En osaa elää

Anonyymi-ap

Olen ajatellut lopettaa kaikkien päihteidenkäytön. En koe olevani riippuvainen, olen vaan pakoillut vuosia kestänyttä tyhjyyden ja toivottumuuden eri päihteisiin välittämättä siitä mitä käytän, jos vain pääsen pois todellisuudesta. Tiedostan, että päihteidenkäyttö on tehnyt elämässäni merkittäviä ongelmia: Kaikki rahat mennyt, paljon velkaa, menettänyt ainoat ystäväni, kaikki ihmissuhteet kärsineet, koulut jäi kesken, ei työpaikkaa, kämppä meni alta. Ennen päihteidenkäyttöäni olen kärsinyt yksinäisyydestä ja itsetuhoisuudesta. Olen koittanut tappaa itseni monia kertoja. Olen yrittänyt päihteiden lopettamista ja ollut useita kuukausia kuivilla. Kuitenkin tyhjä olo ei mene pois. Olen avun piirissä, mutta olen käynyt vuosia siellä, eikä tilanne siitä muutu mihinkään. En jaksa mitään eikä mikään kiinnosta. En saa mitään aikaiseksi. Tuntuu niin turhalta, enkö voisi vaan päättää tätä kärsimystä. En osaa tuntea iloa. Inhoan tätä yksinäisyyttä. Kyllä olo helpottaa vähän kun olen ainoiden läheisteni kanssa, mutta hekin asuvat melkein 100km päässä. Muuten en tunne iloa. Ei ole ketään kelle avautua niin täällä sitten suomi.24 kirjottelen..

8

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Etätyötä pitkään tehneet - on Alkoholisoituneet .
      - siksi kun kukaan Ei valvo työn tekemistä ja JUOPOTTELUA .

• Anonyymi

Etsi apua Jeesukselta. Hän on auttanut minua.

• Anonyymi

ja päihteet ei vaikuta sun olotilaan? Millanen olo sulla oli silloin kun et käyttänyt päihteitä. Oletko yrittänyt etsiä ystäviä esim foorumilla joissa voi hakea ystäviä?

• Anonyymi

Päihteisiin on helppo turruttaa pahaa oloa mutta pidemmän päälle se vain tuhoaa kaikk Hienoa jos oot jo sillä tiellä että raittius on parempi. Sun pitää kohdata ja käsitellä asiat vaikka se tekee kipeää. Tyhjyys johtuu käsittelemättömistä asioista. Joskus sitä on niin jumissa omassa elämässä ettei näe oikein vaihtoehtoja. Aloita siis sieltä pohjalta ja mieti miten täältä noustaan hiljalleen. Sulla voi olla jotain kiinnostuksen kohteita mistä tykkäät ja sitä kautta voi tavata samanhenkisiä. Olen iitse kokenut jos jonkinlaista elämässä joten tänä päivänä arvostan ihan vaan tasaista tylsää arkea:D

• Anonyymi

Minulla ihan sama, ,kun olen jo pohjalla käynyt, ja sieltä vielä ylöspäin päässyt, niin olen alkanut arvostamaan myös tätä tasaista, ankeahkoa arkea.
        Eipä tässä kovin erikoisia tarvitse, kunhan puksuttaa eteenpäin elämässä.
        Eikä sieltä pohjalta ole kuin yksi suunta, mihin pääsee, niin aina sieltä on mahdollista nousta, jos niin itse haluaa.

• Anonyymi

Nii-in. Tuntuu vaan että asioiden kohtaaminen on liian vaikeaa selvinpäin. Ja jokainen pienikin epäonnistuminen on aina syy jatkaa käyttämistä/juomista. Asiat järjestyy paljon helpommin ja tuntuu että arvostan itseäni enemmän kun en ole selvinpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii-in. Tuntuu vaan että asioiden kohtaaminen on liian vaikeaa selvinpäin. Ja jokainen pienikin epäonnistuminen on aina syy jatkaa käyttämistä/juomista. Asiat järjestyy paljon helpommin ja tuntuu että arvostan itseäni enemmän kun en ole selvinpäin.

Tuollekin asialle pystyy tekemään jotain, jos haluaa.
        Ehkä itse arvostat itseäsi enemmän kun et ole selvin päin, mutta miten muut, omaiset, kaverit, ihmiset elämässäsi, kumpaa he arvostavat/arvostaisivat sinussa enemmän ?
        Itsensä arvostaminen tulee pikkuhiljaa siinä vaiheessa, kun onnistuu selättämään päihdeongelmansa.
        Epäonnistumisia pystyy oppia kestämään myös selvinpäin. Ja itsensä kohtaaminen syvällisemmin onnistuu vasta, kun pystyy olemaan pitempään selvinpäin.
        Olet ehkä jo ottanut ensimmäisen askeleen, kun olet alkanut pohtimaan näitä asioita.
        Apua on saatavilla, jos sitä tarvitsee. Avun pyytäminen ei ole heikkoutta, se on vahvuus.
        Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja että onnistuisit vielä pärjäämään paremmin.

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne. Tilanteesi vaikuttaa raskaalta. Hyvä kuulla, että olet avun piirissä, mutta ikävää, että tilanteesi ei tunnu silti muuttuvan.

Itsetuhoiset ajatukset kannattaa aina ottaa puheeksi ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Keskusterluryhmissä ja ryhmächateissä voi tavata myös vertaisia ja niihin osallistuminen voi lievittää yksinäisyyttä.

Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Akuutissa tilanteessa soita 112.

Lämpimin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      428
      7395
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      92
      6136
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      207
      5612
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      89
      4349
    5. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      112
      4328
    6. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      26
      4279
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      67
      3578
    8. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      114
      3577
    9. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      76
      3495
    10. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      22
      3484
    Aihe