Olen ajatellut itsemurhaa.
Minut on potkittu pois yhteiskunnasta ja minua rangaistaan sairauteni vuoksi.
Menin töihin pitkältä sairaslomalta, kun halusin olla kuin muut. En kyennytkään töihin.
Tunne oli töissä niin murskaava, ettei sitä voi uskoa, jos ei itsellä ole kokemusta. Kaikki kaatui päälle.
Nyt minua ei saisi olla olemassa. Minulta on evätty kaikki toimeentulo. En saa penniäkään mistään.
Tässä lyhyesti nyky Suomen karu totuus suomalaisena olosta Suomessa. Sairaalta ja apua tarvitsevalta otetaan viimeisetkin ihmisarvon rippeet pois.
Minne maahan voisi mennä pakolaiseksi?
Kela ja Keha tuhoavat
9
93
Vastaukset
- Anonyymi
Sama tilanne.
- Anonyymi
"Et ole yksin!"
No, ei minua ainakaan.
Ei helpota, että joku muukin kärsii.
Miten tämän epäkohdan saisi korjattua?
Ehkä joukkovoimasta olisi tässä kohtaa apua?
Meidän pitää pitää meteliä asiasta!- Anonyymi
Pystyisitkö saamaan lääkärintodistuksen ? Sairauslomaa, tms. Sairaille yleensä maksetaan jotain kautta jotain.
Laissa kyllä sanotaan, ettei ihmistä saa jättää täysin tyhjän päälle. Ei nyt noin sanasta sanaan, mutta tarkoitus on kuitenkin se, että jotain toimeentuloa on saatava.
Mitä olet itse tehnyt asian eteen ? Missä on sanottu, ettet saisi mistään rahaa ?
Oletko ollut yhteydessä lääkäriin ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pystyisitkö saamaan lääkärintodistuksen ? Sairauslomaa, tms. Sairaille yleensä maksetaan jotain kautta jotain.
Laissa kyllä sanotaan, ettei ihmistä saa jättää täysin tyhjän päälle. Ei nyt noin sanasta sanaan, mutta tarkoitus on kuitenkin se, että jotain toimeentuloa on saatava.
Mitä olet itse tehnyt asian eteen ? Missä on sanottu, ettet saisi mistään rahaa ?
Oletko ollut yhteydessä lääkäriin ?Paljon riippuu asumismuodostakin ja työhistoriasta.. Omistusasuntoonhan ei saa asumisutkea jnea
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Tilanteesi vaikuttaa raskaalta.
Itsetuhoiset ajatukset kannattaa ottaa puheeksi ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Ja juuri tällä viikolla MIELI Kriisichat päivystää talousteemalla kahtena iltana normaalien aukioloaikojen ulkopuolella: tiistaina 11.11. klo 19-21 ja torstaina 13.11. klo 21–23.
Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Lämpimin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- AnonyymiUUSI
Eli olet hakenut uudelleen sairaupäivärahaa ja kela on katsonut sinut työkykyiseksi. Olet te-toimistossa työtön työnhakija mutta sinulta on evätty työttömyysetuus. Olet hakenut toimeentulotukea ja sekin on evätty. Kävit työttömien terveystarkastuksessa ja sinut todettiin täysin työkykyiseksi? Ja sinulta on evätty sairauspäiväraha , työttömyysetuus, toimeentulotuki. Nähtävästi asut omistusasunnossa koska et saa asumistukea.
Olet käynyt paikkakuntasi sosiaalihuollossa sosiaalipalveluissa ja sielläkin on sanottu ettei sulla ole oikeutta kelan etuuksiin? Miten sosiaalipalveluissa neuvoivat sinua?- AnonyymiUUSI
Se työtarkastus on vitsi. Mulla se oli 10min puhelu hoitajan kaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se työtarkastus on vitsi. Mulla se oli 10min puhelu hoitajan kaa
Ai työttömien terveystarkastus? Ja sen takia et saa työttömyysetuutta?
- AnonyymiUUSI
Kyllä se aurinko paistaa vielä Sinullekkin. Usko pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait983582Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso51989Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani71760- 351486
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es58996Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t36940Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 70882Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä47840Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4817Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60804