Millainen on Kainuun ja Lapin hillasoilla tilalle just nyt? Elikä missä vaiheessa kypsyminen? Myöhässä vai aikasessa? Käyn joka vuosi samoissa paikoissa, joten hyvät paikat jo tiedossa mutta koska kannattaa lähteä hillan perään tänä vuonna? Yleensä olen reissuun lähtenyt siinä 22-24.7.
Ps. Enpä ole kertaakaan nalleen enkä hukkaan törmännyt. Missäs niitä vois tiirailla?
pps. Min. saalis väh. 35kg/kesä ja paras kilomäärä jääköön kertomatta!!
Viime hetken
4
897
Vastaukset
- Nimetön
Luulen että ensi viikolla on parasta aikaa.Lappi on kyllä laaja maa,mutta Rovaniemen korkeudella n 5% kypsiä.
Nämä kuumat päivät kypsyttävät nopeasti. - Ranualla
Pudasjärvi – Ranua välillä on tienposket täynnä autoja ja vaunuja. Mikäli jokaisesta autosta on lähtenyt 2 henkilöä, niin soilla on prikaatillinen hillastajia.
- hillamies
Noin 45% hilloista kypsiä täällä Itä-lapissa.
- susia
Viime lauantaina nappasin kuuteen tuntiin 11kg hillaa. Avoimilla seuduilla 90% on kypsiä. Korpihillasta vasta n. 50% kypsiä.
ps. oulun lähettyvillä olevassa kunnassa pyörii häirikkösusi. Se on tappanut jo 30 poroa ja yhden miehen ajattanut puuhun. Ko. suelle on ministeriön tappolupa eli heti kun näköpiiriin ilmaantuu niin henkipois...jännitystä hillanpoimintaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421674Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo103995