Etelä-Pohjanmaa

Anonyymi-ap

Olen vuosikymmeniä ajellut työkseni ympäri Suomea. Lähinnä kuitenkin etelä- ja keskiosissa maata.
Yleensä liikenne sujuu ihan normaalisti mutta jostain syystä Etelä-Pohjnmaalla jotkut autoilijat "reagoi' herkästi toisiin autoilijoihin.
Lauantaina viimeksi ajoin pimeässä ja sateessa Seinäjoelta Vaasaa kohti. Letka ajoi jotain 74 80 alueella. Minä ajan aina noin 87 sillä rajoituksella, ettei raskas liikenne ala ohittelemaan. Ohitin sitten autoja niin eräs valkoinen 500-sarjan Bemarin kuski sai kovan hepulin kun ohitin hänet, kuin muutkin köröttelijät.
Samalla reissulla takasin tullessa Seinäjoen ja Jalasjärven välillä saavutin 2 henkilöautoa, mitkä ajoivat noin 78. Lähdin ohitukseen niin tämä taaempi ajoi raon umpeen ja alkoi vilkuttaan pitkiä. Minua se ei häirinnyt mutta varmaan sitä edellä ajavaa. Auto oli sininen uudehko japsi city-maasturi.

16

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomasin saman kun viimeksi tuolla kävin. Ajelin normaalia rajoitus+10 mittarissa ja saavutin edellämenijän. Hyvä suora, ei vastaantulijoita tai ohituskieltoja, joten vaihdoin kaistaa, ajoin ohi ja vaihdoin takaisin. Jätin vielä tapani mukaan reilusti väliä ohitettavaan.

Ja perässä alkoi valoshow ja perässäroikkuminen.

Noo, pääsipä tuo nopeammin perille kun nosti omaa nopeuttaan seuraavien 30 kilometrin matkalle, mutta kyllähän tuo käytös pistää vähän hämmästelemään.

• Anonyymi

Virheesi on tuo +10 km/h. Puolita se seuraavalla kerralla +5 km/h ja kokeile, mitä tapahtuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Virheesi on tuo 10 km/h. Puolita se seuraavalla kerralla 5 km/h ja kokeile, mitä tapahtuu.

Onko tuo joku paikallinen tapa, että pitää ajaa jokin tietty määrä alle/yli rajoituksen, että ei joudu syynättäväksi?

• Anonyymi

Minä olen pistänyt jonossa vakkarin päälle ja antanut auton seurata edellä ajavaa sillä nopeudella, kuin jono kulkee. Aina olen ehtinyt ajoissa perille.

• Minä taas olen joskus myöhästynyt täysin riippumatta liikennetilanteesta.

On se jännää.

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Minä taas olen joskus myöhästynyt täysin riippumatta liikennetilanteesta.

On se jännää.

Lähtee ajoissa liikkeelle niin ei myöhästy.

• Anonyymi kirjoitti:

Lähtee ajoissa liikkeelle niin ei myöhästy.

Aina ei voi...

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Aina ei voi...

Persetti.

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Aina ei voi...

Kun on ajanhallinta kunnossa, niin useimmiten voi.

• Anonyymi

Minäkin tunnen ihmisen, joka yleensä lähtee liikkeelle, kun pitäisi olla jo perillä. Ja myöhästymisen syy ei ole koskaan itsessä, vaan jossain muussa. Oli ruuhkaa, taksi ei tullut ajoissa jne.

• Anonyymi

Ajanhallinta on pettänyt, jos tulee kiire.

• Anonyymi

Kiire on tyhmyyden ystävä.

• Anonyymi

Seinäjoesta kerrottiin kauhutarinoita jo aikanaan autokoulun 2-vaihetta suorittaessa.
      Bensa-asemalla mukavia ihmisiä jotka neuvoo reittiä etelän murretta puhuvallekin. Liikennekäyttäytyminen kuitenkin melko arvaamatonta.
      Eipä ole yli vuosikymmeneen tullut käytyä.

• Anonyymi

Ympäri Suomen on tullut ajettua, mutta Seinäjoen alue on ollut silmiinpistävästi se liikenteellisesti vaarallisin kokemus. Vilkkua käytetään hyvin harvoin, kiertoliittymissä ei osata ajaa, eikä muutoinkaan. Seinäjoella kai eniten parkkipaikkakolareitakin, en yhtään ihmettele. Traktorimönkijöitä on paljon, hyvin arvaamattomia.

Nyt kun liikennelakia taas rukataan, toivottavasti kiristetään 17v ajokorttien myöntämistä oikein kunnolla. Yhdestäkin liikenteessä leikkimisestä sais saada vuoden ajokiellon tai vastaavan sanktion. Skuuteillekin jokin ajokortti, ja ajokiellosta johtuen siirtymää henkillöautokortin myöntämiselle. Nyt meininki on sitä, että saa tehä mitä vaan, kun siitä ei kuitenkaan seuraa mitään.

• Anonyymi00011

Tää on näitä minä minä aloituksia kun kaikki muut tekee liikenteessä väärin.
      Luulis jo työkseen vuosikymmeniä ajelleena ymmärtävän, että siellä on muitakin.

• Anonyymi00012

Ne tekevät väärin, jotka rikkovat liikennesääntöjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      179
      16340
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3775
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      140
      3071
    4. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      27
      1814
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1514
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      55
      1471
    7. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      160
      1417
    8. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1314
    9. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1284
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1101
    Aihe