Kun kiskot on sitten joskus vedetty Espoosta Lohjalle asti, niin mikä on Espoon, Kirkkonummen, Vihdin tai Lohjan motivaatio maksaa kiskot Lohjalta Saloon? Espooseen ja Kirkkonummelle pääsee jo rantarataa pitkin, eikä Turusta Lohjalle tai Vihtiin menijöitä liene kovin montaa vuodessa.
Tämä uusi paketti, ehkä 3-4 miljardia jää kokonaan valtion, Salon ja Turun maksettavaksi, eli käytännössä tekemättä.
Suomeksi: tässä varsinaisusuomalaista köyhää kuseteaan uskomaan, että tunnin juna joskus valmistuu, kun maksetaan nyt ennakkoja muutama sata miljoonaa.
Kuka maksaa tunnin junan 2-vaiheen?
33
223
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö tässä uudessa lama-Suomessa olisi parempaakin käyttöä rahalle kuin tämä hulluus? Mitään se 1/2h nopeampi yhteys ei tule koskaan tuottamaan. Silti 6 miljardia varaa laittaa projektiin.
- Anonyymi
Kokoomus koijarien kaikki hankkeet ovat järjettömiä, koska heidän hankkeiden tarkoitus on tuhota yhteiskunnan varoja mahdollisimman paljon
- Anonyymi
HEI, 6 MILJARDILLA EI SAAD YKSIRAITETÍSTAKAAN RATAA RAKENNETTUA.
PETTERI PETTYI
- Anonyymi
JUNAN OSAKASKUNNAT ? Siis valtion ei tule antaa vähistä varoistaan millekään osakaskunnalle. Meidän rahat!!!! Herätys.
- Anonyymi
Mistä Turku ja Salo tempaisevat yli 3 miljardia? Etenkin kun sieltä on jo junayhteys rantarataa pitkin.
- Anonyymi
Eikö 6000 miljoonan rahan haaskaus kiinnosta ketään? Miksi tämä hulluus saa jatkua?
- Anonyymi
Susi juna hanke täytyy viheltää poikki. Meillä on jo toimiva junayhteys. Onko meillä rikas taloustilanne ?.Sen pohjalta pitää aina toimia ja laittaa asiat tärkeys järjestykseen.
- Anonyymi
Sapettaa tällainen typeryys. Turusta kulkee Hesaan jo yksi rata ja puolityhjä moottoritie, niin vielä pitää saada Orpolle omat kiskot. Ja surullista tässä on, ettei hanke tule koskaan toteutumaan, koska kellään ei ole varaa rakentaa Lohja-Salo väliä. Eikä näytä, että tulevaisuudessakaan olisi siihen varaa. Täyttä rahan haaskausta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapettaa tällainen typeryys. Turusta kulkee Hesaan jo yksi rata ja puolityhjä moottoritie, niin vielä pitää saada Orpolle omat kiskot. Ja surullista tässä on, ettei hanke tule koskaan toteutumaan, koska kellään ei ole varaa rakentaa Lohja-Salo väliä. Eikä näytä, että tulevaisuudessakaan olisi siihen varaa. Täyttä rahan haaskausta!
Olisiko sisäpiiri ostanut jo tontit ja asunnot tulevan oikoradan ympäriltä, joten pakko se on rakentaa.
Ja eihän velkaa tarvitse tehdä, kun ajatus oli myydä tuottavaa valtion omistusta omille etupiireille. - Anonyymi
Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko sisäpiiri ostanut jo tontit ja asunnot tulevan oikoradan ympäriltä, joten pakko se on rakentaa.
Ja eihän velkaa tarvitse tehdä, kun ajatus oli myydä tuottavaa valtion omistusta omille etupiireille.Valtio on vain osana, myös kuntien tahtotila ratkaisee, puolueesta riippumatta, voi olla hyvinkin vasemmistovihreiden laaja tuki kunnissa tuolle rata hankkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtio on vain osana, myös kuntien tahtotila ratkaisee, puolueesta riippumatta, voi olla hyvinkin vasemmistovihreiden laaja tuki kunnissa tuolle rata hankkeelle.
Kokoomus rataa ajaa. "Ei kahta sanaa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .
Espoo-Lohja väli on ainoa uusi reitti tuossa, ja siinäkin tarvetta lähinnä paikallisliikenteelle. Sen tosin pilaa tämä älyvapaa halu päästä Turusta Helsinkiin 20 min nykyistä nopeammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä, kysymys on ihan uudesta reitistä, ei ole juna yhteyttä olemassa .
Junayhteys on suurimmalta osin olemassa Hki-Tku välillä, niin miksi rakentaa uusi suorempi rata kun moottorivägen ja gamla Turun valtatie on käytössä. Pointti on se, että uusi rata tulee maksamaan niin tolkuttomasti euroja, että rata ei ikinä maksa itseään takaisin. Ei henkilö- eikä tavaraliikenteen osalta
- Anonyymi
Meillä on ratahanke, jonka kokonaiskustannusarvio on ainkin 3 miljardia (luultavasti 4 tai yli). Nyt rahasta on kasassa noin 800 miljoonaa valtiota ja kunnilta.
Kuka maksaa sen 520 miljoonan lainan?
Kuka maksaa puuttuvat 1,7...2,7 miljardia, jotta juna kulkee Lohjalta Saloon?
Tämä jattipotti kaatuu takuuvarmasti yhteiskunnalle, mutta ei tunnu tätä hallitusta kiinnostavan. Rahaa on!- Anonyymi
Väki vähenee tuolta alueelta kun heille pistetään joku yli 2 miljardin lasku. Paljon siellä asuu ihmisiä? Alle 150 000. Eli jokainen siellä maksaa yli 13 000€ tuosta ilosta.
Veikkaan tuolle rahalle löytyvän parempiakin kohteita.
- Anonyymi
Sairaalat ennemmin sulkuun jotta saadaan rantarataa rakennettua! Kukaan tarvi mitään terveyspalveluita Lapissa. Nopeampi yhteys hki-turku katsos prioriteetti numero ykkönen.
- Anonyymi
Kokoomukselle ei tarvitse olla mitään motivaatioita mihinkään julkiseen hankkeeseen paitsi omien etupiirien vallan pönkitys korruptioilla. Pääasia kokoomukselle on tuhlata mahdollisimman paljon julkista rahaa, jotta saavat sanoa, että terveys- ym julkisiin palveluihin ei ole varaa
- Anonyymi
Turusta tulee maan pääkaupunki. Helsinki kohta täytetty maahantulijoilla.
vihreitten ja matujen päästä nopeasti käymään pääkaupungissa hakemassa rahaa elämiseen.- Anonyymi
Helsingin voi vaikka hävittää, ei siinä mitään. Niin pahasti kokoomus ja vihreät ovat Helsingin pilanneet, mutta Orpopojan junaprojektia ei Suomen kansa tarvitse
- Anonyymi
Hyvä kysymys !
- Anonyymi
TOINEN RAIDE RAKENNETAAN 2060_LUVULLA,PETTERI ENNUSTAA
- Anonyymi
Kolmas ratapari viereen, on jo vireillä
- Anonyymi
Sitä ihmettelen eniten, että Salon ja Turun päättäjät ovat niin ääliöitä, että lähtevät tähän mukaan. He eivät saa juurikaan hyötyä, ennen kuin 2-vaihe on valmis. Eikä se välttämättä koskaan edes valmistu. Mutta satoja miljoonia on nyt varaa tästä maksaa.
- Anonyymi
Aloittaja kysyy kuka maksaa, vastaan veronmaksajat, myös sosiaaliturvan, terveyspalvelut, puolustusmenot, tieverkoston, koulutuksen jne.. suomalaiset maksavat.
- Anonyymi
No tässä yhteydessä maksaja tarkoittaa valtiota, kuntaa tai vastaavaa organisaatiota. Eivätkä veronmaksajat mitään veroja maksa, vaan työnantajat palkan myötä, mutta tämä pyöritys ei johda mihinkään.
- Anonyymi
Lopulta kaiken maksavat helsinkiläiset veronmaksajat kuten monissa muissakin tapauksissa, kun rahaa ei löydy.
- Anonyymi
Onpa se noussut helsinkiläisyys hattuun. No maksakaa vain. Eikä minua se aitakaan kehä 3:lla haittaisi.
- Anonyymi
Helsinki on jo ilmoittanut ettei maksa mitään tuosta. Pistäkää lasku Turkuun. Siellähän tuota kinutaan.
- Anonyymi
Nykyistä rantarataa pitää kunnostaa sitäkin. Mihin tarvitaan kahta samansuuntaista ratainvestointia, joista toinen sitä paitsi noudattelisi moottoritien linjausta?
- Anonyymi
Tämä se kummastuttaa muitakin. Espoo saa tässä radan rakennettu varsinais-suomen maksamana
- Anonyymi
Mutta niihin väleihin tulee vielä monta hauskaa puolituntista. Hymyilkää.
- Anonyymi
Veronmaksajathan sen maksavat, kuten aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 538373
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1527814Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka593929Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu953923- 1113785
- 553303
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod753279IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk2412659Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint382647- 531794