KERITIN PURON ÄLYTTÖMÄT

Anonyymi-ap

Lindroos, Pönni, Rahnasto ja muut siellä, varokaa ja karttakaa näitä, joille Jumala ei ole antanut tehtävää, eikä julistettavaa!

Pyhä Henki ei ole heidän huudossaan ja melskeessään, ei alkuunkaan!

Osa on jo hengellisesti vammautuneita näiden huudosta ja opetuksen hulluudesta!!!

KARTTAKAA!!!

DoctorT

26

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Annas ny linkki todiste!

• Anonyymi

Ei ne ihan noin huonoja ole. Vika on vain siinä, että Jeesus pelastaa, eikä teot. He eivät ymmärrä heikkoja ihmisiä. Heikkoja, väsyneitä

• Rauhan tervehdys.

Otin kantaa heidän toimintaansa ja en voi suositella heitä enää, kun minulle selvisi että heidän oppinsa ei perustu uskon kautta armoon, vaan itselähtöisiin lainalaisiin tekoihin ja omavanhurskauteen eikä lahja vanhurskauteen.

Kun nostin asian esille, monet nousivat tätä kommentoimaan näin:

"Olen katsonut muutaman videon näiltä nuorilta miehiltä, ja täytyy sanoa että en hengessä ole samalla aaltopituudella. Totuus on mukana mutta armo puuttuu. Kun Pyhä Henki nuhtelee ja hoitaa samalla niin siinä tehdään parannusta. Ehkä nuoret miehet vielä kasvavat jos kuuntelevat mitä Jeesus sanoo, eikä vain toisiaan komppaa puheissaan."

"Hyvä kun otit esille asian. Olen karttanut heitä jo kauan juuri tämän tähden. Todella oli Jumalasta tämän rohkenit tuoda näin julkisesti. Kiitos Mauno. Vaikka en sinunkaan toimintatavoista ihan aina pidä, puhut kuitenkin evankeliumia ja Jeesus on keskiössä. Toisin kuin näillä veljillä, en ole koskaan kuullut että he puhuivat siitä mitä Kristus teki ristillä tai Jumalan armosta, se on todella surullista."

"Kiitos herralle tästä Maunon selvennyksestä omaakin mieltäni askaruttaneeseen asiaan. Tahdon itsekin rukoilla näiden, veljien Timo ja Tomin puolesta että Jumalan armo heillekin kirkastuisi. Itsellenikin kävi juuri samoin kuten muutkin ovat todistaneet, että muutaman heidän keskinäisen keskustelun kuuntelun seurauksena käsitys Jumalan armosta ikäänkuin hämärtyi ja tuli outo olo sisimpään. On kyllä totta, että Jaakobin kirjettä tankatessa ilman armon evankeliumia ajautuu herkästi hakoteille ja etäälle Kristuksen ristin sovitustyöstä."

"Henkeni vahvistaa tämän asian. Nämä fariseukset on ahdistaneet opeillaan minuakin ja olen tuntenut suuttumusta heitä kohtaan miten he nuhtelee, arvostelee ja pakottaa uskovia jatkuvaan parannukseen vailla minkäänlaista lepoa Kristuksessa."

"Nämä miehet laittavat heti eston päälle ja piillottavat kommentit, jos olet eri mieltä. Pidän sitä outona toimintana. Jos kerran ovat niin varmoja asiastaan, niin osaavat sitten varmaan myös perustella väitteensä ilman, että piilottavat kommentit. Minut ja erään toiseen henkilön piilottivat, kun esittivät virheellisiä väitteitä kahdesta eri seurakunnasta/kirkosta. Kertoivat siis satuja ja omia kuvitelmiaan näiden kirkkojen opista. Kun tätä oikaistiin ja vielä ystävällisesti, niin laittoivat eston."

"Olet mielsstäni Mauno täysin oikeassa, mitä tulee näiden miesten pelastusoppiin. Tekojen ja lain vaatimuksia vain. Armo on korkeintaan pitovoidetta lipsuviin suksiin, näiden miesten julistuksessa... Olen pitempään näitä miehiä seurannut, ja itsekin joskus kuuluin samoin ajatteleviin, kunnes tuli tämä oman tekemisen tie päätökseen. Rupesi kummasti yksin Armosta kelpaamaan, kun ei ollutkaan enää voimaa tehdä sitä alati vaadittua parannusta pelastuksen eteen. Tuli totaalinen työuupumus. Tästä kaikesta vapautuminenkin tapahtui vain yksin armosta toki."

"Tuossa loppukesästä itselläni Timon saarna sai aikaan valtavan syyllisyyden, hädän ja ahdistuksen, joka pakotti minut viimein jopa uskaltautumaan paikalliseen seurakuntaan. Tästä voimistuneesta synnintunnosta seurasi lopulta ahdistuksen lisääntyminen ja voinnin romahdus. Koin itseni jopa murhaajaa pahemmaksi ihmiseksi, kun en oma-aloitteisesti uskalla, osaa tai jaksa kertoa ihmisille Jeesuksesta ja tiestä pelastukseen.

Olin täysin samaa mieltä tämän saarnan kanssa, mutta valitettavasti sillä oli minuun lopulta hyvin negatiivinen vaikutus. Tuntui kuin pelastusvarmuuden rippeet jotka minulla oli olisi viety pois. Nyt tämän tekstin myötä käsitän, että siitä puheesta puuttui (tai ei painotettu tarpeeksi) armo mitä syyllisyytensä kanssa muutenkin kamppaileva herkkäomatuntoinen ihminen olisi tarvinnut. Vieläpä kun menneisyydessä olin ollut vuosia kiinni lakihenkisyydessä. Vaikka sinun puheissasi on usein kovaakin tekstiä, niin päätät puheet armon ja toivon sanomaan, niin ettei kuulija jäisi vellomaan omaan toivottomuuteensa, vaan kohdistaisi katseen täydelliseen Jeesukseen. Hänen vaikutuksestaanhan ne hyvätkin teot ovat loppujenlopuksi lähtöisin. Parannuksen teko kuuluu kristityn elämään, mutta siinä mennään vikaan, kun keskitytään enemmän niihin omiin tekoihin, kuin siihen mitä Jeesus jo teki meidän edestämme."

Lue täältä kommenttini liittyen Lindroosiin ja Pönniin:
      https://www.youtube.com/post/UgkxP_R5LinRx5v0UEX9v-THN2WRrzgvrC_Y

Rukoillaan nuorten miesten puolesta, että löytäisivät pois Galatiasta takaisin Golgatalle.

Siunauksin, MM.

• Anonyymi

Olisiko Mauno nyt aika katsoa hiukan kokonaisuutta?
        Ko. henkilöt julistavat evankeliumia. Puutteita ja vajavaisuuksia löytyy, mutta löytyy paljon hyvää.
        Miksi Mauno olet yhtä ja toista mollaamassa, oletko itse täydellinen. Kuka on mielestäsi kelvollinen, kun vaikuttaa siltä, että kaikista löydät negatiivista. Toki löytyykin, kuten sinustakin. Mutta olisiko aika nostaa ja rohkaista?
        Kirjoituksistasi käy ilmi tarpeesi kovasti mustamaalata ko. henkilöitä? Miksi?
        Ottaako se koville, kun joillakin on selvät mielipiteet?

Vaikuttaa siltä Mauno, että sinä pidätitseäsi ainoana oikeaoppisena. Ja ehkä veljet, joiden kanssa kokoonnut, ovat sinne päin.
        Muutoin kaivat epäkohtia kaikista, jotka liikkuvat.
        Sinulla ei ole seurakuntaa, kokoonnut jossain veljien kanssa, ja olet niin tietävää, niin tietävää.
        Muista, joka luulee seisovansa, katsokoon ettei kaadu.

Olet ottanut paljon kantaa eri asioihin ja ilmiöihin, asiallisesti ja hyvinkin.
        Mutta tuo, että alat levittelemään uskon veljistä kaikenlaista, ei ole Herrasta.
        Kestätkö Mauno laisinkäan arvostelua, vaikuttaa siltä, että heikosti.
        Haluat sanoa viimeisen sanan.
        Hääräät netin äärellä ilmeisemmin suuren osan aikaasi; olisiko aika antaa perheelle aikaa, kun jälkikasvuakin on runsaasti siunaantunut. Olisi varmasti hyödyllisempää, kuin sättiä veljiä netissä.

Ja siitä oikeaoppisuudesta, kyllä sinulla lähtee jutut välillä pahasti laukalle, tulee mieleen mm. " Selänne koodi" -video.....

Kannattaisi Mauno laskea hiukan leveliä, sinun ei tarvitse ottaa kantaa jokaisen tekemisiin.
        Rukoile että Herra antaa aiheet ja viisauden niitä käsitellä. Jotta Hänen tahtonsa tapahtuisi.
        Lihan käsivarrella vaikutat välillä olevan liikkeellä. Olet vielä nuori uskossasi; nöyryyttä kysytään.
        Vähemmän kannanottoja, ja kun niitä on, tee video jos on Herran tahto.
        Muutoin, anna aikaasi perheellesi, ja jätä kommentoinnit vähem älle. Ja kun kom entoit, tee se oikein.

• Anonyymi

Jaahas.

• Anonyymi

1Kun.17:6 Ja kaarneet veivät hänelle leipää ja lihaa, huomeneltain ja ehtoona, ja hän joi ojasta. Biblia (1776)

• Anonyymi

Kaiken muun kuin oman toimintansa nämä nuoret haukkuvat. Muut ei osAa saarnata ovat papukaijoja. Hirveä kiire heillä on niin voi tulla romahdus alas.Rahmasto tukee

• Anonyymi

Kukapa sitä itsensä haukkuisi kun muitakin on haukuttavaksi tarjolla.

• Anonyymi

Rahnasto

• Anonyymi

Joo. Rahnas tolle näyttävät poikaset olevan tärkeitä.

• Anonyymi

Aikansa riehuvat, sitten onkin jo hiljasempaa.

Lopulta kukaan ei muista.

• Anonyymi

Eikös Rahnastoa ole pidetty asiallisena vakaana ja huumorintajuisena. Miten se nyt näin.

• Vanhuus?🤔

• Anonyymi

Ihminen kun tulee vanhaksi on kaikki nähty ja moneen kertaan. Sitten voi tarkastella omia tekemisiä ja miettiä mikä
      meni vikaan vai menikö mikään, ja vastavuoroisesti missä onnistui. Yleensä jos on saarnaaja ollut ei sitä niin vain lopeteta. Äänessä tulee olla eläkkeelläkin. Eikä siinä mitään. Elämänaikaista viisautta on hyvä kuunnella kunhan osaa suodattaa puheesta turhat pois.

• Anonyymi

Tolkuton yliäyräiden menevä Trumpin palvonta on myös paha. Trump on huonossa kunnossa ja elintavoiltaaan säädytön.

• Anonyymi

Kyllä minä pidän Raimo Rahnastoa hyvänä tyyppinä.

• Anonyymi

Varmasti ovat lähellä totuutta ja ovat itse sisällä siellä valtakunnassa. Tai no kuka tietää? En voi olla tuomari. Pitää vain olla kaikki kohtuudessa. Heikkojen asema on huono, eikä heiltä löydy hyvää vaellusta kirveelläkään. Sen sijaan, että nämä heikot kannetaan kiireellä ulos, niin näitä heikkoja voi auttaa ja vahvistaa. Joskus heikko ihminen tarvitsee vahvemman kristityn apua, vaikka olisikin helmasyntejä. Vahvoilla ei ole omasta vaelluksestaan huolimatta oikeutta tuomita ketään kadotukseen vaan siitä päättää Herra. Jos saisin valita, niin kaikki samaan taivaaseen, mutta minä en siitä päätä.

• Anonyymi

Pidä vain tyyppinä Rahnastoa, se riittää, mutta että hän on tukemassa näitä huutajia, kertoo kyllä sen, ettei hengellinen näkökyky ole enää kirkkaimmillaan!

• Anonyymi

Vaikutat Doctor T katkeralta. Miksi?
      Tuomitset veljiä, jotka vajavaisuudestaan huolimatta tuvat Jumalan Sanaa esille.

• Anonyymi

Minä en todellakaan ole katkera, tätä vaihtoehtoa ovat aina työntäneet ne, joiden toimet olen hengellisenä harhaoppina ja humpuukina pöydälle nostanut!!

Minulla on sen verran vuosia takana uskossakin, että armoitukseni turvin voin sanoa, mikä ja kuka on Herrasta!!

Nämä Keritinpuron pellet ovat sanomisissaan kauhistuttavia puoskareita, eikä Herra ole sen enempää antanut sanottava, kuin Henkensä kautta avannut sitä!!! Täydellistä typeryyttä, toivossa, että tubettajat pääsevät tuloille!!

Lindroosin historian tuntevat ihmiset Turussa ja Forssassa ainakin!! Kuulkaa ensin heitä ja arvioikaa, kuinka kykenevä hän on opettamaan. Pönnin lähetystyö ja sen ympärillä tapahtuva ansaitsee tarkemman tutkistelun!

Hengellisiä helppoheikkejä ja näitä riittää tässä ajassa, eksyttämään ihmispoloisia. Todellisia Jumalalta sanottavansa saavia eipä enää kuule, eikä näe!!

DoctorT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en todellakaan ole katkera, tätä vaihtoehtoa ovat aina työntäneet ne, joiden toimet olen hengellisenä harhaoppina ja humpuukina pöydälle nostanut!!

Minulla on sen verran vuosia takana uskossakin, että armoitukseni turvin voin sanoa, mikä ja kuka on Herrasta!!

Nämä Keritinpuron pellet ovat sanomisissaan kauhistuttavia puoskareita, eikä Herra ole sen enempää antanut sanottava, kuin Henkensä kautta avannut sitä!!! Täydellistä typeryyttä, toivossa, että tubettajat pääsevät tuloille!!

Lindroosin historian tuntevat ihmiset Turussa ja Forssassa ainakin!! Kuulkaa ensin heitä ja arvioikaa, kuinka kykenevä hän on opettamaan. Pönnin lähetystyö ja sen ympärillä tapahtuva ansaitsee tarkemman tutkistelun!

Hengellisiä helppoheikkejä ja näitä riittää tässä ajassa, eksyttämään ihmispoloisia. Todellisia Jumalalta sanottavansa saavia eipä enää kuule, eikä näe!!

DoctorT

Ei tätä tarvitse jatkaa. Älä riitele hyvä veli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

DoctorT

Jos tarkoitat Timo Lindroosia, tietääkseni hänei ole ollut Forssassa ainakaan suuremmissa määrin.
        Sen sijaan on ollut Jari Lindroos Onewaylla Forssassa, jossa teki rumaa jälkeä....

• Anonyymi

Minä kerron ja varoitan!!

Se on Jumalan mielen mukaista ja hänen armotyönsä minussa!!

DrT

• Anonyymi

Olisiko nöyryys jotakin?
        Kirjoitit:
        "Minulla on sen verran vuosia takana uskossakin, että armoitukseni turvin voin sanoa, mikä ja kuka on Herrasta!!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko nöyryys jotakin?
        Kirjoitit:
        "Minulla on sen verran vuosia takana uskossakin, että armoitukseni turvin voin sanoa, mikä ja kuka on Herrasta!!"

Nöyryyteni riittää!!!

Sitä on turha minulta anella!! En kunnioita hengellisiä helppoheikkejä yhtään, olivatpa nuoria tai varttuneempia. Kokemusta on riittävästi erottaa hyvä huonosta ja oikea väärästä!!

DrT

• Anonyymi

Joh.19:5 Niin Jesus meni ulos kantain orjantappuraista kruunua ja purpuraista vaatetta. Ja hän sanoi heille: katso ihmistä! Biblia (1776)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      82
      4404
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2978
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      26
      2825
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2575
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2499
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2238
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      101
      2190
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      638
      2068
    9. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      34
      2038
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1995
    Aihe