Se on kyllä älytöntä että liikenteeseen on laskettu henkilöautoja joissa ei pala takana valoja! ja autoihin on sellaisia ohjauksia tehty valoihin. Mielestäni vähän ajattelevat ihmiset on ajaneet tälläisiä asioita. Tietenkin suomessa ne ihmiset jotka on valtiolle palkattuna lainsäädäntöön ja liikenneturvaan eivät ymmärrä myös itsekään tai viitsi tehdä töitänsä että vaatisivat valoja palamaan.
Auto jossa EI pala takana valoja on riski sellaisessa autossa sisällä oleville! Siitä neuvo jos joku sinun lähipiiristä liikkuu sellaisella autolla pihan ulkopuolella. Auto ei EROTU helposti jopa maastoituu erittäin hyvin ympäristöön.
+ Riski myös muille yleisillä teillä ajaville kun se ei erotu.
On tapahtunut liikenneonnettomuuksia joissa aamulla, päivällä, illalla yleisillä teillä on ajettu tien varteen pysähtyneen takavalottoman auton perään koska se ei erotu.
Autot joissa ei pala valoja takana liikenteessa on riski sellaisessa autossa liikkuville!
25
223
Vastaukset
- Anonyymi
Sinun kaltaiset puolisokeat kuljettajat ovat riski liikenteessä muille ja itsellesi .
- Anonyymi
Kyllä siinä todellakin pelottaa se kuka ei erota autoa saati jos vielä ääneen sanoo ettei erota niin perään ajaa.
Hoh hoi jaa mitä laki sanoikaan näkyvyydestä ja pysähtymisestä… - Anonyymi
Onhan se hölmö systeemi, joka tuli EU:n myötä, että takavalot eivät pala joka tilanteessa. Minkä teet.
- Anonyymi
Ei systeemi ole hölmö.
Ainoa syyllinen on kuljettaja, joka ei kykene ajamaan autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei systeemi ole hölmö.
Ainoa syyllinen on kuljettaja, joka ei kykene ajamaan autoa.Mitä oikein tarkoitat? Kykenen ajamaan autoa, vaikka kaikki auton valot ovat sammuksissa. Kykenen myös ajamaan autoa, vaikka naapurin autossa ovat kaikki valot sammuksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä oikein tarkoitat? Kykenen ajamaan autoa, vaikka kaikki auton valot ovat sammuksissa. Kykenen myös ajamaan autoa, vaikka naapurin autossa ovat kaikki valot sammuksissa.
Jos kerran kykenet, niin miksi sitten valitat? Ja pidät sääntöä hölmönä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran kykenet, niin miksi sitten valitat? Ja pidät sääntöä hölmönä.
Vinkkinä mainittakoon sana "turvallisuus".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinkkinä mainittakoon sana "turvallisuus".
Turvallisuus ei siitä mihinkään ainakaan vähene, jos autonkuljettajalla on näkökykyä edes toisessa silmässä sen verran , että kykenee kävelemään ilman että räkäänsä kompastuu, paloipa autossa päiväsaikaan takavalot tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvallisuus ei siitä mihinkään ainakaan vähene, jos autonkuljettajalla on näkökykyä edes toisessa silmässä sen verran , että kykenee kävelemään ilman että räkäänsä kompastuu, paloipa autossa päiväsaikaan takavalot tai ei.
Jos ymmärrys on tuota luokkaa asian suhteen, niin sitten ei voi paljon mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvallisuus ei siitä mihinkään ainakaan vähene, jos autonkuljettajalla on näkökykyä edes toisessa silmässä sen verran , että kykenee kävelemään ilman että räkäänsä kompastuu, paloipa autossa päiväsaikaan takavalot tai ei.
Voi taivahan vallat, millaisia asennevammaisia, jotka ette piittaa edes ajoneuvossanne valoja pitää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi taivahan vallat, millaisia asennevammaisia, jotka ette piittaa edes ajoneuvossanne valoja pitää.
Voi taivaan vallat puusilmiä pisipäitä jotka ei des autonkokoista möykkyä tiellä näe tai huomio jos siinä ei jotain valoa pilkota.
Jokainen täysjärkinen ajoneuvossaan valoja pitää, sen mukaan mitä laki määrää niitä pidettäväksi.
Päivällä hyvissä olosuhteissa ei takavalojen tarvitse palaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvallisuus ei siitä mihinkään ainakaan vähene, jos autonkuljettajalla on näkökykyä edes toisessa silmässä sen verran , että kykenee kävelemään ilman että räkäänsä kompastuu, paloipa autossa päiväsaikaan takavalot tai ei.
Päiväsaikaan on tulkinnanvarainen käsite. Noiden automatiikka ei tulkitse sitä oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päiväsaikaan on tulkinnanvarainen käsite. Noiden automatiikka ei tulkitse sitä oikein.
Noin ylipäätään automatiikka tulkitsee nuo valaisuusolosuhteet, automerkistä ja mallista riippuen, jopa paremmin kuin moni kuski itse. Toki joissakin harvoissa erikoistilanteissa tuo automatiikan toiminta voi olla hidasta tai puutteellista, joihin keleihin/tilanteisiin ei läheskään kaikki autoilijat joudu koskaan.
- Anonyymi
Länsiautoissa alkaa pääosin takavalot olevan aina käytössä, mutta aasialaisissa ei juurikaan. Toyotaa näkyy paljon perät pimeänä, vaikka keli on hämärä ja vesi lentää tai paksu sumu.
- Anonyymi
mersussa ei pala takavalot päivävaloilla
- Anonyymi
tuo ongelma on yleensä halvoissa autoissa, joissa ei ole automatiikkaa joka kytkee valot päälle
- Anonyymi
Totta kirjoitat. Huomion arvoista on myös se, etteivät kaikki älyä tai muista pitää edes etuvalojakaan päällä. Jotkut säästää ajovalojaan pitäen vaan parkki valoja, miköä ei ole oikein. Ihmeellisintä on sellainen seikka, ettei parkkivaloja osata tai älytä pitää silloin, kun niiden kuuluisi olla ajo valojen sijasta päällä, vaan saatetaan, varsinkin kuorma-autoilijat pitää pitkään ajovaloja päällä purkaessaan kuormia. Ärsyttävän näköistä etenkin markettin parkki paikoilla talven tullen, niin saatetaan jättää auto käymään ajovalot päällä kauppa reissun ajaksi. Ei valvota tyhjäkäyntejä , joita varsinkaan diesel autoilijat eivät noudata. Liikenteessä esiintyy paljon välinpitämättömiä ajotapoja, joka kerto vain siitä, miten jatkuva ja tehovalvonta olisi tarpeen, joka toisi valtion kassaan kaivattuja lisä tuloja. Koska siis näitä perä valottomia esiintyy liikenteen seassa valitettavan usein, niin sehän tahtoo sanoa vaan sitä, miten tärkeää on ennakoiva ajo tapa, eli turva välien pitäminen ja miten näin syksy pimeillä korostuu vauhdin vähentäminen. On pimeää, märkää, mustaa kaikkialla, eli ei voi ajaa aina sitä korkeinta sallittua nopeutta. Valtaosa autoilijoista käsittää väärin nopeusrajoituksen suurimman sallitun, eli että sitä nopeutta pitää aina ajaa, ei vähempää. Jo yksinomaan hirvivaara ja ilman heijastinta liikkuvat ovat se syy, miksi vauhtia pitää uskaltaa hiljentää.
Toivotan kaikille tätä lukeneille turvallisia ajokilometrejä ja muistakaa nämä helpot ja yksinkertaiset tavat vaalia liikenneturvallisuutta omalle itsellenne ja muille.- Anonyymi
Sitä jälleen hitauden apostoli, nyt muistamatta haukkua jotain yksittäistä kirjoittajaa, loihe lausumaan ja korostamaan tuota hitauden ilosanomaa liikenteessä. Niin ja pitihän mielenköyhän sen verran valehdella ja itseään kehua, että muka oikein valtaosa autoilijoista ei tiedä tai ymmärrä eroa suurimman sallitun ja oikean tilannenopeuden välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä jälleen hitauden apostoli, nyt muistamatta haukkua jotain yksittäistä kirjoittajaa, loihe lausumaan ja korostamaan tuota hitauden ilosanomaa liikenteessä. Niin ja pitihän mielenköyhän sen verran valehdella ja itseään kehua, että muka oikein valtaosa autoilijoista ei tiedä tai ymmärrä eroa suurimman sallitun ja oikean tilannenopeuden välillä.
Voit työntää sen ilosanomasi vaikka pperrsseesseesi.
- Anonyymi
" Ärsyttävän näköistä etenkin markettin parkki paikoilla talven tullen, niin saatetaan jättää auto käymään ajovalot päällä kauppa reissun ajaksi."
Puusilmä "viisasta" taas ärsyttää kun akkansa kaupassakäynnin ajan joutuu värjöttelemään kylmässä autossa, ja kaikki tuo vain oman tyhmyytensä ansiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit työntää sen ilosanomasi vaikka pperrsseesseesi.
Ja miten tuo mieltä ja järkeä vailla oleva kommenttisi tuo lisäarvoa keskusteluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä jälleen hitauden apostoli, nyt muistamatta haukkua jotain yksittäistä kirjoittajaa, loihe lausumaan ja korostamaan tuota hitauden ilosanomaa liikenteessä. Niin ja pitihän mielenköyhän sen verran valehdella ja itseään kehua, että muka oikein valtaosa autoilijoista ei tiedä tai ymmärrä eroa suurimman sallitun ja oikean tilannenopeuden välillä.
Sinulle puusilmälle ei siis valonkäyttö säännöt maistu, joka kielii siitä; joka on vähässä väärä, se on paljossakin väärä. Se on kato ketku niin, että ne valosäännöt on oikeasti olemassa, niin miksi et halua niitä noudattaa ? En juuri koskaan näe, että pysähtyneenä olevissa autoissa olisi parkkivalot päällä, mutta sitäkin enemmän näen niitä käytettävän ajovalojen asemesta.
Kehtaatkin haukkua mylkyttää harkiten ajavia autoilijoita, joka on käsitettävä niin, että haluut julistaa täällä tuota nopeuden ihannointia saaden siten liikennekulttuurin pysymään sellaisena ikävänä tapana, kuin se koko ajan on.
Kyllä se on tosiasia, ettei tajuta tuota maailman yksinkertaisinta asiaa, ettei liikennemerkin suurin sallittu tarkoita sitä, jotta sitä ei saa alittaa. Sen kyllä huomaa kaikessa keliolosuhteissa ajettaessa, ettei monikaan sitä uskalla alittaa pelkona joutua sinun pilkan kohteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle puusilmälle ei siis valonkäyttö säännöt maistu, joka kielii siitä; joka on vähässä väärä, se on paljossakin väärä. Se on kato ketku niin, että ne valosäännöt on oikeasti olemassa, niin miksi et halua niitä noudattaa ? En juuri koskaan näe, että pysähtyneenä olevissa autoissa olisi parkkivalot päällä, mutta sitäkin enemmän näen niitä käytettävän ajovalojen asemesta.
Kehtaatkin haukkua mylkyttää harkiten ajavia autoilijoita, joka on käsitettävä niin, että haluut julistaa täällä tuota nopeuden ihannointia saaden siten liikennekulttuurin pysymään sellaisena ikävänä tapana, kuin se koko ajan on.
Kyllä se on tosiasia, ettei tajuta tuota maailman yksinkertaisinta asiaa, ettei liikennemerkin suurin sallittu tarkoita sitä, jotta sitä ei saa alittaa. Sen kyllä huomaa kaikessa keliolosuhteissa ajettaessa, ettei monikaan sitä uskalla alittaa pelkona joutua sinun pilkan kohteeksi.Valojen käyttösäännöt on minulla hallussa. Siinä lyhyeksi aikaa pysähtyneessä ajoneuvossa ei pidä eikä tarvitse vaihtaa lähivaloja parkkeihin, vaikka se jollekin kaltaisillesi huononäköisille mieltä ja järkeä vailla oleville puusilmille jotain häiriötä näyttää tuottavan.
Ymmärrätköhän edes parkkien ja ajovalojen eron, kun tuollaista parkeilla ajamista muka näet, kun sitä ei juurikaan koskaan tai missään ole muut nähneet tai huomioineet.
Kun "viisaana" ajo-ja huomiokyvyttömänä haukut ajokykyisiä autoilijoita jostakin liikennekulttuuriin, jota et edes itse ymmärrä mitä se on, pysymisestä niin sillähän vain todistat sen, ettet tajua edes tuota maailman yksinkertaisinta asiaa, ettei kukaan koskaan ole sellaista väittänyt etteikö nopeusrajoitusta voisi tai saisi alittaa.
Vaikka ehkä mieltä ja järkeä vailla olevassa kieroutuneessa mielikuvituksessasi kuvittelet minun kirjoituksilla olevan jotain vaikutusta jonkun ajamiseen, niin enempää väärässä et voisi olla. Vallankin kun ketään en sinun tapaasi pilkkaa tai ole pilkannut. Eihän sinunkaan älyvapailla, vaikka muuta kuvittelet, ohjeilla ole ollut ei ole eikä tule olemaan mitään vaikutusta kenenkään, ainakaan täysjärkisen tapaan liikkua liikenteessä.
- Anonyymi
Eniten noita valottomia löytyy Toyotan merkkisistä autoista.
- Anonyymi
Tarkoitatko nyt valottomilla kuskia, ajoneuvoja, vai kenties molempia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583683Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j713055Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522253Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.121419Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m631188- 801078
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1941Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55925Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23921- 47902