Missä vaiheessa on mahdollisesti Oulaisten kyläradion tilanne. Uusimmassa Metsästäjä lehdessä oli artikkeli ja Kainuun pelastuslaitoksen alueella on jo toiminnassa.
Täällä oli ollut varautumisinfo tilaisuus mutta sen tiedotteissa ei mainittu projektia ?
Onko Oulaisiin suunnitteilla kyläradio
11
540
Vastaukset
- Anonyymi
Rha68 radio tarvikkeineen on yllättävän kallis maksaa useamman satasen olen perehtynyt aiheeseen kun itse olen radioharrastaja
- Anonyymi
Tuo pelkkä käsipuhelin on kohtuuhintainen ja niitähän löytyy lähes joka kodista jossa ehkä metsästetään n. 160 €, sitten nuo tukiasemaksi sopivat joissa on enempi lähetystehoa ja antennit/virtalähteet ja varavirtalaitteet on kalliimpia.
Kirjoituksessa oli että EU rahoittaa ja Suomen kylät ry koordinoi.
Tuli vaan esille kun ei toiminut netti ja kaikki toiminnot on mennossa sinne ja lähin korjari olikin Salossa sillä hetkellä, samaa linjaa noudattaa nämä kännykkäverkko jutut missä lienee milloinkin asianosaajat jotka tarvii työtilauksen ennenkuin lähtevät liikkeelle, sama on tosin terveydenhuollossa että pitää olla lääkärin lähete labroihin,röntgeniin jne..
Ettei sitten tule yllätyksiä jos pitää väestösuojaan kiiruhtaa ja kun mikään vempain ei pelaakkaan niin lälläriradiot kuitenkin kuuluu kun käsky käy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo pelkkä käsipuhelin on kohtuuhintainen ja niitähän löytyy lähes joka kodista jossa ehkä metsästetään n. 160 €, sitten nuo tukiasemaksi sopivat joissa on enempi lähetystehoa ja antennit/virtalähteet ja varavirtalaitteet on kalliimpia.
Kirjoituksessa oli että EU rahoittaa ja Suomen kylät ry koordinoi.
Tuli vaan esille kun ei toiminut netti ja kaikki toiminnot on mennossa sinne ja lähin korjari olikin Salossa sillä hetkellä, samaa linjaa noudattaa nämä kännykkäverkko jutut missä lienee milloinkin asianosaajat jotka tarvii työtilauksen ennenkuin lähtevät liikkeelle, sama on tosin terveydenhuollossa että pitää olla lääkärin lähete labroihin,röntgeniin jne..
Ettei sitten tule yllätyksiä jos pitää väestösuojaan kiiruhtaa ja kun mikään vempain ei pelaakkaan niin lälläriradiot kuitenkin kuuluu kun käsky käyTässä suunnittelen sellaista asemaa jossa olisi kantama rha68.lla 50-100km ehkä enemmänkin rakentaisin tukiaseman vähän järeämmän ja virtalähteet 12v hakkurit on suht edullisia pakkamuuntajat ovat kalliimpia kannattaa rxtx-tuotteelta katsella nuita ja toinen on koneita.com
- Anonyymi
Wööö, kesällä tulossa varma tieto!!
- Anonyymi
Haloo Terveystiedote radioamatöörien toiminta laitonta, siis omin päin Suomen valtiossa on vain muutamat lailliset ryhmät joihinka voi hakea liittyäkseen, HE valvovat ettei radiosäteet ole terveysriskien puolella, eli ei sallita villiä ja vapaa ei etes riistaradioita Kun ette tunnuymmärtävän että kaikki nuokin vaikka laitteessa lukis suojattu ym on yhtä samaa kuin ydinvoimala vuoto, en kertaa tähänkään miten se moninkertaistuu esim voimalinjan alla, vieressä jne.
- Anonyymi
Jälkikommenti itse te tuhoilitte niin sanotun paikallisradion joka oli Oulaisissakin lähetystä Kalajoki, Raahe, Oulu jossa kyllä kerrottiin Oulaistenkin asiat ja musatoiveet puheli toiveineen mutta kun se ei ollut jokapäiväistä haloo kyttäämistä kuka kaivaa nenää tai jälkeen syö väärä kouluruokaa jne. Nuokin asiat kun menöö kuuloluille kerran viikossakin.
- Anonyymi
Kaikkia hulluja täällä elääkin
- Anonyymi
Se mitään laitonta ole, ihan on tulossa virallinen systeemi joka toimii silloinkin kun nämä muut mediat on pois pelistä.
Niistä mitään säteitä tule kun on olleet käytössä marconin ajoista, ihan turhaa skeptisyyttä. - Anonyymi
Mistälähtien on ollut laitonta t. Uusin juuri asemalupani viestivirastosaa
- Anonyymi
Eikait se kannata mitään kyläradioita perustaa jos traficomilla on epäilyksiä että alueella laitonta radioverkon häirintää.
- Anonyymi
Mistä tämä häirintätieto on? Unta nähty ja luullaan todeksi! Ei ole mitään tietoa tuosta häirinnästä tullut minulle traficomilta ja minulta löytyy luvat pitää radioamatööriasemaa vaikka ennemmin kusoilen 27mhz
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905499Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553647Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3001898- 471616
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363