Kuka maksaa tunnin junan 2-vaiheen?

Anonyymi-ap

Kun kiskot on sitten joskus vedetty Espoosta Lohjalle asti, niin mikä on Espoon, Kirkkonummen, Vihdin tai Lohjan motivaatio maksaa kiskot Lohjalta Saloon? Espooseen ja Kirkkonummelle pääsee jo rantarataa pitkin, eikä Turusta Lohjalle tai Vihtiin menijöitä liene kovin montaa vuodessa.

Tämä uusi paketti, ehkä 3-4 miljardia jää kokonaan valtion, Salon ja Turun maksettavaksi, eli käytännössä tekemättä.

Suomeksi: tässä varsinaisusuomalaista köyhää kuseteaan uskomaan, että tunnin juna joskus valmistuu, kun maksetaan nyt ennakkoja muutama sata miljoonaa.

18

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Eikö tässä uudessa lama-Suomessa olisi parempaakin käyttöä rahalle kuin tämä hulluus? Mitään se 1/2h nopeampi yhteys ei tule koskaan tuottamaan. Silti 6 miljardia varaa laittaa projektiin.

    • Anonyymi
      UUSI

      JUNAN OSAKASKUNNAT ? Siis valtion ei tule antaa vähistä varoistaan millekään osakaskunnalle. Meidän rahat!!!! Herätys.

      • Anonyymi
        UUSI

        Mistä Turku ja Salo tempaisevat yli 3 miljardia? Etenkin kun sieltä on jo junayhteys rantarataa pitkin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Eikö 6000 miljoonan rahan haaskaus kiinnosta ketään? Miksi tämä hulluus saa jatkua?

    • Anonyymi
      UUSI

      Susi juna hanke täytyy viheltää poikki. Meillä on jo toimiva junayhteys. Onko meillä rikas taloustilanne ?.Sen pohjalta pitää aina toimia ja laittaa asiat tärkeys järjestykseen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Sapettaa tällainen typeryys. Turusta kulkee Hesaan jo yksi rata ja puolityhjä moottoritie, niin vielä pitää saada Orpolle omat kiskot. Ja surullista tässä on, ettei hanke tule koskaan toteutumaan, koska kellään ei ole varaa rakentaa Lohja-Salo väliä. Eikä näytä, että tulevaisuudessakaan olisi siihen varaa. Täyttä rahan haaskausta!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapettaa tällainen typeryys. Turusta kulkee Hesaan jo yksi rata ja puolityhjä moottoritie, niin vielä pitää saada Orpolle omat kiskot. Ja surullista tässä on, ettei hanke tule koskaan toteutumaan, koska kellään ei ole varaa rakentaa Lohja-Salo väliä. Eikä näytä, että tulevaisuudessakaan olisi siihen varaa. Täyttä rahan haaskausta!

        Olisiko sisäpiiri ostanut jo tontit ja asunnot tulevan oikoradan ympäriltä, joten pakko se on rakentaa.

        Ja eihän velkaa tarvitse tehdä, kun ajatus oli myydä tuottavaa valtion omistusta omille etupiireille.


      • Anonyymi
        UUSI

        Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sisäpiiri ostanut jo tontit ja asunnot tulevan oikoradan ympäriltä, joten pakko se on rakentaa.

        Ja eihän velkaa tarvitse tehdä, kun ajatus oli myydä tuottavaa valtion omistusta omille etupiireille.

        Valtio on vain osana, myös kuntien tahtotila ratkaisee, puolueesta riippumatta, voi olla hyvinkin vasemmistovihreiden laaja tuki kunnissa tuolle rata hankkeelle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio on vain osana, myös kuntien tahtotila ratkaisee, puolueesta riippumatta, voi olla hyvinkin vasemmistovihreiden laaja tuki kunnissa tuolle rata hankkeelle.

        Kokoomus rataa ajaa. "Ei kahta sanaa".


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .

        Espoo-Lohja väli on ainoa uusi reitti tuossa, ja siinäkin tarvetta lähinnä paikallisliikenteelle. Sen tosin pilaa tämä älyvapaa halu päästä Turusta Helsinkiin 20 min nykyistä nopeammin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .

        Junayhteys on suurimmalta osin olemassa Hki-Tku välillä, niin miksi rakentaa uusi suorempi rata kun moottorivägen ja gamla Turun valtatie on käytössä. Pointti on se, että uusi rata tulee maksamaan niin tolkuttomasti euroja, että rata ei ikinä maksa itseään takaisin. Ei henkilö- eikä tavaraliikenteen osalta


    • Anonyymi
      UUSI

      Meillä on ratahanke, jonka kokonaiskustannusarvio on ainkin 3 miljardia (luultavasti 4 tai yli). Nyt rahasta on kasassa noin 800 miljoonaa valtiota ja kunnilta.

      Kuka maksaa sen 520 miljoonan lainan?

      Kuka maksaa puuttuvat 1,7...2,7 miljardia, jotta juna kulkee Lohjalta Saloon?

      Tämä jattipotti kaatuu takuuvarmasti yhteiskunnalle, mutta ei tunnu tätä hallitusta kiinnostavan. Rahaa on!

    • Anonyymi
      UUSI

      Sairaalat ennemmin sulkuun jotta saadaan rantarataa rakennettua! Kukaan tarvi mitään terveyspalveluita Lapissa. Nopeampi yhteys hki-turku katsos prioriteetti numero ykkönen.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kokoomukselle ei tarvitse olla mitään motivaatioita mihinkään julkiseen hankkeeseen paitsi omien etupiirien vallan pönkitys korruptioilla. Pääasia kokoomukselle on tuhlata mahdollisimman paljon julkista rahaa, jotta saavat sanoa, että terveys- ym julkisiin palveluihin ei ole varaa

    • Anonyymi
      UUSI

      Turusta tulee maan pääkaupunki. Helsinki kohta täytetty maahantulijoilla.
      vihreitten ja matujen päästä nopeasti käymään pääkaupungissa hakemassa rahaa elämiseen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Helsingin voi vaikka hävittää, ei siinä mitään. Niin pahasti kokoomus ja vihreät ovat Helsingin pilanneet, mutta Orpopojan junaprojektia ei Suomen kansa tarvitse


    • Anonyymi
      UUSI

      Hyvä kysymys !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      96
      3567
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      5
      1929
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      7
      1710
    4. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      34
      1445
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

      Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      57
      973
    6. Oot kyl rakas

      Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      930
    7. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

      Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      882
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

      ...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      840
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

      Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      807
    10. Mistä tietää, onko hän se oikea?

      Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      794
    Aihe