Sinua voidaan kutsua deistiksi, hengelliseksi mutta ei uskonnolliseksi tai sitoutumattomaksi teistiksi, jos uskot Jumalaan, mutta et mihinkään järjestäytyneeseen uskontoon. Nämä termit kuvaavat henkilöä, joka uskoo korkeampaan voimaan tai luojaan, mutta joka hylkää tietyn uskonnon jäsennellyt opit, rituaalit ja instituutiot.
Deisti: Tätä termiä käytetään usein uskosta Jumalaan, joka loi maailmankaikkeuden, mutta ei puutu sen asioihin luomisen jälkeen.
Henkinen mutta ei uskonnollinen: Tämä on suosittu nykyaikainen termi niille, joilla on henkilökohtainen, hengellinen elämä perinteisten uskonnollisten käytäntöjen ulkopuolella.
Sitoutumaton teisti: Tämä kuvaa henkilöä, joka uskoo Jumalaan tai jumaliin, mutta ei kuulu mihinkään järjestäytyneeseen uskonnolliseen instituutioon
Olen deisti,en ateisti
4
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Olen oikeastaan koko ajan ollut deisti en seuraa uskontoja mutta olen hengellinen ja uskon Jumalaan ja johonkin korkeampaan voimaan. En halua nähdä tekstiä jossa minua syyllistetään uskon vaihosta. Olen aina ollut deisti ek ikinä ole ottanut uskontoa tosissaan muutanuin kristittynä olemisen akana. Ateisti ei usko Jumalaan tai jumaliin mutta minä uskon. Olen ateistin vastakohta emi deisti
- AnonyymiUUSI
Toistaiseksi en harjoita mitään uskontoa. Mielenterveys ei kestä sitä. Paholainen lakkasi olemasta kun lopetin kristinuskon harjoittamisen
- AnonyymiUUSI
"Sinua voidaan kutsua deistiksi, hengelliseksi mutta ei uskonnolliseksi tai sitoutumattomaksi teistiksi, jos uskot Jumalaan, mutta et mihinkään järjestäytyneeseen uskontoon."
Mitä pahaa siinä on? Hyvä asia se on. Miksi pitää kuulua järjestäytyneeseen uskontoon. Ei todellakaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Sinua voidaan kutsua deistiksi, hengelliseksi mutta ei uskonnolliseksi tai sitoutumattomaksi teistiksi, jos uskot Jumalaan, mutta et mihinkään järjestäytyneeseen uskontoon."
Mitä pahaa siinä on? Hyvä asia se on. Miksi pitää kuulua järjestäytyneeseen uskontoon. Ei todellakaan.Se on hyvä asia. Mutta lähden nyt kuntosalille jumppaamaan. Ahdistaa olla sisällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1275735
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962549- 1342467
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv52053- 121293
- 581045
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍81032- 51902
- 76815
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101805