Jumalan mukainen kilvoitus. Siihen kykenee, kun Jumalan henk, eli PYhä Henkil tulee ihmisen sydämmeen, niin hä nsaa voiman elää oikein.https://www.youtube.com/watch?v=txiz1hagB6c
Tätä tarkoittaa
39
360
Vastaukset
- Anonyymi
Salaam!
Koraani puhuu päinvastaista. Ei lupaa ihmiselle muutosta, vaan vain anteeksiantamuksen.
Johdatukseen viittaavat merkit ovat taivaan monissa eri pilvi-ilmiöissä ilmeneviä. Ja erilaisista suunnista puhaltavat tuulet.
Jos asettaa täysin Jumalan rinnalle oman Jumalansa kuten Jeesuksen voi saada voimaa ehkä muutokseen tai ainakin siitä puhumiseen. Mutta Jumala ei hyväksy ketään toista silti rinnalleen.
Jeesus sanoi: Maan päällä teillä on ahdistus. Toki myös saa voimaa tulla Jumalan lapsiksi. Koraani ei pidä tätä tärkeänä vaan moninainen johdatus on tärkeämpää.
Jeesuksen hyväksyminen Jumalan rinnalle ei pitäisi olla niin suuri ongelma. Sillä onhan Muhammedkin (saas) korottunut Intian Vishnuksi. Ja hänen viides nimensä muistuttaa Kalkia. Jonka Voima jumalinen on hyvin suuri.
Miksi juuri Jeesusta sorsitaan ? Miksi hänen sanojaan ei täysin hyväksytä. Jumalalla on tieto tulevasta. Hän tietää että Taivaassa, maan päällä ja maan alla ei ole ketään toista arvollista kuin yksin Karitsa. Tämä on raamatun todistus asiasta.
Usko Jeesukseen vahvistuu vain Pyhän Ehtoollisen yhteydessä. Ja muslimit ovat sitä paitsi. Mutta tämä lienee ikuinen kamppailu koska joku on pahoin pettänyt jonkun joka uskoi ja luotti. Eikä siksi voida pitää luotettavana.
Paavali todisti että oli alussa paljon kristittyjä joita sahattiin kahtia, jotka eli luolissa vaatteitta jne. Nämä eivät saaneet uskostaan mitään apua, vaan heitä kidutettiin kuin heitteille jätettyinä.
Tilanne parani kristityillä Konstantinus Suuren ja Ranskan vallankumouksen ansiosta. Mutta itse asiassa alkuseurakunta vainottiin sukupuuttoon asti ilman että apua he olisi kokeneet. Myös juutalaiset ovat kokeneet vainoa kaikin maustein tavattomasti.
Kuka auttoi hädässä? Eikö kukaan ?- Anonyymi
Päivän sana
Perjantai 28.11.2025
Raamatunteksti(t)
Daniel 7
14ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus,
kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten
tuli palvella häntä.
Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa,
eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Daniel 7:14
Ikuisuus on ainoastaan tässä aina oleva, kaikki muu niitetään elostä hetken olevana ja on unholaan jäävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivän sana
Perjantai 28.11.2025
Raamatunteksti(t)
Daniel 7
tuli palvella häntä.
Ikuisuus on ainoastaan tässä aina oleva, kaikki muu niitetään elostä hetken olevana ja on unholaan jäävää.Katselen yli virran - Georg Ots
https://www.youtube.com/watch?v=n0KW1jCxJbo&pp=ygUTS2F0c2VsZW4geWxpIHZpcnJhbg==
Yö oli rankka sateesta ja ruoho oli kasteen peitossa, kaikki puhuivat minusta, onnelliset ankat, kaikki pareittain, kuin aallolta, aallolta, kaikki tytöt pareittain, vain minä yksin, minä odotin ja uskoin sydämeni pakottamana, sinä ja minä, saman joen kaksi rantaa.
Kaikki katoaa vaikos häviääkö vaiko jalostuu elämän unelmaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivän sana
Perjantai 28.11.2025
Raamatunteksti(t)
Daniel 7
tuli palvella häntä.
Ikuisuus on ainoastaan tässä aina oleva, kaikki muu niitetään elostä hetken olevana ja on unholaan jäävää.Jolla on elämän valta HÄNELLÄ ON PYSYVÄ VALTA, näin yksinkertaisuutta tämä on
- missä elämä synnytetään ja minne se matkaa - Anonyymi
Päivän Sana
Perjantai 28.11.25
Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne. Joh. 13:34–35
Joo mutta ilmaisuuden ylöspidon jakaminen /// se on loputtava ja justiinsa, koska se vie leivän suomalaisten lasten suista ja muiltakin suomalaisilta heikompiosaisilta.
- TÄMÄ EI OLE MITÄÄN RAKKAUTTA SUOMALAISET UNOHTAEN
- Anonyymi
Lauantai 29.11.2025
Jeesus sanoo: ”Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.”
Joh. 5:24- Anonyymi
Elämä on jo meissä uinumassa, mutta näin se herää elämän tielle polulle ja elämää ruvetaan lähestymään ikuisuudesta päin.
- Anonyymi
Päivän sana
30.11.2025
Raamatunteksti(t)
Markus 11
9Ja ne, jotka kulkivat hänen edellään ja perässään, huusivat:
– Hoosianna!
Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!
10Siunattu isämme Daavidin valtakunta,
joka nyt tulee!
Hoosianna korkeuksissa!
Markus 11:9-1
Katelkaas tämän päivänsanan ympäristö miten kaikki natsaa kohilleen, jotta kaikki sen mukaisesti onnistuu, elikkä tätä onkin todellinen elämä elossamme ja ympärillämme natsausta kokoaikaisesti - sitä aina hoksaamattamme.- Anonyymi
Eija Sinikka - Vuosien Jälkeen
https://www.youtube.com/watch?v=opq6Yx9Zo70&pp=ygUQVnVvc2llbiBKw6Rsa2Vlbg==
Tämäkin perustuu täysin johdatuksiin tietämättämme, mutta rikkaa ei piä olla silmässä.
- Anonyymi
Päivän Sana
Sunnuntai 30.11.25
Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman. Joh. 16:33
Olet kertonut minulle kaiken tarpeellisen, Herrani Jeesus Kristus. Sen, mitä uskoon ja seuraamiseesi tarvitaan, minä tiedän. Enää en tarvitse tietoa, vaan luottamusta siihen, että sanasi lupaukset koskevat myös minua. Vertaan itseäni toisiin ja koen alamittaisuutta. Kun avaan suuni, puhun sellaista, mitä ei pitäisi. Olen muihin verrattuna heikko uskossani. Pelkään tulevaisuutta. Minulla ei ole rauhaa kaikista johdatuksen lupauksista huolimatta. Jeesus, olet luvannut antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä sinulta pyytävät. Anna minullekin lahjasi, anna luottamus ja rauha. Hiljainen sydämen lepo. Mitään muuta en tarvitse, mitään sen enempää en kaipaa. Silloin voin pelkäämättä kohdata kaiken, mitä elämään ja kuolemaan kuuluu. Vaikka joutuisin ahtaalle, rohkeuteni säilyisi, koska sinä olet lähellä.
Sumun laskeuduttua, mitä jääpi jälelle nähtäväksi. - Anonyymi
"Olet kertonut minulle kaiken tarpeellisen, Herrani Jeesus Kristus. Sen, mitä uskoon ja seuraamiseesi tarvitaan, minä tiedän. Enää en tarvitse tietoa, vaan luottamusta siihen, että sanasi lupaukset koskevat myös minua"
Näin on maailman laita asia, sillä maailma ei voi Henkeä saada. Jeesuksen tuoma sovitus ja vapahdus riittää maailmalle. Mutta on niitä, joille Jeesus lupasi antaa Pyhää Henkeä ja Toisen Puolustajan. Nämä ovat Apostoleja ja työtovereita.
Valitettavasti heitä ei kuule muut kuin Kristuksen seuraajat. Muille Antikristus vaikuttaa houkuttelevammalta. Kyllä Jeesus on neljälle eri puolueelle kaikille tärkeä, vaikka riitaa onkin niiden välillä. - Anonyymi
Päivän sana
Maanantai 1.12.2025
Raamatunteksti(t)
Sakarja 9
Rauhanruhtinas saapuu Jerusalemiin
9Iloitse, tytär Siion!
Riemuitse, tytär Jerusalem!
Katso, kuninkaasi tulee.
Vanhurskas ja voittoisa hän on,
hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla,
aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa.
Sakarja 9:9
On aivan turha etsiä muuta, koska kaikki on jo valmiina
ELÄMÄN SILTA Rauhanruhtinas- Anonyymi
Kaikki henkisyys on sisäistettynä meissä ajatomuutena.
Elämme liikuvassa totuudessa kautta ajan - Anonyymi
50 IHMEELLISTÄ FAKTAA AVARUUDESTA #10
https://www.youtube.com/watch?v=GoqJxJ1e_oU&pp=ygUQa2Fpa2tldXMgYXZhcnV1cw==
Kaikki tämä on täyttä järestystä muisteineen ja näitä avaruus kertomaa on runsaasti katseltavissa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50 IHMEELLISTÄ FAKTAA AVARUUDESTA #10
https://www.youtube.com/watch?v=GoqJxJ1e_oU&pp=ygUQa2Fpa2tldXMgYXZhcnV1cw==
Kaikki tämä on täyttä järestystä muisteineen ja näitä avaruus kertomaa on runsaasti katseltavissaKiitos hienosta video linkistä. 51 fakta on että Jupiter jolla on lyhin vuorokausi planeetoista pyörii saman matkan akselinsa ympäri kuin etenee pituutta radallaan avaruudessa. Se siis tavallaan kelluu avaruudessa ja liikkuu eteenpäin pyörimällä akselinsa ympäri. Sen sijaan kivi planeetat liikkuu radallaan jopa satoja tai tuhansia kilometrejä eteenpäin pyörähtäessään yhden kilometrin akselinsa ympäri.
Valkoinen aukko oli jokin jota olen itsekin yrittänyt paikallistaa kaksois galaksien reunamilta tai välimaastosta katselemalla kuvia kaksoisgalakseista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos hienosta video linkistä. 51 fakta on että Jupiter jolla on lyhin vuorokausi planeetoista pyörii saman matkan akselinsa ympäri kuin etenee pituutta radallaan avaruudessa. Se siis tavallaan kelluu avaruudessa ja liikkuu eteenpäin pyörimällä akselinsa ympäri. Sen sijaan kivi planeetat liikkuu radallaan jopa satoja tai tuhansia kilometrejä eteenpäin pyörähtäessään yhden kilometrin akselinsa ympäri.
Valkoinen aukko oli jokin jota olen itsekin yrittänyt paikallistaa kaksois galaksien reunamilta tai välimaastosta katselemalla kuvia kaksoisgalakseista.Kiitos tietämyksestäsinäissä avaruus asioissa, mutta se onkin jotain mielen synty ja elo mielen tyhjyyttään, missä lymyää elon voima ihmisellä.
- Anonyymi
Päivän sana
Tiistai 2,12,2025
Raamatunteksti(t)
Sakarja 9
10Hän tuhoaa sotavaunut Efraimista
ja hevoset Jerusalemista,
sotajouset hän lyö rikki.
Hän julistaa kansoille rauhaa,
hänen valtansa ulottuu merestä mereen,
Eufratista maan ääriin asti.
Sakarja 9:10
Ei jää kiveäkään kääntämättä- Anonyymi
Päivän Sana
02.12.25
Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme. Hepr. 4:16
Meitä kehotetaan astumaan pyhän Jumalan eteen rohkeasti pyyntöinemme ja rukouksinemme, arkailematta ollenkaan. Näin saamme osaksemme armon ja laupeuden, riittävän avun hätäämme. Miten Jumalaa, joka on pyhä ja pelottava, voidaan lähestyä näin rohkeasti ja luottavaisesti? Siten, että meidän ylipappimme, Jeesus Kristus, on kulkenut ihmisenä ihmisen tien ja tuntee kaiken hätämme omasta kokemuksestaan. Hän sovitti syntimme ja avasi verhon kaikkein pyhimpään, Jumalan armoistuimen eteen, jossa rukoukset kuullaan. Sinne me emme voi mennä yksin, mutta yhdessä hänen kanssaan voimme. Kun pyydämme Jumalan sanan ja hänen tahtonsa mukaisia asioita elämäämme, hän auttaa meitä mielellään. Vää- rätkin rukouksemme hän kääntää oikeiksi vastauksiksi. Rohkeutemme palkitaan.
Taivasten Avaimet
- Anonyymi
Päivän Sana
Keskiviikko 03.12.25
Vaikka hurskas seitsemästi kaatuisi, hän nousee jälleen, mutta jumalaton sortuu onnettomuuteensa. Sananl. 24:16
Jumalalle selkänsä kääntävä sortuu onnettomuuteensa, vaikka onnettomuus näyttäytyisi maailmassa suurena menestyksenä. Kaikki, mitä tehdään ilman uskoa Jumalaan, on lopulta turhaa ja onnetonta. Vaikka olisi rikas, terve ja menestyvä, ilman uskoa Jeesukseen on kadotus suuntana. Köyhyys ja kurjuuskaan eivät tosin pelasta, jos ei huudeta avuksi Herran nimeä. Hurskas on se, joka tarvitsee Jeesusta ja pyytää häntä luokseen. Nousee pyyntö sitten sydämen hiljaisena toiveena tai kuiskauksena elämän kivuliaasta todellisuudesta tai aivan tavallisesta arkisesta kaipauksesta – se ei ole niin oleellista. Jos me huudamme, me olemme jo hänen. Kun me käännymme Jeesuksen puoleen, me olemme jo Valtakunnassa sisällä. Vaikka seitsemästi kaatuisimme, meidät nostetaan ylös ja me nousemme. Kun elämme Jeesusta lakkaamatta avuksi kutsuen, me olemme onnellisia kaikessa onnettomuudessakin. Taivas on jo meidän.
Elämän keskellä- Anonyymi
Salaam!
Ei asiat enää ole ennallaan. Maailma on muuttunut ja Jeesuskin on jo Danielin kirjan perusteella kumartava valkeuden enkelin asuun pukeutuvaa saatanaa. Paha voittaa joka sukupolvessa käytävän Kurusektran taistelun yhä uudestaan tehden Pyhät Kirjat mitätöidyiksi.
Toki Raamattu tarjoaa kaikkeen pakoteitä ja useita vastakkaisiakin näkemyksiä. Kristus on meissä. Antikristus ja paha ovat tunnistettavissa aina. Eikä ne voitostaan huolimatta sekoitu vähäiseen joukkoon aitoja kristittyjä.
Olen alkanut lukea Novumista alku kielen translitterointia. Ehtinyt Matteus 24 lukuun. Se antaa todellisen kuvan rikkaiden voitosta ja köyhien olemisesta pelkkiä astinlautoja. Toisin kuin monet kirkot opettaa. Monet kosiskelee köyhiä sopuun mutta Israelin Kuningas, Daavidin Poika on rikkaiden ystävä.
Asiat ovat kääntyneet monin tavoin päälaelleen. Tieto ja Jumalan tuntemus lisääntyy tai oikeammin palaa ennalleen. Elämä on monen kirjavaa, mutta kun tiikeri kohtaa nälkäisenä peuran vesi lähteellä sen tietää että mihin peura päätyy. Tiikerin ja sen poikasten vatsaan.
Imaami Mahdin aikana Totuus on paljastuva koruttomuudessaan eikä lohduttavat sanat valheellisuudessaan tuota täyttä tyydytystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaam!
Ei asiat enää ole ennallaan. Maailma on muuttunut ja Jeesuskin on jo Danielin kirjan perusteella kumartava valkeuden enkelin asuun pukeutuvaa saatanaa. Paha voittaa joka sukupolvessa käytävän Kurusektran taistelun yhä uudestaan tehden Pyhät Kirjat mitätöidyiksi.
Toki Raamattu tarjoaa kaikkeen pakoteitä ja useita vastakkaisiakin näkemyksiä. Kristus on meissä. Antikristus ja paha ovat tunnistettavissa aina. Eikä ne voitostaan huolimatta sekoitu vähäiseen joukkoon aitoja kristittyjä.
Olen alkanut lukea Novumista alku kielen translitterointia. Ehtinyt Matteus 24 lukuun. Se antaa todellisen kuvan rikkaiden voitosta ja köyhien olemisesta pelkkiä astinlautoja. Toisin kuin monet kirkot opettaa. Monet kosiskelee köyhiä sopuun mutta Israelin Kuningas, Daavidin Poika on rikkaiden ystävä.
Asiat ovat kääntyneet monin tavoin päälaelleen. Tieto ja Jumalan tuntemus lisääntyy tai oikeammin palaa ennalleen. Elämä on monen kirjavaa, mutta kun tiikeri kohtaa nälkäisenä peuran vesi lähteellä sen tietää että mihin peura päätyy. Tiikerin ja sen poikasten vatsaan.
Imaami Mahdin aikana Totuus on paljastuva koruttomuudessaan eikä lohduttavat sanat valheellisuudessaan tuota täyttä tyydytystä.Päivän sana
Keskiviikko 3.12.2025
Kristus sanoo: Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.
Ilm. 3:20
Elämä on vapaaehtoista näin se ilmaistaan, vaikka päin NOOAN AIKAA KÄYMME
- SILLOIN ARKIN KYLKEEN KOPUTELIJA ON TOSI HÄDÄSSÄ
- Anonyymi
Päivän sana
Keskiviikko 3.12.2025
Raamatunteksti(t)
1. Pietarin kirje 1
7Kultakin koetellaan tulessa, ja onhan teidän uskonne paljon arvokkaampaa kuin katoava kulta. Koettelemuksissa teidän uskonne todetaan aidoksi, ja siitä koituu Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä ylistystä, kirkkautta ja kunniaa.
1. Pietarin kirje 1:7
Tämä Jeesus on sisäistä ILMESTYMISTÄ, koska ihminen on yhteyttä ja kaikkeutta. - Anonyymi
Päivän sana
Torstai 4.12.2025
Herra, sinä olet laupias, muista minua, osoita ikiaikaista hyvyyttäsi. Älä muista nuoruuteni syntejä, älä pahoja tekojani! Sinä, joka olet uskollinen ja hyvä, älä unohda minua!
Ps. 25:6–7
Tässä on opetusta ihmiselle Turvautua YKSIN HÄNEEN- Anonyymi
Raamatunteksti(t)
Torstai 4.12.2025
Psalmi 24
9Kohotkaa korkeiksi, portit,
avartukaa, ikiaikaiset ovet!
Kirkkauden kuningas tulee.
10Kuka on kirkkauden kuningas?
Kirkkauden kuningas
on Herra Sebaot! (sela)
Psalmi 24:9-10
Läpi porttien käy kulku uskon avuin ikuisuuttaan
- ihmisen on kilvoiteltava vain uskonsa kanssa
- kaikkimuu on vain väliaikaista ja hetkellistä.
- Anonyymi
Päivän Sana
Perjantai 05.12.25
Ja Jumala sanoi: ”Tulkoon valkeus.” Ja valkeus tuli. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä, ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä. 1 Moos. 1:3–4
Alusta saakka Jumala on luonut sanallaan elämää tyhjästä. Alusta saakka hän on myös sanallaan erottanut valkeuden pimeydestä. Silloin, kun maa oli autio ja tyhjä ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä, hän luovalla sanallaan loi elämän. Jumala katsoi luomaansa ja totesi, että se oli sangen hyvää. Lankeemuksen jälkeen ihmisessä murtui Jumalan kuva ja Jumalan kaltaisuus ja ihmisestä tuli langenneen maailman hengellisesti sokeutunut jäsen. Jumala luo onneksi edelleen sanallaan elämää. Sana synnyttää uskon ja auttaa erottamaan valkeuden pimeydestä. Jumalan sana on kirkkaana loistava valo, joka näyttää ihmiselle lankeemuksen seuraukset ja armon täydellisyyden. Sana osoittaa langenneelle uuden tien, jota on hyvä kulkea.
Mutta joo :
KIVESSÄ ELÄÄ KYLMYYS JA KELSEUS SELLAINEN MITÄÄN ANTAMATON kiviläjä- Anonyymi
( ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä. )
Nämä ovat ihmisen henkisyydessä yhtä etäällä toisistaan - KUIN ITÄ ON LÄNNESTÄ - Anonyymi
Luin Novumista alkukielen Matteusta. On ikään kuin kirkko olisi perustettu KAHDELLE ERI KALLIOLLE. Ensimmäinen niistä oli Magdalan seudun Kallio, jolle Pietari yksin sai avaimet rakentaa kirkon Kristukselle. Toinen oli Kirkastusvuori, jossa oli kuusi eri henkilöä: Pietari, Johannes, Jaakob, Jeesus, Elia ja Mooses. Pietari kysyi Herra on hyvä nyt : Jos tahdot rakennamme teille kullekin kolme majaa tänne vuorelle. Yhteensä siis Yhdeksän majaa. Kolme Kristukselle, kolme Elialle ja kolme Moosekselle. Näin erään käännöksen mukaan.
Yleisesti ottaen Kallio tarkoittaa Jumalattomia. Kylväjä lähti kylvämään neljään eri paikkaan siementään:
1. Ojan pohjalle tippui osa siemenistä = Saastaiset
2. Kalliolle yritti juurtua osa siemenistä = Jumalattomat
3. Ohdakkeiden sekaan tukahtui osa = Vanhurskaat
4. Hyvään maahan kylvetty tuotti sadon = Pyhät
Eräs Tafsir teos antaan ymmärtää, että Kaaban kivi rakennus kuvaa ylintä kerrosta siitä tornista jonka ihminen yritti vedenpaisumuksen jälkeen rakentaa Baabeliin. Samoin myös on Egyptin Gizan pyramidin ylin kerros kadonnut jonnekin pois. Vertauskuvallisesti Kaaba kuvaa siis tuhoutuneiden suurten rakennusten ylintä kerrosta. Ja paljon muutakin.
- Anonyymi
Raamatun mukaan koraani on riivaajien oppi ja kyllä sen huomaa.
- Anonyymi
Act of Andrew antaa ymmärtää, että antiikin Kreikassa RIIVAAJAT olivat taivaan tai hallitusmiesten moraaliltaan löyhiin henkilöihin tahallaan laittamia henkivaltoja. Jotta nämä eivät pääsisi lisääntymään.
Vaikea on uskoa, että Islamilla tai Koraanilla olisi tekemistä riivaajien kanssa. En ole sunnassa havainnut merkkiäkään sellaisesta. SEN SIJAAN INTIAN VEEDA KIRJALLISUUS SISÄLTÄÄ OPETUKSIA HENKIVALTOJEN KÄYTTÄMISEEN IHMISTEN DEMONISOIMISEEN. Samoin Koraani kertoo, että juutalaisilla oli sellainen tapa Kuningas Salomon hovista alkaen. Tämä kerrotaan myös juutalaisten Kabbala filosofiassa.
Riivaajat kuuluivat siis:
1. Antiikin Kreikkaan
2. Viisaimman kuningas Salomon hoviin (juutalaisuus)
3. Intian veeda kultuuriin
- Anonyymi
Päivän sana
Perjantai 5.12.2025
Raamatunteksti(t)
Ilmestys 2
7»Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
Ilmestys 2:7
Tämä ei ole sääntöä vaan HERRA ELÄÄ TOTUUDESSA - Anonyymi
Päivän sana
Lauantai 6.12.2025
Herra sanoi israelilaisille: ”Älä sorra muukalaista; olettehan itsekin olleet muukalaisina Egyptissä ja tiedätte, mitä on elää vieraassa maassa muukalaisena.”
2. Moos. 23:9
Piti jo ottaa tämä itsenäisyyspäivän päivän sana esille :
- se on täyttä totuuta kaikki mitä tuossa ilmaistaan
- ja IISRAEL POISTUI tuosta vieraasta maasta, koska töppösiltä ei löytynyt yhteistä säveltä- Anonyymi
Kalevala ja varsinkin sen Englanninnos siunaa usein muukalaisia ja inehmoita tulemaan Kalevalaan Otavaa (seitsemän pyhää henkeä) oppimaan. Mutta se että Karjala menetettiin ja väki asutettiin muualle Suomeen kavensi tuota siunausta huomattavasti.
Jeremiaan kirja kertoo Pronssimuurin (mulatit ja ristiveriset?) rakentamisesta. Suomi saattaa olla yksi sellaisen muurin asema. Ruotsissahan puolestaan on Linnoitettu kaupunki ja Sunnan asema lähes lakina. Mutta missä on Rauta patsas, joka saattaa viitata Suitsutusalttariin, joka juutalaisilla tosin on kullasta tehty. Rauta on hyvä perusta niille jotka omaa vähemmän syytä suitsuttaa. Rauta perustuu Aadamiin ja Avestaan. Joka ei ole lakina yhtä ankara kuin Mooses.
Minne Jeremias mahtaa Rautapatsaan rakentaa. Itse olen ehdottanut joko Egyptin maata tai Kaanaan kielistä Israelin Beersebaa. Egypti tarkoittaa koko Afrikkaa, jossa jo suitsuaa Mufti Menk, Owuor ja Presidentti Traore. Luultavasti Afrikka on Rautapatsas ja saamme ylistää siitä että se ei ole Ilmestyksen pedon SARVI vaan suitsuttava patsas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalevala ja varsinkin sen Englanninnos siunaa usein muukalaisia ja inehmoita tulemaan Kalevalaan Otavaa (seitsemän pyhää henkeä) oppimaan. Mutta se että Karjala menetettiin ja väki asutettiin muualle Suomeen kavensi tuota siunausta huomattavasti.
Jeremiaan kirja kertoo Pronssimuurin (mulatit ja ristiveriset?) rakentamisesta. Suomi saattaa olla yksi sellaisen muurin asema. Ruotsissahan puolestaan on Linnoitettu kaupunki ja Sunnan asema lähes lakina. Mutta missä on Rauta patsas, joka saattaa viitata Suitsutusalttariin, joka juutalaisilla tosin on kullasta tehty. Rauta on hyvä perusta niille jotka omaa vähemmän syytä suitsuttaa. Rauta perustuu Aadamiin ja Avestaan. Joka ei ole lakina yhtä ankara kuin Mooses.
Minne Jeremias mahtaa Rautapatsaan rakentaa. Itse olen ehdottanut joko Egyptin maata tai Kaanaan kielistä Israelin Beersebaa. Egypti tarkoittaa koko Afrikkaa, jossa jo suitsuaa Mufti Menk, Owuor ja Presidentti Traore. Luultavasti Afrikka on Rautapatsas ja saamme ylistää siitä että se ei ole Ilmestyksen pedon SARVI vaan suitsuttava patsas.Hengessä tämä maallinen kieppi tehdään, sillä elämä on aivan muuta kuin lyhyttä maallisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengessä tämä maallinen kieppi tehdään, sillä elämä on aivan muuta kuin lyhyttä maallisuutta.
Päivän Sana
Suomen Itsenäisyyspäivä 06.12.25
Pyytäkää Herralta sateita, pitkälle kevääseen saakka! Herra nostattaa tuulispäät ja pilvet, hän lähettää sadekuurot. Hän antaa viljan viheriöidä jokaisen pellolla. Sak. 10:1
Kun Herra antaa aidon herätyksen, ei ole epäilystä- kään siitä, onko se ihmisestä vai Jumalasta. Joku herää kirkon kellojen soittoon, toinen eläimen huutoon, kolmas matkalla pilkkaamaan uskovia. Kun Herra herättää, silloin heräävät omattunnot jälleen henkiin. Olisiko pian eletty riittävän pitkä kuiva kausi, jotta Herramme antaisi taas sateittensa laskeutua maamme ylle? Olisiko nautiskeltu uskonnosta ja maailmasta tarpeeksi ja huomattu niiden sietämätön keveys? Antaisiko Herramme hiljaisen sydänten kääntymisen kaiken uskonnollisen ja ihmistekoisen meuhkaamisen tilalle? Armahtaisiko Herramme Jeesus Kristus meitä?
Jos ei näin tapahdu KAIKKI JÄÄ TURHUUDEKSI ja matkalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivän Sana
Suomen Itsenäisyyspäivä 06.12.25
Pyytäkää Herralta sateita, pitkälle kevääseen saakka! Herra nostattaa tuulispäät ja pilvet, hän lähettää sadekuurot. Hän antaa viljan viheriöidä jokaisen pellolla. Sak. 10:1
Kun Herra antaa aidon herätyksen, ei ole epäilystä- kään siitä, onko se ihmisestä vai Jumalasta. Joku herää kirkon kellojen soittoon, toinen eläimen huutoon, kolmas matkalla pilkkaamaan uskovia. Kun Herra herättää, silloin heräävät omattunnot jälleen henkiin. Olisiko pian eletty riittävän pitkä kuiva kausi, jotta Herramme antaisi taas sateittensa laskeutua maamme ylle? Olisiko nautiskeltu uskonnosta ja maailmasta tarpeeksi ja huomattu niiden sietämätön keveys? Antaisiko Herramme hiljaisen sydänten kääntymisen kaiken uskonnollisen ja ihmistekoisen meuhkaamisen tilalle? Armahtaisiko Herramme Jeesus Kristus meitä?
Jos ei näin tapahdu KAIKKI JÄÄ TURHUUDEKSI ja matkalle.Päivän sana
Joulukuun 6 SUOMEN ITSENÄISYYS - PÄIVÄ
Raamatunteksti(t)
Johannes 8
34Jeesus vastasi: »Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy. 36Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.
Johannes 8:34-36
Pitää syntyä suomalaiseksi sielullisesti, muuten jääpi kelvottomaksi seassamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minne Jeremias mahtaa Rautapatsaan rakentaa. Itse olen ehdottanut joko Egyptin maata tai Kaanaan kielistä Israelin Beersebaa. Egypti tarkoittaa koko Afrikkaa, jossa jo suitsuaa Mufti Menk, Owuor ja Presidentti Traore. Luultavasti Afrikka on Rautapatsas ja saamme ylistää siitä että se ei ole Ilmestyksen pedon SARVI vaan suitsuttava patsas.Maalinen elämä on KIVEN HAKKAUSTA
- Stone Mason Quarry < - Tämän Lontoonkielisen pätkän, kun heittää YouTupen kenttään
Stone Mason Quarry, Full Immersion History 1977!
https://www.youtube.com/watch?v=AYjvMllWxcU&pp=ygUUcGl0a8OkYWlrYWlzdHnDtnTDtm4=
Mitä ihminen on kiven rinnala maalisuudessa
- Anonyymi
Päivän Sana
Sunnuntai 07.12.25
Älkää antako kaikenlaisten vieraiden oppien johtaa itseänne harhaan. Meidän sydämemme tulee vahvistua armosta, ei ruoista, jotka eivät ole ketään hyödyttäneet. Hepr. 13:9
Älä tartu, älä maista, älä kosketa -kristillisyys on aina menestynyt mainiosti. Ihmisen luontainen uskonnollisuus sanoo kaikelle laintäyttämiselle niin mielellään kyllä. Silloin elämä on selkeää ja hallittavissa olevaa ja lain täyttäjä kokee tehneensä osuutensa. Milloin nämä käskyt koskevat ruokia tai juomia, milloin vaatetusta tai käyttäytymistä, milloin hengellistä kieltä tai kulttuuria. Aina ne kuitenkin ovat ihmisen rakentamia ehtoja ja malleja, joita Jumala ei ole koskaan käskenyt rakentaa. Evankeliumin ilosanoma on juuri päinvastainen: Vapauteen Kristus vapautti meidät, älkäämme antako enää sitoa itseämme orjuuden ikeeseen. On pääasia ja kaikin tavoin hyvä, että sydän saa vahvistua armosta, ei käskyjen täyttämisestä.
Aina olevasta päin on elämää katsottava, tästä aina lähellä olevasta.- AnonyymiUUSI
Päivän sana
Sunnuntai 7.12.2025
Jeesus sanoo: ”Sillä niin kuin salama välähtää ja valaisee taivaan äärestä ääreen, niin on Ihmisen Poika oleva ilmestymisensä päivänä.”
Luuk. 17:24
..............................
Ja toinen
Päivän sana
Sunnuntai 7.12.2025
Raamatunteksti(t)
Luukas 12
Isäntäänsä odottava palvelija
35»Pitäkää vaatteenne vyötettyinä ja lamppunne palamassa. 36Olkaa niin kuin palvelijat, jotka odottavat isäntäänsä häistä valmiina heti avaamaan oven, kun hän tulee ja kolkuttaa.
Luukas 12:35-36
Näin se elämä ilmaistaan enempi olevana HENKISYYDESSÄ
- AnonyymiUUSI
Oispa Joulu Ainainen
Mauno Kuusisto - Konstan Joululaulu
https://www.youtube.com/watch?v=5iXc51lXFGw&pp=ygUSS29uc3RhbiBqb3VsdWxhdWx1
- Kyllähän tälläisen joululaulun kuullessaan herkistyy moni sydän joululle otolliseen tilaan. Vaikka on vasta lokakuu niin itkua tuppaa minullekkin. Mutta uskon näin, että jos jota kuta itkettää, kauniit laulut ja muut kauniit asiat, niin sydän on vielä otollinen ja kaipaa puhtautta. Ne on tervehdyttäviä kyyneleitä jos tämäkin Konstan/ Maunon laulu koskettaa.
Kyllä joulun saa ainaisekseen, on vain katsotava aatoksin sitä korkeimman suunasta
Koettakaas itse mielissänne parannella tätä tuumailua oikeanmaksi ja sievenmäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1598158Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu963974- 1123847
- 553343
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint412680- 531834
Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d23501723Yliajo Heinolassa
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi431711Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras111601Kauhea ikävä iski
Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko181448