Missä päin universumiamme taivas ja helvetti sijaitsee?

Anonyymi-ap

Kuten kosmologiasta hyvin tiedämme että universumimme ulkopuolella ei ole mitään niin siitä seuraa että taivaan ja helvetin tulee olla jossain universumimme sisällä. Mutta missä siellä? Ovatko esim. Vatikaanin astronomit löytäneet mitään viitteitä siitä missä nämä raamatulliset elementit mahtuisivat piileskellä?

33

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyseiset paikat ovat ihmismielen tiloja. On siis kysymyksessä mielen tila. Aivan kuten jääkiekkojoukkueen pelaaja sanoo että pitää pelata omaa peliä, hän tietenkin pelaa joukkueesa mutta mielensä sopukoissa tietää kaverinsa läsnäolon.
      Samoin helvetti on mielessä, kuvitelmana samoinn kuin taivas

      • Anonyymi

        Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?

        Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?


      • Anonyymi

        Kiekkojoukkueelle oman pelin pelaaminen tarkoittaa oman joukkueen peliin keskittymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?

        Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?

        Laajat kielimallit asettavat tavoitteen saamansa kehoitteen mukaiseksi ja vastauksessaan latelevat sanoja peräkkäin siten kuin samoja sanoja tyypillisesti käytetään. Niiden varastoissa on tekstiä uskontojen kontekstista. Tarvittaessa erillisen hihhulilokeron ohjelmointi ei olisi mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laajat kielimallit asettavat tavoitteen saamansa kehoitteen mukaiseksi ja vastauksessaan latelevat sanoja peräkkäin siten kuin samoja sanoja tyypillisesti käytetään. Niiden varastoissa on tekstiä uskontojen kontekstista. Tarvittaessa erillisen hihhulilokeron ohjelmointi ei olisi mahdotonta.

        Johan niihin on syydetty saavi kaupalla virheellistä tietoa evoluutiosta muka ainoana tapana elämän ja universumin synnylle.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?

        Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?

        se riippuu sinun mielesi tilasta jonka ainoastaan sinä valitset, tietoisesti tai tietämättäsi


      • Anonyymi00021
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?

        Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?

        Antaako sinun mielesi tila kuvitelman että Al tietokoneet imitoivat aivojesi toimintaa.
        Näkökulma on minun. Tietokoneessa ei ole mitään mitä sinne ei olisi ohjelmoitu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laajat kielimallit asettavat tavoitteen saamansa kehoitteen mukaiseksi ja vastauksessaan latelevat sanoja peräkkäin siten kuin samoja sanoja tyypillisesti käytetään. Niiden varastoissa on tekstiä uskontojen kontekstista. Tarvittaessa erillisen hihhulilokeron ohjelmointi ei olisi mahdotonta.

        tieteestä siellä on varmaan myös jotakin, hyvin moneen suuntaan hyvin erilaisia uskomuksia kunnes toisin todistetaan.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ne ovat eräänlaista pilvidataa joka lukemattomien tietokoneiden sijaan onkin hajautettu lukemattomien uskovaisten päiden sisälle?

        Entä nyt kun AI tietokoneet imitoivat ihmisaivojen toimintaa niin voidaanko taivas ja helvetti hajauttaa myös niiden mieliin?

        Niinku uskovaisten parviäly ?
        Miten olisi tuon kanssa.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Antaako sinun mielesi tila kuvitelman että Al tietokoneet imitoivat aivojesi toimintaa.
        Näkökulma on minun. Tietokoneessa ei ole mitään mitä sinne ei olisi ohjelmoitu

        Näin on. Ja varsinkin uskonnon ohjelmointi on todella syvältä, vailla mitään logiikka, joka paljastaa, ettei tekoäly osaa kyllä ajatella.


    • Anonyymi

      On henkimaailma ja se on koko universum joten tilaa on. Universmimme ei ole ainut vaan on rinnakkaisuniversumit. Jos mustaan aukkoon sukeltaa niin tulee toiseen maailmankaikkeuteen eli rinnakkaisuniversumiin.
      Taivaan valtakunta, Jumala ja Jeesus on piispojen ja pappien keksimiä, mielikuvitusta.
      Helvetti on täällä maan päällä. Ihminen kokee joskus elämänsä helvetiksi.
      Taivas on väärä sana, pitää olla tuonpuoleinen, henkimaailma, Universum.

      • Anonyymi

        Helvetti on joillakin todella jo maan päällä, mutta kuoleman jälkeen vasta alkaa se todellinen kärsimys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetti on joillakin todella jo maan päällä, mutta kuoleman jälkeen vasta alkaa se todellinen kärsimys!

        uskovaiset luovat helvetin maan päälle ja pelottelevat vielä pahemmalla kuoleman jälkeen 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetti on joillakin todella jo maan päällä, mutta kuoleman jälkeen vasta alkaa se todellinen kärsimys!

        Kuoleman jälkeen levätään tuonpuoleisessa..pahin rikollinenkinn lepää tulevia koettelemuksia varten maan päällä( helvetti,) levon älkeen tulee seuraava elämä maan päällä elämän koulussa uudelta luokalta. Karma on opettajamme.


      • Anonyymi00027

        Olisiko nyt niin, että että ymmärtä piispoista ja papeista tai kirkoidta tuon hölkäsen pöläystä, kun koko uskonnon taivaassakin palaa tuli.


    • Anonyymi

      Henkimaailmassa ei ole uskonnoista hajuakaan.
      Uskonnot ovat vain täällä maan päällä ihmiskunnan riesana.

    • Anonyymi

      Olisko tärkeämpää pohtia, kumpaan paikkaan olet menossa kuoleman jälkeen?

      • Anonyymi

        Olisiko sinun aika pohtia millaiseksi eläimeksi olet syntymässä seuraavalla kierroksella elämänkiertokulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sinun aika pohtia millaiseksi eläimeksi olet syntymässä seuraavalla kierroksella elämänkiertokulussa.

        Hänestä ei tule elintä vaan uskovainen kenties kiihkeä muslimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänestä ei tule elintä vaan uskovainen kenties kiihkeä muslimi.

        Muslimin elin? Pysyvästi parturoitu?


    • Anonyymi

      Noiden sijaintia olisi korkea aika päivittää. Taivas on jossakin veroparatiisissa ja helvetti Venäjällä ja Pohjois-Koreassa ym

      • Anonyymi

        trumppi helvetin portin vartijana on kokemassa deflaation 🤣


      • Anonyymi

        Olen löytänyt oman taivaani Ummeljoelta. Hieno paikka.


    • Anonyymi

      Sitä mukaa kun tiede paljastaa uskontojen opit huuhaaksi, nämä luovat uusia: taivas ja helvetti siis nykyään mielentiloja, eli kristinusko apinoinut buddhalaiset käsitykset. Siinä vielä pieni ristiriita, että miten mielentilan voi säilyttää kuolemansa jälkeen. Silloinhan sitä helvettiin joudutaan.

    • Anonyymi

      Eiköhän se sijaitse jokaisessa kirkossa, joissa näillä asioilla pelotellaan ihmispoloisia.

    • Anonyymi00022

      Taivas, Jumalan asumus, sijaitsee pohjoisessa. Helvetti maan alla, se on jokaisen kirkon lattian alla.

    • Anonyymi00024

      Tuonpuoleinen on koko universum
      Tonttia riittää
      Liikkuminen tapahtuu ajatuksen voimalla, voimme yhdessä hujauksessa käydä jossain kaukaisessa galaksissa tutkimassa paikkoja.
      Helvetti on maan päällä.
      Tulihelvettiä ei ole.

      • Anonyymi00026

        Lue wikipedia Jahve, jos kuvittelet, ettei tulihelvettiä ole, mihin tarinan mukaan kaikki kristityt ovat matkalla uhreiksi.


    • Anonyymi00025

      Kun on kyse uskonnosta, niin ei näiden määrittely ole vaikeaa.

      Taivasten valtakunta on vain Jeesuksen opetuksessa, ja se on meissä ja meidän ympärillämme eläessämme - meidän todellisuus - hyvällä Jumalalla eettisin ja moraalisin opetuksin.

      Helvetti on vastaavasti vain juutalaisuuden pahan Jumalan koti eli on tulivuoren tulessa, koska Jahve - myös kristinuskon Jumala - on ihmisiä pelotteleva tulivuoren uhrikulttijumala, joka vaatii ihmisuhreja, kuten erään Jeesus nimisen.

    • Anonyymi00028

      Mitä me tiedämme hyvin?

      • Anonyymi00030

        Mielenkiintoinen kysymys - kun uskonnosta on kyse, tiedämme erittäin hyvin mitä loogisesti ajatellen Raamatussa lukee. Ja se on jopa niin yksinkertainen idea, etteivät ihmiset pysty sitä ymmärtämään, kun yrittävät tehdä pahasta jopa pyhää.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kysymys - kun uskonnosta on kyse, tiedämme erittäin hyvin mitä loogisesti ajatellen Raamatussa lukee. Ja se on jopa niin yksinkertainen idea, etteivät ihmiset pysty sitä ymmärtämään, kun yrittävät tehdä pahasta jopa pyhää.

        Raamattukirjassa on kaksi Juman nimeä käyttävää hahmoa, ja vain loogisesti pystyy päättelemään,että kumpi on Jumala ja kumpi on Satana.

        Sekö on Jumala, joka Jeesuksen opetuksin, etiikalla ja moraalilla, hallitsee todellisuuden taivasten valtakuntana, vaiko se on Jumala, joka asuu tulessa ja pelottelee uskovaisia helvettiin laittamisella, jos sille ei palvo Jeesusta kirottuna tosi Jumalana?!


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Raamattukirjassa on kaksi Juman nimeä käyttävää hahmoa, ja vain loogisesti pystyy päättelemään,että kumpi on Jumala ja kumpi on Satana.

        Sekö on Jumala, joka Jeesuksen opetuksin, etiikalla ja moraalilla, hallitsee todellisuuden taivasten valtakuntana, vaiko se on Jumala, joka asuu tulessa ja pelottelee uskovaisia helvettiin laittamisella, jos sille ei palvo Jeesusta kirottuna tosi Jumalana?!

        Jos jälleen ja edelleen joku kaipaa näistä Raamatun kohdat ja koodit, niin voin kopioida.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe