Olen muutaman vuoden päästä 34 vuotias mies. Tuntuu että elämä on vähän niinkuin valunut hukkaan. Ollut paljon haasteita mielenterveyden kanssa ihan pienestä pitäen. Viimeiset 5 vuotta ollut erittäin raskaita, sattui työelämässä ikäviä asioita ja henkilökohtainen elämäkin meni ihan sekaisin. Asun nyt vanhemmillani ja käyn töissä tällä hetkellä. En jaksaisi olla siellä mutta kai se hyväksi on. Kärsin traumaperäisestä stressihäiriöstä. Onko joku vastaavassa tilanteessa ollut onnistunut kääntämään elämänsä suunnan ? Onko vielä toivoa? Tuntuu niin oudolta olla 34 vuotias, ihan kuin vuosia olisi hävinnyt johonkin välistä. Olisiko kellään mitään lohdullista sanottavaa?
Avautuminen
13
134
Vastaukset
- Anonyymi
Oot mua vanhempi, mut mä käänsin ite suuntani 6v osaston jälkeen jonka tulevaisuus lääkärien mielestä oli olla nolla. Nyt AMK:ssa jne. Sulla on vielä mahdollisuus
- Anonyymi
Oliko sulla anoreksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sulla anoreksia?
Mjep. mut sillä ei oo väliä miks vaan et ylös voi päästä.
- Anonyymi
Miksi käyt töissä jos se on vastenmielistä?
- Anonyymi
Raha varmaan
- Anonyymi
35-vuotiaalla on vielä suurempi osa elämästä edessä. Siitä voi tehdä vaikka kuinka hyvän.
- Anonyymi
eikä ole. sitäpaitsi kaikki mitä elämässä voi saavuttaa on saavutettu alle 40 vuotiaana, joten kiire tulee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
eikä ole. sitäpaitsi kaikki mitä elämässä voi saavuttaa on saavutettu alle 40 vuotiaana, joten kiire tulee.
Odotapa, kun itsellesi tulee se 40 vuotta täyteen, ja siitä eteenpäin, sinunkin mielipiteesi kyllä muuttuu tuosta.
Ihmisen parhaat vuodet on oikeastaan vasta yli neli- viisikymppisenä. Sitä ennen vasta harjoitellaan elämää, tutustutaan itseemme ja kaikkeen ympärillämme. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Odotapa, kun itsellesi tulee se 40 vuotta täyteen, ja siitä eteenpäin, sinunkin mielipiteesi kyllä muuttuu tuosta.
Ihmisen parhaat vuodet on oikeastaan vasta yli neli- viisikymppisenä. Sitä ennen vasta harjoitellaan elämää, tutustutaan itseemme ja kaikkeen ympärillämme.kiitoksia vaan, mutta olen lähes viisikymppinen. ja voin vakuuttaa että ne parhaat vuodet ovat 20-30v, aivan 100% varmasti. sen jälkeen alkaa vain hidas alamäki hautaa kohti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
kiitoksia vaan, mutta olen lähes viisikymppinen. ja voin vakuuttaa että ne parhaat vuodet ovat 20-30v, aivan 100% varmasti. sen jälkeen alkaa vain hidas alamäki hautaa kohti.
Mä olen yli viisikymppinen, ja voin vakuuttaa että alamäen alkamista pystyy itse hidastamaan. Pitämällä itsestään huolen on hautaan pitempi matka.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen yli viisikymppinen, ja voin vakuuttaa että alamäen alkamista pystyy itse hidastamaan. Pitämällä itsestään huolen on hautaan pitempi matka.
no kuka haluaa sinne hautaan kulkea pidemmän matkan jotain kiertotietä pitkin.... eikö suora tie hautaan ole helpompi.
totta että nyt sitä joutuu huolehtimaan terveydestään paljon enemmän kuin nuorempana, jos meinaa pysyä edes jotenkin toimintakykyisenä. eikä halua syödä erillaisia lääkkeitä.
- Anonyymi
Siitä sitten vielä muutama vuosi niin olet jo 37 vuotias. Ajatella. Niin se aika rientää.
- Anonyymi
Elä tätä päivää ja haaveile tulevasta,menneitä ei kannata enää märehtiä. Toivoa on aina,oli asia sitten mikä hyvänsä. Ikä on vain numero vaikka vuodet vierii voi silti olla omanlaisensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"768955Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1545624Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1295067Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään203913Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m853480Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta563398Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä402741En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102721Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html642711- 241757