Kulutus on laskenut ainakin 50 %

Anonyymi-ap

Se on hallituksen ilmastoteko. Se vei ostovoiman kuluttajilta.

30

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ennen oli sentään hoitajilla varma työpaikka. Nyt ei ole enää sitäkään.

• Anonyymi

Milla-Magia Rytkönen vaati hoitajia eroamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Milla-Magia Rytkönen vaati hoitajia eroamaan.

Höpö höpö.
        Kyseessä on hyvinvointialueilla menossa olevat YT-neuvottelut.

• Anonyymi

Meidän kunnassa...ambulanssi lähti ,tk alas ,tuli taxit tilalle....pitänee alkaa kela yrittäjäksi ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

Milla Magia sai niin kovan palkankorotuksen, kun "puolusti" omiaan. Nyt kelpaa.pulleron maata sohvalla ja syödä silavaa.

• Anonyymi

Yksityiset palveluntarjoajat saavat valtion verorahat

Sitten jakavat voitot osinkoina sijoittajille ja omistajille

Näin rikaat saavat taas valtion ja kansan verovarat itselleen

Siis esim kun yksiyyistetään Sote palveluja

hallitus sen suunnitteli. Sote leikataan torsoksi ja rahat
        siirretään pörriäisille.Yksityiset palveluntarjoajat saavat valtion verorahat

Sitten jakavat voitot osinkoina sijoittajille ja omistajille

Näin rikaat saavat taas valtion ja kansan verovarat itselleen

Siis esim kun yksiyyistetään Sote palveluja

hallitus sen suunnitteli. Sote leikataan torsoksi ja rahat
        siirretään pörriäisille.

• Anonyymi

💩💩💩💩💩💩💩
        Orpo lupasi verokevennyksiä kaikille - laskelma näyttää, keille satoja euroja todellisuudessa sataa

Räsäsen mukaan pääministerin väite ei pidä paikkaansa, sillä esimerkiksi ammattiliittoon kuuluvan 2  000 euroa kuussa tienaavan myyjän, 4  000 euroa tienaavan opettajan tai 6  000 euroa tienaavan insinöörin verotus ei ensi vuonna kevene, vaan saattaa jopa kiristyä.

Sen sijaan ministeritason tuloilla kevennykset ovat 5  000 euroa vuodessa ja miljoonatuloisilla keskimäärin yli 100  000 euroa vuodessa. Moni kysyy, että miten ihmeessä tässä näin kävi, Räsänen sanoi.

https://www.veronmaksajat.fi/contentassets/1d4babd0fd904c61aecc3b62950f9313/palkansaajan-veroprosenttien-muutos-2026-veromuutokset-22092025.pdf?_gl=1*yxk1bk*_up*MQ..*_ga*MzQ3MTA4NTYxLjE3NTg3OTY0MTA.*_ga_MYTTQFQN21*czE3NTg3OTY0MDkkbzEkZzAkdDE3NTg3OTY0MDkkajYwJGwwJGgw

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

🪷🪷🤣🤣😂👹🩵💤💤🩵😭

Moni ravintola mee onikaan kun kansalla ei ole rahaa mutta kokoomuksella on liikaakin

Edes sitä että kokoomus on monimiljonäärien etujärjestö ei työläisperheen apu vaan suurin vihollinen työläiselle

Äänestä. SDPOrpon persuhallitus rakentaa Suomeen oligarkiaa

Suurelta enemmistöltä otetaan rahaa ja annetaan se pienelle rikkaalle oligarkkiryhmälle.
        Oligarkkien kleptokratia (”varkaiden valta”) viittaa hallintoon, joka on niin korruptoitunut, että varastaminen on institutionalisoitu.
        Kleptokratiassa lähes kaikki hallituksen mekanismit on tarkoitettu verottamaan
        KANSAA, jotta kleptokraatit saisivat lisää varoja ja että ”hallitus” pysyisi vallassa.

Eikä nämä "oligarkki-johtajat" edes tunnista mitä ovat tekemässä, koska ovat niin täynnä itseään, että luulevat kaiken kuuluvan heille automaattisesti.

Äänestä SDP

Suomen valtiota ajetaan nyt alas

Kyse ei ole siitä, että hallitus "tasapainottaa julkista taloutta" tai "hillitsee velkaantumista".
        Kyse on siitä, että tätä maata ollaan tietoisesti muuttamassa – ja ihan ideologisesti.
        Nyt tehdään samanaikaisesti kahta asiaa:
        – leikataan valtion menoja (palveluista, koulutuksesta, sosiaaliturvasta)
        – ja samalla vähennetään valtion tuloja (veronalennukset erityisesti hyvätuloisille ja yrityksille)
        Tätä kutsutaan julkisen sektorin pienentämiseksi.
        Tarkoituksena ei ole siis parantaa valtion taloutta, vaan supistaa valtion roolia koko yhteiskunnassa.
        ---
        Ja nyt haluan muistuttaa, mitä valtion tehtävät lakien mukaan on. Ei mielipiteenä, vaan ihan perustuslain tasolla:
        Perustuslaki 19 §:
        "Jokaisella on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Julkisen vallan on turvattava riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä."
        Perustuslaki 16 §:
        "Jokaisella on oikeus maksuttomaan perusopetukseen. Julkisen vallan on turvattava mahdollisuus saada myös muuta kuin perusopetusta sekä kehittää itseään varattomuuden sitä estämättä."
        Perustuslaki 18 §:
        "Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön."
        Nämä ovat valtion vastuulla – ja ne rahoitetaan pääosin verotuloilla.
        ---
        Mutta mitä nyt tehdään?
        Kun samaan aikaan vähennetään verotuloja ja leikataan menoja, valtion kyky hoitaa nämä tehtävät heikkenee.
        Se ei ole mikään taloudellinen "pakko", vaan poliittinen valinta.
        Ja kun valtio vetäytyy, tyhjiön täyttää yksityinen sektori.
        Käytännössä tämä tarkoittaa, että:
        – palvelut heikkenevät
        – ne, joilla on varaa, ostavat palvelunsa yksityisesti
        – ne, joilla ei ole, jäävät yksin
        – tuloerot kasvavat
        – yhteiskunnallinen eriarvoisuus kasvaa
        – valta ja varallisuus keskittyvät
        Ja samalla yrityksille ja varakkaimmille tehdään verohelpotuksia.
        Yhteisövero alenee, pääomatulojen verotusta lievennetään ja suurituloisilta poistetaan solidaarisuusveroa.
        ---
        Miksi tämä on minulle tärkeää?
        Koska mä en usko, että suomalaiset äänestivät tätä.
        Vaaleissa ei puhuttu siitä, että tarkoitus on muuttaa Suomea tällaiseksi.
        Puhuttiin talouden vakauttamisesta, ei valtion alasajosta.
        Mä en usko, että suurin osa meistä haluaa elää yhteiskunnassa, jossa vain maksukyky määrittelee pääsyn hoitoon tai koulutukseen.
        Tai että me katsellaan vierestä, kun hyvinvointivaltiota puretaan pala palalta.
        ---
        Siksi mä kirjoitan tän.
        Että säkin näkisit, mikä tässä on oikeasti menossa.
        Tämä ei ole enää vain "budjettilinja" – tämä on suunnanmuutos koko yhteiskunnan perustassa.Mitä yhteistä on Venäjällä ja Suomella
        Molemmissa äärioikeisto diktatuuri jossa rikkaat saa kaikki köyhien rahat ja

Päättäjät ajaa vaan omaa etuaan antamatta kansalle mitään

Asiat voisi tehdä eeilummin

SDP ja petetty kansa ja öönestäjät

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Milla Magia sai niin kovan palkankorotuksen, kun "puolusti" omiaan. Nyt kelpaa.pulleron maata sohvalla ja syödä silavaa.

240 0000 € millalla vuosipalkkio.

• Anonyymi

Lisää laske...eläkeikää kuulema nostetaan niin on pakko säästää meidän yli 50v...meillä ei nyt kuluteta mitään niin kauan kun hallitus sanoo että eläkeikää koroteta..

• Anonyymi

Eläkeikä tulee olemaan 70 v. Hallitus on päätellyt, että kun pieni osa vanhuksista
      kitkuttelee kivuliaana sataankin vuoteen asti niin se nostaa lähes
      seitsemänkymppisten työkykyä, terveyttä ja jaksamista.

• Anonyymi

Sekin olisi yksi vaihtoehto että 90 vuoden jälkeen ei enää julkista hoitoa annettaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin olisi yksi vaihtoehto että 90 vuoden jälkeen ei enää julkista hoitoa annettaisi.

Minä olen odotellut jo edellisestä hallituksesta alkaen valtiovallalta lähetystä, jossa oöisi pieni pilleri. Josko se toteutuisi ennen vuotta 2026?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi ei annettaisi? Nuo 90v kansalaisethan ovat kouluttaneet monia sukupolvia, nuoremmat sukupolvet ovat heille velkaa!

• Anonyymi

Vain jsp:llä saisi nitroa huulen alle.🥴

• Anonyymi

Hallitus tekee kovaa duuniin ilmaston ja luonnon hyväksi, kiitos.

• Minkä kulutus on noin laskenut?

• Anonyymi

Kaiken, enemmistöhän köyhtyy.
        Kiitos.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaiken, enemmistöhän köyhtyy.
        Kiitos.

Enpä ole huomannut, ainakin itse kulutan sen mitä haluan kuluttaa enkä koskaan ole sen enempää edes halunnut kuluttaa. Näin vanhetessa tietysti moni asia joka enemmän kiinnosti nuorempana on ehkä jäänyt syrjään mutta jotain uutta on tullut tilalle.

Kun hoitaa asiansa oikein ja järkevästi niin aina pärjää!

• Anonyymi
        UUSI
        Extyökkäri kirjoitti:

Enpä ole huomannut, ainakin itse kulutan sen mitä haluan kuluttaa enkä koskaan ole sen enempää edes halunnut kuluttaa. Näin vanhetessa tietysti moni asia joka enemmän kiinnosti nuorempana on ehkä jäänyt syrjään mutta jotain uutta on tullut tilalle.

Kun hoitaa asiansa oikein ja järkevästi niin aina pärjää!

T 1 55 1 T

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

T 1 55 1 T

715517

• Anonyymi

Niin , koska minä olen nii-iiin hyvä, osaan kaiken ja minulla on ollut onni mukanani, koska minua eivät muut kehu otan itse oikeudekseni hoitaa oma kehumiseni ja siinäkin olen nii---iin hyvä, etten sanoisi paras ?

• Jos minun tekstiini viittaat niin juuri niin se on, itse pitää asiansa järjestää, eikä odottaa sitä, että joku muu asian hoitaa. Itse olet vaan itse mutta se muu joka järjestää tekee sitä myös lukemattomille muille ja olet silloin joukon armoilla.. Itse en ay mafian orjaksi langennut vaan hoidin työhön liittyvät asiat suoraan omatoimisesti esimiesteni kanssa.

Ei totuuden kertominen ole kehumista, se on faktaa eli todellisuutta!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Jos minun tekstiini viittaat niin juuri niin se on, itse pitää asiansa järjestää, eikä odottaa sitä, että joku muu asian hoitaa. Itse olet vaan itse mutta se muu joka järjestää tekee sitä myös lukemattomille muille ja olet silloin joukon armoilla.. Itse en ay mafian orjaksi langennut vaan hoidin työhön liittyvät asiat suoraan omatoimisesti esimiesteni kanssa.

Ei totuuden kertominen ole kehumista, se on faktaa eli todellisuutta!

"Itse en ay mafian orjaksi langennut vaan hoidin työhön liittyvät asiat suoraan omatoimisesti esimiesteni kanssa."

Kerro nyt mitä tuolla tarkoitat kun kuulostaa omituiselta.
        Minäkin itse tein työsopimukset ja osasin väistää Kokoomuksen EK:n orjuuden.
        Siis sinun mielestä Ek ja Kokoomus on jotain mafioita. Ovat toki nyt ainakin työelämän ja yhteiskunnan tuhoajia mutta siis sinun mielestä mafian tapaisia.

Sehän oikeasti todettu että kun Kokoomus pääsi hallituksiin niin palkat eivät enää sen jälkeen ole olleet riittäviä ja se näkyy eläkkeissä tilastojen mukaan.

• Anonyymi

Heti kun demarit ovat hallituksessa alkavat ihmiset kuluttamaan kuten minäkin.

• Anonyymi

On siinä punikilla luulot. Hauskaa tulee kun demarit joutuu leikkaa omiltaan ja paljon. Tajuutko miten hauskaa siitä tulee demari trolli. Kokoomusta semmoset leikkaukset ei hetkauta mihinkään.

• Anonyymi
        UUSI

Heh, muutetaan lakeja, suositaan pieni/keskituloisia, leikataan rajusti suuritu loisilta, leikataan yritystukea (jos ei pärjää, on tekeminen väärää, vai mitä "extyökkäri"), nostetaan työttömyyskorvauksia, nostetaan toimeentulo/asumis/opintotukia, poistetaan lakkorajoitukset ja työntekijöile pitää maksaa 40% yrityksen jakamista osinkotuloista, näin suomi nousee ja kulutus kasvaa, samalla talous kasvaa ja valtion velanotto pienenee!!!👍💪

• Anonyymi
      UUSI

Rahaa on ettei paskalle taivu.

Ay-johtaja

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      173
      11704
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      50
      6509
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      98
      4819
    4. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      85
      4614
    5. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      67
      4582
    6. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      48
      4087
    7. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4082
    8. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      98
      3842
    9. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      86
      3534
    10. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      18
      3426
    Aihe