sanot maailmassa on pimeys, mutta se pelastuu sitten kun sinä itse olet aurinkona maailmalle!

Ei myös tämä maailma ole tähän päivään asti vielä kadonnut sen pimeyden tähden joka yöllä tulee koska aurinko illalla eli hetkittäin laskee, mutta aurinko nousee jälleen ja pimeys väistyy ei siksi sillä pimeydellä ole valtaa valoon niin kauan kun valkeus nousee * mutta vasta sitten kun se ei enään nouse * niin pimeys jää valloilleen.

Siitä te tiedätte muutaman manaavan järjestään ettei hän tottele päivän voimaa joka niin selkeästi teille eli meille kaikille osoitettu on yön ja päivän ja päivän ja yön vaihteessa, ettei yö voita päivää niin kauan kuin päivää nousee, ja se nousee Jumalanlasten keskellä niin kauan kun löytyy vielä yksi opettaja joka opettaa niin kuin kointähti heijastaen toisen valoa joka ei ole hänen oma valonsa niin kauan nousee päivä kun paistaa se valkeus mikä ei tule ihmisestä.

• Anonyymi

Valo jännä keksintö. Se pitää aina jollakin tavalla synnyttää. Pimeys tulee tekemättä.

Samoin lämpö. Se pitää aina luoda.

Siitä luominen lähtee,

Ei pimeästä ja jäätyneestä kuralätäköstä.

• Anonyymi

Liity SDP puolueeseen.

• Anonyymi

Silloin tosin kaikki valetta mitä maailman asioista sanoo.

• Anonyymi

Minä erosin nyt kirkosta. Myös perheeni aikoo erota tämän vuoden puolella.
      Kirkko ei noudata enää Raamatun pyhää sanaa, siksi erosin. Nyt olen hyvillä mielin!

• Anonyymi

Hyvin tehty! Jumalattomassa kirkossa ei kannata enää olla! Jumala, rakas Taivaallinen Isä siunatkoon Sinua ja perhettäsi. 🙏

• Anonyymi

Eroa pois. Käytä säästynyt raha naisiin ja viinaan. Elämä on tehty elettäväksi. Itse tein noin.

• Anonyymi

Teet oikein, jos eroat kirkossa. Kirkko on hengellinen yhteisö, joka muodostuu suurimmaksi osaksi maailman ihmisistä. Luterilaisesa kirkossa vain pari prosenttia on Jeesukseen uskovia.
      Paavali kehottaa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      177
      17462
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      47
      10034
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      61
      5917
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      46
      3210
    5. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      19
      2907
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      25
      2822
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      56
      2692
    8. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2618
    9. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      138
      1880
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      43
      1870
    Aihe