Yritit tehä mut mustasukkaiseks, kuten mä sut, jotta saatais toisemme, koska lapsuuden traumakiintymyssuhdanteen takia.. toinen lähtee karkuun, kun pitäis tapahtua, kiintymys kuolee heti kun toiselta saa positiivista huomioo, sen sijaan tällainen pahoinpitelevä ja myrkyllinen suhtautuminen toisiimme ruokkii molempien pakkomiellettä toiseen, ei tiedetä mikä on tervettä tai normaalia, ja miten sitä pitäis olla. Et vain luota.
Suurin salaisuutesi on, että olet yhtä herkkä ja epävakaa kuin minä
13
341
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö yksi aloitus riitä näitä traumakiintymyssuhdeongelmakemiaturbulenssivälttely keskusteluja?
- Anonyymi
Joo alkais riittää. Mennyt nyt ihan samanjauhamiseksi ja käytetään niin psykologian kieltä että.
- Anonyymi
Ymmärrän mitä yrität sanoa. Meillä on ollut todella sotkuinen ja kipeä dynamiikka, jossa molemmat on reagoinut haavoista käsin. En kiistä sitä. Mutta minä en halua enää jatkaa kuviossa, jossa kumpikin sattuu ja tulkitsee toista. Minä haluan rauhoittaa oman pääni ja löytää itselleni tasapainoa. Voidaan puhua, mutta vain ilman syyttelyä tai psykologisia selityksiä siitä, mitä me “mukamas” tehdään toisillemme.
- Anonyymi
Luotan siihen mieheen kuin kallioon.
Mutta jostain syystä sillä on tai oli halu yrittää tehdä minut mustasukkaiseksi.
Se on pahinta myrkkyä, koska en voi sietää mustasukkaisuutta.
Joskus heitän vitsiä, että olisin mustasukkainen.
Mutta oikeesti, se on naurettavin tunne ihmisessä. - Anonyymi
Mä vastaan sulle eli yksi vastaus lisää.
Lopetat kolmen sanan lauseeseen ja se on teidän ihan ikioma porukka täällä joka sitä pyörittää. Viimeeksi eilen iltana. Itse en siihen kuulu. Et siis voi kohdistaa yhteen hlö.n kaikkea. Meidät erottaa se, että toinen käy töissä ja toinen ei. Karkuun lähtimisestä ei voida edes puhua.
Suurin haave, joka ihmisellä voi olla, on rakastettu. Se on haaveista kaikkein suurin ja samalla vaarallisin. Anonyymi kirjoituksilla, palstasuhteena. Se on vaarallinen siksi, että jos todella uskoo että on rakastettu, elämä muuttuu radikaalisti. Silloin ihminen oppii antamaan melkein elämänsä toisten käsiin. Lakkaa kouristuksenomaisesti varmistamasta elämäänsä ja ryhtyy ottamaan vastaan sellaisena kuin se on. Toisinaan rakkaus kutsuu luovuttamiseen, kutsuu luottamiseen ja sen tähden se johtaa muutokseen. Tiedät hyvin sanat, syvään persoonaksi syntymiseen.
Syntymiseen omaksi itseksi.
Kun saat osaksi rakkautta täältä myös monilta muiltakin, opit rakastamaan. Sisäistämme rakastavan, hoivaavan ja välittävän asenteen niin itsessämme kuin toisia kohtaan. Tuttu sana, arvot. Syvenevät ja alamme suojata herkkyyttä ja haavoittuvuutta itsessämme ja toisissa. Se on myös ehkä edellytys sille, että voit syntyä aidoksi ja ainutlaatuiseksi ihmiseksi joka lopulta sisimmässäsi olet jo.
Ja tärkeä ymmärtää oma riippuvuutensa, riippuvainen toisista. - Anonyymi
Ei mitään sellaista.
- Anonyymi
Ei tosiaankaan.
- Anonyymi
Ennemmin uskon siihen selitykseen, että ei ole tarpeeksi kiinnostunut ja/tai on varattu, kuin näihin selityksiin. Asiat on lopuksi aika yksinkertaisia, vaikka voi olla vaikeita ja ristiriitaisia tunteita.
- Anonyymi
Lopeta horina!🫵
- Anonyymi
Ei liity minuun mitenkään. En ole traumatisoitunut lapsuudessa. Avioliitossani kyllä, miehen puhumattomuuden ja huomioimattomuden takia.
- Anonyymi
mun traumat ja sairaudet ei kuulu sulle ensinnäkään millään tavalla
- Anonyymi
Kiintymysuhde traumat paranee yleensä keski-ikään mennessä. Itseään pystyy myös eheyttämään esim. tarapiassa käymällä. Myös lyhyt terapiasta on apua. Ja kirjallisuudesta mitä terapeutti suosittelee. Dynamiikasta voi olla myös tietoinen. Itselleni ei nämä termit ole vieraita, ja arvostan kun joku tietää mistä puhuu, -oikein termein vielä.
-palstagubbe- - Anonyymi
Ei hyödytä mustasukkaiseksi tekeminen ei ole mitään mulle eikä mitään multa pois yllytän toki menemään pitemmälle kuin mitä itse muutoin olisi edes valmis miksi tietää ainakin miltä se tuntuu kun joku satuttaa jos mun tarvii satuttaa sattuu aivan varmasti ja kauan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on1119398- 928986
- 187855
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776244Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585358Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä254459Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?74376En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234345- 384233
- 394163