Kun yrität suojella oikeita ja vääriä. Omalla kustannuksella. Ottaen itse niin pahasti siinä takkiin osumaa, joka ei ole mihinkään oikeaan perustuvaa vaan totaaliseen valheeseen, mutta oli syy mikä hyvänsä, se tunne - se tekee surulliseksi.
Oikeat. Millä tavalla oikeat? No, tarkoitan heitä, jotka ovat hyvällä asialla.
Väärät. Ne, jotka eivät ole niinkään hyvällä.
Mutta kun yrität ottaa huomioon tuon koko sakin. Hyvällä. Vastataanko siihen hyvällä? Odotat ainakin aikasi olettaen, että jossain vaiheessa niin kävisi. Että joku, edes joku näkisi sen saman, minkä itse näet. Minkä koet. Mitä tunnet.
Mutta kun siihen vastataan vain pahalla? Etkä halua itse mennä samalle tasolle? Jos se ei kuulu sinun luonteeseesi? Odotat yhä aikasi, tiedät tekeväsi tavallaan oikein, mutta myös väärin. Oikein, koska haluat asioihin selvyyden. Väärin, koska sallit. Kumpiko on sit se parempi tapa eli ollako vaiko ei olla?
Jos minä jonkin asian kimpussa oon miettinyt tuota, niin tämän. Tehden siinä enemmän itselleni hallaa kuin kellekään muulle. Vain suojellakseni. Vain oikeita. Siinä sivussa vääriäkin. Perskules, mutta noin se menee.
Kauanhan tuota on kestänytkin. Kauan saattaa vielä kestää.
Kuka lopettaa?
Milloin?
Otan vastaan edelleen. Ihan niin kauan kuin on tarvetta. Ihan niin kauan kuin se jatkuu.
Ojensin käteni. Montako kertaa liene. Olisiko aika vetää se viimein pois. Onko sinulla vastausta tähän?
Se tunne - se olotila - se mielen apeus
9
217
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Oletko varma, että sinä olit se joka otti eniten takkiinsa... Matkan varrellakin?
Lopputulemana... Ehkä.- AnonyymiUUSI
Koko matkan ajan. Varrella myös. Loppu? Sitä et sinä voi tietää, sillä et tiedä läheskään sitä, mitä minä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koko matkan ajan. Varrella myös. Loppu? Sitä et sinä voi tietää, sillä et tiedä läheskään sitä, mitä minä.
En tietenkään tiedä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joku ulkopuolinen taisi aika pahastikin saada osumaa molemmista suunnista teidän touhussa muutaman vuoden aikana. Tietäisitpä vaan.
- AnonyymiUUSI
Minä uskon vain hyvään ja siksi haluan kääntää selkäni pahalle.
- AnonyymiUUSI
Miksi koko suojeleminen on tarpeellista?
- AnonyymiUUSI
Erota siitä laumasta työtätekevät ja muuten joutilaat.Jos yritetään estää työntekijöitä voi pahimmassa tapauksessa olla kuoleman tuottamus. Parempi katsoa vaan oma päätepisteensä, minne on menossa, eikä muiden.
- AnonyymiUUSI
Kenelle ojensit kätesi?
- AnonyymiUUSI
Mekkos se on, joka on saanu osumaa. Ketä sä täl kertaa yrität esittää? ;)
PS. Ei tarvi vastata, ku kaikki on jo nähny nostelus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset24517316Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"17812323Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El556091Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään684930MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny194910Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.264032Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta843615Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja133545Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1393076S- ryhmän Israel boikotti sai Päivi Räsäsen repimään pelihousunsa?
Räsänen vertaa S- ryhmää natseihin.3191737