Minua masentaa , mitä muut miettii marraskuusta?
Masentaako marraskuu - m kertomus
48
486
Vastaukset
- Anonyymi
En ole mitenkään masentunut. Mulla on täällä valoja, kynttilöitä, lepäilen ja työn välissä lueskelen jotakin.
- Anonyymi
intialaiset masentuneet köhät pskantavat ilman sellaiseen kuntoon ettei kadulla näe kättään
ja tuhoavat maailman https://www.brookings.edu/articles/delhi-the-worlds-most-air-polluted-capital-fights-back/
ne polttavat läpi yön valtaisia praasuja ja kerääntyvät juhlimaan jatkuvasti yöstä toiseen
miljoonittain ilmaa tuhoavia ihmisiä ympäri Intiaa- Anonyymi
Myös manipuloidun joukko-"paniikin" aikaansaamat tallatut ruumiit kaduilla antavat oman, pikantin lisänsä katujen löyhkään.
- Anonyymi
Marraskuussa on kuukausi jouluun jota täälläkin hössötetään jo kuin se olisi ihan just edessä.
Kaikki kuukaudet saman arvoisia, kun osaa elää tässä ja nyt. - Anonyymi
Ei niin vähääkään masenna marraskuu. Tänään oli kivan leppeä tyyni sää. Reipasteltiin. ,,käveltiin 1000m ,, aika 10.25 min. Hyvä me.
- Anonyymi
Kauhea vauhti ei voi kuin onnitella
ote on oikea, eli
ei pitkiä lenkkejä hitaasti
vaan
lyhyempiä ja rivakasti
aivan oikein
- Anonyymi
Marraskuu ei masenna
mutta
vanhuus ja vanhuuden vaivat lyö vasten kasvoja
eipä tässä kovinkaa ilo irtoa eikä riemu raiju
pikkunen valonpilkku ajatus maailmassa
kohta on joulu
päivän tasaus muistaakseni joulukuussa, - Anonyymi
Olen tasaisen masentunut aina. Vanhuus toi kaikenlaisia murheita.
- Anonyymi
sanon yhden lauseen eikun kolme: ota ohjelmaan murheen parantaminen, jos kyse on terveydestä
niin aloita lievä liikunta on lääke lol ja monivitamiinitabletit ruokakaupasta ja
sitten hitaasti laajentaen. Jos aloitat englannin opiskelun tänään niin 85 -vuotiaana
kuuntelet jo sujuvasti bbc ja 90-vuotiaana puhut kohtuullisesti
oma ikätavoitteeni on nyt 110 (lisäsin antioksidanttien määrän kahdeksaan) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sanon yhden lauseen eikun kolme: ota ohjelmaan murheen parantaminen, jos kyse on terveydestä
niin aloita lievä liikunta on lääke lol ja monivitamiinitabletit ruokakaupasta ja
sitten hitaasti laajentaen. Jos aloitat englannin opiskelun tänään niin 85 -vuotiaana
kuuntelet jo sujuvasti bbc ja 90-vuotiaana puhut kohtuullisesti
oma ikätavoitteeni on nyt 110 (lisäsin antioksidanttien määrän kahdeksaan)Liikun minkä kykenen. Onko joku tae, että elää 85 vuotiaaksi ?
Puhun jo useampaa kieltä, mutta kiitos vinkistä.
- Anonyymi
Ei masenna marraskuu. Eilen vasta tajusin, että nyt on jo marraskuu.
Mielialat vaihtelee, en ole huomannut, että jonain vuodenaikana olisin synkempi.
En pakota itseäni mihinkään, teen mistä tykkään tai huvittaa. Välillä ei huvita mikään ja sitten vain olen. - Anonyymi
Itselläni on tätä hidasta joulunaluspuuhaa. En ole ehtinyt masentua. Pikemminkin piristyä, kun huoneet tulevat jälleen puhtaaseen järjestykseensä.
- Anonyymi
Ei ole enää mitään tavoitteita oppia uutta esimerkiksi kieliä,
kun ei niitä pääse missään käyttämään. Se ilo jää pois.
Kunhan päivä kerrallaan pääsee eteenpäin. Siinäkin on joskus
täystekeminen.- Anonyymi
Olen taannoin kerrannut venäjän taitojani, mutta kun ei pääse puhumaan, niin taas unohtuu.
Syksyllä aloitin kertaamaan saksaa, sekin jäänyt näiden siivoustouhujeni viedessä aikaa ja voimia. Aikeissa on kyllä jatkaa, kunhan joulumenoiltani ehdin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen taannoin kerrannut venäjän taitojani, mutta kun ei pääse puhumaan, niin taas unohtuu.
Syksyllä aloitin kertaamaan saksaa, sekin jäänyt näiden siivoustouhujeni viedessä aikaa ja voimia. Aikeissa on kyllä jatkaa, kunhan joulumenoiltani ehdin.Ich habe daruber nachgedacht, mein Deutschstudium fortzusetzen sobald ich meine Weihnachtsarbeiten erledigt habe erinomaista voimme keskustella täällä
koska kävin saksapainotteisen koulun se oli pääaineemme koko ajan
Meillä oli myös venäjä mutta jätin sen kesken toshe gavarju na otsin ploha
- Anonyymi
Mua masentaa Vornasen panettelu
Vornanen ON joutunu häirinnän , panettelun ja ilkivallan kohteeksi,
suuresti IHMETYTTÄÄ MIKSI entinen poliisi EI saisi puolustaa itseään,
kun häiriköt käy käsiski, ja panettelu juttuja levittävät julkisuuteen,
onko oikeuslaitokseenki soluttauunu suomalaisten henkilöön kohdistuvaa vihaa jos on niin MIKSI
onko oikein tuomita henkilö jos on joutunu itseään puolustaakseen näyttää mahdollisen voimansa,
jotenki nyt on menny jokin yhteiskunnassamme todella joku väärille raiteille,
IHMETYTTÄÄ VÄÄRYYS VALLASSA ,
Vornasella on tavallisten rehellisten suomen kansalaisten tuki puolellaan, vaikka näyttää siltä ettei sille anneta mitään arvoa,
ONKO OIKEIN
TAPAHTUUKO TODELLA OIKEUS TÄSSÄ TAPAUKSESSA ?
KYSYMYS ja mielipide ! ?- Anonyymi
vornanen on asehullu maalainen joita ei pitäisi pitää kaupungissa
ja sinne se menee muttei poliisiksi ikinä ihmepuuhaa poliisien
psykotestit kun tullainen on päässyt valtiolle hommiin - Anonyymi
"Vornasella on tavallisten rehellisten suomen kansalaisten tuki puolellaan,"
Niin oli Helsingin huumepoliisin Jari Aarniolla
Miksi muuten Vornanen kantoi sinä päivänä asetta.
Vai.
kantaako Vornanen aina asetta mukanaan.
Siinäpä kysymyksiä, kyllä niihin joskus vastaus tulee. - Anonyymi
Puhu vain omasta puolestasi. En tue millään tavalla enkä yhtään hänen kaltaisiaan tyhjäpäitä.
- Anonyymi
Marraskuu matelee
vettä ,,,,,,,,,,,,,- Anonyymi
vettä satelee,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kone sieppasi sanan pitti-avaruuteen, sosri,,,,,,
- Anonyymi
Täällä taas valvon. Ei tuu uni, vaikka kuinka yrittäisin peiton alla rauhottua. Julmaa.
- Anonyymi
Imaisin 50 vuotta sitten naapurin viisaan emännän neuvon. Ei syksyssä, kylmyydessä eikä sateessa ole mitään vikaa kun panee vain ne sukkahousut ja laamapaidan. Olen nodattanut sitä, joten koin että asenteen voi muuttaa. Ei toimi mieleni marraskuussa mitenkään eri tavalla kuin muulloinkaan.
- Anonyymi
Kuinka jonkun kuukauden pitäisi masentaa enenevässämäärin?
Meillä on sähköä saatavilla pistorasioista.
Kirkasvalolamppuja myydään.Luojalleni kiitos,että pystyn näkemään syksyn ihanan
värikylläisyyden,joka tosin jo varissut maahan.
Minä potkin itseäni persuuksille,että nyt ylös ja ulos.
Minun masennuskauteni sijoittuvat kevääseen.
Lieneekö aivan normaalia?
En ole teini,olen 87v. - Anonyymi
En oikein pidä siitä, että ihmisten mieliin iskostetaan kaikenlaista. Kuten, että marraskuussa masentaa. Jos/kun sitä oikein toitotetaan, niin eiköhän ala masentamaan. Kärjistin.
Ei vaan, minä innostun, kun luin, että pakkaset ovat tulossa. Taas luonto muuttaa muotoaan, lehdettömät puut huurustuvat, kaislat ja nurmikko.
Auringonsäteet siivilöityvät sitten ihan erilailla ;)- Anonyymi
Minäkin odotan lunta ja pientä pakkasta.
- Anonyymi
Ei masenna mikään kuukausi, vaihteluun on tottunut, jatkuvaan samaan voisi masentua.
- Anonyymi
ei marraskuu masenna,
syöpä masentaa,
toivoa paremmasta kun ei ole !- Anonyymi
Syöpädiagnooseja julkisuuden henkilöiltä tullut tihenevään tahtiin julki. Nuoriakin. Lapsia.
Minun ensimmäinen diagnosoitiin kun olin viisikymppinen. Sen jälkeen vielä kaksi.
Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään, olen lukenut. Kuinka paljon niitä onkaan oireettomina.
🫶 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syöpädiagnooseja julkisuuden henkilöiltä tullut tihenevään tahtiin julki. Nuoriakin. Lapsia.
Minun ensimmäinen diagnosoitiin kun olin viisikymppinen. Sen jälkeen vielä kaksi.
Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään, olen lukenut. Kuinka paljon niitä onkaan oireettomina.
🫶lopettakaa ne kuumassa valmistetut ruoat. pihvit, grillaukset, näkkileivät, perunalastut, munkit , jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lopettakaa ne kuumassa valmistetut ruoat. pihvit, grillaukset, näkkileivät, perunalastut, munkit , jne.
Näkkileipäpaketissa on ns. sydänmerkki, koska on terveellistä. 'Koulunäkki' paketissa.
- Anonyymi
Osallistu palstan saksankielen ryhmään
masennusta ei tule
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19156763/masentaako-marraskuu---m-kertomus#comment-138593581 beteilige dich an der deutschsprachigen Gruppe im Forum DOD "Deutsch Ohne Depression" En minäkään marraskuusta masennu, alavireisyyttä saattaa enemmän esiintyä, mutta se menee ohi. Marraskuun harmaudessa on eri vivahteita, puiden oksien muodot piirtyvät lehdettöminä hienosti . Valjun auringon pilkahdus on kuin juhlahetki ja alhaalta paistava aurinko muuttaa maiseman runolliseksi.
Lapsuudesta tuttuja laamapaitoja olen tilannut Tamsilkistä, lohdullisen pehmoisia ja lämpimiä villavaatteen alla. Käytän myös teknisiä urheilukerrastoja, mutta laamapaita on ihana mekonkin alla, lisäksi lämpimät sukkahousut. Lapsenlapsi kysyi, onko laamapaita laaman villaa, mutta ei se ole, vaan tohtori Lahmannin keksintö.- Anonyymi
Tervettä ihmistä ei masenna marraskuu(kaan). Jotta syökää aivoruokaa, hyvin ravitut aivot eivät vello ja märehdi masennuksessa kaiken aikaa.
- Anonyymi
Mikä olisi hyvää aivoruokaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä olisi hyvää aivoruokaa?
K V G : " Aivoruoka" on ei-tieteellinen termi, joka viittaa ruokiin, jotka edistävät aivojen terveyttä ja toimintaa, kuten keskittymiskykyä ja muistia. Aivoruokavalio sisältää paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, siemeniä ja täysjyväviljaa, sekä kalaa ja terveellisiä rasvoja. Tärkeää on myös välttää runsasta suolan ja tyydyttyneiden rasvojen käyttöä. "
- Anonyymi
Mikä on terveellistä ruokaa.
Tuntuu että monet terveellisyys väittämät ruoasta ovat sittenkin vain valtavia mainoskampanjoita.
Minun vanhemmat ja isovanhemmat ovat syöneet niin köyhää ruokaa ja silti elivät yli 91-97v, naiset ja miehet yli 84v.
Porkkanaa sai jouluun saakka ja viimeisen lantun palan helmikuussa. Säästivät, ostivat aina suurempi maatiloja ja aina oli paljon velkaa. Melkein perunalla, vehnällä, maidolla ja lihalla elivät. Voinkin myivät kun oli sitä velkaa.
- Anonyymi
Ihan on ollut hyvä fiilis tänäänkin.
- Anonyymi
Kiwa sulle. Mulla ei ollut niiin, liian monta avointa kymysystä ja päätöstä lähitulevaisuuden aiheista. Mutta ehkä ne estivät pitkästymistä ja masisvaivoja. Mene, tiedä ...
Hei,
Ohessa tiedoksi matalan kynnyksen auttavia tahoja, jos tulee sellainen tilanne, että kaipaa ulkopuolista keskusteluapua.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma ja to klo 15–21 sekä ti ja ke klo 15–19 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on lisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Masentuneille löytyy useita avoimia ryhmächattejä. Tukinetin etusivun chat-karusellista näkee parhaiten mitä on juuri nyt käynnissä ja mitä seuraavaksi tulossa.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Pimeys ja yksinäisyys masentaa.
- Anonyymi
PIMEYS on kaikkein pahinta mielentervydelle,
yksinki viihtyy kun vaan näkis paemmin ympäistöäki, esm lenkillä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yksinki viihtyy kun vaan näkis paemmin ympäistöäki, esm lenkillä,No jos menisit ulos lenkille, kun on päivänvalon aika. Näet(kin) paremmin, eikä illan ja yön pimeys käy niiin mielen päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos menisit ulos lenkille, kun on päivänvalon aika. Näet(kin) paremmin, eikä illan ja yön pimeys käy niiin mielen päälle.
eeeeeeeeeeen jaksa ,,,,,,,,,,
tuu kaveriksi hakemaan ulos,
voit autaa pukemisessaki,
sitten lähten jos tuut ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eeeeeeeeeeen jaksa ,,,,,,,,,,
tuu kaveriksi hakemaan ulos,
voit autaa pukemisessaki,
sitten lähten jos tuut !Kun en nyt tuuu. Selvinnet hyvin ihan itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yksinki viihtyy kun vaan näkis paemmin ympäistöäki, esm lenkillä,Minusta tuntuu, ettei ole jäljellä enää mitään, mikä olisi hyväksi mielenterveydelle.
Mistä sinä saat ilon pilkahduksia elämääsi ? Minä en keksi enää mitään,
kun terveys on niin heikko, ettei pysty mihinkään mitä haluaisi.
Syöminen oli joskus sentään vielä joku päivän kohokohta, ainoa,
mutta ei enää ei tahdo ruokakaan maistua.
Joutais lähteä tästä ilottomasta maailmastaan pois kärsimästä ja pian pääseekin.
Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tuntuu, ettei ole jäljellä enää mitään, mikä olisi hyväksi mielenterveydelle.
Mistä sinä saat ilon pilkahduksia elämääsi ? Minä en keksi enää mitään,
kun terveys on niin heikko, ettei pysty mihinkään mitä haluaisi.
Syöminen oli joskus sentään vielä joku päivän kohokohta, ainoa,
mutta ei enää ei tahdo ruokakaan maistua.
Joutais lähteä tästä ilottomasta maailmastaan pois kärsimästä ja pian pääseekin.
Aamen.Vaikea on löytää ilonpisaroita enään elämäänsä,
samat on mietteet,
jotenki kuitenki ilahduin sinusta
sinulla oli ihan samat tuntemukset kuin minullaki,
se kai oli vertaistukea,
on sentään joku jolla on yhtä paha olla kuin minulla,
koiteaan jaksaa
vaikka ei jaksetakaa,
kirjoitelaan kuitenki,
se on pieni ilo kuitenki, saa sanoa pahn olon ulos kirjoittamalla,
- Anonyymi
sitten vasta masentaa, kun askel alkaa lipsumaan, eikä voi kävellä reippaasti.
On toki nastakengät ja olen laittanut siihen jotain 40 lisä nastaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113339Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571665- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441326- 941292
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171047Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875