Elämäni on ollut kamalaa

Anonyymi-ap

Noloudesta nolouteen on kulkenut tieni. Olen menettänyt kasvoni monen monta kertaa. Siksi olen valinnut yksinäisyyden ja eristyneisyyden. Ettei tulisi lisää häpeää kannettavaksi. Nykyinen taakkakin on liian suuri ja muistuttelee itsestään koko ajan. Joku päivä tämä on ohi. Joku päivä en ole täällä enää aiheuttamassa häpeää ja myötähäpeää läheisilleni. Yli puolen välin on menty, ehkä kaksikolmasosaa elinvuosista. Kyllä se loppuun asti mennään. Toivottavasti sen jälkeen on iloisempia aikoja luvassa.

17

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulostaa siltä, että olet häpeään sitoutunut persoona. Vika ei ole sinussa, vaan siinä miten sinua on kohdeltu sinun ensimmäisinä elinvuosinasi. Häpeän taakkaa on todella raskasta kantaa. Myös minulle sysättiin se, mutta olen jo aika paljon toipunut. En tietysti kokonaan vielä, mutta haluan toipua
      Tsemppiä! 💗

• Anonyymi

Tai siis sinulla on häpeään sitoutunut persoona. Ei siis että sinä olisit, olet paljon muutakin. Kunhan lähdet ottamaan selville sitä 💗

• Anonyymi

Ei ole siitä kyse. Ihan itse on itseni häpäissyt pienestä asti. En syytä siitä ketään muuta. Olen täydellisesti sössinyt kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole siitä kyse. Ihan itse on itseni häpäissyt pienestä asti. En syytä siitä ketään muuta. Olen täydellisesti sössinyt kaiken.

Lapsi ei ole koskaan syyllinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsi ei ole koskaan syyllinen.

Olen samaa mieltä. Turhaa syyttää itseään lapsuudessa tapahtuneista asioista. En oikein saa edes käsitystä, mitä ap voi tarkoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Turhaa syyttää itseään lapsuudessa tapahtuneista asioista. En oikein saa edes käsitystä, mitä ap voi tarkoittaa.

Tämä on sellainen kulttuuri, että jotkut asiat ovat tabuja. Kun niitä tosiasioita ei myönnä, kääntyy se täysin oikeutettu vihan tunne itseään vastaan. Eikä niihin tunteisiin tarvitse jäädä vellomaan. Mutta täytyy ne kohdata, vaikka sattuu tosi paljon. Vain siten voi päästä eteenpäin ja anteeksiannon polulle.

• Anonyymi

Mitä voi muka sellaista tehdä ettäkö kasvonsa menettäisi jos on oma itsensä

• Anonyymi

Voi kuule tuhansia erilaisia asioita.

• Anonyymi

Kuoleman jälkeen iloisempia aikoja?

• Anonyymi

Sielu on kuolematon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sielu on kuolematon

Erikoinen tapa ilmaista asia, mutta niinhän se on.

• Anonyymi

Lueskelin juuri estyneestä persoonallisuudesta, ilmeisesti se on persoonallisuushäiriö, joka aiheuttaa jatkuvaa huonommuuden ja riittämättömyyden tunnetta ja "häpeää ja nolatuksi tulemista vältellessään persoonallisuudeltaan estynyt päätyy välttelemään monenlaisia jokapäiväisiä sosiaalisia tilanteita".

Ehkä sinullakin on tuo ongelma?

• Anonyymi

Ehkä sekin, kuten myös sos.til.pelko, kahvikuppineuroosi ja aiemmin paniikkihäiriö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sekin, kuten myös sos.til.pelko, kahvikuppineuroosi ja aiemmin paniikkihäiriö

Onneksi olkoon, hieno setti kerättynä. :((
        Mä luulen että mulla on "vain" estynyt persoonallisuus ja sitä sis.til.pelkoa, ja niistäkin saa ihan riittävästi ankeutusta arkeensa.

Mä yritän elää teeskennellen, siis niin kuin noita ongelmia ei olisi, välillä se sujuu paremmin ja välillä huonommin. Masentavaa (ja noloa) kun välillä taas kompastuu itse keksimäänsä esteeseen, mutta näillä mennään..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi olkoon, hieno setti kerättynä. :((
        Mä luulen että mulla on "vain" estynyt persoonallisuus ja sitä sis.til.pelkoa, ja niistäkin saa ihan riittävästi ankeutusta arkeensa.

Mä yritän elää teeskennellen, siis niin kuin noita ongelmia ei olisi, välillä se sujuu paremmin ja välillä huonommin. Masentavaa (ja noloa) kun välillä taas kompastuu itse keksimäänsä esteeseen, mutta näillä mennään..

Otan osaa. Tiedän mitä se voi pahimmillaan olla. Elän kuitenkin ihan siedettävää elämää näinkin kun minimoin kaikki kohtaamiset. Joskus jopa unohdan hetkeksi olevani poikkeava. No ei se kauan kestä se ilo. Olen kuitenkin monesta asiasta kiitollinenkin elämässäni. Olen saanut paljon hyvää kaikesta huolimatta.

• Anonyymi

Ajan sun yli :)
      m

• Anonyymi

Aiotko tehdä aloittajalle palveluksen, vai mikä tässä oli ideana? Yleinen varoitus kanssaihmisille, että olet juuri löytänyt muropaketista jotain mitä luulet ajokortiksi?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      222
      6276
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      187
      5856
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      15
      5444
    4. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      256
      4367
    5. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      74
      4124
    6. 272
      4016
    7. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      139
      3472
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3303
    9. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      21
      2996
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      6
      2467
    Aihe