Päivittäinen lämpöily

Anonyymi-ap

Hei, onko muita joilla on päivittäin lämpöilyä ? Ja kestänyt kuukausia. Verikokeet suht kunnossa monta kertaa otettu tk:ssa. Öisin myös hikoilua.

13

130

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Serppi eli tulehdusarvot on varmasti katsottu, mutta entä herkkä CRP? Pyydä se ensi kerralla, jos lämpöily jatkuu vieläkin, ja voi olla autoimmuunisairaus kyseessä eli jokin kehon krooninen tulehdustila, mikä ei aina näy perus tulehdusarvoissa infektiona vaan inflammaationa eli nostaa herkkää serppiä. Tuo koholla antaisi lääkärille osviittaa, että jotain pitää jo alkaa etsimään muillakin kuin peruspakettitesteillä.

• Anonyymi

Crp on näyttänyt alle 1 ja välillä 1.5 tms .. onko noihin autoimmuunisairauksiin joku hyvä verikoe osaatko sanoa? vai täytyykö vain anella lääkäriltä seuraavaksi niitä tutkimuksia.

• Anonyymi

Tk:sta vaikea saada muita kokeita, kuin PVK. Ottavat sitä monta kertaa, vaikka mitään ei näy. Kannattaa käydä jossain muualla otattamassa.

• Anonyymi

Joo tuntuu että crp joka kerta ja kun se matala nii ei sulla hätää ole ota buranaa lämpöilyyn.

• Anonyymi

Mulla on ollut tuollaista päivittäistä lämpöilyä jo useamman vuoden, ja muitakin oireita.
      Mutta kun perusveriarvot on kunnossa, niin vikahan on " korvien välissä ". Noin sain useampaan kertaan kuulla silloin, kun vielä jaksoin käydä lääkärillä.
      Tyhjän saa pyytämättäkin....
      Puhutaan jopa, että terveydenhuolto menee huonompaan suuntaan, ei se enää paljoa voi mennä tästä huonommaksi.

• Anonyymi

Joo kyllä tuntuu ettei tosissaan oikein meinata ottaa.
        Ootko itse kuitenkin elänyt normaalia elämää lämpöilystä huolimatta?

• Anonyymi

Sama oli mullakin eli pari vuotta lämpöilyä, ja kun samaan syssyyn laihduin rutkasti, työterveyslääkäri oli sitä mieltä, että haluan vain itse laihduttaa, vaikka olin jo alipainoinen 42kg, pituus 165cm. Lämpöilykin 37,5-38 oli muka kehoni normaali lämpötila. Syy löytyi lopulta, nivelreuma, mutten liikaa oireillut itse nivelillä, ne ovat aina sattuneet ja olleet turvonneet nuoresta asti, siksi en varmaan enää nelikymppisenä itse ajatellut niitä muiden oireiden syyksi. Astmalääkkeet lapsuudesta asti myös taisivat pitää reuman hallinnassa ja pimennossa, paljon söin keuhkojen vuoksi kortisonitabletteja ja joka päivä otan suihkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kyllä tuntuu ettei tosissaan oikein meinata ottaa.
        Ootko itse kuitenkin elänyt normaalia elämää lämpöilystä huolimatta?

En pysty elämään normaalia elämää, koska ei se lämpöily ole ainoa oire/ongelma.
        Mikä sitten on normaalia elämää. Itselleni se olisi kyllä sellaista, että edelleen pystyisin kulkemaan ja osallistumaan kaikenlaiseen toimintaan, työelämässä en ole ollut enää vuosiin.
        Olen jo useamman vuoden elänyt ns. päivä kerrallaan. Mitään ei oikein voi suunnitella etukäteen, kun en tiedä missä kunnossa milloinkin olen, sen tiedän yleensä vasta aamulla kun herään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama oli mullakin eli pari vuotta lämpöilyä, ja kun samaan syssyyn laihduin rutkasti, työterveyslääkäri oli sitä mieltä, että haluan vain itse laihduttaa, vaikka olin jo alipainoinen 42kg, pituus 165cm. Lämpöilykin 37,5-38 oli muka kehoni normaali lämpötila. Syy löytyi lopulta, nivelreuma, mutten liikaa oireillut itse nivelillä, ne ovat aina sattuneet ja olleet turvonneet nuoresta asti, siksi en varmaan enää nelikymppisenä itse ajatellut niitä muiden oireiden syyksi. Astmalääkkeet lapsuudesta asti myös taisivat pitää reuman hallinnassa ja pimennossa, paljon söin keuhkojen vuoksi kortisonitabletteja ja joka päivä otan suihkeet.

Lohduttavinta on kun löytyy syy edes mitä hoitaa :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En pysty elämään normaalia elämää, koska ei se lämpöily ole ainoa oire/ongelma.
        Mikä sitten on normaalia elämää. Itselleni se olisi kyllä sellaista, että edelleen pystyisin kulkemaan ja osallistumaan kaikenlaiseen toimintaan, työelämässä en ole ollut enää vuosiin.
        Olen jo useamman vuoden elänyt ns. päivä kerrallaan. Mitään ei oikein voi suunnitella etukäteen, kun en tiedä missä kunnossa milloinkin olen, sen tiedän yleensä vasta aamulla kun herään.

Minkälaisia nämä sinun muut oireet ovat olleet jos saa kysyä?:) ja tuohon normaaliin elämään niin itsellänikin ihan kuin pysähtynyt elämä. Juurikin aamulla tietää mikä olo , mutta kun joka päivä se lämpö tuntuu joko paleluna tai hikoiluna ei huvita mitään erityistä tehdä. Lääkärikin jo käski elämään normaalisti ja olla ajattelematta sitä lämpöilyä. 🙄 helpommin sanottu ku tehty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaisia nämä sinun muut oireet ovat olleet jos saa kysyä?:) ja tuohon normaaliin elämään niin itsellänikin ihan kuin pysähtynyt elämä. Juurikin aamulla tietää mikä olo , mutta kun joka päivä se lämpö tuntuu joko paleluna tai hikoiluna ei huvita mitään erityistä tehdä. Lääkärikin jo käski elämään normaalisti ja olla ajattelematta sitä lämpöilyä. 🙄 helpommin sanottu ku tehty.

Minulla on myös kovaa hikoilua öisin, myös päivällä. Kun teen jotain fyysistä, nousee hiki pintaan ja tulee kuumeinen olo/tunne, vaikka tosiaan kuume ei nouse, vain pientä lämpöä.
        Kova väsymys on päällä lähes jatkuvasti riippumatta siitä nukkuuko enemmän tai vähemmän. Ajoittain väsymys aiheuttaa huimaustakin, ja on pakko mennä lepäämään.
        Hieman etovaa oloa on päivittäin, oksennusta ei tule kuitenkaan.
        Ei tuota oireilua kovin paljoa tule mietittyä, kun on kuitenkin elettävä elämää.
        Kotityöt, kaupassa käynti, ym. takkuaa jonkin verran, koska joskus en vain kykene tekemään mitään, voimat on poissa.
        En ole kuitenkaan kuin hieman yli keski-ikäinen, en kovin innoissani odota vanhuutta, on nyt jo on tällainen tilanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on myös kovaa hikoilua öisin, myös päivällä. Kun teen jotain fyysistä, nousee hiki pintaan ja tulee kuumeinen olo/tunne, vaikka tosiaan kuume ei nouse, vain pientä lämpöä.
        Kova väsymys on päällä lähes jatkuvasti riippumatta siitä nukkuuko enemmän tai vähemmän. Ajoittain väsymys aiheuttaa huimaustakin, ja on pakko mennä lepäämään.
        Hieman etovaa oloa on päivittäin, oksennusta ei tule kuitenkaan.
        Ei tuota oireilua kovin paljoa tule mietittyä, kun on kuitenkin elettävä elämää.
        Kotityöt, kaupassa käynti, ym. takkuaa jonkin verran, koska joskus en vain kykene tekemään mitään, voimat on poissa.
        En ole kuitenkaan kuin hieman yli keski-ikäinen, en kovin innoissani odota vanhuutta, on nyt jo on tällainen tilanne.

Tutun kuuloista. Harmillista kyllä. Kyllähän tämä paljon elämän intoon ja positiivisuuten vaikuttaa kun ei voi elää täydellä teholla. Mutta minkäs teet sillä mennään mitä annetaan eteenpäin. Lohdullista kuitenkin että on muitakin ketkä tälläisistä asiosta kärsii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutun kuuloista. Harmillista kyllä. Kyllähän tämä paljon elämän intoon ja positiivisuuten vaikuttaa kun ei voi elää täydellä teholla. Mutta minkäs teet sillä mennään mitä annetaan eteenpäin. Lohdullista kuitenkin että on muitakin ketkä tälläisistä asiosta kärsii.

Kyllä varmaan löytyy moniakin muita, lohduttaa se vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      254
      9562
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      152
      7732
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      160
      5337
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      154
      4994
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      59
      4690
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      106
      4370
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      154
      4239
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      177
      2102
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      10
      2065
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      294
      1701
    Aihe