Syrjitylle joulu on kaikkein ankein

Anonyymi-ap

Alkaa se masentava kaksikuukautinen, kun ei tule yhtään kutsua pikkujouluihin. Olen ei-laumasielu, käyn myös niissä seuroissa, jotka eivät ole 'in' ison enemmistön joukossa. Niin niin vaikea luottaa, että Jumala kostaa jumalanlapsen puolesta, sillä jumalanlasta kohtaan rikkonut on rikkonut myös Jumalan sanaa kohtaan.

45

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole pikkujoulut kristittyjen paikkoja!

• Anonyymi

Onko SRK keksinyt pikkujoululle, jonku vl-uskolla soveltuvan sanan, ainakin ennen on vietetty pikkujouluja hyvällä omallatunnolla.
        Keskihän SRK hoitokokousten aikaan, SRK:n lauluryhmän, koska kuorot oli siihen aikaan syntiä. SRK rules.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko SRK keksinyt pikkujoululle, jonku vl-uskolla soveltuvan sanan, ainakin ennen on vietetty pikkujouluja hyvällä omallatunnolla.
        Keskihän SRK hoitokokousten aikaan, SRK:n lauluryhmän, koska kuorot oli siihen aikaan syntiä. SRK rules.

Alkoholittomat pikkujoulut ovat ok. Muunlaiset pikkujoulut olen jättänyt väliin.

• Anonyymi

Ei Jumalalla mielestäni ollut kuin yksi tunnustettu poikalapsi. Mitähän sekoilua ja pilkkaa tämäkin aloitus.

• Anonyymi

Kaikki uskovat ovat Jumalan lapsia. Koko luomakunta, tarkkaan ottaen, jotkut vielä "tuhlaajalapsen" reissuillaan.

Jumalan Poika on yksi Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan omasta, kolmesta persoonasta: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• Anonyymi

1 Joh. 3:10
        Siitä ilmaantuvat Jumalan lapset ja perkeleen lapset. Jokainen, joka ei tee vanhurskautta, ei se ole Jumalasta, ja joka ei rakasta veljeänsä.

• Anonyymi

Mikä ihmeen pikkujoulu?

• Anonyymi

jeesuksen lapsen muistojuhla

• Anonyymi

Höh. Itse en koskaan vietä pikkujoulua! Kerran, vuosikymmeniä sitten olin työpaikan pikkujoulussa. Yhden kerran, koko pitkän elämäni aikana!

Olen erakkoluonne ja elän tyytyväisenä omaa, vaatimatonta elämääni, tässä jokapäiväinen "juhlani". Joulunaikaa valmistelen kaiken aikaa: kotia on siivottu ja huoneet ovat kauniisti laitetut, kynttilöitä poltan, on koristevaloja.

• Anonyymi

Jos vain yhden kerran olet ollut pikkujouluissa, et ole asiantuntija.

• Anonyymi

Lestatiolainen joulu on paras. Kinkkua,kalaa ja piparia isille.

• Anonyymi

jehovalaisten joulussa ollaan ihan sekaisin jeesuksen verestä

• Anonyymi

mene seuroihin sinne kutsutaan kaikki vähä osaiset

• Anonyymi

Synkkään syksyyn glögiä ja piparia! Nissepolkkaa ja lasten joululauluja. Jouluvaloja ja iloa! Lahjapakettien käärimisiä ja kaikenmaailman laatikoiden tekoa ja valmiiksi pakkaaseen! Pasteijaa, sahramipullaa ja kavereiden kutsumisia teelle lahjojen vaihtamiseksi!

Me selvitään tästäkin vuodesta! Jouluiloa!

• Anonyymi

Miksi tätä joulua ylipäänsä vietetään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tätä joulua ylipäänsä vietetään?

Kristuksen syntymäjuhlana. Aiemmin roomalaiset tosin juhlivat samaan aikaan pakanallisesti ensin Saturnusta ja myöhemmin Aurinkoa, joten vanha pakanajuhla muutettiin vain Kristuksen syntymäjuhlaksi, sisältö muutettiin ja juhla-ajankohdan jatkuvuus säilyi.

• Anonyymi

Miksi meitä uskovaisia kiusataan. Ollaan läpeensä rehellisiä, emmekä kerää maallista. Eihän kerätä veljet?

• Anonyymi

Kyllä aika monet kerää, olivatpa veljiäsi tai sisariasi? Rehellisyys on kuitenkin aika vahvaa lestadiolaisuudessa, mutta kaikellaisiahan aina joukkoon mahtuu!

• Anonyymi

Sinun täytyy kysyä itseltäsi, miksi kiusaat, kun olet ilmeisesti vl:ten panetteluviestien sylttytehdas. Onko taustalla kateus menestyneitä vl:ia kohtaan vai loukkaantuminen vl-seurakuntakäsitykseen vai molempia? Kohtuudella voi kerätä maallistakin, kunhan rehellisesti toimii, mutta mitään ei lähde mukaan kuoleman rajan taakse.

• Anonyymi

Saa laumasieluiset viettää joulua rauhassa.
      Saan itekki ryypätä rauhassa joulun.

• Anonyymi

"Saan itekki ryypätä rauhassa joulun."
        Etkö osaa edes (siis ei ees tai etes) kirjoittaa itsekki? Otte vaan niin vammasia?

• Anonyymi kirjoitti:

"Saan itekki ryypätä rauhassa joulun."
        Etkö osaa edes (siis ei ees tai etes) kirjoittaa itsekki? Otte vaan niin vammasia?

Oulussa puhutaan Oulua.

• Ei kannata tälle palstalle kirjoittaa mitään, millä kerjäät itsellesi myötätuntoa, koska vellu halveksivat ja pilkkaavat niitä poloisia, joita normalit ihmiset emppaavat. Vellu monottaa armotta päähän ja nauraa päälle.

Ns klassiset pikkujoulut ryyppäämisinern-ja . . .ovat Vapahtajamme syntymää pilkkaavia juhlia,-joihin myös monet vellit osallistuvat.

• Anonyymi

"Vellu monottaa armotta päähän ja nauraa päälle."

Onpa taas törkeää panettelua. Mikä saa ihmisen vihaamaan noin totaalisesti vl:ia..? Missä olikaan sinun - normaali-ihmisen? - empatia aloittajalle? Sekö, että lohdutit aloittajaa, että pahoilta velluilta on turha odottaa empatiaa? Palstan kirjoittajien enemmistö on sinun tapaasi ei-vl:ia.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Vellu monottaa armotta päähän ja nauraa päälle."

Onpa taas törkeää panettelua. Mikä saa ihmisen vihaamaan noin totaalisesti vl:ia..? Missä olikaan sinun - normaali-ihmisen? - empatia aloittajalle? Sekö, että lohdutit aloittajaa, että pahoilta velluilta on turha odottaa empatiaa? Palstan kirjoittajien enemmistö on sinun tapaasi ei-vl:ia.

#####Onpa taas törkeää panettelua. Mikä saa ihmisen vihaamaan noin totaalisesti vl:ia#####

Entä jos ei olekaan? Esim Eräs korkeassa asemassa ollut vellu E.L.oli juuri tullainen monottaja. Nimimerkillä :läheltä nähnyt ja kuullut.

#####Missä olikaan sinun - normaali-ihmisen? - empatia aloittajalle? Sekö, että lohdutit aloittajaa, että pahoilta velluilta on turha odottaa empatiaa?#####

Jep, juuri noin,-jo valmiiksi haavoitetun ei pidä mennä hyeenoiden lähelle, he haistavat veren hajun ja repivät uhrinsa kappaleiksi.
        Ei tietenkään kaikki vl,t ole tuollaisia, -mutta useimmat ovat.

Nyt seuraa se -mutta-. Tarkoitukseni ei ole vihata- ja loukata rehellisiä kunnon velluja, vaan olla teidän puolella,-Tuoda Hyvää sanomaa Pojasta ja pelastavasta uskosta Häneen.
        Joten pyydän anteeksi, jos/kun ,suorasukainen tekstini loukkasi sinua 💛

• Anonyymi
        UUSI
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

#####Onpa taas törkeää panettelua. Mikä saa ihmisen vihaamaan noin totaalisesti vl:ia#####

Entä jos ei olekaan? Esim Eräs korkeassa asemassa ollut vellu E.L.oli juuri tullainen monottaja. Nimimerkillä :läheltä nähnyt ja kuullut.

#####Missä olikaan sinun - normaali-ihmisen? - empatia aloittajalle? Sekö, että lohdutit aloittajaa, että pahoilta velluilta on turha odottaa empatiaa?#####

Jep, juuri noin,-jo valmiiksi haavoitetun ei pidä mennä hyeenoiden lähelle, he haistavat veren hajun ja repivät uhrinsa kappaleiksi.
        Ei tietenkään kaikki vl,t ole tuollaisia, -mutta useimmat ovat.

Nyt seuraa se -mutta-. Tarkoitukseni ei ole vihata- ja loukata rehellisiä kunnon velluja, vaan olla teidän puolella,-Tuoda Hyvää sanomaa Pojasta ja pelastavasta uskosta Häneen.
        Joten pyydän anteeksi, jos/kun ,suorasukainen tekstini loukkasi sinua 💛

"valmiiksi haavoitetun ei pidä mennä hyeenoiden lähelle, he haistavat veren hajun ja repivät uhrinsa kappaleiksi.
        Ei tietenkään kaikki vl,t ole tuollaisia, -mutta useimmat ovat."

En tunne tuollaisia vl:ia. Vl:issakin on erilaisilla empatiataidoilla varustettuja ihmisiä, toiset osaavat todella hyvin kuulla ja myötäelää, toiset saattavat töksäyttää, mutta "hyeenojen repimiseen" en ole törmännyt missään. Täyttä panettelua. Vaikka ymmärrän, että olet kokenut jotain traumaattista vl-liikkeessä, se ei silti oikeuta tuollaiseen kielenkäyttöön vl:ista.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"valmiiksi haavoitetun ei pidä mennä hyeenoiden lähelle, he haistavat veren hajun ja repivät uhrinsa kappaleiksi.
        Ei tietenkään kaikki vl,t ole tuollaisia, -mutta useimmat ovat."

En tunne tuollaisia vl:ia. Vl:issakin on erilaisilla empatiataidoilla varustettuja ihmisiä, toiset osaavat todella hyvin kuulla ja myötäelää, toiset saattavat töksäyttää, mutta "hyeenojen repimiseen" en ole törmännyt missään. Täyttä panettelua. Vaikka ymmärrän, että olet kokenut jotain traumaattista vl-liikkeessä, se ei silti oikeuta tuollaiseen kielenkäyttöön vl:ista.

Miksi panettelisin?

#En tunne tuollaisia vl:ia#

Minä tunnen, ylintä johtoa myöten. Olet mitä ilmeisimmin ns eliittiä velluissa,-joko vaikutusvaltaisten sukulaisten takia, tai olet rikas, tai rikkaasta suvusta/tms. Heitä ei kiusata.

• Anonyymi
        UUSI

Miksi panettelisin?

#En tunne tuollaisia vl:ia#

Minä tunnen, ylintä johtoa myöten. Olet mitä ilmeisimmin ns eliittiä velluissa,-joko vaikutusvaltaisten sukulaisten takia, tai olet rikas, tai rikkaasta suvusta/tms. Heitä ei kiusata.

Yksi selitys panetteluun voi olla vl-liikkeeseen liittyvä trauma. Jos on itse kokenut joutuneensa väärin kohdelluksi, mielekkyysperiaate laittaa demonisoimaan ryhmän, jossa on kokenut väärin kohtelua.

En ole koskaan tunnistanut vl-liikkeestä "eliittiä" enkä ole sellaiseen koskaan kuulunut. Tämä on yksi näitä aiheita, joista olen lukenut netistä lukuisia viestejä tajuamatta hölkäsen pöläystä, mistä kirjoitetaan. Minun havaintojeni mukaan kaikki ollaan tasa-arvoisia. Joillain voi olla varallisuutta enemmän, joku voi olla vaikutusvaltaisemmassa asemassa työelämässä, mutta seurapenkissä istutaan kaikki ihan samanarvoisina elämäntilanteesta riippumatta kuuntelemassa, että alasti tultiin maailmaan ja alasti täältä myös lähdetään, vain sillä on merkitystä, onko lähdön hetkellä synnit anteeksi.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi selitys panetteluun voi olla vl-liikkeeseen liittyvä trauma. Jos on itse kokenut joutuneensa väärin kohdelluksi, mielekkyysperiaate laittaa demonisoimaan ryhmän, jossa on kokenut väärin kohtelua.

En ole koskaan tunnistanut vl-liikkeestä "eliittiä" enkä ole sellaiseen koskaan kuulunut. Tämä on yksi näitä aiheita, joista olen lukenut netistä lukuisia viestejä tajuamatta hölkäsen pöläystä, mistä kirjoitetaan. Minun havaintojeni mukaan kaikki ollaan tasa-arvoisia. Joillain voi olla varallisuutta enemmän, joku voi olla vaikutusvaltaisemmassa asemassa työelämässä, mutta seurapenkissä istutaan kaikki ihan samanarvoisina elämäntilanteesta riippumatta kuuntelemassa, että alasti tultiin maailmaan ja alasti täältä myös lähdetään, vain sillä on merkitystä, onko lähdön hetkellä synnit anteeksi.

####Yksi selitys panetteluun voi olla vl-liikkeeseen liittyvä trauma. Jos on itse kokenut joutuneensa väärin kohdelluksi, mielekkyysperiaate laittaa demonisoimaan ryhmän, jossa on kokenut väärin kohtelua.####

Rokan sanoja siteeraten: "Siussa on paha vika, Sie puhut leikkiä tosissais"

Et vaikuta aidolta, näytät SRKn probakandistilta, kuin "Sergei Kyntäjä"
        Neubostoliittolaisessa probakandafilmillä. Sekin filmi oli hauskaa katsottavaa, vaikka olikin tahatonta komiikkaa tekijöiltänsä.

Esitit asiasi fiksusti kuitenkin. Kakka tuoksuu nyt parfyymille. Anteeksi vain . . .

SRK-linjaan kuuluu se että kaikki empiitisiseen tietoonkin pohjautuva tieto on panrttelua, -jos se ei kehu SRK-inkvisiota. Kuin Pohjois-Koreassa ikään.

• Anonyymi
        UUSI

####Yksi selitys panetteluun voi olla vl-liikkeeseen liittyvä trauma. Jos on itse kokenut joutuneensa väärin kohdelluksi, mielekkyysperiaate laittaa demonisoimaan ryhmän, jossa on kokenut väärin kohtelua.####

Rokan sanoja siteeraten: "Siussa on paha vika, Sie puhut leikkiä tosissais"

Et vaikuta aidolta, näytät SRKn probakandistilta, kuin "Sergei Kyntäjä"
        Neubostoliittolaisessa probakandafilmillä. Sekin filmi oli hauskaa katsottavaa, vaikka olikin tahatonta komiikkaa tekijöiltänsä.

Esitit asiasi fiksusti kuitenkin. Kakka tuoksuu nyt parfyymille. Anteeksi vain . . .

SRK-linjaan kuuluu se että kaikki empiitisiseen tietoonkin pohjautuva tieto on panrttelua, -jos se ei kehu SRK-inkvisiota. Kuin Pohjois-Koreassa ikään.

Ei kaikkea tarvitse kehua ja kriittisiäkin näkemyksiä saa esittää, mutta "useimpien" vl:ten solvaaminen "repiviksi hyeenoiksi" on panettelua.

Vö-yhteisössä on ongelmiakin. Itse olen aina kantanut huolta siionin yksinäisistä, joilla ei vaikuta olevan vastaavaa tuttavapiiriä kuin itselläni, koska itsekin olen aikoinaan ollut yksinäinen vl-joukossa. En kuitenkaan näe tätä vl-yhteisön yrityispiirteenä, vaan ylipäätään ihmisyhteisöjen ongelmana. Vl-joukossa lapsettomat pariskunnat ja sinkut voivat kokea ulkopuolisuutta, koska ympärillä on paljon lapsiperheitä eikä elämäntilanteet ole samanlaisia.

Mutta kuten todettu, tällä palstalla kuvattuihin vl-demoneihin ei törmää oikeassa elämässä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikkea tarvitse kehua ja kriittisiäkin näkemyksiä saa esittää, mutta "useimpien" vl:ten solvaaminen "repiviksi hyeenoiksi" on panettelua.

Vö-yhteisössä on ongelmiakin. Itse olen aina kantanut huolta siionin yksinäisistä, joilla ei vaikuta olevan vastaavaa tuttavapiiriä kuin itselläni, koska itsekin olen aikoinaan ollut yksinäinen vl-joukossa. En kuitenkaan näe tätä vl-yhteisön yrityispiirteenä, vaan ylipäätään ihmisyhteisöjen ongelmana. Vl-joukossa lapsettomat pariskunnat ja sinkut voivat kokea ulkopuolisuutta, koska ympärillä on paljon lapsiperheitä eikä elämäntilanteet ole samanlaisia.

Mutta kuten todettu, tällä palstalla kuvattuihin vl-demoneihin ei törmää oikeassa elämässä.

####Ei kaikkea tarvitse kehua ja kriittisiäkin näkemyksiä saa esittää, mutta "useimpien" vl:ten solvaaminen "repiviksi hyeenoiksi" on panettelua.###

Ehkäpä hyeenoiden mielestä😬

###Mutta kuten todettu, tällä palstalla kuvattuihin vl-demoneihin ei törmää oikeassa elämässä.###

Jörn Donner sanoisi sinulle:"olet sä dorka?"

Sorrut tekopyhyyteen, joka armotta näkyy läpi. Matti Taskila-vainaa
        Puhuisi sijallasi tehellisesti.

• Anonyymi
        UUSI

####Ei kaikkea tarvitse kehua ja kriittisiäkin näkemyksiä saa esittää, mutta "useimpien" vl:ten solvaaminen "repiviksi hyeenoiksi" on panettelua.###

Ehkäpä hyeenoiden mielestä😬

###Mutta kuten todettu, tällä palstalla kuvattuihin vl-demoneihin ei törmää oikeassa elämässä.###

Jörn Donner sanoisi sinulle:"olet sä dorka?"

Sorrut tekopyhyyteen, joka armotta näkyy läpi. Matti Taskila-vainaa
        Puhuisi sijallasi tehellisesti.

oletsä dorka mainittavan asia sisällön vuoksi joudut tekemisiin tahon kanssa jonka epä oikeutettu näkö kanta tuomitsee paljon puhuvasti risti riidattoman yleis peri aatteen välittämättä yks oikoisesta näkemyksestä riippuvan tahon vaikutus alueen ulko puolella melkein saman tein linnaan jonka kauno puheisuutta ei voi metriikalla olettaa olevan näkö piirissä

• Anonyymi

Tavallisissa kosteissa pikkujouluissa et varmasti menetä mitään, jätän ne väliin kutsuista huolimatta. Kannattaa rukoilla vihamiestenkin puolesta.

• Anonyymi

Lestatiolainen rehellisyys on hokemista asioista mitä pidämme hyveinä, ja teot todellakin päinvastaisia.

• Anonyymi

Niinhän sinä olet täällä panetellut kenties tuhansia viestejä, mutta panettelu ei muutu totuudeksi runsaallakaan toistolla. Suurin osa vl:ista on rehellisiä, sinun panetteluviestisi taas osoittavat sinun olevan epärehellinen ainakin suhtautumisessa "lestatiolaisiin". Suhtautumisesi vl:iin on myrkyllinen. Vl:ten vihaajalla olla kaksihaarainen kieli.

• Anonyymi

Nimenomaan totuuksia latelen. Uskoisin että häpeisit jos totuuden teistä tietäisit. Saatat toki tietääkkin mutta uskottelet itsellesi ettei lestat saata olla mitä ovat.

• Anonyymi

Tunnen paljon vl:ia eivätkä he ole sellaisia, jollaisiksi heitä panettelet. Kovin on erilaiset vl:t sinun maailmassasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnen paljon vl:ia eivätkä he ole sellaisia, jollaisiksi heitä panettelet. Kovin on erilaiset vl:t sinun maailmassasi.

Tottakai tunnet. Seuroissa nähdään.

• Anonyymi

kohta alkaa tulla kutsuja

• Anonyymi
      UUSI

Yrityspuolella pojat on epärehellisiä, ei rivilestat. Joutuvatkohan nuo pojat helvettiin?

• Anonyymi
        UUSI

Vl-yrittäjistäkin valtaosa on rehellisiä. Yleensä epärehellisesti toimivalta menee pitkällä aikavälillä asiakkaat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vl-yrittäjistäkin valtaosa on rehellisiä. Yleensä epärehellisesti toimivalta menee pitkällä aikavälillä asiakkaat.

Esillä ovat tuontuostakin ja negatiivisissa merkeissä. Eipä tavisfirmat ole päässeet otsikoihin juurikaan vaikka edustavat enemmistöä yrityksistä.

• Anonyymi
      UUSI

Totta, joulu on yksinäisille raskasta aikaa, silloin yksinäisyys korostuu, kun perheet kokoontuvat yhteen.

• Anonyymi
      UUSI

Ei Jumala kosta tuollaista. Se sana , että on olemassa yksi lauma, ja yksi paimen, menee sydämen tasolla. Jokainen verellä pesty Jumalan lapsi kuuluu siihen yhteen laumaan. Ole ihan vapaa. Kulje sellaisissa kokouksissa, jossa kuulet Jeesuksen äänen.
      Minä olen myös yksinäinen, mutta en yksin. Jeesus on minun kanssani, olen onnellinen yksinäinen.
      Käyn jouluaaton aattona tarjoilemassa laitapuolen kulkijoille evankeliumia. Kanelipullan ja kahvin kera.
      Joulurauhaa!

• Anonyymi
      UUSI

Ei minun jouluani pilaa se, ettei kukaan kutsu minua joihinkin pippaloihinsa, joissa en muutoinkaan käy.

Elän yksin, mutten ole yksinäinen. En tarvitse ihmislaumaa lähelleni, päinvastoin olen iloinen omasta rauhastani. Rakastan hiljaisuutta.

Rakennan oman jouluni, itselleni.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      37
      5615
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      54
      5449
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      102
      4434
    4. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      16
      3833
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      44
      3713
    6. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      131
      3462
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3240
    8. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      168
      2926
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2669
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      42
      2531
    Aihe