Miten voisimme edistää paikallisten yritysten menestystä?

Anonyymi-ap

Alueelle saataisiin elinvoimaisuutta jos edistäisimme asiakkaina suomalaisten tuotteiden ja palveluiden käyttämistä. Turkulaiset Turussa ja Pohjois-karjalaiset täällä jne.

Eli nostetaan yrityksiä ja yrittäjiä ylös ja käytetään heidän palveluita ja ollaan siten auttamassa heitä menestymisessä. Tuottaa iloa nähdä kun uudetkin yritykset onnistuu.

58

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole rahaa joutavaan roinaa, sori. Työtön polkee ruostefillarilla ja ostaa sipuliteemakkaraa

• Anonyymi

Juu, ei rahaa joutavaan roinaan.

• Anonyymi

Minulle ei tuota iloa yritysten onnistuminen. Minulle tuottaa iloa vain oma onnistuminen, ja en onnistu ikinä joten en ole iloinen

• Anonyymi

Minä olen iloinen kun en osta ylihintaista lieksalaista humpuukia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen iloinen kun en osta ylihintaista lieksalaista humpuukia.

Totta, säästäminen tuottaa myös iloa kun ei laita rahaa turhaan

• Anonyymi

Eli oletko siis itsekäs kun vain oma onnistuminen tuottaa iloa. Ei itselkyydellä llä elämässä onnistu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli oletko siis itsekäs kun vain oma onnistuminen tuottaa iloa. Ei itselkyydellä llä elämässä onnistu

Minä olen iloinen kun joku epäonnistuu. 🙋‍♂️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen haluaisi onnistua edes joskus jossakin. Ei se ole itsekkyyttä jos sellaista toivoo. Yhteiskunta suorastaan vaatii että jokaisen pitäisi olla onnistuja ja menestyjä. Onhan Lieksakin "menestyvien ihmisten seutukaupunki".

• Anonyymi

Miksi ostaisin kun netistä saa tilaamalla ja halvemmalla. Lieksan ongelma on huonolaatuisuus ja ylihinnoittelu. Näkyy muuten matkailupalveluissakin.

• Anonyymi

Ja nythän lieksan yritykset saa muutenkin rotkon torin niin myynti räjähtää käsiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nythän lieksan yritykset saa muutenkin rotkon torin niin myynti räjähtää käsiin.

Kaupunki edesauttaa liikaa näitäkin yrittäjiä jotka puuhaavat biokaasulaitosta.

• Anonyymi

Juu osta sinä vaan matkailupalvelut netistä, tuoko posti matkaelämyksenkin kotiin? 😂

• Anonyymi

Paikallisten yritysten tukemiseen saatava stoppi viimeinkin 👆

• Anonyymi

Lisää veroja pienyrittäjille ja muita maksuja.

• Anonyymi

Miten voisimme estää paikallisten yritysten menestystä?🤔

• Anonyymi

Kaupunki tekee kyllä kaikkensa. Voivottelee jälkeenpäin, että taas yksi sulkeutui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupunki tekee kyllä kaikkensa. Voivottelee jälkeenpäin, että taas yksi sulkeutui.

Toripaikkojen neuvonnassa on jo hyvä alku.

• Anonyymi

Paikallinen yrittäjä harvoin pärjää hintavertailussa nettikaupoille, siksi kuluttaja hankkii tuotteensa netistä. Näin toimitaan, eikä tarvitse tapella paikallisten kanssa jos joutuu palauttamaan ostamansa tuotteen. Kivijalkakauppojen aika on auttamattomasti ohi näissä korpikylissä.

• Anonyymi

"eikä tarvitse tapella paikallisten kanssa jos joutuu palauttamaan ostamansa tuotteen"

Se on yrittäjältä epärehellistä toimintaa kun reklamointi ja palautus ei toimi oikein.
        Kun paikallinen yrittäjä ei ottanut mitään kantaa, eikä palauttanut rahoja, otin välittömästi itse yhteyttä valmistajaan joka heti kertoi, että tuote-erässä on tiedossaoleva virhe ja ehdottomasti olen oikeutettu saamaan rahani takaisin. Kun kerroin tämä paikalliselle yrittäjälle ja kehoitin soittamaan tuotteen valmistajalle, sitten vasta sain rahani takaisin. Lieksassa yritettiin myydä sekundaa täydellä hinnalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"eikä tarvitse tapella paikallisten kanssa jos joutuu palauttamaan ostamansa tuotteen"

Se on yrittäjältä epärehellistä toimintaa kun reklamointi ja palautus ei toimi oikein.
        Kun paikallinen yrittäjä ei ottanut mitään kantaa, eikä palauttanut rahoja, otin välittömästi itse yhteyttä valmistajaan joka heti kertoi, että tuote-erässä on tiedossaoleva virhe ja ehdottomasti olen oikeutettu saamaan rahani takaisin. Kun kerroin tämä paikalliselle yrittäjälle ja kehoitin soittamaan tuotteen valmistajalle, sitten vasta sain rahani takaisin. Lieksassa yritettiin myydä sekundaa täydellä hinnalla.

Lieksan kaupoissa on eroja? Mulla oli moottorikelkka vielä 56 vuotta sitten ja siitä telaston laakereita alkoi menemään väljäksi? Menin erääseen liikkeeseen Lieksassa ja kysyin laakereita ko. kelkkaan. Myyjäkloppi sanoi ne on kalliita tuumakoon laakereita ja maksaa 40 e kappale. Tiesin ettei ne ole tuumakoon laakereita. homma jäi sillensä sillä kertaa, en ostanut. Menin toiseen liikkeeseen ja siellä sanoivat 4.50 e kappale, eikä ole tuumakokoa ne sen kelkan laakerit! Jos olisin ostanut kalliit laakerit, se olisi maksanut 240e. Ja luultavasti olisivat olleet käymättömät. Mutta kunhan olisivat vain saaneet myytyä. Toisesta liikkeestä sain hintaan 27e oikean malliset laakerit. Kyllä ne osaa kusettaa näilläkin seuduilla jos ei ole tarkkana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lieksan kaupoissa on eroja? Mulla oli moottorikelkka vielä 56 vuotta sitten ja siitä telaston laakereita alkoi menemään väljäksi? Menin erääseen liikkeeseen Lieksassa ja kysyin laakereita ko. kelkkaan. Myyjäkloppi sanoi ne on kalliita tuumakoon laakereita ja maksaa 40 e kappale. Tiesin ettei ne ole tuumakoon laakereita. homma jäi sillensä sillä kertaa, en ostanut. Menin toiseen liikkeeseen ja siellä sanoivat 4.50 e kappale, eikä ole tuumakokoa ne sen kelkan laakerit! Jos olisin ostanut kalliit laakerit, se olisi maksanut 240e. Ja luultavasti olisivat olleet käymättömät. Mutta kunhan olisivat vain saaneet myytyä. Toisesta liikkeestä sain hintaan 27e oikean malliset laakerit. Kyllä ne osaa kusettaa näilläkin seuduilla jos ei ole tarkkana.

Piti olla 5-6 vuotta sitten,, ei 56 vuotta sitten,, pahoittelut virheestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas ostin paikallisesta rättikaupasta naisten asusteita ja myyjä kertoi niiden olevan valmistettu Pariisissa ! Siksi maksoin niistä 170 euroa.
        Tyttäreni huomasi tuotemerkin ja googlauksella paljastui että ne on valmistettu kaukoidässä . Samat tuotteet maksoi eteläsuomessa vain 65 euroa !
        Paljastui myös ettei Pariisissa ole yhtään vaatevalmistajaa ollut vuosiin.
        Melkoista kusetusta ko liikkeeltä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas ostin paikallisesta rättikaupasta naisten asusteita ja myyjä kertoi niiden olevan valmistettu Pariisissa ! Siksi maksoin niistä 170 euroa.
        Tyttäreni huomasi tuotemerkin ja googlauksella paljastui että ne on valmistettu kaukoidässä . Samat tuotteet maksoi eteläsuomessa vain 65 euroa !
        Paljastui myös ettei Pariisissa ole yhtään vaatevalmistajaa ollut vuosiin.
        Melkoista kusetusta ko liikkeeltä !

Sinua on stylestisti kusetettu silmään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta hajosi autosta virtalukko ja paikallinen varaosaliike etsi ja tarjosi uutta lukkoa 340 euron hintaan. Joensuussa samoin . Etsin tietoa netistä ja sitähän löytyi. Ei tarvinnut ostaakkaan virtalukkoa vaan virtalukon pesä avaimineen jotka maksoi 12 euroa !
        Kyllä se on niin että ihmisiä kusetetaan eikä koskaan neuvota etsimään halvempaa osaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta hajosi autosta virtalukko ja paikallinen varaosaliike etsi ja tarjosi uutta lukkoa 340 euron hintaan. Joensuussa samoin . Etsin tietoa netistä ja sitähän löytyi. Ei tarvinnut ostaakkaan virtalukkoa vaan virtalukon pesä avaimineen jotka maksoi 12 euroa !
        Kyllä se on niin että ihmisiä kusetetaan eikä koskaan neuvota etsimään halvempaa osaa.

"Kyllä se on niin että ihmisiä kusetetaan eikä koskaan neuvota etsimään halvempaa osaa."

Lieksan yrittäjät ovat pilanneet maineensa. Vertailemalla hintoja netistä tilaamalla saa halvemmalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä se on niin että ihmisiä kusetetaan eikä koskaan neuvota etsimään halvempaa osaa."

Lieksan yrittäjät ovat pilanneet maineensa. Vertailemalla hintoja netistä tilaamalla saa halvemmalla.

Puhumattakaan tupla hinnasta korjauksesta tai orkkis varaosasta jonka saakin yllättäen Joensuun merkkiliikkeestä halvemmalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla että eräskin yrittäjä tätä lukee ja hammasta puree. Kaikki nauraa….

• Anonyymi

Aina yrittäjää lämmittää, kun entinen paikkakuntalainen lupaa pistäytyä joku kerta liikkuessaan. Sitä kyllä kelpaa muistella iltarukouksessakin.

• Anonyymi

Ostin päristimen paikallisesta liikkeestä. Myyjä kertoi sen olevan saksalaista lujaa laatua. Kotona selvisi se oli valmistettu venäjällä. Ei pärissyt eikä sopinut hanuriini. Ei vaihto eikä palautusoikeutta.
      Kyllä suututti. Seuraavan päristimen tilaan netin kautta 🤠

• Anonyymi

Lieksassa myytävät anustapitkin ovat kelvottomia? Ne on tehty vanhoista puisista ratapölkyistä ja aiheuttavat kirvelyä ja niistä jää tikkuja. Turha haaveillakaan istumisesta ainakaan viikkoon käytön jälkeen.

• Anonyymi

Paikallisessa kaupassa oli villahousut myytävänä jossa oli lappu sekundaa. Tiedustelin kauppiaalta mitä tarkoittaa sekundaa.

Kauppuas kertoi kun nykäjään pistetään noita lontoonkielen sanoja joka paikkaan niin se on vapaasti suomenettuna ja trkoittaa PRIIMAA 🤠

• Anonyymi

Onko ollut kiirettä kysyin kyläkauppiaalta.
      Hän vastasi aamupäivällä yksi kävi tiedustelemasss milloin postiauto menee Lieksaan ja nyt iltapäivällä ei ole ollut edrs sitä kyselijääkään 🫣

• Anonyymi

Lieksalainen yrittäjä tekee huonoa työtä ja perii isomman maksun kuin sovittiin?

• Anonyymi

Miten yhdeksän tuhannen asukkaan kaupunki voisi olla elinvoimainen täällä sudenvitunloukolla?

• Anonyymi

Hyvin sanottu sieltä perältä.

• Anonyymi

Tästä ketjusta sai nyt sen kuvan ettei täällä ole rehtiä yrittäjää jota haluaisi tukea. Eli onko se niin että luotettavia ihmisiä on täällä vain hyvin vähän. Se selittäisi miksi nämä seutukunnat ei kehity

• Anonyymi

Luotettavia ihmisiä on hyvin vähän, kunnanvaltuustossakin vain oman etunsa ajattelijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luotettavia ihmisiä on hyvin vähän, kunnanvaltuustossakin vain oman etunsa ajattelijoita.

Jos tunnet asiaa tarkemmin niin osaisitko antaa jotain prosentteja tai omakohtaisia kokemuksia, että saisi osviittaa siitä onko esim vuosikymmenten aikana tullut törmättyä lainkaan luotettaviin paikallisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nössykkä kääntää kaikki omat ongelmansa valtuuston syyksi. Olisiko aika laskeutua pankolta ja ottaa vastuuta omasta elämästä sensijaan että syyttelee muita omasta kurjuudesta. Enpä usko että sieltä valtuustosta tai mistään muualtakaan tulevat sinua paijjaamaan sinne pankolle niin turhaa valitusta taas kerran. Terve ihminen kantaa itse vastuunsa hyvinvoinnista ja elämänlaadusta eikä käännä sitä muiden syyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tunnet asiaa tarkemmin niin osaisitko antaa jotain prosentteja tai omakohtaisia kokemuksia, että saisi osviittaa siitä onko esim vuosikymmenten aikana tullut törmättyä lainkaan luotettaviin paikallisiin.

Ehkä 50 pros yrittäjistä ei yrtä viilata linssiin? Riski suuri käytettäessä Lieksan palveluja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä 50 pros yrittäjistä ei yrtä viilata linssiin? Riski suuri käytettäessä Lieksan palveluja

LL yleisönosaston kirjoituksessa joku vaatii lemmikkieläin kauppaa Lieksaan?
        Kukahan olisi valmis perustamaan konkurssiin menevän kaupan vapaaehtoisesti? Jonkun kissanpennun takia luulen ettei homma kannata. Lemmikkielukoiden tarvikeliike oli aikoinaan, mutta sekään ei kannattanut. Nykyisin pitää lemmikkielukoiden ruuat ja tarvikkeet tilata netistä, paikalliset eväät ei kelpaa. Jos on kissaa vailla, niin helpompi se on hakea muutaman sadan kilometrin päästä, kuin perustaa kauppa sitä varten. Ellei sitten kissaa etsivä perusta itse kauppaa ja ala rikastua sillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkös sinäkin ajattele vai omaa etua siellä pankolla, kuten vaatimalla äidiltäsi vellikupin päivittäin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkös sinäkin ajattele vai omaa etua siellä pankolla, kuten vaatimalla äidiltäsi vellikupin päivittäin?

Pancolla totta kai ajattelee omaa etua mutta ei ole vaikutusvaltaa vetää yhteisillä rahoilla omaan napaan päin kuten kepuleilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nössykkä kääntää kaikki omat ongelmansa valtuuston syyksi. Olisiko aika laskeutua pankolta ja ottaa vastuuta omasta elämästä sensijaan että syyttelee muita omasta kurjuudesta. Enpä usko että sieltä valtuustosta tai mistään muualtakaan tulevat sinua paijjaamaan sinne pankolle niin turhaa valitusta taas kerran. Terve ihminen kantaa itse vastuunsa hyvinvoinnista ja elämänlaadusta eikä käännä sitä muiden syyksi.

Ei minulla ole mitään ongelmia eikä kurjuutta. Omassa velattomassa talossa ja omilla tuloilla elävä ja korkeakoulutettuna on rahkeita arvioida ja arvostella Lieksan valtuustoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pancolla totta kai ajattelee omaa etua mutta ei ole vaikutusvaltaa vetää yhteisillä rahoilla omaan napaan päin kuten kepuleilla

Demarit on vielä pahempia loisijoita.

• Anonyymi

Kaikki yrittäjät ei ole mätämunia. Joitain on ja näin pienessä kunnassa sana kiertää ja asiakkaat äänestävät jaloillaan. Jos tuosta ylihinnoittelusta pääsisi eroon niin varmasti myyntiä alkaa tulemaan. Ei se kate vaan liikevaihto. Varmasti moni ylihinnoittelee mutta yhtälailla sitä rahaa tulee kun hintaa laskee ja myynti kasvaa.

• Anonyymi

(Varmasti moni ylihinnoittelee mutta yhtälailla sitä rahaa tulee kun hintaa laskee ja myynti kasvaa.) Eihän styletistit laske hintaa vaan nostaa ! Ei sitä tavan rättikauppiaan aseman alennuta! Pitää olla styleä.

• Anonyymi

Turkulaiset on kieroja niinkuin korkkiruuvi☠️

• Anonyymi

Täällä Karjalassa on ihme tapa poiketa sovitusta. Lasku voi olla tuplaten sovitusta. Aika tyhmää pilata asiakassuhde. Näin täällä idässä on pilattu yksinkertaisuudella asiat.
      Ahneus ja kateus sekä epärehellisyys tuo aina paskaisen lopun. Siksi tämä itäsuomi on maan kehitysaluetta koska toimitaan kuin Venäjällä

Täällä ei ole viisautta

• Anonyymi

Tutullekin kävi juuri näin, lasku oli muuta kuin piti. Ei halunnut aloittaa tappelua niin maksoi mutta se oli viimeinen kerta kun tällä lieksalaisella yrittäjällä asioi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutullekin kävi juuri näin, lasku oli muuta kuin piti. Ei halunnut aloittaa tappelua niin maksoi mutta se oli viimeinen kerta kun tällä lieksalaisella yrittäjällä asioi

Jokunen vuosi sitten oli sopimus lumitöistä 20e kerta? Kun lasku tuli, hinta olikin 50e kerta. Oli yksipuolinen korotus tullut sopimukseen. Jouduin kysymään, että tulevatko auraamaan, niin siitä oli 50e ylimääräistä, kun itse kehotettiin tulemaan, kun ei tullut normaalisti auraamaan, vaikka olisi pitänyt tulla. Sopimus loppui jostain kumman syystä ja auraaja vapautettiin hommastaan. Se juipin firma teki konkurssin, kun tuli sen hommista liikaa valituksia. Kusetti hommillaan kaikkia.

• Anonyymi

Tämän kokoisessa kaupungissa loppuu yrittäminen pian kun asiakkaat loppuu. Jos hinnasta sopii niin se ei kyllä saa muuttua silloin. Sellaista yrittäjää ei kannata tukea joka hakee voittoa tuolla tavoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän kokoisessa kaupungissa loppuu yrittäminen pian kun asiakkaat loppuu. Jos hinnasta sopii niin se ei kyllä saa muuttua silloin. Sellaista yrittäjää ei kannata tukea joka hakee voittoa tuolla tavoin.

Totta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokunen vuosi sitten oli sopimus lumitöistä 20e kerta? Kun lasku tuli, hinta olikin 50e kerta. Oli yksipuolinen korotus tullut sopimukseen. Jouduin kysymään, että tulevatko auraamaan, niin siitä oli 50e ylimääräistä, kun itse kehotettiin tulemaan, kun ei tullut normaalisti auraamaan, vaikka olisi pitänyt tulla. Sopimus loppui jostain kumman syystä ja auraaja vapautettiin hommastaan. Se juipin firma teki konkurssin, kun tuli sen hommista liikaa valituksia. Kusetti hommillaan kaikkia.

Aika rajua kusettamista jos on totta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika rajua kusettamista jos on totta

Oon kuullu että eräällä yrittäjällä tuo linssiin viilaus onnistuu jopa omia työntekijöitä kohtaan. Huhu kertoo että ei meinaa saada ketään enää töihin….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuollaisessa yrityksessä on ajateltu tulevaisuus jos huiputetaan ihmisiä eli niitä asiakkaita jotka elättää yritystä? Se on sama kun pitäs navettaa ja jättäs lehmiltä ravinnon pois ja silti odottaisi maitoa saavansa.

Jos lumenluonnista oli sopimus ja firma ei sitä pitänyt vaan piti tiedustella sen työn tekemistä, niin eikös silloin pitäisi firman hyvittää se ettei tehnyt työtä sovitusti eikä suinkaan lisäveloittaa siitä että asiakas joutuu pyytämään työtä joka on ennalta sovittu.

• Anonyymi

Luin tän ketjun ja eipä tee enää mieli tukea paikallisia yrityksiä. Umpi kieroa ja tyhmää menoa. Ihan kun täällä ei ymmärrettäisi yhtään syy seuraus - suhteita että mitä seuraa kun viilaa linssiin muita. Se kostautuu täysin varmasti takaisin.

Tää maakunta on yhtä tyhmyyden ylistystä

• Anonyymi

Ahneus ja kierous on niin kovaa että järjelle ei jää enää sijaa. Silti ihmettelevät miksi asiakkaat katoaa eivätkä näe itsessä vikaa. Vika on aina muissa. Narsistit ajattelee näin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4493
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      25
      3268
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2914
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2727
    5. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2720
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2587
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2559
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2285
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2095
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1737
    Aihe