Verenpaineeni on vuosia pysynyt melko hyvin tuossa 120/80 tietämillä, siitä huolimatta, että reilu 10kg ylipainoa ja syön hyvin suolaista ruokaa. Vastapainoksi liikun paljon, enkä syö juurikaan sokeria.
Pitäisikö tuota suolan käyttöä vähentää? Jos, niin miksi?
Onko suolasta haittaa, jos on alhainen verenpaine?
8
233
Vastaukset
- Anonyymi
Mistähän tätä voisi kysyä? Lääkäreiltä en viitsi, kun tiedän jo automaattivastauksen.
- Anonyymi
Hmm... Mitenmilloinkin itse kullakin....joko yli- taikka alipainetta,niin on pian kanttu vei...... Hmm.Vielä maan pinnalla kuitenkin.
- Anonyymi
Mikä on se automaattivastaus, mitä et halua kuulla?
- Anonyymi
Se pysyy nimenomaan sillä suolan syönnillä se verenpaine hyvissä lukemissa.
- Anonyymi
Itse valmistettuun ruokaan kannattaa käyttää mineraalisuolaa, jossa osa natriumkloridista on korvattu kaliumkloridilla ja magnesiumsulfaatilla.
Sekä kalium että magnesium edistävät natriumin eritystä virtsaan ja sitä kautta vähentävät natriumin haittavaikutuksia elimistöön.- Anonyymi
Juurikin näin. Tuo natrium on juuri se ongelmallinen aine.
- Anonyymi
Liikaa suola ei ole hyväksi. Eikö kannattaisi vähentää sitä? Sehän on lopulta tottumusasia.
- AnonyymiUUSI
Valitettavasti tuo suolan vähentämisestä on tullut se vakio hokema.
Itse tein aikoinaan ruumiillisesti raskasta työtä ja hikoilin päivässä n. 4 tunnin ajan.
Paita ja varsinkin kyynärtaipeet olivat monesti valkoiset, eli suola poistui kehosta tehokkaasti.
Jos en olisi syönyt suolaa normaalia enempää niin mitä olisi tapahtunut.
Tämän vakioväittteen sain myös työterveyslääkäriltä ja kun käytiin tarkemmin läpi työnkuva ja sen rasittavuus niin silloin hänkin tajusi että kyllä sitä suolaa joutuu käyttämään normaalia enemmän.
Nyt olen ollut jo jonkin aikaa poissa työelämästä eikä haluta enään suolaista ruokaa, jopa hiillosmakkara maistuu liian suolaiselta.
Tosin kehossani on kramppeja joista ilkeimmät sisäreidessä, olenkin aloittanut magnesiumin syönnin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1332686Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2562254Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?171383- 1151042
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar204993- 91970
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee13882Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La52774Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.50731Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.274716