Hei! Seuroissa luettiin tuomiosunnuntain evankeliumi Matteuksen evankeliumin 25. luvun lopusta. Kohta Minä olin koditon ja te ette ottaneet minua huoneeseenne, alkuteksteissä ei puhuta kodittomasta, vaan oudosta ja kummallisesta. Sehän onkin 1776 Biblia-käänöksessä:
43 Minä olin outo, ja ette minua huoneeseen ottaneet: alastoin, ja ette minua vaatettaneet: sairas ja vankina, ja ette minua oppineet.
44 Silloin nekin häntä vastaavat, sanoen: Herra, koska me näimme sinun ... outona, ja emme sinua palvelleet?
45 Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle.
46 Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään.
Minunlainen outo tyyppi kertoi tuon kaikille. Olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne. Tuosta lopusta voitte lukea, miten oudoksujille käy. Yhden miehen aviovaimo kiirehti muihin asioihin.
Sana kieltää outoja syrjimästä
63
465
Vastaukset
- Anonyymi
Ja minä olin muukalainen, ettekä te ottaneet minua joukkoonne, ja alaston, ettekä te vaatettaneet
minua, ja minä olin sairas ja vankilassa, ettekä te hoitaneet minua.
Silloin vastaavat myös nämä, ja sanovat, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai
janoisena, tai muukalaisena tai alastomana, tai sairaana tai vankilassa, emmekä sinua palvelleet?”
Silloin hän vastaa ja sanoo heille, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin olette jättäneet tekemättä
yhdellä näistä vähäisistä, sen te olette jättäneet tekemättä myös minulle.” - Anonyymi
21:8 Jumalattoman ihmisen tie on outo; mutta puhtaan työ on oikia.
- Anonyymi
Teillä on aikaa leikkiä noita sanaleikkejänne, kun tärkeintä olisi mitä pikimmin ymmärtää Jumalan sana ja tahto.
- Anonyymi
Minusta vl-liike on käpertynyt itseensä ja syynä on hoitokokoukset. Hoitokokouksissa sanottiin, että ulkopuolisten kanssa ei saanut olla tekemisissä.
Jeesus kuitenkin opettaa, että pitäisi olla kaikkien kanssa tekemisissä, kuten tämä Matt.25 sanoo.- Anonyymi
23:20 Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien.
- Anonyymi
Seuroissa oli eilen mukavaa.
- Anonyymi
"Hoitokokouksissa sanottiin, että ulkopuolisten kanssa ei saanut olla tekemisissä."
Tuolloin tätä myös valvottiin ja tehtailtiin hoitokokouksia ja erotettiin, jos oli tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Yhteisö otti saarnoihinsa tällä palstalla paljon esillä pidetyn lähimmäisen rakkauden ja kaikkien ihmisten elämän kunnioittamisen ei niin kovin kauan sitten. Kuitenkaan niille, jotka erotettiin sen vuoksi, että he halusivat kunnioittaa kaikkia ja kaikkien elämää, ei ole tunnustettu, että olitte oikeassa ja hoitajat väärässä. Lähimmäisen rakkaus ei suinkaan tarkoita ihmisten tapojen hyväksymistä, mutta on ilmeistä, että heikoilla ei voi olla yhteisön ulkopuolisia ystäviä. Ja nämä heikothan olivat monesti hoitokokoustehtailijoita ja pakottivat valitsemansa kiusattavan tekemään parannusta oman omantuntonsa kautta. Joillakin tuntuu olevan jopa sellainen käsitys, että, jos ei kuulu yhteisöön, on juoppo ja muuta maailmallista, mutta sehän ei pidä paikkansa. Tunnen monia vääriä hoitajia, jotka ovat järjestäneet perusteettomasti hoitoja juurikin sillä perusteella, että ulkopolisten kanssa ei saa olla tekemisissä. He eivät ole korjanneet tekojaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hoitokokouksissa sanottiin, että ulkopuolisten kanssa ei saanut olla tekemisissä."
Tuolloin tätä myös valvottiin ja tehtailtiin hoitokokouksia ja erotettiin, jos oli tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Yhteisö otti saarnoihinsa tällä palstalla paljon esillä pidetyn lähimmäisen rakkauden ja kaikkien ihmisten elämän kunnioittamisen ei niin kovin kauan sitten. Kuitenkaan niille, jotka erotettiin sen vuoksi, että he halusivat kunnioittaa kaikkia ja kaikkien elämää, ei ole tunnustettu, että olitte oikeassa ja hoitajat väärässä. Lähimmäisen rakkaus ei suinkaan tarkoita ihmisten tapojen hyväksymistä, mutta on ilmeistä, että heikoilla ei voi olla yhteisön ulkopuolisia ystäviä. Ja nämä heikothan olivat monesti hoitokokoustehtailijoita ja pakottivat valitsemansa kiusattavan tekemään parannusta oman omantuntonsa kautta. Joillakin tuntuu olevan jopa sellainen käsitys, että, jos ei kuulu yhteisöön, on juoppo ja muuta maailmallista, mutta sehän ei pidä paikkansa. Tunnen monia vääriä hoitajia, jotka ovat järjestäneet perusteettomasti hoitoja juurikin sillä perusteella, että ulkopolisten kanssa ei saa olla tekemisissä. He eivät ole korjanneet tekojaan.onko näitä kyseisiä hoitajia edes olemassa tuntuu kummalliselta että kuviteltu hoitaja tekee parannusta virheistä joita ei ole tai kyseistä hoitajaa ole edes olemassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolloin tätä myös valvottiin ja tehtailtiin hoitokokouksia ja erotettiin, jos oli tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Yhteisö otti saarnoihinsa tällä palstalla paljon esillä pidetyn lähimmäisen rakkauden ja kaikkien ihmisten elämän kunnioittamisen ei niin kovin kauan sitten. Kuitenkaan niille, jotka erotettiin sen vuoksi, että he halusivat kunnioittaa kaikkia ja kaikkien elämää, ei ole tunnustettu, että olitte oikeassa ja hoitajat väärässä. Lähimmäisen rakkaus ei suinkaan tarkoita ihmisten tapojen hyväksymistä, mutta on ilmeistä, että heikoilla ei voi olla yhteisön ulkopuolisia ystäviä. Ja nämä heikothan olivat monesti hoitokokoustehtailijoita ja pakottivat valitsemansa kiusattavan tekemään parannusta oman omantuntonsa kautta. Joillakin tuntuu olevan jopa sellainen käsitys, että, jos ei kuulu yhteisöön, on juoppo ja muuta maailmallista, mutta sehän ei pidä paikkansa. Tunnen monia vääriä hoitajia, jotka ovat järjestäneet perusteettomasti hoitoja juurikin sillä perusteella, että ulkopolisten kanssa ei saa olla tekemisissä. He eivät ole korjanneet tekojaan.Hoitajat, pikku-hitlerit, halusivat vain ylläpitää omaa valtaansa.
Näin on kaikessa, vastaavassa toiminnassa, jossa ihmiset halutaan pitää pienessä aitauksessa, seurakunnassa, perheessä jne.
Jumalattomaan maailmanmenoon ei pidä lähteä, mutta kyllä jumalattomille saa sentään päivää sanoa.
Lutherkin kirjoitti, että jos kovin erottaudumme maailman ihmisistä, kuinka evankeliumi sitten voisi levitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko näitä kyseisiä hoitajia edes olemassa tuntuu kummalliselta että kuviteltu hoitaja tekee parannusta virheistä joita ei ole tai kyseistä hoitajaa ole edes olemassa
On niitä ihan elävitten kirjoissa. Nimiä en voi laittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajat, pikku-hitlerit, halusivat vain ylläpitää omaa valtaansa.
Näin on kaikessa, vastaavassa toiminnassa, jossa ihmiset halutaan pitää pienessä aitauksessa, seurakunnassa, perheessä jne.
Jumalattomaan maailmanmenoon ei pidä lähteä, mutta kyllä jumalattomille saa sentään päivää sanoa.
Lutherkin kirjoitti, että jos kovin erottaudumme maailman ihmisistä, kuinka evankeliumi sitten voisi levitä.ihmisten pitää ensin rukoilla et jos saa astua ahtaasta portista sisälle mennä sitten seuroihin ja uskoa syntinsä anteeksi ei me tulla hakemaan seuroihin jos ei erikseen pyydä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmisten pitää ensin rukoilla et jos saa astua ahtaasta portista sisälle mennä sitten seuroihin ja uskoa syntinsä anteeksi ei me tulla hakemaan seuroihin jos ei erikseen pyydä
ensi sijasesti pitää huolehtia oma usko kaverin uskolla ei niin väliä jos se vaikka viettelee maailmaan siksi sen pyytäminen seuroihin ei tule kysymykseen jos se vaikka houkuttelee jytä musiikki tapahtumaan maailman rientoihin ei voi mennä siksi epä uskosilla on omat menonsa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ensi sijasesti pitää huolehtia oma usko kaverin uskolla ei niin väliä jos se vaikka viettelee maailmaan siksi sen pyytäminen seuroihin ei tule kysymykseen jos se vaikka houkuttelee jytä musiikki tapahtumaan maailman rientoihin ei voi mennä siksi epä uskosilla on omat menonsa
sitä paitsi kaverin usko voi olla väärä siksi on parempi et kattoo seuroissa tarkkaan kenen piirissä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitokokouksissa yksi tärkeä aihe oli juurikin tämä, että epäuskoinen viettelee sinut maailmaan.
Kun sinulla on usko sydämellä, niin ennemminkin käy niin, että sinä viettelet epäuskoisen seuroihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahin oli Heikki Saari. Hän oli SRKn, erityislähettiläs paikallisrykyille. Myöhemmin SRK on pessyt kätensä hoitokokouskauhuista.
Hautamäki puhui "Paikallisista ylikyönneistä", - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitokokouksissa yksi tärkeä aihe oli juurikin tämä, että epäuskoinen viettelee sinut maailmaan.
Kun sinulla on usko sydämellä, niin ennemminkin käy niin, että sinä viettelet epäuskoisen seuroihin.Yhteisön itsensä sisällä on ollut kiimaisia viettelijöitä hoitajina, joiden ohjeet ja neuvot ovat täysin vääriä ja suora tie helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, (evankeliumi )jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
-------
”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi,...."
Roomalaiskirje 10:9 FB38
--------
---"tunnustat"—Siinä alkutekstin mukaan käytetään sanaa "homologeoo" ---"Suoraan käännettynä se tarkoittaa puhua samaa, eli yhden mukaista puhumista". Miten yhdenmukaista?
yhdenmukaiseen puhumiseen viittaava sana kertoo sydämen ja suun keskinäisestä sopusoinnusta.Toisin sanoen kristityn tunnistaa siitä, että hänen sanansa ja tekonsa pitävät yhtä eli ne puhuvat samaa...
Pelkkiä sanoja on on helppoa singautella suuntaan jos toiseenkin.Ja helppoa on myös sopivassa tilanteessa
sanoa jopa uskovansa Jumalaan, vaikka oma sydän todistaisi vallan muuta. Silloin sydän ja suu ovat ristiriidassa keskenään.
Pelkät sanat eivät tuo pelastusta.Ne nerkitsevät pelastusta vasta silloin , kun ne totuudenmukaisesti kertovat sydämen uskosta ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen.." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, (evankeliumi )jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
-------
”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi,...."
Roomalaiskirje 10:9 FB38
--------
---"tunnustat"—Siinä alkutekstin mukaan käytetään sanaa "homologeoo" ---"Suoraan käännettynä se tarkoittaa puhua samaa, eli yhden mukaista puhumista". Miten yhdenmukaista?
yhdenmukaiseen puhumiseen viittaava sana kertoo sydämen ja suun keskinäisestä sopusoinnusta.Toisin sanoen kristityn tunnistaa siitä, että hänen sanansa ja tekonsa pitävät yhtä eli ne puhuvat samaa...
Pelkkiä sanoja on on helppoa singautella suuntaan jos toiseenkin.Ja helppoa on myös sopivassa tilanteessa
sanoa jopa uskovansa Jumalaan, vaikka oma sydän todistaisi vallan muuta. Silloin sydän ja suu ovat ristiriidassa keskenään.
Pelkät sanat eivät tuo pelastusta.Ne nerkitsevät pelastusta vasta silloin , kun ne totuudenmukaisesti kertovat sydämen uskosta ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen.."1.Kor.15: 1. Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte 2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. 3. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, 4. ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5. ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. 6. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.( Olivat Paavalin aikana vielä elossa, eli heiltä ollsi voinut mennä kysymään mitä olivat nähneet, - Anonyymi
Maailman valona oleminen edellyttää olemista sielläkin missä maailman ihmiset ovat. Mutta ei tule mukautua heidän ( synnillisiin) elämän tapoihinsa. Jumalan lapsen siis uudestisyntyneen on kutsuttu pyhitykseen eikä saastaisuuteen.
-----
”Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.”
Matteus 5:14-16 FB38
--------
”Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.”
Roomalaiskirje 12:1-2 FB38
--------
- Anonyymi
Oli. Kaikki pikkuroistoista lähtien oli yhtä perhettä.
- Anonyymi
"Lutherkin kirjoitti, että jos kovin erottaudumme maailman ihmisistä, kuinka evankeliumi sitten voisi levitä."
Hoitokokouksissa tuotiin esiin, ettei ulkopuolisten kanssa saanut olla tekemisissä ja se oppi on iskostunut niin syvälle vl-ihmisten mieliin, että todellakaan ei olla ulkopuolisten kanssa tekemisissä.
Miten sitä evankeliumia viedään ihmisille, jos ei tunneta ja olla tekemisissä.
Olen tästä asiasta paljonkin kirjoittanut täällä.- Anonyymi
SRK pitää vaan kiinni siitä, että hoitokokoukset olivat oikein, vaikka ne traumatisoivat vl-ihmisiä niin, että ulkopuolisten kanssa ei olla tekemisissä.
Vl-ihmisille riittää että itse on uskomassa, ulkopuolisista ei välitetä, vaikka Jeesus lähetti uskovaiset viemään evakeliumia kaikille, sukupuoleen ja säätyyn katsomatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SRK pitää vaan kiinni siitä, että hoitokokoukset olivat oikein, vaikka ne traumatisoivat vl-ihmisiä niin, että ulkopuolisten kanssa ei olla tekemisissä.
Vl-ihmisille riittää että itse on uskomassa, ulkopuolisista ei välitetä, vaikka Jeesus lähetti uskovaiset viemään evakeliumia kaikille, sukupuoleen ja säätyyn katsomatta.91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. >> Jakeen lisätiedot
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vl-ihmisille riittää että itse on uskomassa, ulkopuolisista ei välitetä, vaikka Jeesus lähetti uskovaiset viemään evakeliumia kaikille, sukupuoleen ja säätyyn katsomatta.mun mielestä tämä on hallituksen tehtävä säätää laki jossa tulee seura pakko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. >> Jakeen lisätiedot
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."Laita raamatunkohta, mistä olet ne ottanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. >> Jakeen lisätiedot
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen.""91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -"
Oliko tuo lause, jonka hoitomies laittoi puolustaakseen sitä, että uskovaiset eivät saa olla tekemisissä epäuskoisten kanssa.
Kannattaa ottaa sieltä UT:sta raamatunlauseet, mitä Jeesus on käskenyt meidän tehdä, eli viedä evankeliumia kaikille ihmisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita raamatunkohta, mistä olet ne ottanut.
Tuo on Psalmi 91.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on Psalmi 91.
Kannattaa lukea evankeliumeita esim. Jeesuksen lähetyskäsky.
Yksittäisen vl-ihmiset eivät toteuta Jeesuksen lähetyskäskyä ja syynä on SRK, joka ei halua, että hoitokokoukset selvitetään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vl-ihmisille riittää että itse on uskomassa, ulkopuolisista ei välitetä, vaikka Jeesus lähetti uskovaiset viemään evakeliumia kaikille, sukupuoleen ja säätyyn katsomatta.Tämä ei ainakaan kaikkien hoitotapausten osalta pidä paikkaansa. Hoitokokousten väärä "opetus" myönnetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei ainakaan kaikkien hoitotapausten osalta pidä paikkaansa. Hoitokokousten väärä "opetus" myönnetään.
Tämäkö on SRK:n vastaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkö on SRK:n vastaus.
"Tämä ei ainakaan kaikkien hoitotapausten osalta pidä paikkaansa. Hoitokokousten väärä "opetus" myönnetään."
SRK kuvittelee, että hoitokokousväkivalta on tällä lauseella selvitetty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä ei ainakaan kaikkien hoitotapausten osalta pidä paikkaansa. Hoitokokousten väärä "opetus" myönnetään."
SRK kuvittelee, että hoitokokousväkivalta on tällä lauseella selvitetty.Myönnämme että asiassa on tapahtunut virheitä, mutta tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee. Toivomme että ymmärrätte tämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnämme että asiassa on tapahtunut virheitä, mutta tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee. Toivomme että ymmärrätte tämän.
Asiat pysyvät aina. Menneisyys ei katoa. Ihminen kantaa vastuun kaikista teoistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnämme että asiassa on tapahtunut virheitä, mutta tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee. Toivomme että ymmärrätte tämän.
Tässä ei nyt tiedä, kuka täällä kirjoittaa. Mutta joka tapauksessa - tuo "myötäminen" ei missään tapauksessa riitä. Viestin on oltava niin selvä, että jokainen hoitoväärintekijä ymmärtää tehneensä väärin ja ryhtyy korjaamaan ja korvaamaan tekonsa. Ja jokainen hoitoväkivaltaan osallistunut ja asiansa korjaamatta jättänyt puhuja siirtyy oma-aloitteisesti rivimieheksi. Toiminnan vuoksi on syvästi loukattu myös yhteisön ulkopuolisia henkilöitä. Jotta korjaus olisi kaiken kattava ja pätevä, se tulisi julkaista ennen kaikkea Päivämiehessä mutta myös esimerksiksi Hs:ssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vieläpä uhrien silmien väkivallalla uhkailu!
On teillä "hoitohenkilöt".
Uhreilla on oikeutensa. Parannusta tekemättömillä, rikollisilla hoitopomoilla ei mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ei nyt tiedä, kuka täällä kirjoittaa. Mutta joka tapauksessa - tuo "myötäminen" ei missään tapauksessa riitä. Viestin on oltava niin selvä, että jokainen hoitoväärintekijä ymmärtää tehneensä väärin ja ryhtyy korjaamaan ja korvaamaan tekonsa. Ja jokainen hoitoväkivaltaan osallistunut ja asiansa korjaamatta jättänyt puhuja siirtyy oma-aloitteisesti rivimieheksi. Toiminnan vuoksi on syvästi loukattu myös yhteisön ulkopuolisia henkilöitä. Jotta korjaus olisi kaiken kattava ja pätevä, se tulisi julkaista ennen kaikkea Päivämiehessä mutta myös esimerksiksi Hs:ssä.
suomi 24 riittää aivan hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa hyvä kirjoitus, SRK ei ole hoitoväkivaltaa tunnustanut, eikä mitään korjaavia toimenpiteitä ole tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa hyvä kirjoitus, SRK ei ole hoitoväkivaltaa tunnustanut, eikä mitään korjaavia toimenpiteitä ole tehty.
asiat on nyt korjattu suomi24 ssa on pyydetty anteeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiat pysyvät aina. Menneisyys ei katoa. Ihminen kantaa vastuun kaikista teoistaan.
Tässä nyt ei tarvi kantaa mitään vastuuta kärsinyt osa puoli on hiljaa tai tulee tikulla silmään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nyt ei tarvi kantaa mitään vastuuta kärsinyt osa puoli on hiljaa tai tulee tikulla silmään
Srk sahaa rauta sahalla kahtia kaikki jotka eivät kumarra Srkta vähintään tapetaan
- Anonyymi
Kun saisimme lestatiolaisen hallituksen niin asia järjestyisi.
- Anonyymi
👍😋
- Anonyymi
kaikki kävisivät seuroissa ja olisivat yhtä perhettä nurkujat ja niuhottajat passitettaisiin vankiloihin ja mieli sairaaloihin
- Anonyymi
Otettiinko puheessa kantaa työnteon varjolla varastamiseen?
- Anonyymi
sitä saakin vähän varastaa kun tekee töitä se on kuule kovaa hommaa työn teko et jos vähän varastaa ei se haittaa vaikka vähän ottaa enempikin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sitä saakin vähän varastaa kun tekee töitä se on kuule kovaa hommaa työn teko et jos vähän varastaa ei se haittaa vaikka vähän ottaa enempikin
Olihan outo mielipide ja toivottavasti vitsiksi tarkoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan outo mielipide ja toivottavasti vitsiksi tarkoitettu.
Matt 25:38 Cosca me näimme sinun outona/ ja huonesen otimme sinun? taicka alaistoinna/ ja waatetim sinua?
Matt 25:39 Eli cosca me näimme sinun sairasna/ taicka fangina/ ja tulimme sinun tygös?
Matt 25:40 Nijn wasta Cuningas/ ja sano heille: totisest sanon minä teille: Sen cuin te oletta tehnet yhdelle näistä wähimmist minun weljistäni/ sen te teitte minun.
Matt 25:41 Silloin hän myös sano nijlle/ jotca hänen wasemallens owat: mengät pois minun tyköni te kirotut ijancaickiseen tuleen/ joca walmistettu on Perkelelle ja hänen Engeleillens.
- Anonyymi
Te luette 300 vuotta vanhaa käännöstä ja tulkitsette sitä tämän päivän ymmärryksen mukaan. Joidenkin termien merkitykset tuolloin olivat toiset kuin tänäpäivänä.
Outo 2025 = omituinen, erilainen.
Outo 1776 = kaikki "vieraat", omaan kulttuuriin nähden erilaiset, kuten muukalaiset.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Itse olen luottanut KR 33/38-käännökseen. Siinä ei oleellisia "virheitä" ole ja ainahan voi tutkia myös muita käännöksiä. - Anonyymi
Tuosta lopusta voitte lukea, miten oudoksujille käy = cäsin latcittu caato cänni on lasten raccaudellista pacana castia
- Anonyymi
Outoa on kun seuroissa arvostetaan yrittäjiä jotka negatiivisten asioitten takia ylittävät uutiskynnyksen. Tekevät tätä vaikka saisivat nuhteita. Kun yrityksen maine on mennyt vaihtavat yrityksen nimeä.
- Anonyymi
Ei kenelläkään ei millään Jumalalan sovitustyöhön uskovalla yhteisöllä ole etu oikeuksia pelastukseen nähden.
Jumala ei katso henkilöön.Ei pelastuksen asiassa eikä tuomitessa.
"..mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä,..."
Jaakobin kirje 2:8-13 FB38
”Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.”
Jaakobin kirje 2:8-13 FB38
Roomalaiskirje 2:1-11 FB38
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! Sillä Jumala ei katso henkilöön.” Sanna kieltää outoja syrjimästä. 🌹
- Anonyymi
Jos lesta suvareihin eksyy,kakrut tulee ekana huutamaan,mitä sä täällä teet! Ei tänne saa tulla! Omena ei kauas puusta putoa🧐
- Anonyymi
On niin hyvä kirjoitus, että laitan sen tähän.
""Maailman valona oleminen edellyttää olemista sielläkin missä maailman ihmiset ovat. Mutta ei tule mukautua heidän ( synnillisiin) elämän tapoihinsa. Jumalan lapsen siis uudestisyntyneen on kutsuttu pyhitykseen eikä saastaisuuteen.
-----
”Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.”
Matteus 5:14-16 FB38
--------
”Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.”
Roomalaiskirje 12:1-2 FB38""
Hoitokokouksissa opettiin, että ulkopuolisten kanssa ei saa olla tekemisissä ja se oppi on edelleen vl-ihmisissä, eikä se lähde pois, ennenkuin hoitokokoukset on selvitetty.
Hoitokokoukset olivat järkyttävää hengellistä väkivaltaa, vl-ihmiset alistettiin noudattaan SRK:n sääntöjä ja yksi sääntö on, ettei epäuskoisten kanssa saa olla tekemisissä. Vl-ihmiset käpristyivät itseenä, ollaan vaan omien kanssa.- Anonyymi
Sillä samoin kuin yhdessä ruumiissa meillä on monta jäsentä, eikä niitä kaikkia jäseniä varten ole vain
yksi tehtävä,
Siten myös me, joita on monta, olemme yksi ruumis Messiaassa, mutta yhdessä me olemme toinen
toistemme jäseniä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä samoin kuin yhdessä ruumiissa meillä on monta jäsentä, eikä niitä kaikkia jäseniä varten ole vain
yksi tehtävä,
Siten myös me, joita on monta, olemme yksi ruumis Messiaassa, mutta yhdessä me olemme toinen
toistemme jäseniä.Jeesuksen lähetyskäsky on annettu kaikille uskovaisille.
- Anonyymi
Epäuskoinen voi toki joskus olla mukava, erityisesti varmaan jos Ymmärtää yskän, niinsanotusti. Ja mukavuutta ei pidö kerjätä, mutta varmaankin mikäli epäuskoinen on vaikka perillä jostain , uskonasuasta esimerkiksi, niin hän voi olka sangen jännä tyyppi.
- Anonyymi
Olipa "jännä" mielipide, epäuskoisia mustamaalaava.
- Anonyymi
No, eiköhän joitakin asioita ole vaikea uskoa, sekin on tavallaan epäuskoa..mutta se, jos uskoo, uskoo toki Jumalaan ja uskoo mitä omille lapsille sattuu perheessä, niin sekin on uskoa, vaikka silloin voisi haluta olevansa joissakin asioissa, joidenkin asioiden suhteen ns. Epäuskovainen.
- Anonyymi
SRK kuvittelee, että vl-ihmiset pääsevät vapaaksi hoitokokousten aiheuttamasta ahdingosta itsestään, mutta siinä SRK on väärässä.
Hoitokokouksissa ihmiset alistettiin noudattaan SRK:n syntilistaa (voihan sen sanoa myös hoitokokousten sääntöjä).
Vl-ihmisiin tuli pelko ja arkuus, koko ajan tunne, teenkö oikein, noudatanko SRK:n syntilistaa ja tämä pelko ja arkuus on kasvatettu myös uusiin sukupolviin.
Vl-uskoa ei voi puhdistaa muuten, kuin hoitokokousten perinpohjaisella selvittämisellä, tunnustaminen, että ne olivat täysin väärin.- Anonyymi
Jotenkin kun lukee ja kuuntelee hoitokokousasiasta tulee käsitykseen, että ihmisillä ei ole ollenkaan omaa omaatuntoa. Jos toimivan omantunnon omaava olisi syyllistynyt niihin järkyttäviin tekoihin, joita tälläkin palstalla on tuotu ilmi, niin kai se nyt on väärintekijän omantunnon vastuu korjata jäljet. Ei siihen tarvita srk:n kantaa eikä väärintekijä voi mennän sen taakse, että srk:n mielestä hoitokokoukset olivat siunauksellisia. Srk tuskin on edes tietoinen miten rajua väkivaltaa yksittäisen ry:n alueella on käytetty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424370
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384109- 643766
- 1153682
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans343557Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe743393- 902962
- 542845
- 252656
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142364