Vähentääkö uusi "potkulaki" rasismia työyhteisöissä?

Anonyymi-ap

Suomi on yksi rasistisimmista maista Euroopassa ja tämä näkynee myös suomalaisissa työyhteisöissä. Jos työpaikalla on kantasuomalainen duunari, joka suhtautuu halveksien ja epäkohteliaasti maahanmuuttajataustaiseen työtoveriinsa, niin tällaisen henkilön rasistisesta käytöksestä voidaan tehdä valitus, joka voi johtaa tutkintaan ja mahdolliseen irtisanomiseen, jonka perusteena on sopimaton käytös työkavereita kohtaan. Ellei työpaikalla ryhdytä toimiin kyseisen henkilön takia, niin silloin on otettava yhteys omaan ammattiliittoon.

Väheneekö sopimaton käytös ja rasismi työpaikoilla ”potkulain” tuoman pelotteen takia? Sopimatonta käytöstä on monenlaista, esim. seksuaalissävytteiset kaksimieliset vitsit, puhumattakaan nyt pyllylle läpsäisemisestä. Perussuomalaiset tuntuvat olevan hyvin tyytyväisiä tähän uusimpaan työelämäuudistukseen.

14

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt persuliineille sopii potkulaki varsin hyvin, ja 2018 vastustivat sitä kiivaasti. Kas näin takki kääntyy ja takki kääntyy näin..............

• Anonyymi00015

Näin perseet aina, et pääsee hillotolpalle ja kyykyttämään duunaria ja maahanmuuttajia!!!

• Anonyymi

Persuilijoille tulee jatkossa potkut.

• Anonyymi

Ei kannata enää möläytellä sananmuunnoksia kahvitauolla.

• Anonyymi

On sinulla sinimustien somesaastevastaavalla nettipeikolla murheet? 😂😂

• Anonyymi

Töykeä ja ilkeä rasistipersu potkaistaan ulos firmasta ja tilalle tulee nöyrä kohtelias vähään tyytyväinen maahanmuuttaja, joka ei valita eikä kiusaa muita, koska pelkää silloin menettävänsä työpaikkansa ja tulevan jopa maastakarkoitetuksi.

• Anonyymi

Persu töissä.Jos tällanen tapaus on niin eiköhän se pomokin ole persu.Maahanmuuttaja tuskin olis persulla töissä.Mutta puhutaan ihan kantiksen näkökulmasta.Jos sua kouritaan ja vedät turpaan tai sanot suorat sanat niin varmaan tulee potkut.Pomothat luulee että sun perse kuuluu niille ja sulle voi puhua mitä vaan.Porvarithan sorvas tän lain just siks että voi kurmuuttaa työntekijöitä.Ihan varmasti tulee fudut jos et anna ja sanot suorat sanat.Me ei kyllä nyt enää eletä patruunoiden ja piikojen aikoja.Mutta porvari keksii tekosyyn antaa potkut jos et alistu.

• Anonyymi00016

Kuka HULLU on persulla töissä???, ei helvata, rasismi kukoistaa ja duunarilla EI mitään oikeuksia!, menisitkö töihin???, MINÄ EN, VAIKKA OLIS MAAILMAN AINOIN TYÖPAIKKA!!!, HYI SVIDDU PERSEET, POHJASAKKAA KOKO KÖÖRI!!!!🐖🐖🐖🐖🐖

• Anonyymi

Anonyymi
      2025-11-06 13:10:31

Anonyymi kirjoitti:
      Nyt persuliineille sopii potkulaki varsin hyvin, ja 2018 vastustivat sitä kiivaasti. Kas näin takki kääntyy ja takki kääntyy näin..............

Lue lisää
      Miksi sinä ap kutsuisit sitä, kun sinä sinimustia fanittava Soinisti massapostaat päivittäin vassaripropagandaa s24 palstoille, hameen kääntämiseksi? 🤭

• Anonyymi00017

Jep, takinkäännön maailman mestareita leet AINA, ELI EI UUTTA AURINGON ALLA, halla-aho mestarina kusettamaan kaikkia, vastuuta EIVÄT OTA, haukkuvat kuin rakkikoirat, jos vastuunottoa odotetaan.!!!!!! Stnn kpt. . . .

• Anonyymi00010

Tuskinpa vähenee.
      Itse olen romanitaustainen henkilö ja mua on yritetty saada lähtemään työpaikastani jo pidemmän aikaa pois. 2-3 vuotta ovat olleet aktiivisimpia. Ja ainakin yksi olennainen/olennaisin syy jopa siihen on tämä sukutaustani, vaikka en mitenkään elä romanien tavoin ja lisäksi olen ollut talossa 18v suoriutuen kyllä hyvin töistäni. Se tässä on, ettei mua kiinnosta olla muuta tekemisissä muiden kanssa, paitsi sen mitä työn puolesta on pakko. Tietty työn takia pelkästään menin tuonne töihin ja nyt, kun olen nähnyt kunnolla tässä 18v aikana, millainen työyhteisö on ja millainen ilmapiiri siellä on, niin sitä vähemmän mua kiinnostaa muu kuin työ tuolla.
      Edellinen työsuojeluvaltuutettumme, jonka olen lisäksi tuntenut vuosituhannen alusta lähtien, levitti tuon sukutaustani koko työyhteisön tietoon.
      Tuo tieto sukutaustoistani siis levisikin työyhteisöni tietoon melki heti, kun hän tuli meille töihin ja vittuilu mustalaisiin liittyen alkoikin aika pian tuolloin muutenkin.
      Hän itse otti loparit -23 ja kuulin tuolloin, että oli puhunut jo pitkään muille, että minut täytyisi saada potkittua pois töistä ihan millä syyllä tahansa ja ylipäätään jotenkin saada lähtemään. Myöhemmin tuolloin mm meidän tj väitti joidenkin kesälomallani sairastamien juttujen ja muutamien saikkujen perusteella, etten ole enää riittävän työkykyinen jatkamaan kykyisessä työssäni ja mitä tässä nyt olikaan.. ja siihenkin jopa vedottiin, kun olin vakavan pneumonian huoksi pitkään sairaslomalla viime vuonna, mutta eräässä palaverissa eräs henkilö oli puolustanut mua sanoen, että minulla oli todella hyvä ja perusteltu syy olka 2kk saikulla. Eli juuri tuo sairaalahoitoa vaatinut keuhkokuume.
      Viime kesänä sanoi suoraan muutaman muun kuullen, että helpointa olisi, jos laittaisin nimet papereihin, eli ottaisin loparit. Vielä, kun viime vuonna otin juuri puheeksi tämän häirinnän tj:n kanssa ja tein selväksi, etten siedä enää sitä keneltäkään heistä.
      Mutta nyt taitaa olla tilanne se, että taitaa pomo saada tahtonsa läpi, eli saadaan mustalainen talosta pois. Vaikka uusi laki ei oikeutakaan syrjimistä, niin tokkopa se estää radismipotkuiltakaan.
      Lisäksi kun otin tänä syksynä uudestaan asian puheeksi, kun eräs kollega tuli nälvimään mua mannevarkaaksi ja toisen kolkegan avautuminen samasta aiheesta oli vähän tuon tilanteen jälkeen, ja olin yhdenvertaisuusvaltuutettuunkin yhteydessä asiasta, niin oli kai liikaa näille.
      Vielä, kun sain yhteydenoton valtuutetulta kuun vaihteessa, minkä ilmoitin toimarille, että tämä nyt on valtuutetunkin tiedossa joka toivoo asiaan selvitystä.
      Niin ei mennyt viikkoakaan, kun löysin työpaikkailmoituksen duunitorista, missä haetaan konserniimme uutta työntekijää samoihin työtehtäviin, mitä itsekin teen. Ja meillä oli eräänä päivänä konsernin rekrytoijakin pitämässä haastattelua parillekin henkilölle.

• Anonyymi00013

Vai et romani töis? 😂

• Anonyymi00012

Potkulailla saadaan persuja ulos työpaikoilta.

• Anonyymi00014

Työnantaja on se joka päättää onko rasismia, no duunari tekee valituksen rasismista (halpapalkalla), työntekijästä ja työnantaja päättää, ettei valituksen tehnyt duunari sovi sen pintaan, no POTKUT , eli mikä on potkujen peruste??, . . . Ei sovi meidän yritykseen, kun kuuluu ammattiliitoon!!!!!, onko oikein??? orpon politiikkaa!!!!!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      74
      4545
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      53
      3306
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      71
      2694
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1358
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      304
      1278
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      17
      1195
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      111
      1080
    8. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      46
      1030
    9. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      1026
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      80
      991
    Aihe