Olen vuosikymmeniä ajellut työkseni ympäri Suomea. Lähinnä kuitenkin etelä- ja keskiosissa maata.
Yleensä liikenne sujuu ihan normaalisti mutta jostain syystä Etelä-Pohjnmaalla jotkut autoilijat "reagoi' herkästi toisiin autoilijoihin.
Lauantaina viimeksi ajoin pimeässä ja sateessa Seinäjoelta Vaasaa kohti. Letka ajoi jotain 74 80 alueella. Minä ajan aina noin 87 sillä rajoituksella, ettei raskas liikenne ala ohittelemaan. Ohitin sitten autoja niin eräs valkoinen 500-sarjan Bemarin kuski sai kovan hepulin kun ohitin hänet, kuin muutkin köröttelijät.
Samalla reissulla takasin tullessa Seinäjoen ja Jalasjärven välillä saavutin 2 henkilöautoa, mitkä ajoivat noin 78. Lähdin ohitukseen niin tämä taaempi ajoi raon umpeen ja alkoi vilkuttaan pitkiä. Minua se ei häirinnyt mutta varmaan sitä edellä ajavaa. Auto oli sininen uudehko japsi city-maasturi.
Etelä-Pohjanmaa
13
259
Vastaukset
Huomasin saman kun viimeksi tuolla kävin. Ajelin normaalia rajoitus+10 mittarissa ja saavutin edellämenijän. Hyvä suora, ei vastaantulijoita tai ohituskieltoja, joten vaihdoin kaistaa, ajoin ohi ja vaihdoin takaisin. Jätin vielä tapani mukaan reilusti väliä ohitettavaan.
Ja perässä alkoi valoshow ja perässäroikkuminen.
Noo, pääsipä tuo nopeammin perille kun nosti omaa nopeuttaan seuraavien 30 kilometrin matkalle, mutta kyllähän tuo käytös pistää vähän hämmästelemään.- Anonyymi
Virheesi on tuo +10 km/h. Puolita se seuraavalla kerralla +5 km/h ja kokeile, mitä tapahtuu.
Anonyymi kirjoitti:
Virheesi on tuo 10 km/h. Puolita se seuraavalla kerralla 5 km/h ja kokeile, mitä tapahtuu.
Onko tuo joku paikallinen tapa, että pitää ajaa jokin tietty määrä alle/yli rajoituksen, että ei joudu syynättäväksi?
- Anonyymi
Minä olen pistänyt jonossa vakkarin päälle ja antanut auton seurata edellä ajavaa sillä nopeudella, kuin jono kulkee. Aina olen ehtinyt ajoissa perille.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Minä taas olen joskus myöhästynyt täysin riippumatta liikennetilanteesta.
On se jännää.Lähtee ajoissa liikkeelle niin ei myöhästy.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Aina ei voi...
Persetti.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Aina ei voi...
Kun on ajanhallinta kunnossa, niin useimmiten voi.
- Anonyymi
Minäkin tunnen ihmisen, joka yleensä lähtee liikkeelle, kun pitäisi olla jo perillä. Ja myöhästymisen syy ei ole koskaan itsessä, vaan jossain muussa. Oli ruuhkaa, taksi ei tullut ajoissa jne.
- Anonyymi
Ajanhallinta on pettänyt, jos tulee kiire.
- Anonyymi
Kiire on tyhmyyden ystävä.
- Anonyymi
Seinäjoesta kerrottiin kauhutarinoita jo aikanaan autokoulun 2-vaihetta suorittaessa.
Bensa-asemalla mukavia ihmisiä jotka neuvoo reittiä etelän murretta puhuvallekin. Liikennekäyttäytyminen kuitenkin melko arvaamatonta.
Eipä ole yli vuosikymmeneen tullut käytyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.1519923Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d26735474Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras273899- 502695
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan722419- 732127
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1452026Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2331828Nainen, ota nyt rauhallisesti
Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä1401501Roger Karimus
– Sain muun muassa vuonna 2008 kolmen vuoden vankeustuomion törkeästä pahoinpitelystä. Autoin naispuolista tuttuani, kun21491