Etelä-Pohjanmaa

Anonyymi-ap

Olen vuosikymmeniä ajellut työkseni ympäri Suomea. Lähinnä kuitenkin etelä- ja keskiosissa maata.
Yleensä liikenne sujuu ihan normaalisti mutta jostain syystä Etelä-Pohjnmaalla jotkut autoilijat "reagoi' herkästi toisiin autoilijoihin.
Lauantaina viimeksi ajoin pimeässä ja sateessa Seinäjoelta Vaasaa kohti. Letka ajoi jotain 74 80 alueella. Minä ajan aina noin 87 sillä rajoituksella, ettei raskas liikenne ala ohittelemaan. Ohitin sitten autoja niin eräs valkoinen 500-sarjan Bemarin kuski sai kovan hepulin kun ohitin hänet, kuin muutkin köröttelijät.
Samalla reissulla takasin tullessa Seinäjoen ja Jalasjärven välillä saavutin 2 henkilöautoa, mitkä ajoivat noin 78. Lähdin ohitukseen niin tämä taaempi ajoi raon umpeen ja alkoi vilkuttaan pitkiä. Minua se ei häirinnyt mutta varmaan sitä edellä ajavaa. Auto oli sininen uudehko japsi city-maasturi.

10

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomasin saman kun viimeksi tuolla kävin. Ajelin normaalia rajoitus+10 mittarissa ja saavutin edellämenijän. Hyvä suora, ei vastaantulijoita tai ohituskieltoja, joten vaihdoin kaistaa, ajoin ohi ja vaihdoin takaisin. Jätin vielä tapani mukaan reilusti väliä ohitettavaan.

Ja perässä alkoi valoshow ja perässäroikkuminen.

Noo, pääsipä tuo nopeammin perille kun nosti omaa nopeuttaan seuraavien 30 kilometrin matkalle, mutta kyllähän tuo käytös pistää vähän hämmästelemään.

• Anonyymi

Virheesi on tuo +10 km/h. Puolita se seuraavalla kerralla +5 km/h ja kokeile, mitä tapahtuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Virheesi on tuo 10 km/h. Puolita se seuraavalla kerralla 5 km/h ja kokeile, mitä tapahtuu.

Onko tuo joku paikallinen tapa, että pitää ajaa jokin tietty määrä alle/yli rajoituksen, että ei joudu syynättäväksi?

• Anonyymi

Minä olen pistänyt jonossa vakkarin päälle ja antanut auton seurata edellä ajavaa sillä nopeudella, kuin jono kulkee. Aina olen ehtinyt ajoissa perille.

• Minä taas olen joskus myöhästynyt täysin riippumatta liikennetilanteesta.

On se jännää.

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Minä taas olen joskus myöhästynyt täysin riippumatta liikennetilanteesta.

On se jännää.

Lähtee ajoissa liikkeelle niin ei myöhästy.

• Anonyymi kirjoitti:

Lähtee ajoissa liikkeelle niin ei myöhästy.

Aina ei voi...

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Aina ei voi...

Persetti.

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Aina ei voi...

Kun on ajanhallinta kunnossa, niin useimmiten voi.

• Anonyymi

Minäkin tunnen ihmisen, joka yleensä lähtee liikkeelle, kun pitäisi olla jo perillä. Ja myöhästymisen syy ei ole koskaan itsessä, vaan jossain muussa. Oli ruuhkaa, taksi ei tullut ajoissa jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      138
      5838
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      402
      2664
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      138
      2601
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      14
      2113
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      16
      1778
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      73
      1276
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      5
      1111
    8. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1072
    9. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      52
      948
    10. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      85
      897
    Aihe