Mistä löydätte syyn elää jos on aivan yksin maailmassa. Jos ei ole perhettä, ystäviä.
Mikä on teidän syy elää
138
773
Vastaukset
- Anonyymi
Työ ja raha
- Anonyymi
Mitä sä teet sillä rahalla? Mitä teet työn jälkeen tyhjässä kodissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sä teet sillä rahalla? Mitä teet työn jälkeen tyhjässä kodissa?
EIhän se tyhjä ole. Onhan siellä tavaraa. Ostan osakkeita ja pelaan tietokoneella
Anonyymi kirjoitti:
EIhän se tyhjä ole. Onhan siellä tavaraa. Ostan osakkeita ja pelaan tietokoneella
Samaa tehdään myös täällä päin.
- Anonyymi
kuolemanpelko
- Anonyymi
erittäin hyvä kysymys. ja entäs jos on jotain perhettä ja ystäviä, niin sekö on se syy mukamas. minäkin haluaisin tietää?
x- Anonyymi
Jeesus on hyvä syy elää. Hän on itse Elämä.
- Anonyymi
Elämä täällä on oikeastaan aika lyhyt. Toiset elää pitempään ja toisille se on lyhyt eikä päivistään tiedä. Kannattaa kokea ja nähdä elämää vielä kun sitä on jäljellä.
- Anonyymi
ei ole lyhyt, kaikkea muuta. toiset elää lähelle satavuotiaiksi, se ei ole lyhyttä milään tavoin.
kuinka koet ja näet sitä elämää? mitä se yleensä tarkoittaa?
x - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ole lyhyt, kaikkea muuta. toiset elää lähelle satavuotiaiksi, se ei ole lyhyttä milään tavoin.
kuinka koet ja näet sitä elämää? mitä se yleensä tarkoittaa?
xNiin,jos satavuotiaaksi elää se on tottakai pitkä ja nähnyt eri vuosikymmenet.Harva siihen ikään tosin pääsee. No koen ja näen asiat nykyään vähän erilailla. Olen kiitollinen pienistä asioista ja arvostan asioita jotka ei ennen merkinnyt mitään. Jokainen voi toteuttaa haaveita tarvitsee vain rohkeutta. Elämä on oppimatka se on jokaisella omanlainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin,jos satavuotiaaksi elää se on tottakai pitkä ja nähnyt eri vuosikymmenet.Harva siihen ikään tosin pääsee. No koen ja näen asiat nykyään vähän erilailla. Olen kiitollinen pienistä asioista ja arvostan asioita jotka ei ennen merkinnyt mitään. Jokainen voi toteuttaa haaveita tarvitsee vain rohkeutta. Elämä on oppimatka se on jokaisella omanlainen.
samaa tyhjää puhetta, jatkuu vaan ikuisesti.... kuten elämä
- Anonyymi
Nimenomaan! Monesti vasta vakavasti sairas ihminen, jolle on ennustettu esim vuotta tai muuta rajallista elinaikaa, alkaa vasta elää täydesti. Sitä ennen aika on saattanut mennä vain jotain ihmeellistä (turhaan) ja elämää odottaessa, tavoitellessa rahaa ja rikkauksia ja yhtäkkiä kuulee että elämä onkin kohta ohi. Ja kas, elämä onkin siinä, tässä ja nyt.
- Anonyymi
Perheen tai ystävien vuoksiko eläisit? Minä en. Minä elän itseni takia. Elämä on varsin ihanaa.
Minulla muuten on kuitenkin aikuinen lapsi, lapsenlapsia ja ystäviäkin. Ihan kivaa. Mutta kyllä minä elän itseni takia, kun olen elämän saanut ja elämän yhdelle lapsellekin antanut.
Elämän tarkoitus, myös minun ja sinun elämän tarkoitus, on elämä itse. Ei tarvita muita tarkoituksia. Yritä viihtyä elämässäsi!- Anonyymi
vielä jonain päivänä sinäkin tulet kohtaamaan todellisuuden
sen jälkeen tiedät
että onko se elämä niin ihanaa enää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vielä jonain päivänä sinäkin tulet kohtaamaan todellisuuden
sen jälkeen tiedät
että onko se elämä niin ihanaa enää.Minä olen 76-vuotias, olen varmasti kohdannut elämän todellisuuden jo monta kertaa. Siksi elämä onkin ihanaa, vaikka vaikeaakin on joskus ollut.
Niin makaa kuin petaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen 76-vuotias, olen varmasti kohdannut elämän todellisuuden jo monta kertaa. Siksi elämä onkin ihanaa, vaikka vaikeaakin on joskus ollut.
Niin makaa kuin petaa!on sinulla vielä aikaa kohdata se, usko pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen 76-vuotias, olen varmasti kohdannut elämän todellisuuden jo monta kertaa. Siksi elämä onkin ihanaa, vaikka vaikeaakin on joskus ollut.
Niin makaa kuin petaa!silloin tiedät kohdanneesi todellisuuden kun istut yksin huoneessasi hiljaisuudessa ja kaikki ystäväsi ovat kuolleet pois, ja tuttusi ovat hylänneet sinut, kun eivät halua olla kuolemaa kohdanneen seurassa.
ihmiset luonnostaan karttavat niitä jotka ovat kohdanneet kuolemaa tai sairautta. - Anonyymi
Et voi vastata koska sinulla on perhe. Et tiedä miten vastaisit ilman sitä,koska et ole sitä kokenut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
silloin tiedät kohdanneesi todellisuuden kun istut yksin huoneessasi hiljaisuudessa ja kaikki ystäväsi ovat kuolleet pois, ja tuttusi ovat hylänneet sinut, kun eivät halua olla kuolemaa kohdanneen seurassa.
ihmiset luonnostaan karttavat niitä jotka ovat kohdanneet kuolemaa tai sairautta.Tuo on ehkä sinun oma todellisuutesi, ei minun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
silloin tiedät kohdanneesi todellisuuden kun istut yksin huoneessasi hiljaisuudessa ja kaikki ystäväsi ovat kuolleet pois, ja tuttusi ovat hylänneet sinut, kun eivät halua olla kuolemaa kohdanneen seurassa.
ihmiset luonnostaan karttavat niitä jotka ovat kohdanneet kuolemaa tai sairautta.Jokainen kohtaa elämässään kuolemaa ja sairautta. Tietysti jokaisen elämä on yksilöllinen, ja eri haasteet voivat tulla eri ajassa ja paikassa.
Tämä on nyt vähän tylysti sanottu, mutta siihen uhriutumiskilpailuun on turha lähteä, että kenellä on eniten kuolleita ystäviä. Siinä kisassa vaan on aika huonot palkinnot vaikka sen kisan voittaisikin.
Kaverisuhteetkin on vähän sellainen asia, että niitä pitää myös itse ylläpitää. Ehkä olisikin ihan hyvä ajatella, että kaverit eivät varsinaisesti jätä, vaan että heidänkin elämäntilanne muuttuu. Eli se olisi hyväksyttävä, että osa vanhoista kavereista jää pois kaveripiiristä, ja niiden tilalle täytyy hankkia uusia kaveruus suhteita.
Mitä syvempään onnellisuuden filosofiaan tulee, niin suosittelen tutustumaan Frank Martelaan. Hän kiteyttää onnellisuuden kahteen asiaan. Onnistumisen kokemuksiin ja merkityksellisyyden tunteeseen.
Tietysti perhe ja ystävät voivat tuottaa näitä kokemuksia, mutta yhtälailla ne voivat tuottaa myös pettymyksen kokemuksia. Tärkeintä on kuitenkin se, että perhe ja ystävät eivät ole ainoita jotka voivat tuottaa näitä kokemuksia, vaan niitä voi hakea myös työelämästä, vapaaehtoisuudesta, harrastuksista jne jne.
Sen verran on itselläkin vakavasta masennuksesta kokemusta, että sitä tulee helposti tehtyä itselleen karhunpalvelus kun ei jaksa ottaa haasteita vastaan. Mutta sängyllä makaaminen ei ole onnistumisen kokemus.
Haaste on tietysti siinä, että mistä löytää sopivan määrän sopivia haasteita että saisi niitä onnistumisen kokemuksia ja pääsisi jaloilleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et voi vastata koska sinulla on perhe. Et tiedä miten vastaisit ilman sitä,koska et ole sitä kokenut.
Niin, minulla on perhe, koska olen hankkinut perheen ja pitänyt siitä huolta. Ei minulle ole perhettä itsestään tullut. Ei tule sinullekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen kohtaa elämässään kuolemaa ja sairautta. Tietysti jokaisen elämä on yksilöllinen, ja eri haasteet voivat tulla eri ajassa ja paikassa.
Tämä on nyt vähän tylysti sanottu, mutta siihen uhriutumiskilpailuun on turha lähteä, että kenellä on eniten kuolleita ystäviä. Siinä kisassa vaan on aika huonot palkinnot vaikka sen kisan voittaisikin.
Kaverisuhteetkin on vähän sellainen asia, että niitä pitää myös itse ylläpitää. Ehkä olisikin ihan hyvä ajatella, että kaverit eivät varsinaisesti jätä, vaan että heidänkin elämäntilanne muuttuu. Eli se olisi hyväksyttävä, että osa vanhoista kavereista jää pois kaveripiiristä, ja niiden tilalle täytyy hankkia uusia kaveruus suhteita.
Mitä syvempään onnellisuuden filosofiaan tulee, niin suosittelen tutustumaan Frank Martelaan. Hän kiteyttää onnellisuuden kahteen asiaan. Onnistumisen kokemuksiin ja merkityksellisyyden tunteeseen.
Tietysti perhe ja ystävät voivat tuottaa näitä kokemuksia, mutta yhtälailla ne voivat tuottaa myös pettymyksen kokemuksia. Tärkeintä on kuitenkin se, että perhe ja ystävät eivät ole ainoita jotka voivat tuottaa näitä kokemuksia, vaan niitä voi hakea myös työelämästä, vapaaehtoisuudesta, harrastuksista jne jne.
Sen verran on itselläkin vakavasta masennuksesta kokemusta, että sitä tulee helposti tehtyä itselleen karhunpalvelus kun ei jaksa ottaa haasteita vastaan. Mutta sängyllä makaaminen ei ole onnistumisen kokemus.
Haaste on tietysti siinä, että mistä löytää sopivan määrän sopivia haasteita että saisi niitä onnistumisen kokemuksia ja pääsisi jaloilleen.ei sinulle pysty todellisuutta selittämään tai näyttämään, kun elät nyt mielikuvituksesi luomassa fantasiatodellisuudessa.
sitten vasta näet todellisuuden kun tuo kaikki fantasia on kadonnut elämästäsi.
ja se tulee vielä katoamaan.
silloin vasta näet sen mitä ne nyt niin kovasti ihailemasi ihmiset tai "läheiset" oikeasti ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei sinulle pysty todellisuutta selittämään tai näyttämään, kun elät nyt mielikuvituksesi luomassa fantasiatodellisuudessa.
sitten vasta näet todellisuuden kun tuo kaikki fantasia on kadonnut elämästäsi.
ja se tulee vielä katoamaan.
silloin vasta näet sen mitä ne nyt niin kovasti ihailemasi ihmiset tai "läheiset" oikeasti ovat.ja vaikka tuo todellisuuden aika kestäisi sinulla vain muutamia vuosia,
on se silti kuin koko ikuisuus.
silloin aika katoaa ja lakkaa olemasta,
on vain ikuisuus ja sinä yksin siinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmiset luonnostaan karttavat niitä jotka ovat kohdanneet kuolemaa tai sairautta.Minäkö jäisin viimeiseksi ihmiseksi? En usko!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkö jäisin viimeiseksi ihmiseksi? En usko!
ei kukaan siihen usko ennekuin se tapahtuu ja osuu omalle kohdalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmiset luonnostaan karttavat niitä jotka ovat kohdanneet kuolemaa tai sairautta.Eipä tuotakaan voi yleistää, eivät kaikki karta kuolemaa kohdanneita tai sairaita ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen kohtaa elämässään kuolemaa ja sairautta. Tietysti jokaisen elämä on yksilöllinen, ja eri haasteet voivat tulla eri ajassa ja paikassa.
Haaste on tietysti siinä, että mistä löytää sopivan määrän sopivia haasteita että saisi niitä onnistumisen kokemuksia ja pääsisi jaloilleen.Hieno kirjoitus! Kiitos siitä. ❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haaste on tietysti siinä, että mistä löytää sopivan määrän sopivia haasteita että saisi niitä onnistumisen kokemuksia ja pääsisi jaloilleen."Tietysti perhe ja ystävät voivat tuottaa näitä kokemuksia, mutta yhtälailla ne voivat tuottaa myös pettymyksen kokemuksia."
Juurikin tämä. Voi olla lapsuus ja nuoruus vietettynä päihde- jne ongelmaperheessä joka on pilannut elämän. Vasta yksin ollessa ja pois päästessä vapauteen löytää sen hyvän minkä luuli olleen mahdotonta ja vain muille tarkoitettu. Voi luoda itse oma elämän.
On niitä jotka uhriutuu kaikesta, vaikka kaikki avaimet hyvään elämään on itsellä. Ihminen sulkee itsensä häkkiin, ja avain on omassa kädessä. Huutaa häkistä että olen täällä yksin vaikka avainta ei edes ole muilla kuin itsellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietysti perhe ja ystävät voivat tuottaa näitä kokemuksia, mutta yhtälailla ne voivat tuottaa myös pettymyksen kokemuksia."
Juurikin tämä. Voi olla lapsuus ja nuoruus vietettynä päihde- jne ongelmaperheessä joka on pilannut elämän. Vasta yksin ollessa ja pois päästessä vapauteen löytää sen hyvän minkä luuli olleen mahdotonta ja vain muille tarkoitettu. Voi luoda itse oma elämän.
On niitä jotka uhriutuu kaikesta, vaikka kaikki avaimet hyvään elämään on itsellä. Ihminen sulkee itsensä häkkiin, ja avain on omassa kädessä. Huutaa häkistä että olen täällä yksin vaikka avainta ei edes ole muilla kuin itsellä.Kuten aapo olervolla
- Anonyymi
Olen kulttuurimme kävelevä omatunto. Siinä syytä.
- Anonyymi
Naapureiden kiusaksi
- Anonyymi
Jos tärkein tai ainoa syy elää on perhe ja ystävät, miksi ihminen ei sitten perusta perhettä ja luo ystävyyssuhteita?
Siihen tarvittaisiin hieman omaa toimintaa, ei tällaisia asioita ole "ilmaiseksi" jaossa kenellekään. Joiltakin ilmeisesti liikaa vaadittu, mutta valittaa osataan.- Anonyymi
Tuollaisiin toimiin vaaditaan yksilöltä paljon resursseja ja pääomaa. Kaikille asiat ei tule kotoa kuin manulle illallinen. Olet tyhmä jos kuvittelet että kaikilla olisi joku perhe joka lapioi kapitaalia niin että on resursseja perustaa itse sellainen. Tai että yksilöllä olisi sellaisia arvostettuja ominaisuuksia tai pääomia joita kaivataan ystävyyssuhteissa. Miten voi olla noin omahyväinen ja sokea itse saadulle hyvälle ja etuoikeuksille?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisiin toimiin vaaditaan yksilöltä paljon resursseja ja pääomaa. Kaikille asiat ei tule kotoa kuin manulle illallinen. Olet tyhmä jos kuvittelet että kaikilla olisi joku perhe joka lapioi kapitaalia niin että on resursseja perustaa itse sellainen. Tai että yksilöllä olisi sellaisia arvostettuja ominaisuuksia tai pääomia joita kaivataan ystävyyssuhteissa. Miten voi olla noin omahyväinen ja sokea itse saadulle hyvälle ja etuoikeuksille?!
Joo, neliraajahalvaantuneella voi olla vaikeaa.
Mutta muuten omilla ratkaisuilla voi aika paljon vaikutta tulevaisuuteensa.
Suurin ongelma taitaa olla, että kaikki hyvä pitäisi saavuttaa nyt ja heti. vaikka tavikselle se on aina kivinen tie, joka vaatii sarjan järkeviä ratkaisuja. Aina voi voivotella omien resurssien puutetta tai huonoja ihmissuhteita. Mutta jos malttaa katsoa 10 vuotta taaksepäin, niin ehkä voi itsekin todeta, missä kohtaa olisi pitänyt toimia toisin, no juuri nyt -tilanteeseen se ei auta, mutta jos pistää tavoitteen tulevaisuuteen 5-10 vuoden päähän, niin aika monta asiaa voi pistää kehitysputkeen ja kyllä ne sieltä sitten aikanaa tupsahtavat ilostuttamaan elämää.
Itse olin 30-kymppiseksi asti yksinäinen susi, lähes erakko. Mutta samalla olin vuosi vuodelta kasvattanut resursseja ja vaikka sanotaan, että raha ei tuo onnea, niin voin sanoa, että sanonta on virheellinen. Rahalla saa lähes kaikkea sitä mistä muodostuu onnellisuuden kokemuksia ja vaikka rahaa ei edes käyttäisi tekee pelkkä rahan olemassaolo olon turvalliseksi ja voi sanoa onnelliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perheen perustamiseen ja ystävien saamiseen ei kummoisia taloudellisia pääomia tarvita. Mutta päätä tarvitaan.
Minä olen lähtenyt hyvin nuorena vaatimattomasta kodista maailmalle yhden kassin kanssa. Rahaa oli menolippuun. Sen jälkeen on kaikki ollut omissa käsissä. Nyt ei silti mitään tärkeää puutu. Etuoikeuksista en tiedä, niitä taitaa olla toimeentulotuen varassa keinottelevilla. En kuulu joukkoon. - Anonyymi
tsiisus miten k*sipäisiä ihmisiä sitä onkaan vapaana.
tai ehkä onkin jossain suljettuna, toivottavasti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tsiisus miten k*sipäisiä ihmisiä sitä onkaan vapaana.
tai ehkä onkin jossain suljettuna, toivottavastiSitähän minäkin. Kaltaisesi harvoin kulkevat vapaina.
- Anonyymi
Ei kaikki saa perhettä vaikka kuinka yrittää. Ylimielinen oletus. Eikä myöskään ystäviä. Tai ystävät voi kuolla ja se perhekin. Ja jäät täysin yksin maailmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki saa perhettä vaikka kuinka yrittää. Ylimielinen oletus. Eikä myöskään ystäviä. Tai ystävät voi kuolla ja se perhekin. Ja jäät täysin yksin maailmaan.
Täysin yksin ei ole maailmassa kukaan. Täällä temmeltää miljardeja ihmisiä. Jos et saa yhteyttä yhteenkään, vika on varmaankin sinussa. Kurja juttu.
- Anonyymi
Joo se on tätä nykyistä avuttomuutta kun joku on tottunut että kaikki hyvä pitäisi tuoda jonkun muun toimesta. Ei tehdä työtä eikä viitsitä mitään ja sitten ulistaan että elämä on tyhjää. Ei ole ystäviä eikä perhettä, ja nekin pitäisi jonkun tuoda nokan eteen.
Pitää vain täyttää tyhjyys itseään kehittämällä. Siitä voi lähteä täyttämään omaa elämää. Tulee ystäviä ja perhettä kun on avoin ja ystävällinen. Kukaan ei halua olla ystävä myrkynkeittän kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, neliraajahalvaantuneella voi olla vaikeaa.
Mutta muuten omilla ratkaisuilla voi aika paljon vaikutta tulevaisuuteensa.
Suurin ongelma taitaa olla, että kaikki hyvä pitäisi saavuttaa nyt ja heti. vaikka tavikselle se on aina kivinen tie, joka vaatii sarjan järkeviä ratkaisuja. Aina voi voivotella omien resurssien puutetta tai huonoja ihmissuhteita. Mutta jos malttaa katsoa 10 vuotta taaksepäin, niin ehkä voi itsekin todeta, missä kohtaa olisi pitänyt toimia toisin, no juuri nyt -tilanteeseen se ei auta, mutta jos pistää tavoitteen tulevaisuuteen 5-10 vuoden päähän, niin aika monta asiaa voi pistää kehitysputkeen ja kyllä ne sieltä sitten aikanaa tupsahtavat ilostuttamaan elämää.
Itse olin 30-kymppiseksi asti yksinäinen susi, lähes erakko. Mutta samalla olin vuosi vuodelta kasvattanut resursseja ja vaikka sanotaan, että raha ei tuo onnea, niin voin sanoa, että sanonta on virheellinen. Rahalla saa lähes kaikkea sitä mistä muodostuu onnellisuuden kokemuksia ja vaikka rahaa ei edes käyttäisi tekee pelkkä rahan olemassaolo olon turvalliseksi ja voi sanoa onnelliseksi.Hyvä kirjoitus! Kiitän!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin yksin ei ole maailmassa kukaan. Täällä temmeltää miljardeja ihmisiä. Jos et saa yhteyttä yhteenkään, vika on varmaankin sinussa. Kurja juttu.
Olipa ylimielinen kommentti
- Anonyymi
Viini, naiset ja laulu.
Kuolema ei hirveästi houkuta.
Ei niinkään että pelkäisin, että kuoleman jälkeen odottaa palaminen jossain ikuisessa tulihelvetissä. En usko että kuoleman jälkeen on mitään.
Sen sijaan se koko prosessi ennen kuolemaa on aivan kamala. Yleensä kuolema on hidas, tuskallinen ja nöyryyttävä, eikä mitään kaunista katseltavaa. Kuolema ei siis tosiaan houkuta. Onhan se edessä joskus, mutta en näe syytä kiirehtiä sitä - ainakaan vielä.- Anonyymi
pelkäät kipua.
entäs jos ei pelkää
niin mikä estää. - Anonyymi
Kun on käynyt useamman kerran lähellä kuolemaa, niin jollain tavalla elämää oppii arvostamaan, vaikka tämä ei mitään erikoista olekaan.
Itse en ajattele kuolemaani, se tulee sitten, kun on tullakseen. Pelkäänkö sitä ? En edes pysty vastaamaan tuohon.
Jotenkin tekee kyllä mieli nähdä, pääseekö elämä enää millään tavalla yllättämään, hyvin tai huonommin, ei voi tietää. Paljon on tullut jo koettua, eli mitään ihan uutta ja outoa tuskin eteen tulee. Joskus menee paremmin, joskus on kurjempaa, kaipa se kuuluu elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on käynyt useamman kerran lähellä kuolemaa, niin jollain tavalla elämää oppii arvostamaan, vaikka tämä ei mitään erikoista olekaan.
Itse en ajattele kuolemaani, se tulee sitten, kun on tullakseen. Pelkäänkö sitä ? En edes pysty vastaamaan tuohon.
Jotenkin tekee kyllä mieli nähdä, pääseekö elämä enää millään tavalla yllättämään, hyvin tai huonommin, ei voi tietää. Paljon on tullut jo koettua, eli mitään ihan uutta ja outoa tuskin eteen tulee. Joskus menee paremmin, joskus on kurjempaa, kaipa se kuuluu elämään.elämä yllättää aina huonolla tavalla, juuri kun et sitä osaa ollenkaan odottaa....
ja se "elämä" on siis ne toiset ihmiset siinä elämässäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
elämä yllättää aina huonolla tavalla, juuri kun et sitä osaa ollenkaan odottaa....
ja se "elämä" on siis ne toiset ihmiset siinä elämässäsi.Elämä voi yllättää sekä hyvällä, että huonommalla tavalla.
Kuka pystyisi sanomaan, että kaikki muut ihmiset ympärillä omassa elämässä yllättäisivät huonolla tavalla ?
Jos se niin on, niin olisiko peiliin vilkaisun paikka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämä voi yllättää sekä hyvällä, että huonommalla tavalla.
Kuka pystyisi sanomaan, että kaikki muut ihmiset ympärillä omassa elämässä yllättäisivät huonolla tavalla ?
Jos se niin on, niin olisiko peiliin vilkaisun paikka?ei ne koskaan yllätä hyvällä tavalla.
jos ei pidä kuolemaa hyvänä asiana?
ja kyllä, minun vikahan se tietenkin on taas.
olet se sama k*sipää kenen kanssa olen jo keskustellut ennenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ne koskaan yllätä hyvällä tavalla.
jos ei pidä kuolemaa hyvänä asiana?
ja kyllä, minun vikahan se tietenkin on taas.
olet se sama k*sipää kenen kanssa olen jo keskustellut ennenkin.En ole syyttänyt sinua mistään.
- Anonyymi
Olen skitsofreeniseksi ksltoinkohdeltu. Ei resursseja oikein mihinkään. Siinä teille perspektiiviä niin ei tunnu niin kurjalta.
- Anonyymi
Ei eläinkään mieti syitä elää tai sääli itseään.
- Anonyymi
ja ihminen on vain eläin.
itse ajattelen ihmisiä susina, ne käyttäytyvät kuin susilauman jäsenet.
varmaan vielä parempi esimerkki olisi simpanssit laumassaan, ovat vaan aika tuntemattomia elukoita pohjoisessa asuville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja ihminen on vain eläin.
itse ajattelen ihmisiä susina, ne käyttäytyvät kuin susilauman jäsenet.
varmaan vielä parempi esimerkki olisi simpanssit laumassaan, ovat vaan aika tuntemattomia elukoita pohjoisessa asuville.Niin no, onhan aina sanottu, että ihminenkin on laumaeläin.
Ihminen tarvitsee muita ihmisiä, tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Syy elää. Sanoa, että on okei olla täällä. Syy olemassaololle. Jokaisen on otettava itse selvää ja sitten päätettävä. Syy voi olla unessa, mielenkiinnon kohteissa, työssä tai jossakussa ihmisessä. Se voi olla epäselvä, epävarma ja epävakaa. Siis vaihtua ja kyseenalaistua aika ajoin. Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa johon vuorostaan kääntyä. Kokeilla rajojaan...Moni toivoo löytävänsä syyn jonkun sydämestä. Halu voida elää jonkun takia. Voi haluta myös luovuttaa, mutta asioiden parantumisen toivossa jatkaa.
- Anonyymi
ei ole "okei olla täällä", ei ainakaan ilman kovia lääkityksiä, huumeita tai alkoholia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ole "okei olla täällä", ei ainakaan ilman kovia lääkityksiä, huumeita tai alkoholia.
Noi on huonoja lääkkeitä oman henkisen voinnin hoitamiseen.
Jos alkaisi elää selvin päin, se " okei oleminen " kyllä löytyisi aika pian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi on huonoja lääkkeitä oman henkisen voinnin hoitamiseen.
Jos alkaisi elää selvin päin, se " okei oleminen " kyllä löytyisi aika pian.olet "okei" jos vedät huumeita joka päivä, tajusitko?
ei ole mitenkään mahdollista olla "okei" jos olet selvinpäin joka päivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olet "okei" jos vedät huumeita joka päivä, tajusitko?
ei ole mitenkään mahdollista olla "okei" jos olet selvinpäin joka päivä.Ymmärsin toki, mitä tarkoitat.
Omasta mielestäni on enemmän " okei " olla selvinpäin. Kovia huumeita en ole koskaan käyttänyt, enimmäkseen kärsin nuorempana alkoholiongelmasta, jossa oli lääkkeet vahvasti mukana. Silloin kuvittelin alussa, oikeastaan aika monenkin vuoden ajan, että se oli " okei ", koska en kestänyt itseäni ja elämääni selvinpäin.
Pitemmän päälle, vuosien kuluessa eteenpäin, se ei ollutkaan enää yhtään " okei ", vaan aivan täysin päinvastoin.
Onnekseni pääsin ongelmista eroon, ja elämä on nyt enemmän " okei ", vaikka eihän tämä koskaan liian helpoksi tulekaan.
Mutta jos joku haluaa paeta elämäänsä, ja itseään, huumeisiin ym. päihteisiin, niin mitäpä siihen kukaan toinen mitään sanomaan. Ihminen tekee itse, mitä tekee. Ja jos haluaa päihteistä eroon, on siihen apua saatavilla. Täysi-ikäistä päihteiden käyttäjää ei kukaan voi alkaa väkisin päihteistä irrottamaan, jos ei sitten tule tilannetta, että käyttäjä joutuisi jonnekin psykiatriseen hoitoon, tai vankilaan.
Ja toistan itseäni, tajusin mitä tarkoitat, ja sinulla on täysi oikeus olla asiasta mitä mieltä haluat, sinulla on oikeus paeta itseäsi ja elämääsi, jos haluat.
Tiedän, ettei se ole kuitenkaan sinustakaan ihan " okei ", jos tarkkaan asiaa miettii. Mutta valinta on sinun. En tuomitse sinua käyttösi perusteella, sisimmältäsi olet silti ihminen, jolla on ihmisarvo, kuten muillakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsin toki, mitä tarkoitat.
Omasta mielestäni on enemmän " okei " olla selvinpäin. Kovia huumeita en ole koskaan käyttänyt, enimmäkseen kärsin nuorempana alkoholiongelmasta, jossa oli lääkkeet vahvasti mukana. Silloin kuvittelin alussa, oikeastaan aika monenkin vuoden ajan, että se oli " okei ", koska en kestänyt itseäni ja elämääni selvinpäin.
Pitemmän päälle, vuosien kuluessa eteenpäin, se ei ollutkaan enää yhtään " okei ", vaan aivan täysin päinvastoin.
Onnekseni pääsin ongelmista eroon, ja elämä on nyt enemmän " okei ", vaikka eihän tämä koskaan liian helpoksi tulekaan.
Mutta jos joku haluaa paeta elämäänsä, ja itseään, huumeisiin ym. päihteisiin, niin mitäpä siihen kukaan toinen mitään sanomaan. Ihminen tekee itse, mitä tekee. Ja jos haluaa päihteistä eroon, on siihen apua saatavilla. Täysi-ikäistä päihteiden käyttäjää ei kukaan voi alkaa väkisin päihteistä irrottamaan, jos ei sitten tule tilannetta, että käyttäjä joutuisi jonnekin psykiatriseen hoitoon, tai vankilaan.
Ja toistan itseäni, tajusin mitä tarkoitat, ja sinulla on täysi oikeus olla asiasta mitä mieltä haluat, sinulla on oikeus paeta itseäsi ja elämääsi, jos haluat.
Tiedän, ettei se ole kuitenkaan sinustakaan ihan " okei ", jos tarkkaan asiaa miettii. Mutta valinta on sinun. En tuomitse sinua käyttösi perusteella, sisimmältäsi olet silti ihminen, jolla on ihmisarvo, kuten muillakin.no millä korvasit huumeet ja lääkkeet, jeesuksellako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no millä korvasit huumeet ja lääkkeet, jeesuksellako?
Jeemies ei ole koskaan ollut mun juttu.
En kokenut tarvetta korvata päihteitä millään, opettelin pärjäämään ilman, ihan selvinpäin.
Riippuvuudesta toipumisen jälkeen ei ole pakko hankkia uutta riippuvuutta, vaikka useimmiten riippuvuus saattaa vain vaihtaa kohdetta.
Ehkäpä tuo edellinen kommenttini kertoi, mikä minua opetti elämään, ymmärrys itseäni ja elämääni kohtaan, noin tiivistetysti. En viitsi toistaa itseäni, eli kirjoittaa samaa asiaa uudestaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeemies ei ole koskaan ollut mun juttu.
En kokenut tarvetta korvata päihteitä millään, opettelin pärjäämään ilman, ihan selvinpäin.
Riippuvuudesta toipumisen jälkeen ei ole pakko hankkia uutta riippuvuutta, vaikka useimmiten riippuvuus saattaa vain vaihtaa kohdetta.
Ehkäpä tuo edellinen kommenttini kertoi, mikä minua opetti elämään, ymmärrys itseäni ja elämääni kohtaan, noin tiivistetysti. En viitsi toistaa itseäni, eli kirjoittaa samaa asiaa uudestaan.no sitten olet aika vtun ihmeellinen ihminen. voit olla tosi ylpeä itsestäsi.
mitä muuten teet täällä palstalla kun asiasi ovat noin ihmeen hyvin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no sitten olet aika vtun ihmeellinen ihminen. voit olla tosi ylpeä itsestäsi.
mitä muuten teet täällä palstalla kun asiasi ovat noin ihmeen hyvin?Tiedätkös mitä. Täällä eksyy välillä palstalta toiselle ihan vahingossa kun tämäkin keskustelu löytyy pääotsikon "terveys" alta. Ja systeemi toimii niin, että jos sitä pääotsikkoa klikkaa, niin siinä saattaa tulla ensimmäisenä näkyviin juuri jonkun kommentoim "Mikä on teidän syy elää", keskustelu. Ihan mielenkiintoinen otsikko, riippumatta siitä onko asiat hyvin tai huonosti. Ei sitä tule ensimmäiseksi edes katsoneeksi, että tämä keskustelu on aloitettu jonkin sortin mielenterveyspalstalta...jossa saa siis liikkua vain jos kaikki on päin vittua vai?
No, oma kantani tähän asiaan on se, että eläminen on ihan mielenkiintoinen juttu, kannattaa katsoa filmi loppuun avoimin mielin. Ja kuitenkin siinä filmissä pääsee istumaan niin ohjaajan kuin myös näyttelijän paikalle, välillä ihan katsojankin. Ja tuo ohjaajan paikka on tietty se tärkein. Välillä pitää tuupata itseään oikeaan suuntaan, jotta pysyy ainakin itse aiheutetusta kurjuudesta kaukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkös mitä. Täällä eksyy välillä palstalta toiselle ihan vahingossa kun tämäkin keskustelu löytyy pääotsikon "terveys" alta. Ja systeemi toimii niin, että jos sitä pääotsikkoa klikkaa, niin siinä saattaa tulla ensimmäisenä näkyviin juuri jonkun kommentoim "Mikä on teidän syy elää", keskustelu. Ihan mielenkiintoinen otsikko, riippumatta siitä onko asiat hyvin tai huonosti. Ei sitä tule ensimmäiseksi edes katsoneeksi, että tämä keskustelu on aloitettu jonkin sortin mielenterveyspalstalta...jossa saa siis liikkua vain jos kaikki on päin vittua vai?
No, oma kantani tähän asiaan on se, että eläminen on ihan mielenkiintoinen juttu, kannattaa katsoa filmi loppuun avoimin mielin. Ja kuitenkin siinä filmissä pääsee istumaan niin ohjaajan kuin myös näyttelijän paikalle, välillä ihan katsojankin. Ja tuo ohjaajan paikka on tietty se tärkein. Välillä pitää tuupata itseään oikeaan suuntaan, jotta pysyy ainakin itse aiheutetusta kurjuudesta kaukana.toivottavasti saat vielä joskus kokea todellisuuden, kun nyt olet elänyt jossain fantasiamaailmassa tähän asti. ihmeen näyttelijöitä ja ohjaajia ja muuta p*skaa.
niin sitten tiedät.
huomaat kyllä kun olet kohdannut todellisuuden, aivan varmasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkös mitä. Täällä eksyy välillä palstalta toiselle ihan vahingossa kun tämäkin keskustelu löytyy pääotsikon "terveys" alta. Ja systeemi toimii niin, että jos sitä pääotsikkoa klikkaa, niin siinä saattaa tulla ensimmäisenä näkyviin juuri jonkun kommentoim "Mikä on teidän syy elää", keskustelu. Ihan mielenkiintoinen otsikko, riippumatta siitä onko asiat hyvin tai huonosti. Ei sitä tule ensimmäiseksi edes katsoneeksi, että tämä keskustelu on aloitettu jonkin sortin mielenterveyspalstalta...jossa saa siis liikkua vain jos kaikki on päin vittua vai?
No, oma kantani tähän asiaan on se, että eläminen on ihan mielenkiintoinen juttu, kannattaa katsoa filmi loppuun avoimin mielin. Ja kuitenkin siinä filmissä pääsee istumaan niin ohjaajan kuin myös näyttelijän paikalle, välillä ihan katsojankin. Ja tuo ohjaajan paikka on tietty se tärkein. Välillä pitää tuupata itseään oikeaan suuntaan, jotta pysyy ainakin itse aiheutetusta kurjuudesta kaukana.Hieno kirjoitus, olet oivaltanut paljon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä muuten teet täällä palstalla kun asiasi ovat noin ihmeen hyvin?Haetko täältä jotain jonka kanssa rypeä itsesäälissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, oma kantani tähän asiaan on se, että eläminen on ihan mielenkiintoinen juttu, kannattaa katsoa filmi loppuun avoimin mielin. Ja kuitenkin siinä filmissä pääsee istumaan niin ohjaajan kuin myös näyttelijän paikalle, välillä ihan katsojankin. Ja tuo ohjaajan paikka on tietty se tärkein. Välillä pitää tuupata itseään oikeaan suuntaan, jotta pysyy ainakin itse aiheutetusta kurjuudesta kaukana."No, oma kantani tähän asiaan on se, että eläminen on ihan mielenkiintoinen juttu, kannattaa katsoa filmi loppuun avoimin mielin. "
Ihan sama asenne mullakin. Ei kaikki päivät ole hyviä mutta ei niitä hyviäkään erottaisi jos kaikki olis vain yhtä riemua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä muuten teet täällä palstalla kun asiasi ovat noin ihmeen hyvin?Olenko jossain kohtaa väittänyt, että asiani olisivat hyvin ?
Vaikka ei käyttäisi huumeita, voi olla muita asioita, ettei ne kaikki ole niin ihmeen hyvin.
Mulla ei ole kaikki asiat hyvin, mutta se ei saa mua käyttämään huumeita.
Takavuosina pakenin vaikeuksia ja elämän ongelmia päihteisiin, mutta se ei ollut hyvä juttu.
Se oli vain sitä, että pakenin itseäni, ajan myötä huomasin, että omaa itseä ei pääse pakoon.
Vaikeat asiat ja tunteetkin on kuitenkin kohdattava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toivottavasti saat vielä joskus kokea todellisuuden, kun nyt olet elänyt jossain fantasiamaailmassa tähän asti. ihmeen näyttelijöitä ja ohjaajia ja muuta p*skaa.
niin sitten tiedät.
huomaat kyllä kun olet kohdannut todellisuuden, aivan varmasti.Mä kohtasin todellisuuden monta kertaa, ennen kuin ymmärsin tilanteeni.
- Anonyymi
Kiusaaminen
- Anonyymi
Maailma on niin tupaten täynnä ihmisiä, että miten joku on yksin? Haluaisin tietää sen paikan, missä saa olla yksin ja rauhassa!
- Anonyymi
vuokraa yksiö epämääräiseltä alueelta. saat olla siellä vaikka kuolleena pari vuotta omassa rauhassasi, kukaan ei välitä vaikkei näe sinua.
- Anonyymi
Uteliaisuus siitä mitä huomenna tapahtuu.
- Anonyymi
no kerro huomenna että mitä tapahtui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kerro huomenna että mitä tapahtui.
No huominen on taas huomenna. Elän tätä hetkeä. Jokainen voi tehdä päivästään omissa olosuhteissa sellaisen kuin haluaa. Synkän tai valoisan.
Mutta tänään: nukuin pitkään, söin hyvän aamiaisen. Soitan koulukaverille 30 vuoden takaa, soitan iäkkäälle siskolle joka asui kaukana. Myöhemmin menen joko mereen uimaan (harrastan kylmäuintia) tai kotona kylmäammeeseen. Käyn hakemassa tilaamani puulelun jonka annan lahjaksi eräälle lapselle. Myöhemmin saunaan ja katson telkkaria ja juon vähän punaviiniä ja nautin hetkestä. Iloitsen ja olen kiitollinen siitä että olen niin vähän sairas että voin liikkua ja olla töissä, josta nautin. Terveys on itsestään selvyys kunnes sen menettää.
Tee jokin hyvä teko! Kerran sain hyvän mielen koko päiväksi kun ostin kaupan kassalla vierasmaalaiselle lapselle pehmolelun, lapsella ei ollut tarpeeksi kolikoita ostaa sitä. Lapsi laittaa aikanaan sen hyvän kiertämään.
Vinkkinä masentuneesta mielialasta kärsiville: kylmäaltistus ja liikunta laittaa mielihyvähormonit liikkeelle. Se kohottaa mielialaa. Itseäni auttoi. Kun menet jääkylmään veteen niin se herättää kehosi.
Suuntaa mieli valoisiin asioihin. Täytä tyhjä elämäsi jollain. Tee vapaaehtoistyötä! Liity johonkin seuraan! Tee itse elämäsi äläkä odota että muut sen tekee. Lopeta uhriutuminen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No huominen on taas huomenna. Elän tätä hetkeä. Jokainen voi tehdä päivästään omissa olosuhteissa sellaisen kuin haluaa. Synkän tai valoisan.
Mutta tänään: nukuin pitkään, söin hyvän aamiaisen. Soitan koulukaverille 30 vuoden takaa, soitan iäkkäälle siskolle joka asui kaukana. Myöhemmin menen joko mereen uimaan (harrastan kylmäuintia) tai kotona kylmäammeeseen. Käyn hakemassa tilaamani puulelun jonka annan lahjaksi eräälle lapselle. Myöhemmin saunaan ja katson telkkaria ja juon vähän punaviiniä ja nautin hetkestä. Iloitsen ja olen kiitollinen siitä että olen niin vähän sairas että voin liikkua ja olla töissä, josta nautin. Terveys on itsestään selvyys kunnes sen menettää.
Tee jokin hyvä teko! Kerran sain hyvän mielen koko päiväksi kun ostin kaupan kassalla vierasmaalaiselle lapselle pehmolelun, lapsella ei ollut tarpeeksi kolikoita ostaa sitä. Lapsi laittaa aikanaan sen hyvän kiertämään.
Vinkkinä masentuneesta mielialasta kärsiville: kylmäaltistus ja liikunta laittaa mielihyvähormonit liikkeelle. Se kohottaa mielialaa. Itseäni auttoi. Kun menet jääkylmään veteen niin se herättää kehosi.
Suuntaa mieli valoisiin asioihin. Täytä tyhjä elämäsi jollain. Tee vapaaehtoistyötä! Liity johonkin seuraan! Tee itse elämäsi äläkä odota että muut sen tekee. Lopeta uhriutuminen!tuota samaa p*skaa taas kerran. tuota on nyt kuultu jo sivukaupalla, alkaa jo kyllästyttämään aika pahasti.
siis tuo päiväsi lyhyesti sanottuna: mitään ei tapahtunut.
eikä tapahdu huomennakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuota samaa p*skaa taas kerran. tuota on nyt kuultu jo sivukaupalla, alkaa jo kyllästyttämään aika pahasti.
eikä tapahdu huomennakaan.Oli tosi hauska päivä! Oli joulunavaus keskustassa ja sai joulumieltä. Vielä illalla tein vähän lihasharjoitteita ja ajattelin lukea kirjaa. Tiskit tiskasin ja olin keskustelupalstalla ja soitin sille vanhalle kaverille ja muisteltiin kun käytiin eri bändien keikoilla, mm Juice, Kirka, Hurriganes. Kuuntelin musiikkia ja luin elokuva-arvosteluja. Nautin tosi paljon kaikesta mitä teen.
Huomenna on taas mukava päivä kun saa nukkua pitkään. Ei suunnitelmia, on ihana tehdä sitten mitä huvittaa mieleen juolahtamaan. Todennäköisesti menen uimahalliin. Jos ei viitsi niin poljen kuntopyörää ja syön jotain hyvää.
Joulun odotusta... Onneksi on pitkä joululoma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli tosi hauska päivä! Oli joulunavaus keskustassa ja sai joulumieltä. Vielä illalla tein vähän lihasharjoitteita ja ajattelin lukea kirjaa. Tiskit tiskasin ja olin keskustelupalstalla ja soitin sille vanhalle kaverille ja muisteltiin kun käytiin eri bändien keikoilla, mm Juice, Kirka, Hurriganes. Kuuntelin musiikkia ja luin elokuva-arvosteluja. Nautin tosi paljon kaikesta mitä teen.
Huomenna on taas mukava päivä kun saa nukkua pitkään. Ei suunnitelmia, on ihana tehdä sitten mitä huvittaa mieleen juolahtamaan. Todennäköisesti menen uimahalliin. Jos ei viitsi niin poljen kuntopyörää ja syön jotain hyvää.
Joulun odotusta... Onneksi on pitkä joululoma.vtun joulu vielä! vttu mitä p*skaa. koko vtun joulu!
mistä sen nyt sait tähän kaivettua, ei ole edes joulukuukaan viellä.
siitä roskasta kun pääsisi jotenkin kokonaan ohitse, jos saisi painettua pikakelausnappia niin aivan varmasti painaisin ja olisin nyt jo ensi vuodessa. tämä on nyt vuoden kurjinta aikaa, edes uusivuosi ei ole näin kurjaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vtun joulu vielä! vttu mitä p*skaa. koko vtun joulu!
siitä roskasta kun pääsisi jotenkin kokonaan ohitse, jos saisi painettua pikakelausnappia niin aivan varmasti painaisin ja olisin nyt jo ensi vuodessa. tämä on nyt vuoden kurjinta aikaa, edes uusivuosi ei ole näin kurjaa.Sinun ongelma taitaa olla myrkyllinen ja negatiivinen suhtautuminen kaikkeen.
Eipä sitten ihme miksei niitä ystäviäkään ole. Eli asioiden muuttaminen sinun täytyy aloittaa itsestäsi kun et itsekään viihdy itsesi kanssa.
Joulu on ihanaa rauhoittumisen aikaa. Saan hyvän mielen kun lahjoitan hyväntekeväisyyteen omat pennoseni.
Jouluna syön kaikkea herkullista ja olen oman suvun kanssa yhteisessä joulupöydässä. Vaatimatonta tämä elämäni on mutta iloitsen jokaisesta päivästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vtun joulu vielä! vttu mitä p*skaa. koko vtun joulu!
siitä roskasta kun pääsisi jotenkin kokonaan ohitse, jos saisi painettua pikakelausnappia niin aivan varmasti painaisin ja olisin nyt jo ensi vuodessa. tämä on nyt vuoden kurjinta aikaa, edes uusivuosi ei ole näin kurjaa."siitä roskasta kun pääsisi jotenkin kokonaan ohitse, jos saisi painettua pikakelausnappia"
Sinähän olet painanut jo pause -nappia siinä kohtaa missä sinulla on kurjuuden maksimointi. Siihen on täysi vapaus. 🙂 Juurikin painella oman elämänsä säädintä.
Minä taas nautin joulusta kovasti. En silti kiirehdi sinne vaan nautin tästä elämästä joulun allakin. Olen onnellinen ettei ole kipuja. Kivuttomuudesta tulee elämän onni vain, jos on kokenut sietämätöntä kipua. Kivuttomuus on useimmille itsestään selvyys ja terveys myös. Vasta kun ne menettää, niille antaa arvon. Jos tilanne paranee syntyy valtava kiitollisuus.
Mitä tulee tuohon aloituksen kysymykseen "mikä on syynne elää" niin vastaan että elämä itse. Jokainen kuitenkin kuolee ennemmin tai myöhemmin niin miksipä ei käytä tätä annettua aikaa ja optiota hyvin, eikä kiirehtiä väistämätöntä.
Me ei tiedetä omaa lähtöpäiväämme, se voi olla huomenna tai 50 vuoden päässä. Jotkut kuolee jo lapsena saamatta kokea edes nuoruutta tai aikuisuutta.
Tiedän yhden nuoren miehen, joka 17-vuotiaana teki itsemurhan kun koki ensimmäisen pettymyksen elämässään. Tyttö jätti toisen takia. Toista pettymystä tai rakkautta ei päässyt kokemaan. Ei antanut sitä mahdollisuuttakaan. Hän painoi kaukosäätimen stoppia. Vanhempiensa ja sisarustensa elämän kyllä tuhosi samalla. Ihmiset, joiden lapsuus on ollut niin siloiteltua ettei ole annettu kokea ja käsitellä karvaita pettymyksiä, ei niitä kestä sitten myöhemminkään. Jotkut luulee että elämä on ja sen pitää olla pelkkää aurinkoa "tai mä en ala!!!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"siitä roskasta kun pääsisi jotenkin kokonaan ohitse, jos saisi painettua pikakelausnappia"
Sinähän olet painanut jo pause -nappia siinä kohtaa missä sinulla on kurjuuden maksimointi. Siihen on täysi vapaus. 🙂 Juurikin painella oman elämänsä säädintä.
Minä taas nautin joulusta kovasti. En silti kiirehdi sinne vaan nautin tästä elämästä joulun allakin. Olen onnellinen ettei ole kipuja. Kivuttomuudesta tulee elämän onni vain, jos on kokenut sietämätöntä kipua. Kivuttomuus on useimmille itsestään selvyys ja terveys myös. Vasta kun ne menettää, niille antaa arvon. Jos tilanne paranee syntyy valtava kiitollisuus.
Mitä tulee tuohon aloituksen kysymykseen "mikä on syynne elää" niin vastaan että elämä itse. Jokainen kuitenkin kuolee ennemmin tai myöhemmin niin miksipä ei käytä tätä annettua aikaa ja optiota hyvin, eikä kiirehtiä väistämätöntä.
Me ei tiedetä omaa lähtöpäiväämme, se voi olla huomenna tai 50 vuoden päässä. Jotkut kuolee jo lapsena saamatta kokea edes nuoruutta tai aikuisuutta.
Tiedän yhden nuoren miehen, joka 17-vuotiaana teki itsemurhan kun koki ensimmäisen pettymyksen elämässään. Tyttö jätti toisen takia. Toista pettymystä tai rakkautta ei päässyt kokemaan. Ei antanut sitä mahdollisuuttakaan. Hän painoi kaukosäätimen stoppia. Vanhempiensa ja sisarustensa elämän kyllä tuhosi samalla. Ihmiset, joiden lapsuus on ollut niin siloiteltua ettei ole annettu kokea ja käsitellä karvaita pettymyksiä, ei niitä kestä sitten myöhemminkään. Jotkut luulee että elämä on ja sen pitää olla pelkkää aurinkoa "tai mä en ala!!!"just sinunlaisten k*sipäiden takia ne nuoret ihmiset ei kestä olla täällä.
mieti sitä. varmaan joudut tosi pitkään miettimään etkä silti tajua, ikinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun ongelma taitaa olla myrkyllinen ja negatiivinen suhtautuminen kaikkeen.
Eipä sitten ihme miksei niitä ystäviäkään ole. Eli asioiden muuttaminen sinun täytyy aloittaa itsestäsi kun et itsekään viihdy itsesi kanssa.
Joulu on ihanaa rauhoittumisen aikaa. Saan hyvän mielen kun lahjoitan hyväntekeväisyyteen omat pennoseni.
Jouluna syön kaikkea herkullista ja olen oman suvun kanssa yhteisessä joulupöydässä. Vaatimatonta tämä elämäni on mutta iloitsen jokaisesta päivästä.no vttu syö kinkkua ja laita läskiä päälle, jos se sinut niin onnelliseksi tekee.
ja lahjoita kaikki rahasi pois, johonkin ukrainaan ne varmasti menee kuitenkin. anna vaatteet kanssa päältäsi, ethän niitäkään tarvi kun olet muutenkin niin onnellinen.
iloitset vaan kaikesta koska olet niin vtun tyhmä ihminen. idiooteilla on aina hauskaa, ei ne tarvi siihen edes mitään syytä kun aivoista puuttuu se toimiva osa joka tajuaa asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
just sinunlaisten k*sipäiden takia ne nuoret ihmiset ei kestä olla täällä.
mieti sitä. varmaan joudut tosi pitkään miettimään etkä silti tajua, ikinä.Juu juu! Muiden syy! Mitä muutakaan? 🥴
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no vttu syö kinkkua ja laita läskiä päälle, jos se sinut niin onnelliseksi tekee.
ja lahjoita kaikki rahasi pois, johonkin ukrainaan ne varmasti menee kuitenkin. anna vaatteet kanssa päältäsi, ethän niitäkään tarvi kun olet muutenkin niin onnellinen.
iloitset vaan kaikesta koska olet niin vtun tyhmä ihminen. idiooteilla on aina hauskaa, ei ne tarvi siihen edes mitään syytä kun aivoista puuttuu se toimiva osa joka tajuaa asioita.Tunnut tosi kivalta ja ihanalta tyypiltä! Tosi paljon ihmettelen sitä ettei sulla ole ystäviä ja perhekin kättelee. 😏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnut tosi kivalta ja ihanalta tyypiltä! Tosi paljon ihmettelen sitä ettei sulla ole ystäviä ja perhekin kättelee. 😏
just samoin sinulle takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
just samoin sinulle takaisin.
Kiitos paljon ❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no vttu syö kinkkua ja laita läskiä päälle, jos se sinut niin onnelliseksi tekee.
iloitset vaan kaikesta koska olet niin vtun tyhmä ihminen. idiooteilla on aina hauskaa, ei ne tarvi siihen edes mitään syytä kun aivoista puuttuu se toimiva osa joka tajuaa asioita.Tarkoitatko että on älykästä solvata ihmisiä? Väitän muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
just sinunlaisten k*sipäiden takia ne nuoret ihmiset ei kestä olla täällä.
mieti sitä. varmaan joudut tosi pitkään miettimään etkä silti tajua, ikinä.Ai kun jollain on oikein hyvä olla niin se on joltain muulta pois? No Way....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli tosi hauska päivä! Oli joulunavaus keskustassa ja sai joulumieltä. Vielä illalla tein vähän lihasharjoitteita ja ajattelin lukea kirjaa. Tiskit tiskasin ja olin keskustelupalstalla ja soitin sille vanhalle kaverille ja muisteltiin kun käytiin eri bändien keikoilla, mm Juice, Kirka, Hurriganes. Kuuntelin musiikkia ja luin elokuva-arvosteluja. Nautin tosi paljon kaikesta mitä teen.
Joulun odotusta... Onneksi on pitkä joululoma.Jep, kävin uimassa ja nyt on mukava olo. Kummasti liikunta tuo hyvän mielen.
Seuraavaksi kotiin syömään. Huomiseksi keitän kalakeiton, saa etäpäivinä syödä sitä. Illalla luen jotain hyvää kirjaa.
Muuten valmistautumista työpäivään. Sitä on sunnuntai. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuota samaa p*skaa taas kerran. tuota on nyt kuultu jo sivukaupalla, alkaa jo kyllästyttämään aika pahasti.
eikä tapahdu huomennakaan.Kyllä mulle tapahtuu joka päivä jotain mukavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
iloitset vaan kaikesta koska olet niin vtun tyhmä ihminen. idiooteilla on aina hauskaa, ei ne tarvi siihen edes mitään syytä kun aivoista puuttuu se toimiva osa joka tajuaa asioita.Hyvä ruoka on yksi asia mistä voi nauttia. Kinkkua en syö mutta muuten juhlaruokaa ja hyviä juomia saadaan.
En tosiaan kaikkia rahoja anna pois vaan vaan pieni lahja. Itsekin tarvin kyllä rahani ja toimeentuloni.
En usko että olen tyhmä, ei se kyllä iloisuuden kanssa korreloi. Olen aika hyvin menestynyt ihminen, akateemisen koulutuksen saanut. Ja nautin niistä jutuista mitkä on hyvin. Ja kiitollinen kaikesta hyvästä.
Ei ole aina hauskaa mutta aika usein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä tapahdu huomennakaan.Tapahtui, sehän se pointti olikin.
Sinä et pidä tuota minään, kirjoittaja pitää.
Näin se menee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"siitä roskasta kun pääsisi jotenkin kokonaan ohitse, jos saisi painettua pikakelausnappia"
Tiedän yhden nuoren miehen, joka 17-vuotiaana teki itsemurhan kun koki ensimmäisen pettymyksen elämässään. Tyttö jätti toisen takia. Toista pettymystä tai rakkautta ei päässyt kokemaan. Ei antanut sitä mahdollisuuttakaan. Hän painoi kaukosäätimen stoppia. Vanhempiensa ja sisarustensa elämän kyllä tuhosi samalla. Ihmiset, joiden lapsuus on ollut niin siloiteltua ettei ole annettu kokea ja käsitellä karvaita pettymyksiä, ei niitä kestä sitten myöhemminkään. Jotkut luulee että elämä on ja sen pitää olla pelkkää aurinkoa "tai mä en ala!!!"Ihanaa kun luulet että ihmiset vain voivat valita kaiken kaikessa elämässä.
Olet ollut todellla onnekas että voit vain valita mitä haluat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapahtui, sehän se pointti olikin.
Sinä et pidä tuota minään, kirjoittaja pitää.
Näin se meneeJuurikin näin.
On paljon ihmisiä, jotka tyytyvät vähempäänkin. Ei elämässä ole pakko tapahtua paljon, ja koko ajan.
Monille riittää, kun tapahtuu edes jotain, tulee esim. käytyä uimassa, kävelyllä, tms. Tai riittää, jos joku käy kylässä, tai itse käy jonkun luona.
Miksi koko ajan pitäisi tapahtua, ja olla jotain tekemistä tai tapahtumaa ?
- Anonyymi
Niin sen löytää itkusta siihen ihmiseen mitä on elämässään rakastanut.
- Anonyymi
Rakkaus on ikuista, kohde vain vaihtuu.
- Anonyymi
Vaikka on yksin silloin rakentaa oman huoneen niin että siellä on hyvä olla.
Ei odota yhtään mitään toisilta niin ei pety.
Ei odota että joku muistaisi merkkipäivänä tai soittaisi ,käsittelee tykönään
tilanne on tämä .
Ei ole läsnä oloni kellekään mitään merkitystä ,jos soita jollekin tunnet pars
lopettaa puhelu ja vannoa itselle en ikinä soita.
Varmasti on vikoja itsessä ,niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"
oma motto ,elä ja anna muidenkin elää.- Anonyymi
"Ei ole läsnä oloni kellekään mitään merkitystä ,jos soita jollekin tunnet pars
lopettaa puhelu ja vannoa itselle en ikinä soita."
tuo oli tosi hyvin sanottu. tuossa on sitä todellisuutta.
- Anonyymi
Veli-Pekka Joki-Erkkilä
Miltä tuntuisi elää elämä, jossa pelko ei hallitse . - Anonyymi
Yksinhän täällä maailmassa ei olla. Se on tietysti jonkin sortin lähtökohta. Jos tuttavuuden tekeminen ja tuttavuuksien muokkaaminen ystävyydeksi tai jopa perheeksi asti, ei ole se oma juttu, niin sitten täytyy miettiä mikä on. Tai no, useimpien ei tarvitse edes miettiä. Monet tulevat aivan hyvin toimeen ilman mitään syvällisiä ihmissuhteita ja harrastavat sitä mikä kivalta tuntuu. Ja jos omaisuuttakaan ei ole päässyt kertymään niin paljon, että stressiä aiheuttaisi se, että mihin perintö päätyy, niin eipä tuossa mitään ongelmaa ole.
Lukeminen, pelaaminen, liikunta, luonnosta nauttiminen, matkailu, rikastuminen, autoilu, laskuvarjohyppy, kaikki tyyni aivan hyviä yksilölajeinakin.
Jos tuo yksin olo ja yksin touhuaminen on sitten taasen sellainen asia, joka alkaa tuntua yksinäisyydeltä, niin sitten sille tietty kannattaa yrittää tehdä jotain. Joku omista harrastuksista tai puuhista on kuitenkin sellainen joka sopii myös joukkuelajiksi.- Anonyymi
Hyvä kirjoitus!!
- Anonyymi
Hyvä sanonta ei niin paha ,että ei mitään hyvää olisi.
- Anonyymi
Viimeisen vuoden kokemukset ovat nostaneet tuon kysymyksen ajankohtaiseksi vaikka en ole aivan yksin.
- Anonyymi
Mä luovutin.
Irtisanominen vei toivon tulevaisuudesta.- Anonyymi
niinpä. jossain vaiheessa sitä vaan luovuttaa ja antaa olla. kun on kymmeniä vuosia yrittänyt sopeutua olosuhteisiin, eikä vaan pysty. se vaan oikeasti riittää jossain vaiheessa, vuosia siihen menee, kymmeniä vuosiakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinpä. jossain vaiheessa sitä vaan luovuttaa ja antaa olla. kun on kymmeniä vuosia yrittänyt sopeutua olosuhteisiin, eikä vaan pysty. se vaan oikeasti riittää jossain vaiheessa, vuosia siihen menee, kymmeniä vuosiakin.
Enää ei ole mikään pakko.
Teen ihan mitä huvittaa tai sitten en. - Anonyymi
Sitten pitää etsiä uusi työpaikka.
- Anonyymi
Miksi ajattelet, ettet saisi enää uudestaan töitä ? Miksei se olisi mahdollista ?
- Anonyymi
Elä luovuta ota käyttöön kikka kolmonen varmasti kannattaa yrittää ,kun lähdet
kiertämää henk. kotaisesti kaikki kiinnostavat paikat.
joka paikasta löytyy henkilöstö vastaava.- Anonyymi
Ei kiinnosta mikään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kiinnosta mikään.
Jos jotain ihmistä ei kiinnosta mikään, niin muiden on aika mahdoton muuttaa asiaa.
- Anonyymi
Kiusaaminen
- Anonyymi
miksi joka työpaikalla on pirunpoika joka on ottanut elämäntyöksi hankaloittaa toisten elämän.
pitää löytää kolmasosapuoli kuuntelemaan ja ratkaisemaan tilanne heti tykkänään.- Anonyymi
Tein hyvin työni. Enemmän kuin pyydettiin.
Olin tunnollinen.
Joustin ja venyin.
Jätin taukoja väliin.
Jäin yliajalle, jotta hommat hoitu.
Ei riittänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein hyvin työni. Enemmän kuin pyydettiin.
Olin tunnollinen.
Joustin ja venyin.
Jätin taukoja väliin.
Jäin yliajalle, jotta hommat hoitu.
Ei riittänyt.Juu, työnantajat on vaikeuksissa mutta toivottavasti löydät uuden työn. 👍
- Anonyymi
Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.
- Anonyymi
"Mistä löydätte syyn elää jos on aivan yksin maailmassa."
Miten niin yksin maailmassa? Suomessakin on 5 miljoonaa ihmistä. Olet vain itse luonut kuplan että olet yksin. Kukaan ei pakota olemaan yksin kun on vaikka mitä seuraa ja yhdistystä ja harrastustoimintaa. Ystäviäkin saa.- Anonyymi
entäs jos inhoaa ihmisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
entäs jos inhoaa ihmisiä?
Mistä johtuu ajatus, että inhoaa ihmisiä ? Mitä ajattelee itsestään, lähteekö ajatus sieltä, että mahdollisesti inhoaa itseään ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä johtuu ajatus, että inhoaa ihmisiä ? Mitä ajattelee itsestään, lähteekö ajatus sieltä, että mahdollisesti inhoaa itseään ?
no miksi ei inhoaisi ihmisiä? mitä syytä olisi olla inhoamatta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no miksi ei inhoaisi ihmisiä? mitä syytä olisi olla inhoamatta?
Kaipa siihen jokaiselta ne omat syynsä löytyy.
Itse en inhoa ihmisiä, tykkään ihmisistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaipa siihen jokaiselta ne omat syynsä löytyy.
Itse en inhoa ihmisiä, tykkään ihmisistä.miksi ihmeessä tykkäät ihmisistä?? oletko joku sekopää? tai otatko jotain huumeita ja tykkäät sen takia?
- Anonyymi
no se 5 miljoonaa on tosi vähän kyllä. kun muualla yhdessä kaupungissa saattaa olla 14 miljoonaa ihmistä (tokyo). ja ihmiset on täällä etäällä toisistaan. on hyvin vaikea löytää sellaista ihmistä jonka kanssa tulee toimeen, jo ihan niitten mielenterveysongelmien takia mitä suomalaisilla on.
- Anonyymi
Ihme uhriutumista. Ihminen luo elämästään sellaisen kuin pystyy. Jos ei edes yritä niin ei se muiden vika ole.
- Anonyymi
"Mistä löydätte syyn elää jos on aivan yksin maailmassa. Jos ei ole perhettä, ystäviä"
Hmmm... Kokeakseni elämän. Ihmetellessä miksi minut on tänne maapallolle siitetty. - Anonyymi
Ei elämiseen mitään syytä tarvita. Minä yritän viihtyä elämässäni. Aina on jotain tekemistä ja pieniä tavoitteita.
- Anonyymi
Kyllä ihmiset läheltä katoaa jos käyttää toisten hyvyyttä hyödykseen
kerjää ottaa lainaa jota ei maksa takaisin.
Ei mukavaa ole sekään että joutuu toisen palvelijaksi .
Ystävyys kantaa pidemmälle kun kumpikin maksaa omat menot. - Anonyymi
On helpompi elää kuin kuolla!
- Anonyymi
tuossa olet kyllä aivan äärimmäisen väärässä.
elämä on erittäin vaikeaa ja vaativaa, kaikin mahdollisin tavoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuossa olet kyllä aivan äärimmäisen väärässä.
elämä on erittäin vaikeaa ja vaativaa, kaikin mahdollisin tavoin.Itse ajattelen, että on osittain hyväkin, että elämässä on jotain haastetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajattelen, että on osittain hyväkin, että elämässä on jotain haastetta.
toivotaan että saat elämässäsi vielä tosi paljon haasteita. tosi paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toivotaan että saat elämässäsi vielä tosi paljon haasteita. tosi paljon.
Aika paljon on ollut jo, ei enää ainakaan mitään yllättävää tule eteen. Ja varmasti haasteita vielä tulee, niitä kaikkia ei voi välttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon on ollut jo, ei enää ainakaan mitään yllättävää tule eteen. Ja varmasti haasteita vielä tulee, niitä kaikkia ei voi välttää.
aina tulee jotain yllättävää eteen. aina. usko pois, tai ei edes tarvitse uskoa, se tulee silti.
muista sitten että itse toivoit haasteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aina tulee jotain yllättävää eteen. aina. usko pois, tai ei edes tarvitse uskoa, se tulee silti.
muista sitten että itse toivoit haasteita.Väitinkö toivovani jotain ? En tainnut väittää niin.
Tietenkin uskon, että haasteita tulee, niinhän juuri kirjoitin. Olen kuitenkin valmis ottamaan haasteetkin vastaan, kun ei siinä oikein muutakaan voi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitinkö toivovani jotain ? En tainnut väittää niin.
Tietenkin uskon, että haasteita tulee, niinhän juuri kirjoitin. Olen kuitenkin valmis ottamaan haasteetkin vastaan, kun ei siinä oikein muutakaan voi.ainahan voi vaan luovuttaa. sanoo ei tästä mitään tuu, ja lähtee kävelemään.
fuk this sh.t, i dont care any more... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ainahan voi vaan luovuttaa. sanoo ei tästä mitään tuu, ja lähtee kävelemään.
fuk this sh.t, i dont care any more...Joidenkin asioiden kohdalla voi ollakin parempi luovuttaa, ei ihminen kaikkeen pysty, kukaan meistä ei pysty aivan kaikkeen. Meillä on omat kykymme, ja rajamme, kullakin omanlaisensa voimavarat.
Mutta kannattaako ihan herkästi luovuttaa, eipä taida. Sekin voi alkaa ärsyttämään omaa mieltä ja jopa ahdistamaan, jos aina kaikesta luovuttaa, jos asiat ei onnistu, tai ei mene ihan putkeen. Vastoinkäymisiäkin elämän varrella kohdalle tulee, ja niitä on parempi opetella ottamaan vastaan, vaikka siinä ei mitään hyvää olekaan.
Jos ei joka kohdassa luovuta, voi jälkeenpäin päästä joskus jopa ajattelemaan, että olipa hyvä, kun en luovuttanut.
- Anonyymi
Raha
- Anonyymi
Aapo olervo
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3727123Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai826037Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2005531Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi844280Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan583507HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok703449Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63403Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta603368SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha583164Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan393100