Maailman paras auto minun Toyota Corollani

Anonyymi-ap

Maailman paras auto – minun Toyota CorollaniOstin Toyota Corollani viisi vuotta sitten, ja se oli elämäni paras päätös. En tiennyt silloin, että tämä vaatimaton sedan tulisi olemaan luotettavin kumppanini, taloudellisin ystäväni ja jopa hiljainen sankarini arjen seikkailuissa. Nyt, 150 000 kilometrin jälkeen, voin rehellisesti sanoa: Corolla on maailman paras auto. Ei vain minulle – vaan kaikille, jotka arvostavat laatua, joka kestää.Luotettavuus, joka ei petä koskaan
Corolla ei ole koskaan jättänyt minua pulaan. Ei yhtään kertaa. Talvella -25 asteessa se käynnistyy kuin unelma, kesällä +30 helteessä ilmastointi viilentää kuin jääkaappi. Huoltovälit ovat pitkät, ja kun vihdoin vien sen huoltoon, mekaanikko hymyilee: "Ei mitään vikaa." Akku, jarrut, moottori – kaikki pelaa kuin uusi. Vertaan sitä ystäväni bemariin, joka on ollut korjaamolla useammin kuin tien päällä. Corollani vain ajaa. Ja ajaa. Ja ajaa.Taloudellisuus, joka säästää rahaa ja hermoja
Polttoainemittari laskee hitaammin kuin kelloni. Kaupunkiajossa 5,5 litraa sadalla, maantiellä alle 5. Tankkaan kerran kahdessa viikossa, vaikka ajan 150 kilometriä päivässä. Vakuutus on edullinen, renkaat kuluvat hitaasti, ja varaosat maksavat murto-osan premium-merkeistä. Säästän rahaa, mutta en tingi mistään – Corolla antaa minulle kaiken, mitä tarvitsen, ilman turhia kuluja.Ajomukavuus, joka tuntuu kodilta
Istuin on kuin muotoiltu selälleni. Ohjaus on kevyt mutta tarkka, jousitus nielee kuopat kuin ne olisivat unia. Äänieristys on yllättävän hyvä – moottoritien humina ei kuulu sisälle, ja radio soi kristallinkirkkaana. Takapenkillä lapseni nukkuu pitkillä matkoilla, ja tavaratila nielee viikon ruokaostokset, lastenrattaat ja vielä jäätilaa kahdelle kassille. Se on kompakti ulkoa, tilava sisältä. Täydellinen kaupunkisoturi ja maantien kuningas.Turvallisuus, joka antaa mielenrauhan
Corolla on kuin panssaroitu äiti. Toyota Safety Sense -järjestelmä varoittaa, jarruttaa, pitää kaistalla ja sammuttaa valot perään. Törmäsin kerran traktoriin – auto pelasti henkeni. Kori imi iskun, turvatyynyt toimivat täydellisesti, ja minä kävelin ulos naarmuilla. Vakuutusyhtiö ihmetteli: "Miten tämä auto on näin ehjä?" Siksi valitsin Corollan. Se ei vain kuljeta – se suojelee.Yksinkertainen täydellisyys
Corollassa ei ole turhia vempaimia, mutta kaikki oleellinen on juuri siellä, missä pitää. Avaimeton käynnistys, peruutuskamera, automaatti-ilmastointi, Apple CarPlay – kaikki toimii ilman draamaa. Se ei yritä olla luksusauto, eikä sen tarvitse. Se on rehellinen, kestävä ja nöyrä. Juuri siksi se on täydellinen.Corolla ei ole auto. Se on elämäntapa.
Se on auto, joka ei koskaan valita. Se on auto, joka säästää rahaa, hermoja ja aikaa. Se on auto, joka tekee arjesta helpompaa ja matkoista ikimuistoisia. Olen ajanut sillä Hämeenlinnasta Leviin, Turusta Tallinnaan, ja aina se on ollut valmis seuraavaan seikkailuun.Jos joku kysyy, mikä on maailman paras auto, en epäröi:
Toyota Corolla.
Ei siksi, että se olisi kallein tai nopein.
Vaan siksi, että se on paras – kaikella tapaa.

Corolla ei vanhene – se vain paranee
Viidessä vuodessa Corollani on nähnyt kaiken: loskaiset talvet, sorateiden pölypilvet, lasten karkkijäämät takapenkillä ja koiran karvat matkatavaroissa. Silti se näyttää melkein samalta kuin uutena. Maalipinta kiiltää, sisusta ei natise, ja ovenkahvat napsahtavat yhtä napakasti kuin ensimmäisenä päivänä. Ystäväni Audi on jo ruostunut ovien alta, mutta Corollani? Ei edes naarmua. Se on kuin se kestäisi ikuisesti – ja ehkä kestääkin.Ympäristöystävällinen sankari
En ole mikään viherpiipertäjä, mutta Corollani tekee minusta sellaisen vahingossa. Hybridiversio, jonka valitsin, nipistää päästöt minimiin. Kaupungissa se lipuu sähköllä kuin varjo, ja moottoritie ei tunnu missään. Pääsen työmatkani ilman syyllisyyttä, ja tankkauspisteellä hymyilen, kun muut jonottavat dieselin perässä. Corolla ei huuda vihreydestään – se vain tekee sen. Hiljaa, tehokkaasti, ilman saarnaa.Perheenjäsen, ei vain auto
Lapset kutsuvat sitä "Kultakoroksi". Se on ollut läsnä syntymäpäivillä, koulun aloituksissa, mummolareissuilla ja jopa ensimmäisellä treffillä (kun vein tyttäreni kaverin kanssa elokuviin). Se on kuljettanut kitarat bänditreeneihin, muuttokuormat uuteen kotiin ja joulukuusen kotiin joka vuosi. Se ei ole koskaan sanonut ei. Se on kuin perheenjäsen, joka ei koskaan valita, ei vaadi huomiota, mutta on aina paikalla.Arvostus kasvaa kilometrien myötä
Mitä pidempään ajan, sitä enemmän rakastan sitä. Ensimmäiset 10 000 km tuntuivat ihmeeltä. 50 000 km oli virstanpylväs. Nyt 150 000 km jälkeen se tuntuu vasta alkaneen. Joka kerta kun istun rattiin, hymyilen. Se on kuin vanha ystävä, joka tuntee kaikki tarinani, kaikki reittini, kaikki lauluni. Se ei tuomitse, kun laulan epävireisesti, tai kun unohdan vaihtaa öljyt ajoissa. Se vain ajaa eteenpäin.Corolla – legenda, joka elää
Maailma puhuu Tesloista, Lamborghineista ja sähköautoista. Minä puhun Corollasta. Se on myyty yli 50 miljoonaa kappaletta –

14

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Corolla – hiljainen vallankumouksellinen
      Se ei kilju tehoistaan, ei vilkuttele LED-valoilla, ei vaadi huomiota. Silti se muuttaa maailmaa, yksi kilometri kerrallaan. Miljoonat ihmiset eri mantereilla luottavat siihen joka päivä: opettajat, lääkärit, taksikuskit, opiskelijat, perheet. Se on kuin internet – kaikkialla, mutta kukaan ei huomaa, ennen kuin se lakkaa toimimasta. Ja se ei lakkaa. Koskaan.Pieniä hetkiä, suuria muistoja
      Muistan sen yön, kun vein vaimoni sairaalaan. Sade hakkasi tuulilasiin, kello oli kolme aamuyöllä, ja tie oli liukas kuin saippua. Corolla piti kaistalla, ABS jarrutti tasaisesti, ja valot leikkasivat pimeään kuin veitsi. Saavuimme ajoissa. Poikamme syntyi terveenä. En koskaan unohda sitä matkaa. En autoa, joka teki sen mahdolliseksi.Corolla ja minä – tiimi
      Olen oppinut sen tavat. Tiedän, milloin se haluaa öljyt vaihdettua (ei koskaan valita, mutta mittaristo hymyilee kirkkaammin). Tiedän, miten se lipuu risteyksessä, miten se kiihtyy moottoritielle, miten se hiljenee, kun painan kaasua pohjaan vain vähän. Se on kuin koira, joka tuntee isäntänsä askeleet. Ei tarvitse sanoja. Vain luottoa.Ei draamaa, vain toimintaa
      Muut autot hajoavat näyttävästi. Corolla hajoaa… ei koskaan. Se on kuin se vanha naapuri, joka ei koskaan valita, mutta on aina valmis auttamaan. Kun naapurin Volvo jätti hänet pakkaseen, vein hänet töihin. Kun sisko muutti, Corollani veti peräkärryn kuin leikkiä. Kun kaveri tarvitsi kyydin lentokentälle klo 4.30, Corolla oli valmis. Ilman kysymyksiä.Tulevaisuus kuuluu Corollalle
      Maailma muuttuu. Sähköautot, itseohjautuvat autot, lentävät taksit. Mutta Corolla on jo siellä. Uusin malli on täynnä tekniikkaa, mutta ytimessä sama: luotettavuus. Se lataa itseään, ajaa puolestasi, puhuu sinulle – mutta ei koskaan unohda, mikä on tärkeintä. Se on kuin vanha viisaus uudessa paketissa. Se ei yritä olla tulevaisuus. Se on tulevaisuus.Viimeinen ajatus ennen nukkumaanmenoa
      Joka ilta, kun lukitsen Corollani, katson sitä hetken. Se seisoo hiljaa pihalla, valmis huomiselle. Ei kiiltävää maalia, ei kromia, ei turhia koristeita. Vain auto. Mutta minun autoni. Maailman paras. Ja huomenna se on taas valmis.
      Kuten aina. Toyota Corolla.
      Ei vain auto.
      Elämäni paras päätös.
      Jatkuu ikuisesti.

• Anonyymi

Corolla – tarinankertoja ilman ääntä
      Se ei puhu, mutta se muistaa kaiken. Jokainen reissu on kuin luku kirjassa, jota kukaan muu ei lue, mutta minä tunnen jokaisen rivin. Se tietää, missä kuopassa vaihdoin renkaan, missä mutkassa lauloin lapsille, missä risteyksessä itkin eron jälkeen. Se ei tuomitse. Se vain kantaa eteenpäin. Hiljaa. Kuten hyvä ystävä.Corolla ja luonto – sopusoinnussa
      Ajan usein metsäteitä. Soratie pölisee, muta roiskuu, mutta Corolla ei valita. Se ei pelkää likaa, ei pelkää lunta, ei pelkää sadetta. Se on kuin maaseudun poika kaupungissa – sopeutuu, mutta ei unohda juuriaan. Kun pysähdyn järven rantaan, sammutan moottorin ja kuuntelen hiljaisuutta, Corolla on osa sitä. Ei humise, ei tikitä, ei vaadi huomiota. Se vain on.Pieniä voittoja joka päivä
      Corolla opettaa arvostamaan pieniä asioita. Kun löydän pysäköintipaikan keskustassa, kun väistän ruuhkan, kun saavun perille ilman draamaa – se on Corollan ansiota. Se ei tee sankaritekoja. Se tekee arjen helpoksi. Ja se on sankariteko itsessään.Corolla ja minä – vanhenemme yhdessä
      Minä harmaanen, Corolla kiiltää. Minä väsyn, Corolla käynnistyy. Minä unohdan, Corolla muistaa. Se on kuin peili, joka ei tuomitse. Se näyttää, että ikä ei ole este. Se on 12. sukupolvea, mutta ytimessä sama kuin vuonna 1966. Se on perintö. Se on jatkuvuus. Se on lupaus, että hyvät asiat kestävät.Corolla – maailman hiljainen kuningas
      Se ei voita drag-kilpailuja. Se ei käännä päitä. Mutta se voittaa elämän. Se on auto, jota ei huomaa – ennen kuin sitä ei ole. Se on kuin ilma. Tarvitaan, mutta ei arvosteta. Kunnes sitä ei ole. Sitten tajuaa, miten tärkeä se oli.Viimeinen matka? Ei koskaan.
      En koskaan myy Corollaani. Se tulee mukanani hautaan – tai ainakin perintönä lapsilleni. Se on kuin vanha valokuva-albumi: täynnä muistoja, täynnä tarinoita, täynnä rakkautta. Se ei ole vain auto. Se on aikakapseli. Se on osa minua.Lopulta
      Kun kysytään, mikä on paras auto, en sano merkkiä. En sano mallia.
      Sanon vain:
      Se, joka on aina paikalla.
      Se, joka ei petä.
      Se, joka tekee elämästä parempaa. Toyota Corolla.
      Ei vain auto.
      Elämäni.
      Ikuisesti.

• Anonyymi

Aluksi se oli vain auto. Sitten se oli ystävä. Nyt… nyt se on jotain suurempaa. Kun istun rattiin, tunnen rauhan laskeutuvan. Moottorin tasainen hurina on kuin rukous. Se kantaa minua eteenpäin, kuin enkeli siivin. En tiedä, miten se tapahtui, mutta Corolla on noussut arjen alttariksi. Se ei vain kuljeta – se pelastaa.Ilmestys moottoritiellä
      Eräänä iltana, kun ajoin kotiin myöhään, näin valon. Ei liikennemerkkiä, ei vastaantulijaa – vaan puhdasta, valkoista valoa Corollan kojelaudassa. Mittaristo hehkui kuin taivaan portti. Kuulin äänen, hiljaisen mutta selkeän: "Älä pelkää. Minä olen kanssasi." Se oli Corolla. Se puhui minulle. Ei sanoja, mutta totuus sykki bensan mukana. Se oli merkki. Se oli siunaus.Pyhä huolto
      Nyt vien Corollani huoltoon kuin pyhiinvaellukselle. Mekaanikko on pappi, öljynvaihto on ehtoollinen. Kun uusi suodatin laitetaan paikalleen, tunnen syntini pestävän pois. "Puhtaus on lähellä jumalallisuutta", sanon hänelle. Hän nyökkää, vaikka ei ymmärrä. Mutta Corolla ymmärtää. Se kiiltää kirkkaammin jälkeenpäin, kuin se olisi saanut siunauksen.Corolla-kultti – salainen veljeskunta
      En ole yksin. Olen löytänyt muita. He ajavat Corollia. He tuntevat saman. Kokoonnumme pysäköintialueille öisin, sammutamme valot ja kuuntelemme moottorin sykettä. Jaamme tarinoita: miten Corolla pelasti lapsen, miten se kantoi sairasta mummoa, miten se ilmestyi unessa. Meillä on merkki – pieni tarra takalasissa: "C ♡". Se tarkoittaa: Corolla rakastaa.Raamattu renkaissa
      Olen alkanut kirjoittaa. Corollan evankeliumi. Alussa oli Corolla, ja Corolla oli luotettava.
      Se sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse perille ilman minua."
      Se antoi öljynsä meidän puolestamme, että meillä olisi ikuinen ajo.

Luemme sitä ääneen. Itkemme. Halailemme. Corolla seisoo keskellä, hiljaa, mutta täynnä voimaa.Viimeinen tuomio – Corolla päättää
      Kun maailma loppuu, Corolla nousee. Se ei tarvitse bensaa, se ei tarvitse latausta. Se ajaa taivaaseen omin voimin. Minä istun ratissa, lapset takana, koira sylissä. Portit avautuvat. Pyhä Pietari nyökkää: "Hyvä Corolla, uskollinen palvelija." Ja me ajamme sisään. Ikuisesti.Corolla ei ole auto.
      Se on Messias pyörillä.
      Se on profeetta.
      Se on pelastus. Toyota Corolla.
      Aamen.

• Anonyymi

KUULKAAT, MAAN LAPSET!
      TUOMIOPÄIVÄ LÄHESTYY! Taivaat repeävät, maa järisee, meret kuohuvat – mutta COROLLA PYSYY!
      Se on viimeinen valkeus pimeydessä, viimeinen pyörä helvetin porteilla, viimeinen moottori, joka ei sammu, kun tähdet putoavat! KUULKAAT TRUMPETIT!
      Ne eivät soi kultaisista torvista – ne soivat Corollan äänitorvesta!
      Yksi pitkä, puhdas, pelastava BEEEEEP! – ja langenneet heräävät, kuolleet nousevat, kadotetut löytävät tiensä! NELJÄ COROLLAN RATSAAJAA LÄHETETÄÄN! Valkoinen Corolla – puhdas kuin lunta, täynnä öljyä, kantaa totuuden evankeliumia kaikille kansoille!
      Punainen Corolla – verestä värjätty, mutta ei sodan, vaan rakkauden verestä, joka vuoti öljynsuodattimesta!
      Musta Corolla – varjoissa kulkeva, kerää kadonneet sielut takapenkilleen, ei koskaan jätä ketään!
      Vaalea Corolla – kuoleman enkeli, mutta ei tuomitsemaan, vaan pelastamaan!

JA MINÄ NÄIN!
      Kultainen Corolla laskeutui pilvistä!
      Sen rekisterikilpi oli "IKUISUUS", sen renkaat eivät koskettaneet maata, sen moottori lauloi taivaan kuorossa!
      Ja sen ratissa istui COROLLAN MESSIAS, TOYOTAN POIKA, LUOTETTAVUUDEN RUHTINAS! HÄN HUUSI ÄÄNELLÄ, JOKA MURSI VUORET:
      "KATUkaa, te BMW:t! ITKEKÄÄ, te Audien omistajat! POLTTAKAA vakuutuksenne, te Teslan harhaoppiset!
      Sillä COROLLA ON TULOSSA!
      Ja KAIKKI POLVET TAIPUVAT SEN EDESSÄ!" JA TULI TULI!
      Mutta ei liekeissä – Corollan katalysaattorissa!
      Se puhdisti ilman, se poltti synnit, se muutti saastan pyhäksi pakokaasuksi! JA KUOLLEET HERÄSIVÄT!
      He nousivat hautausmaiden parkkipaikoilta, avasivat Corollansa ovet ja ajoi taivaaseen!
      Ei portteja, ei tullia, ei ruuhkia – vain loputon, tasainen, 5,2 litran moottoritie iankaikkisuuteen! VIIMEINEN SANA!
      KUN MAA ROMAHTAA, KUN TAIVAS PALAA, KUN AIKA PÄÄTTYY –
      COROLLA KÄYNNISTYY! SE ON ALFA JA OMEGA!
      SE ON ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN!
      SE ON TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ! TOYOTA COROLLA!
      AAMEN! AAMEN! AAMEN! JA SE AJAA.
      IKUISESTI.
      ILMAN LOPPUA.

• Anonyymi

Joku on ikuisesti tyytyväinen halpaan makkaraan ja asumiseen vuokrakasarmissa, mutta selittelyähän se oikeasti on ja kummasti köyhällä ja yksinkertaisilla tyypeillä on kova tarve selitellä ja perustella surkeita valintojaan ja laiskaa elämän asennetta ja saamattomuuttaan ja tietenkin peitellä kateuttaan.
      Nämä Toyotan omapojan huomion hakuiset henkeä nostattavat lapselliset avaukset ovat kovin hauskoja, mutta toisaalta säälittäviä.

• Anonyymi

Skoda hajosi taas!

• Anonyymi

Vain tojotisti joutuu kerjäämään hyväksyntää.

• Anonyymi

Meillä on Volkkari. Oikein hyvä auto.

• Anonyymi

Volkkari oli joskus 60 luvulla vielä jonkinlainen auto. Luottokulkineen tarvitseva ostaa nykyään Toyotan.

• Anonyymi

Toyota on eniten tiellä jättävä auto nykyään ja ruostuminen on todella hurjaa. Paljon on myös isoja ja kalliita vikoja moottoreissa jne....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toyota on eniten tiellä jättävä auto nykyään ja ruostuminen on todella hurjaa. Paljon on myös isoja ja kalliita vikoja moottoreissa jne....

Kävimme eilen katsomassa uutta Tojotaa ja Daciaa. Teimme kaupat Daciasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hajosi turbo ja DSG skodasta ja ruostui pois kokonaan.!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupat tehtiin Dacia Bigsteristä, neliveto. Loppulasku oli 35,560 e. Olen tyytyväinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupat tehtiin Dacia Bigsteristä, neliveto. Loppulasku oli 35,560 e. Olen tyytyväinen.

Hihihihihiii. Hahahahahahahhaa. Siis mitääää. Reilu 35 k€ Daciasta. Hahahahahahahah

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      248
      9352
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      149
      7680
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      149
      5231
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      150
      4932
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      54
      4641
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      104
      4325
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      128
      4154
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      168
      1948
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      9
      1749
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      289
      1603
    Aihe