Kuten kosmologiasta hyvin tiedämme että universumimme ulkopuolella ei ole mitään niin siitä seuraa että taivaan ja helvetin tulee olla jossain universumimme sisällä. Mutta missä siellä? Ovatko esim. Vatikaanin astronomit löytäneet mitään viitteitä siitä missä nämä raamatulliset elementit mahtuisivat piileskellä?
Missä päin universumiamme taivas ja helvetti sijaitsee?
33
323
Vastaukset
- Anonyymi
Kyseiset paikat ovat ihmismielen tiloja. On siis kysymyksessä mielen tila. Aivan kuten jääkiekkojoukkueen pelaaja sanoo että pitää pelata omaa peliä, hän tietenkin pelaa joukkueesa mutta mielensä sopukoissa tietää kaverinsa läsnäolon.
Samoin helvetti on mielessä, kuvitelmana samoinn kuin taivas- Anonyymi
Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?
Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin? - Anonyymi
Kiekkojoukkueelle oman pelin pelaaminen tarkoittaa oman joukkueen peliin keskittymistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?
Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?Laajat kielimallit asettavat tavoitteen saamansa kehoitteen mukaiseksi ja vastauksessaan latelevat sanoja peräkkäin siten kuin samoja sanoja tyypillisesti käytetään. Niiden varastoissa on tekstiä uskontojen kontekstista. Tarvittaessa erillisen hihhulilokeron ohjelmointi ei olisi mahdotonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laajat kielimallit asettavat tavoitteen saamansa kehoitteen mukaiseksi ja vastauksessaan latelevat sanoja peräkkäin siten kuin samoja sanoja tyypillisesti käytetään. Niiden varastoissa on tekstiä uskontojen kontekstista. Tarvittaessa erillisen hihhulilokeron ohjelmointi ei olisi mahdotonta.
Johan niihin on syydetty saavi kaupalla virheellistä tietoa evoluutiosta muka ainoana tapana elämän ja universumin synnylle.
- Anonyymi00020
Anonyymi kirjoitti:
Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?
Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?se riippuu sinun mielesi tilasta jonka ainoastaan sinä valitset, tietoisesti tai tietämättäsi
- Anonyymi00021
Anonyymi kirjoitti:
Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?
Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?Antaako sinun mielesi tila kuvitelman että Al tietokoneet imitoivat aivojesi toimintaa.
Näkökulma on minun. Tietokoneessa ei ole mitään mitä sinne ei olisi ohjelmoitu Anonyymi kirjoitti:
Laajat kielimallit asettavat tavoitteen saamansa kehoitteen mukaiseksi ja vastauksessaan latelevat sanoja peräkkäin siten kuin samoja sanoja tyypillisesti käytetään. Niiden varastoissa on tekstiä uskontojen kontekstista. Tarvittaessa erillisen hihhulilokeron ohjelmointi ei olisi mahdotonta.
tieteestä siellä on varmaan myös jotakin, hyvin moneen suuntaan hyvin erilaisia uskomuksia kunnes toisin todistetaan.
- Anonyymi00023
Anonyymi kirjoitti:
Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?
Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?Niinku uskovaisten parviäly ?
Miten olisi tuon kanssa. - Anonyymi00029
Anonyymi00021 kirjoitti:
Antaako sinun mielesi tila kuvitelman että Al tietokoneet imitoivat aivojesi toimintaa.
Näkökulma on minun. Tietokoneessa ei ole mitään mitä sinne ei olisi ohjelmoituNäin on. Ja varsinkin uskonnon ohjelmointi on todella syvältä, vailla mitään logiikka, joka paljastaa, ettei tekoäly osaa kyllä ajatella.
- Anonyymi
On henkimaailma ja se on koko universum joten tilaa on. Universmimme ei ole ainut vaan on rinnakkaisuniversumit. Jos mustaan aukkoon sukeltaa niin tulee toiseen maailmankaikkeuteen eli rinnakkaisuniversumiin.
Taivaan valtakunta, Jumala ja Jeesus on piispojen ja pappien keksimiä, mielikuvitusta.
Helvetti on täällä maan päällä. Ihminen kokee joskus elämänsä helvetiksi.
Taivas on väärä sana, pitää olla tuonpuoleinen, henkimaailma, Universum.- Anonyymi
Helvetti on joillakin todella jo maan päällä, mutta kuoleman jälkeen vasta alkaa se todellinen kärsimys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetti on joillakin todella jo maan päällä, mutta kuoleman jälkeen vasta alkaa se todellinen kärsimys!
uskovaiset luovat helvetin maan päälle ja pelottelevat vielä pahemmalla kuoleman jälkeen 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetti on joillakin todella jo maan päällä, mutta kuoleman jälkeen vasta alkaa se todellinen kärsimys!
Kuoleman jälkeen levätään tuonpuoleisessa..pahin rikollinenkinn lepää tulevia koettelemuksia varten maan päällä( helvetti,) levon älkeen tulee seuraava elämä maan päällä elämän koulussa uudelta luokalta. Karma on opettajamme.
- Anonyymi00027
Olisiko nyt niin, että että ymmärtä piispoista ja papeista tai kirkoidta tuon hölkäsen pöläystä, kun koko uskonnon taivaassakin palaa tuli.
- Anonyymi
Henkimaailmassa ei ole uskonnoista hajuakaan.
Uskonnot ovat vain täällä maan päällä ihmiskunnan riesana. - Anonyymi
Olisko tärkeämpää pohtia, kumpaan paikkaan olet menossa kuoleman jälkeen?
- Anonyymi
Olisiko sinun aika pohtia millaiseksi eläimeksi olet syntymässä seuraavalla kierroksella elämänkiertokulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko sinun aika pohtia millaiseksi eläimeksi olet syntymässä seuraavalla kierroksella elämänkiertokulussa.
Hänestä ei tule elintä vaan uskovainen kenties kiihkeä muslimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänestä ei tule elintä vaan uskovainen kenties kiihkeä muslimi.
Muslimin elin? Pysyvästi parturoitu?
- Anonyymi
Noiden sijaintia olisi korkea aika päivittää. Taivas on jossakin veroparatiisissa ja helvetti Venäjällä ja Pohjois-Koreassa ym
- Anonyymi
trumppi helvetin portin vartijana on kokemassa deflaation 🤣
- Anonyymi
Olen löytänyt oman taivaani Ummeljoelta. Hieno paikka.
- Anonyymi
Sitä mukaa kun tiede paljastaa uskontojen opit huuhaaksi, nämä luovat uusia: taivas ja helvetti siis nykyään mielentiloja, eli kristinusko apinoinut buddhalaiset käsitykset. Siinä vielä pieni ristiriita, että miten mielentilan voi säilyttää kuolemansa jälkeen. Silloinhan sitä helvettiin joudutaan.
- Anonyymi
Eiköhän se sijaitse jokaisessa kirkossa, joissa näillä asioilla pelotellaan ihmispoloisia.
- Anonyymi00022
Taivas, Jumalan asumus, sijaitsee pohjoisessa. Helvetti maan alla, se on jokaisen kirkon lattian alla.
- Anonyymi00024
Tuonpuoleinen on koko universum
Tonttia riittää
Liikkuminen tapahtuu ajatuksen voimalla, voimme yhdessä hujauksessa käydä jossain kaukaisessa galaksissa tutkimassa paikkoja.
Helvetti on maan päällä.
Tulihelvettiä ei ole.- Anonyymi00026
Lue wikipedia Jahve, jos kuvittelet, ettei tulihelvettiä ole, mihin tarinan mukaan kaikki kristityt ovat matkalla uhreiksi.
- Anonyymi00025
Kun on kyse uskonnosta, niin ei näiden määrittely ole vaikeaa.
Taivasten valtakunta on vain Jeesuksen opetuksessa, ja se on meissä ja meidän ympärillämme eläessämme - meidän todellisuus - hyvällä Jumalalla eettisin ja moraalisin opetuksin.
Helvetti on vastaavasti vain juutalaisuuden pahan Jumalan koti eli on tulivuoren tulessa, koska Jahve - myös kristinuskon Jumala - on ihmisiä pelotteleva tulivuoren uhrikulttijumala, joka vaatii ihmisuhreja, kuten erään Jeesus nimisen. - Anonyymi00028
Mitä me tiedämme hyvin?
- Anonyymi00030
Mielenkiintoinen kysymys - kun uskonnosta on kyse, tiedämme erittäin hyvin mitä loogisesti ajatellen Raamatussa lukee. Ja se on jopa niin yksinkertainen idea, etteivät ihmiset pysty sitä ymmärtämään, kun yrittävät tehdä pahasta jopa pyhää.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys - kun uskonnosta on kyse, tiedämme erittäin hyvin mitä loogisesti ajatellen Raamatussa lukee. Ja se on jopa niin yksinkertainen idea, etteivät ihmiset pysty sitä ymmärtämään, kun yrittävät tehdä pahasta jopa pyhää.
Raamattukirjassa on kaksi Juman nimeä käyttävää hahmoa, ja vain loogisesti pystyy päättelemään,että kumpi on Jumala ja kumpi on Satana.
Sekö on Jumala, joka Jeesuksen opetuksin, etiikalla ja moraalilla, hallitsee todellisuuden taivasten valtakuntana, vaiko se on Jumala, joka asuu tulessa ja pelottelee uskovaisia helvettiin laittamisella, jos sille ei palvo Jeesusta kirottuna tosi Jumalana?! - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Raamattukirjassa on kaksi Juman nimeä käyttävää hahmoa, ja vain loogisesti pystyy päättelemään,että kumpi on Jumala ja kumpi on Satana.
Sekö on Jumala, joka Jeesuksen opetuksin, etiikalla ja moraalilla, hallitsee todellisuuden taivasten valtakuntana, vaiko se on Jumala, joka asuu tulessa ja pelottelee uskovaisia helvettiin laittamisella, jos sille ei palvo Jeesusta kirottuna tosi Jumalana?!Jos jälleen ja edelleen joku kaipaa näistä Raamatun kohdat ja koodit, niin voin kopioida.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201175
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 82719
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 89663
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110487