Hei,
Olen tekemässä elämäni suurinta virhettä koskevaa selvitystyötä ja tarvitsen kipeästi vertaistukea ja tietoa. Ajoin huumeiden vaikutuksen alaisena ja aiheutin omaisuusvahingon toiselle osapuolelle. Onneksi kyseessä oli vain peltikolari, eikä henkilövahinkoja syntynyt. Olen ensikertalainen rikoksentekijä.
Odotan parhaillani vakuutusyhtiöltä päätöstä korvausten takaisinperinnästä (regressi). Tiedän, että maksettujen vahinkojen vuoksi summa tulee olemaan erittäin suuri, todennäköisesti kymmeniä tuhansia euroja.
Olen lukenut, että vahingonkorvauslaki (Vahingonkorvauslaki 4:1 §) mahdollistaa korvaussumman "kohtuullistamisen", jos sen maksaminen on minulle taloudellisesti kohtuuttoman raskasta.
Kysymykseni on realistisuudesta:
Onko kukaan onnistunut neuvottelemaan vakuutusyhtiön kanssa erittäin suuren regressivaatimuksen (esim. kymmenistä tuhansista euroista) merkittävästi pienemmäksi? Puhutaanko tällaisissa tapauksissa muutaman prosentin vai huomattavasti suuremmasta alennuksesta?
Onko realistista, että tällainen summa voitaisiin alentaa esimerkiksi alle puoleen tai jopa alle kolmasosaan alkuperäisestä, jos esitän perusteellisen talousselvityksen?
Miten vakuutusyhtiöt reagoivat, jos selvästi osoitan, että ilman neuvottelua ja kohtuullista sovintoa minun on pakko hakeutua yksityishenkilön velkajärjestelyyn? Onko tämä tehokas neuvottelukortti, koska yhtiö saisi järjestelyn kautta todennäköisesti vielä pienemmän osuuden pitkän ajan kuluessa?
Kaikki kokemukset, erityisesti omaisuusvahingoista ja kohtuullistamisen asteesta, olisivat todella arvokkaita. Olen sitoutunut hoitamaan tämän, mutta tarvitsen realistisen tavoitteen. Kiitos etukäteen!
Talous, velat & perintä / Lakiasiat
7
145
Vastaukset
- Anonyymi
toivottavasti joudut maksamaan joka euron takaisin vakuutus yhtiölle saatanan tunari
- Anonyymi
Näissä tapauksissa pidämme vähintään saman tai jopa nostamme korvausvaateita.
Ei ole kenenkään edun mukaista alkaa hyvittämään ihmisen talouden perusteella otettua riskiä sekä aiheutettua vahinkoa. - Anonyymi
Näissä tapauksissa pidämme vähintään saman tai jopa nostamme korvausvaateita.
Ei ole kenenkään edun mukaista alkaa hyvittämään ihmisen talouden perusteella otettua riskiä sekä aiheutettua vahinkoa. - Anonyymi
Ainoa oikea tapa, älä maksa senttiäkään.
Kun asia on käräjäoikeudessa käsitelty ja tuomarin nuija pöytään pamahtanut niin määrätyt korvaukset on silloin maksettu.
Antaa vakuutusyhtiön ynnä muiden saataviaan karhuta, mutta minkäs tyhjältä otat.
Kyllä soskusta sen verran euroja saa, että hengissä pysyy ja vihjeenä, soskusta saa hieman paremmin euroja kun menet tekemään hakemusta pienessä sievässä ja annat ymmärtää olevasi ainakin lievästi alkoholisti.
Hyviä tulevia vuosia vapaaherrana, ei paina työt eikä ole huolta toimeentulosta. - Anonyymi
Ainoa oikea tapa, älä maksa senttiäkään.
Kun asia on käräjäoikeudessa käsitelty ja tuomarin nuija pöytään pamahtanut niin määrätyt korvaukset on silloin maksettu.
Antaa vakuutusyhtiön ynnä muiden saataviaan karhuta, mutta minkäs tyhjältä otat.
Kyllä soskusta sen verran euroja saa, että hengissä pysyy ja vihjeenä, soskusta saa hieman paremmin euroja kun menet tekemään hakemusta pienessä sievässä ja annat ymmärtää olevasi ainakin lievästi alkoholisti.
Hyviä tulevia vuosia vapaaherrana, ei paina työt eikä ole huolta toimeentulosta.- Anonyymi
MathewStiv kirjoitti:
tämä ei ole oikea tapa
Kun korvaukset tai kertyneet velat on sitä luokkaa, ettei niitä millään ole mahdollista saada maksettua niin että itsellä pysyisi ns. leipäsuussa, niin esitetty tapa on oikea ja jopa ainoa mahdollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1453925Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso93362Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai462923Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122842Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1422503- 502154
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist161368"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For991345Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es631294Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 801156