Hei! Seuroissa luettiin tuomiosunnuntain evankeliumi Matteuksen evankeliumin 25. luvun lopusta. Kohta Minä olin koditon ja te ette ottaneet minua huoneeseenne, alkuteksteissä ei puhuta kodittomasta, vaan oudosta ja kummallisesta. Sehän onkin 1776 Biblia-käänöksessä:
43 Minä olin outo, ja ette minua huoneeseen ottaneet: alastoin, ja ette minua vaatettaneet: sairas ja vankina, ja ette minua oppineet.
44 Silloin nekin häntä vastaavat, sanoen: Herra, koska me näimme sinun ... outona, ja emme sinua palvelleet?
45 Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle.
46 Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään.
Minunlainen outo tyyppi kertoi tuon kaikille. Olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne. Tuosta lopusta voitte lukea, miten oudoksujille käy. Yhden miehen aviovaimo kiirehti muihin asioihin.
Sana kieltää outoja syrjimästä
15
99
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ja minä olin muukalainen, ettekä te ottaneet minua joukkoonne, ja alaston, ettekä te vaatettaneet
minua, ja minä olin sairas ja vankilassa, ettekä te hoitaneet minua.
Silloin vastaavat myös nämä, ja sanovat, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai
janoisena, tai muukalaisena tai alastomana, tai sairaana tai vankilassa, emmekä sinua palvelleet?”
Silloin hän vastaa ja sanoo heille, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin olette jättäneet tekemättä
yhdellä näistä vähäisistä, sen te olette jättäneet tekemättä myös minulle.” - AnonyymiUUSI
21:8 Jumalattoman ihmisen tie on outo; mutta puhtaan työ on oikia.
- AnonyymiUUSI
Teillä on aikaa leikkiä noita sanaleikkejänne, kun tärkeintä olisi mitä pikimmin ymmärtää Jumalan sana ja tahto.
- AnonyymiUUSI
Minusta vl-liike on käpertynyt itseensä ja syynä on hoitokokoukset. Hoitokokouksissa sanottiin, että ulkopuolisten kanssa ei saanut olla tekemisissä.
Jeesus kuitenkin opettaa, että pitäisi olla kaikkien kanssa tekemisissä, kuten tämä Matt.25 sanoo.- AnonyymiUUSI
23:20 Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien.
- AnonyymiUUSI
Seuroissa oli eilen mukavaa.
- AnonyymiUUSI
"Hoitokokouksissa sanottiin, että ulkopuolisten kanssa ei saanut olla tekemisissä."
Tuolloin tätä myös valvottiin ja tehtailtiin hoitokokouksia ja erotettiin, jos oli tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Yhteisö otti saarnoihinsa tällä palstalla paljon esillä pidetyn lähimmäisen rakkauden ja kaikkien ihmisten elämän kunnioittamisen ei niin kovin kauan sitten. Kuitenkaan niille, jotka erotettiin sen vuoksi, että he halusivat kunnioittaa kaikkia ja kaikkien elämää, ei ole tunnustettu, että olitte oikeassa ja hoitajat väärässä. Lähimmäisen rakkaus ei suinkaan tarkoita ihmisten tapojen hyväksymistä, mutta on ilmeistä, että heikoilla ei voi olla yhteisön ulkopuolisia ystäviä. Ja nämä heikothan olivat monesti hoitokokoustehtailijoita ja pakottivat valitsemansa kiusattavan tekemään parannusta oman omantuntonsa kautta. Joillakin tuntuu olevan jopa sellainen käsitys, että, jos ei kuulu yhteisöön, on juoppo ja muuta maailmallista, mutta sehän ei pidä paikkansa. Tunnen monia vääriä hoitajia, jotka ovat järjestäneet perusteettomasti hoitoja juurikin sillä perusteella, että ulkopolisten kanssa ei saa olla tekemisissä. He eivät ole korjanneet tekojaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Hoitokokouksissa sanottiin, että ulkopuolisten kanssa ei saanut olla tekemisissä."
Tuolloin tätä myös valvottiin ja tehtailtiin hoitokokouksia ja erotettiin, jos oli tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Yhteisö otti saarnoihinsa tällä palstalla paljon esillä pidetyn lähimmäisen rakkauden ja kaikkien ihmisten elämän kunnioittamisen ei niin kovin kauan sitten. Kuitenkaan niille, jotka erotettiin sen vuoksi, että he halusivat kunnioittaa kaikkia ja kaikkien elämää, ei ole tunnustettu, että olitte oikeassa ja hoitajat väärässä. Lähimmäisen rakkaus ei suinkaan tarkoita ihmisten tapojen hyväksymistä, mutta on ilmeistä, että heikoilla ei voi olla yhteisön ulkopuolisia ystäviä. Ja nämä heikothan olivat monesti hoitokokoustehtailijoita ja pakottivat valitsemansa kiusattavan tekemään parannusta oman omantuntonsa kautta. Joillakin tuntuu olevan jopa sellainen käsitys, että, jos ei kuulu yhteisöön, on juoppo ja muuta maailmallista, mutta sehän ei pidä paikkansa. Tunnen monia vääriä hoitajia, jotka ovat järjestäneet perusteettomasti hoitoja juurikin sillä perusteella, että ulkopolisten kanssa ei saa olla tekemisissä. He eivät ole korjanneet tekojaan.onko näitä kyseisiä hoitajia edes olemassa tuntuu kummalliselta että kuviteltu hoitaja tekee parannusta virheistä joita ei ole tai kyseistä hoitajaa ole edes olemassa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuolloin tätä myös valvottiin ja tehtailtiin hoitokokouksia ja erotettiin, jos oli tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Yhteisö otti saarnoihinsa tällä palstalla paljon esillä pidetyn lähimmäisen rakkauden ja kaikkien ihmisten elämän kunnioittamisen ei niin kovin kauan sitten. Kuitenkaan niille, jotka erotettiin sen vuoksi, että he halusivat kunnioittaa kaikkia ja kaikkien elämää, ei ole tunnustettu, että olitte oikeassa ja hoitajat väärässä. Lähimmäisen rakkaus ei suinkaan tarkoita ihmisten tapojen hyväksymistä, mutta on ilmeistä, että heikoilla ei voi olla yhteisön ulkopuolisia ystäviä. Ja nämä heikothan olivat monesti hoitokokoustehtailijoita ja pakottivat valitsemansa kiusattavan tekemään parannusta oman omantuntonsa kautta. Joillakin tuntuu olevan jopa sellainen käsitys, että, jos ei kuulu yhteisöön, on juoppo ja muuta maailmallista, mutta sehän ei pidä paikkansa. Tunnen monia vääriä hoitajia, jotka ovat järjestäneet perusteettomasti hoitoja juurikin sillä perusteella, että ulkopolisten kanssa ei saa olla tekemisissä. He eivät ole korjanneet tekojaan.Hoitajat, pikku-hitlerit, halusivat vain ylläpitää omaa valtaansa.
Näin on kaikessa, vastaavassa toiminnassa, jossa ihmiset halutaan pitää pienessä aitauksessa, seurakunnassa, perheessä jne.
Jumalattomaan maailmanmenoon ei pidä lähteä, mutta kyllä jumalattomille saa sentään päivää sanoa.
Lutherkin kirjoitti, että jos kovin erottaudumme maailman ihmisistä, kuinka evankeliumi sitten voisi levitä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
onko näitä kyseisiä hoitajia edes olemassa tuntuu kummalliselta että kuviteltu hoitaja tekee parannusta virheistä joita ei ole tai kyseistä hoitajaa ole edes olemassa
On niitä ihan elävitten kirjoissa. Nimiä en voi laittaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajat, pikku-hitlerit, halusivat vain ylläpitää omaa valtaansa.
Näin on kaikessa, vastaavassa toiminnassa, jossa ihmiset halutaan pitää pienessä aitauksessa, seurakunnassa, perheessä jne.
Jumalattomaan maailmanmenoon ei pidä lähteä, mutta kyllä jumalattomille saa sentään päivää sanoa.
Lutherkin kirjoitti, että jos kovin erottaudumme maailman ihmisistä, kuinka evankeliumi sitten voisi levitä.ihmisten pitää ensin rukoilla et jos saa astua ahtaasta portista sisälle mennä sitten seuroihin ja uskoa syntinsä anteeksi ei me tulla hakemaan seuroihin jos ei erikseen pyydä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ihmisten pitää ensin rukoilla et jos saa astua ahtaasta portista sisälle mennä sitten seuroihin ja uskoa syntinsä anteeksi ei me tulla hakemaan seuroihin jos ei erikseen pyydä
ensi sijasesti pitää huolehtia oma usko kaverin uskolla ei niin väliä jos se vaikka viettelee maailmaan siksi sen pyytäminen seuroihin ei tule kysymykseen jos se vaikka houkuttelee jytä musiikki tapahtumaan maailman rientoihin ei voi mennä siksi epä uskosilla on omat menonsa
- AnonyymiUUSI
Oli. Kaikki pikkuroistoista lähtien oli yhtä perhettä.
- AnonyymiUUSI
"Lutherkin kirjoitti, että jos kovin erottaudumme maailman ihmisistä, kuinka evankeliumi sitten voisi levitä."
Hoitokokouksissa tuotiin esiin, ettei ulkopuolisten kanssa saanut olla tekemisissä ja se oppi on iskostunut niin syvälle vl-ihmisten mieliin, että todellakaan ei olla ulkopuolisten kanssa tekemisissä.
Miten sitä evankeliumia viedään ihmisille, jos ei tunneta ja olla tekemisissä.
Olen tästä asiasta paljonkin kirjoittanut täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku705328Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel342638Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1142250HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201925Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v151859- 1111780
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2701273Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531234Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.511134- 771055