Kuka maksaa tunnin junan 2-vaiheen?

Anonyymi-ap

Kun kiskot on sitten joskus vedetty Espoosta Lohjalle asti, niin mikä on Espoon, Kirkkonummen, Vihdin tai Lohjan motivaatio maksaa kiskot Lohjalta Saloon? Espooseen ja Kirkkonummelle pääsee jo rantarataa pitkin, eikä Turusta Lohjalle tai Vihtiin menijöitä liene kovin montaa vuodessa.

Tämä uusi paketti, ehkä 3-4 miljardia jää kokonaan valtion, Salon ja Turun maksettavaksi, eli käytännössä tekemättä.

Suomeksi: tässä varsinaisusuomalaista köyhää kuseteaan uskomaan, että tunnin juna joskus valmistuu, kun maksetaan nyt ennakkoja muutama sata miljoonaa.

33

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö tässä uudessa lama-Suomessa olisi parempaakin käyttöä rahalle kuin tämä hulluus? Mitään se 1/2h nopeampi yhteys ei tule koskaan tuottamaan. Silti 6 miljardia varaa laittaa projektiin.

      • Anonyymi

        Kokoomus koijarien kaikki hankkeet ovat järjettömiä, koska heidän hankkeiden tarkoitus on tuhota yhteiskunnan varoja mahdollisimman paljon


      • Anonyymi

        HEI, 6 MILJARDILLA EI SAAD YKSIRAITETÍSTAKAAN RATAA RAKENNETTUA.
        PETTERI PETTYI


    • Anonyymi

      JUNAN OSAKASKUNNAT ? Siis valtion ei tule antaa vähistä varoistaan millekään osakaskunnalle. Meidän rahat!!!! Herätys.

      • Anonyymi

        Mistä Turku ja Salo tempaisevat yli 3 miljardia? Etenkin kun sieltä on jo junayhteys rantarataa pitkin.


    • Anonyymi

      Eikö 6000 miljoonan rahan haaskaus kiinnosta ketään? Miksi tämä hulluus saa jatkua?

    • Anonyymi

      Susi juna hanke täytyy viheltää poikki. Meillä on jo toimiva junayhteys. Onko meillä rikas taloustilanne ?.Sen pohjalta pitää aina toimia ja laittaa asiat tärkeys järjestykseen.

      • Anonyymi

        Sapettaa tällainen typeryys. Turusta kulkee Hesaan jo yksi rata ja puolityhjä moottoritie, niin vielä pitää saada Orpolle omat kiskot. Ja surullista tässä on, ettei hanke tule koskaan toteutumaan, koska kellään ei ole varaa rakentaa Lohja-Salo väliä. Eikä näytä, että tulevaisuudessakaan olisi siihen varaa. Täyttä rahan haaskausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapettaa tällainen typeryys. Turusta kulkee Hesaan jo yksi rata ja puolityhjä moottoritie, niin vielä pitää saada Orpolle omat kiskot. Ja surullista tässä on, ettei hanke tule koskaan toteutumaan, koska kellään ei ole varaa rakentaa Lohja-Salo väliä. Eikä näytä, että tulevaisuudessakaan olisi siihen varaa. Täyttä rahan haaskausta!

        Olisiko sisäpiiri ostanut jo tontit ja asunnot tulevan oikoradan ympäriltä, joten pakko se on rakentaa.

        Ja eihän velkaa tarvitse tehdä, kun ajatus oli myydä tuottavaa valtion omistusta omille etupiireille.


      • Anonyymi

        Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sisäpiiri ostanut jo tontit ja asunnot tulevan oikoradan ympäriltä, joten pakko se on rakentaa.

        Ja eihän velkaa tarvitse tehdä, kun ajatus oli myydä tuottavaa valtion omistusta omille etupiireille.

        Valtio on vain osana, myös kuntien tahtotila ratkaisee, puolueesta riippumatta, voi olla hyvinkin vasemmistovihreiden laaja tuki kunnissa tuolle rata hankkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio on vain osana, myös kuntien tahtotila ratkaisee, puolueesta riippumatta, voi olla hyvinkin vasemmistovihreiden laaja tuki kunnissa tuolle rata hankkeelle.

        Kokoomus rataa ajaa. "Ei kahta sanaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .

        Espoo-Lohja väli on ainoa uusi reitti tuossa, ja siinäkin tarvetta lähinnä paikallisliikenteelle. Sen tosin pilaa tämä älyvapaa halu päästä Turusta Helsinkiin 20 min nykyistä nopeammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .

        Junayhteys on suurimmalta osin olemassa Hki-Tku välillä, niin miksi rakentaa uusi suorempi rata kun moottorivägen ja gamla Turun valtatie on käytössä. Pointti on se, että uusi rata tulee maksamaan niin tolkuttomasti euroja, että rata ei ikinä maksa itseään takaisin. Ei henkilö- eikä tavaraliikenteen osalta


    • Anonyymi

      Meillä on ratahanke, jonka kokonaiskustannusarvio on ainkin 3 miljardia (luultavasti 4 tai yli). Nyt rahasta on kasassa noin 800 miljoonaa valtiota ja kunnilta.

      Kuka maksaa sen 520 miljoonan lainan?

      Kuka maksaa puuttuvat 1,7...2,7 miljardia, jotta juna kulkee Lohjalta Saloon?

      Tämä jattipotti kaatuu takuuvarmasti yhteiskunnalle, mutta ei tunnu tätä hallitusta kiinnostavan. Rahaa on!

      • Anonyymi

        Väki vähenee tuolta alueelta kun heille pistetään joku yli 2 miljardin lasku. Paljon siellä asuu ihmisiä? Alle 150 000. Eli jokainen siellä maksaa yli 13 000€ tuosta ilosta.

        Veikkaan tuolle rahalle löytyvän parempiakin kohteita.


    • Anonyymi

      Sairaalat ennemmin sulkuun jotta saadaan rantarataa rakennettua! Kukaan tarvi mitään terveyspalveluita Lapissa. Nopeampi yhteys hki-turku katsos prioriteetti numero ykkönen.

    • Anonyymi

      Kokoomukselle ei tarvitse olla mitään motivaatioita mihinkään julkiseen hankkeeseen paitsi omien etupiirien vallan pönkitys korruptioilla. Pääasia kokoomukselle on tuhlata mahdollisimman paljon julkista rahaa, jotta saavat sanoa, että terveys- ym julkisiin palveluihin ei ole varaa

    • Anonyymi

      Turusta tulee maan pääkaupunki. Helsinki kohta täytetty maahantulijoilla.
      vihreitten ja matujen päästä nopeasti käymään pääkaupungissa hakemassa rahaa elämiseen.

      • Anonyymi

        Helsingin voi vaikka hävittää, ei siinä mitään. Niin pahasti kokoomus ja vihreät ovat Helsingin pilanneet, mutta Orpopojan junaprojektia ei Suomen kansa tarvitse


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys !

    • Anonyymi

      TOINEN RAIDE RAKENNETAAN 2060_LUVULLA,PETTERI ENNUSTAA

      • Anonyymi

        Kolmas ratapari viereen, on jo vireillä


    • Anonyymi

      Sitä ihmettelen eniten, että Salon ja Turun päättäjät ovat niin ääliöitä, että lähtevät tähän mukaan. He eivät saa juurikaan hyötyä, ennen kuin 2-vaihe on valmis. Eikä se välttämättä koskaan edes valmistu. Mutta satoja miljoonia on nyt varaa tästä maksaa.

    • Anonyymi

      Aloittaja kysyy kuka maksaa, vastaan veronmaksajat, myös sosiaaliturvan, terveyspalvelut, puolustusmenot, tieverkoston, koulutuksen jne.. suomalaiset maksavat.

      • Anonyymi

        No tässä yhteydessä maksaja tarkoittaa valtiota, kuntaa tai vastaavaa organisaatiota. Eivätkä veronmaksajat mitään veroja maksa, vaan työnantajat palkan myötä, mutta tämä pyöritys ei johda mihinkään.


    • Anonyymi

      Lopulta kaiken maksavat helsinkiläiset veronmaksajat kuten monissa muissakin tapauksissa, kun rahaa ei löydy.

      • Anonyymi

        Onpa se noussut helsinkiläisyys hattuun. No maksakaa vain. Eikä minua se aitakaan kehä 3:lla haittaisi.


      • Anonyymi

        Helsinki on jo ilmoittanut ettei maksa mitään tuosta. Pistäkää lasku Turkuun. Siellähän tuota kinutaan.


    • Anonyymi

      Nykyistä rantarataa pitää kunnostaa sitäkin. Mihin tarvitaan kahta samansuuntaista ratainvestointia, joista toinen sitä paitsi noudattelisi moottoritien linjausta?

      • Anonyymi

        Tämä se kummastuttaa muitakin. Espoo saa tässä radan rakennettu varsinais-suomen maksamana


    • Anonyymi

      Mutta niihin väleihin tulee vielä monta hauskaa puolituntista. Hymyilkää.

    • Anonyymi

      Veronmaksajathan sen maksavat, kuten aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      53
      8373
    2. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

      Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      152
      7814
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      59
      3929
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      95
      3923
    5. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      111
      3785
    6. 55
      3303
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      75
      3279
    8. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

      "Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      241
      2659
    9. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      38
      2647
    10. Heräsin taas ikävään

      Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      53
      1794
    Aihe