Kun on 6 astetta yöllä pakkasta FCA-tunnistusjärjestelmän merkkivalo palaa, vaikka päivällä ei ole enää pakkasta. ajon 17 km - olin kylässä 3 tuntia ja 16 kilometrin ajon jälkeen merkkivalo sammui matka yhteensä 34 km eli viimmeisen kilometrin kaikki (FCA-tunnistusjärjestelmä) toimi normaalisti.
Tässä KIA asiakaspalvelun kommentti:
"Ongelma tuskin on siinä, että on pakkasta, vaan siitä että jotain haitolla tunnistimien edessä. Kannattaa varmistaa, ettei tunnistimet ole esim. aamukasteessa tai jäässä/lumessa, jos valo jää palamaan vaikka tunnistimet olisikin putsattu, suosittelen käyttämään autoa merkkihuollossa jossa voidaan varmistaa järjestelmän oikea toimiminen.". Eli maahantuojan mielestä Suomessa pakkanen EI OLE SELLAINEN OLOSUHDE joka aiheuttaa jäätymistä "Etutörmäyksen välttämisavustaja toimii normaalisti, kun lumi, vesi tai vierasaine poistetaan." Pakkasella ei ole aamukastetta - Helsingissä voi olla...
ELI joka kerta kun yöllä pakkasta, jäätä tai lunta aja "valohoitoon" merkkihuoltoon (matkaa edestakaisin 160 km) - Suomesssa lumi ja vesi on maantuojan mielestä ns. "vieras esine". Automyyjän ohje oli että anna ko. valon palaa... Yritin ottaa FCA-tunnistusjärjestelmää pois päältä - merkkivalo alkoi palamaan (ilman lämpötila oli plussan puolella), sammui kun katkaisin virran autosta.Olen sitä mieltä jos autoa markkinoidaan Suomessa on se varusteltava siten ettei Suomen talvi ole ongelma, tai merkin maahantuonti on lopetettava. Puutteet on maahantuojan korjattava mukisematta ja veloituksetta eli asennettava ko. komponenttiin lämmitysvastus.
Onkohan muilla samalaisia kokemuksia?
Stonic - FCA-tunnistusjärjestelmän toiminta pakkasella?
Anonyymi-ap
1
149
Vastaukset
- Anonyymi
Sama juttu. Ei tarvitse olla kuin vähän kosteutta ikkunassa, niin tulee kaikki ilmoitukset peräkkäin kaistavahti, nopeus, kuljettajan vireystila ja muuta. Ei muuta kuin antaa vilkkua, kyllä se aina on palautunut normaaliksi. Minun Stonic vuoden vanha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.876086Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d24984366Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras242943Nainen, ota nyt rauhallisesti
Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä1301187- 381022
Mitä olisitte sanonut hänelle?
Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään50814Ajattelen sinua kiitollisuudella
Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi48811Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.98767Sinulle tiedoksi
Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si26741- 43738