Noloudesta nolouteen on kulkenut tieni. Olen menettänyt kasvoni monen monta kertaa. Siksi olen valinnut yksinäisyyden ja eristyneisyyden. Ettei tulisi lisää häpeää kannettavaksi. Nykyinen taakkakin on liian suuri ja muistuttelee itsestään koko ajan. Joku päivä tämä on ohi. Joku päivä en ole täällä enää aiheuttamassa häpeää ja myötähäpeää läheisilleni. Yli puolen välin on menty, ehkä kaksikolmasosaa elinvuosista. Kyllä se loppuun asti mennään. Toivottavasti sen jälkeen on iloisempia aikoja luvassa.
Elämäni on ollut kamalaa
17
351
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa siltä, että olet häpeään sitoutunut persoona. Vika ei ole sinussa, vaan siinä miten sinua on kohdeltu sinun ensimmäisinä elinvuosinasi. Häpeän taakkaa on todella raskasta kantaa. Myös minulle sysättiin se, mutta olen jo aika paljon toipunut. En tietysti kokonaan vielä, mutta haluan toipua
Tsemppiä! 💗- Anonyymi
Tai siis sinulla on häpeään sitoutunut persoona. Ei siis että sinä olisit, olet paljon muutakin. Kunhan lähdet ottamaan selville sitä 💗
- Anonyymi
Ei ole siitä kyse. Ihan itse on itseni häpäissyt pienestä asti. En syytä siitä ketään muuta. Olen täydellisesti sössinyt kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole siitä kyse. Ihan itse on itseni häpäissyt pienestä asti. En syytä siitä ketään muuta. Olen täydellisesti sössinyt kaiken.
Lapsi ei ole koskaan syyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi ei ole koskaan syyllinen.
Olen samaa mieltä. Turhaa syyttää itseään lapsuudessa tapahtuneista asioista. En oikein saa edes käsitystä, mitä ap voi tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Turhaa syyttää itseään lapsuudessa tapahtuneista asioista. En oikein saa edes käsitystä, mitä ap voi tarkoittaa.
Tämä on sellainen kulttuuri, että jotkut asiat ovat tabuja. Kun niitä tosiasioita ei myönnä, kääntyy se täysin oikeutettu vihan tunne itseään vastaan. Eikä niihin tunteisiin tarvitse jäädä vellomaan. Mutta täytyy ne kohdata, vaikka sattuu tosi paljon. Vain siten voi päästä eteenpäin ja anteeksiannon polulle.
- Anonyymi
Mitä voi muka sellaista tehdä ettäkö kasvonsa menettäisi jos on oma itsensä
- Anonyymi
Voi kuule tuhansia erilaisia asioita.
- Anonyymi
Kuoleman jälkeen iloisempia aikoja?
- Anonyymi
Sielu on kuolematon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sielu on kuolematon
Erikoinen tapa ilmaista asia, mutta niinhän se on.
- Anonyymi
Lueskelin juuri estyneestä persoonallisuudesta, ilmeisesti se on persoonallisuushäiriö, joka aiheuttaa jatkuvaa huonommuuden ja riittämättömyyden tunnetta ja "häpeää ja nolatuksi tulemista vältellessään persoonallisuudeltaan estynyt päätyy välttelemään monenlaisia jokapäiväisiä sosiaalisia tilanteita".
Ehkä sinullakin on tuo ongelma?- Anonyymi
Ehkä sekin, kuten myös sos.til.pelko, kahvikuppineuroosi ja aiemmin paniikkihäiriö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sekin, kuten myös sos.til.pelko, kahvikuppineuroosi ja aiemmin paniikkihäiriö
Onneksi olkoon, hieno setti kerättynä. :((
Mä luulen että mulla on "vain" estynyt persoonallisuus ja sitä sis.til.pelkoa, ja niistäkin saa ihan riittävästi ankeutusta arkeensa.
Mä yritän elää teeskennellen, siis niin kuin noita ongelmia ei olisi, välillä se sujuu paremmin ja välillä huonommin. Masentavaa (ja noloa) kun välillä taas kompastuu itse keksimäänsä esteeseen, mutta näillä mennään.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon, hieno setti kerättynä. :((
Mä luulen että mulla on "vain" estynyt persoonallisuus ja sitä sis.til.pelkoa, ja niistäkin saa ihan riittävästi ankeutusta arkeensa.
Mä yritän elää teeskennellen, siis niin kuin noita ongelmia ei olisi, välillä se sujuu paremmin ja välillä huonommin. Masentavaa (ja noloa) kun välillä taas kompastuu itse keksimäänsä esteeseen, mutta näillä mennään..Otan osaa. Tiedän mitä se voi pahimmillaan olla. Elän kuitenkin ihan siedettävää elämää näinkin kun minimoin kaikki kohtaamiset. Joskus jopa unohdan hetkeksi olevani poikkeava. No ei se kauan kestä se ilo. Olen kuitenkin monesta asiasta kiitollinenkin elämässäni. Olen saanut paljon hyvää kaikesta huolimatta.
- Anonyymi
Ajan sun yli :)
m- Anonyymi
Aiotko tehdä aloittajalle palveluksen, vai mikä tässä oli ideana? Yleinen varoitus kanssaihmisille, että olet juuri löytänyt muropaketista jotain mitä luulet ajokortiksi?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2226276Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1875856Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai155444BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2564367Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j744124- 2724016
Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1393472Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1303303HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212996Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan62467