Jopa autokoulut valittaa tästä. Onko se tosiaan muka niin että autokoulu ei saa antaa opetusta vai onko kyse vain siitä että kun ei tarvitse antaa niin silloin ei anneta?
Jos perustaisin autokoulun niin simuaattoria ei olisi ja autolla ajettaisiin enemmän mitä laki sallii ja käytäisiin kokeilemassa talvisin miten luistelee ja miten siitä selviää ja miten siihen ei joudu. Nyt tätä ei opeteta lainkaan paitsi sillä simulaattorilla. Hinnatkin on niin kovia nykyään että kyllä sillä rahalla saa ja vaikka vähän raapaisisi hinnasta poiskin.
Nykyään valitetaan ettei opetusta saa riittävästä.
9
284
Vastaukset
- Anonyymi
Perusta ihmeessä, pian olet miljonääri!
- Anonyymi
Tuotahan minä olen tuonut esille.
Eräs henkilö sai kortin muutama viikko sitten.
6 ajotuntia + simulaattori tunteja päälle, ajotunnin pituus 50 minuuttia siis oikeasti 5 tuntia ajoharjoittelua.
Itse olen opettanut opetusluvalla ja ajotunteja tuli helposti 100h 10 kuukauden aikana.
Mukana oli liukkaankelin ajoja, pimeäajoja, kapealla lumisella tiellä ajoa ja toisten autojen kohtaamista, matka-ajoa ohituksineen, ja tietenkin paljon kaupunkiajoa sekä moottoritieajoa. - Anonyymi
Eikös se ole enimmäkseen kiinni siitä että asiakas ei halua maksaa muuta kuin minimiopetuksen, jos ei ole ihan pakko että pääsee inssistä läpi.
- Anonyymi
Kylkös on.
- Anonyymi
Kun otetaan vertailukohdaksi ruotsin niin siellä opetus on joustavampaa ja 90% korteista suoritetaan opetusluvallahttps://yle.fi/a/3-6650598 .
Suomessa ollaan vielä tiukasti kiinni holhousyhteikunnassa vaikka huomataan että se holhous vie väärään suuntaan niin sitä ei haluta muuttaa.
En tiedä onko autokouluilla ja niiden omistajilla niin suuri valta päättäjiin ettei muutoksia saada aikaan.
Ruotsissa nuorten aiheuttamat liikenneonnettomuudet ovat jatkuvasti laskeneet ja suomessa koko ajan nousee.
Ratkaisu ei ole se että määrätään lisää tunteja jotka pitää suorittaa autokouluissa, silloin ajokortti olisi vain rikkaiden oikeus. - Anonyymi
Sitähän se on. Ajotunteja saa rahalla .
- Anonyymi
Siinäpä kommentteja simulaattoriopetuksesta :
https://yle.fi/a/74-20194173- Anonyymi
Eihän kukaan pakota simulaattoriin. Asiakkaalla valinnanvapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kukaan pakota simulaattoriin. Asiakkaalla valinnanvapaus.
Ikävä kyllä monet ajoharjoitteluradat ovat lopettaneet toimintansa joten simu ainut mahdollisuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304136Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122614Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121382- 481159
- 771065
- 59933
- 45926
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911