koulumuisto; niin loppui koulukiusaaminen

Anonyymi-ap

Jouduin tässä kaupungissa .tunnetun runoilijan nimeä kantavan kadun varrella olevan koulun lukiossa koulukiusaamisen kohteeksi. Minua pidettiin yksinkertaisedti vähäjärkisenä. Tilanne oli minulle sietämätön.
Onnekseni pääsin kesken lukuvuotta kaupungissa toiseen lukioon. Joka sijaitsi lähellä vanhaa kirkkoa.. Sen ansiosta sain erinomaisen ylioppilastodistuksen
En mainitse tässä kyseisiiä oppilaitoksia nimiltä. Tosin ne voivat edellä esitetystä selvitä. Epäilemättä on myös lukijoita, jotka muistavat tapauksen tai ovat kuulleet siitä.

23

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mua kanssa kiusattiin koulussa, hakattiin repulla ja varastettiin pipot ja muut sain lumipesuja talvella eikä opettaja puuttunut asioihin, päätin itse, että nyt se loppuu, keväällä aloin nyrkkeily harrastuksen enkä kertonut siitä muille ja syksyllä koulun alettua jälleen he yrittivät kiusausta uudelleen silloin kerroin, että sitten tulee kuonoon, kun alkoivat kneppasin paria kingiä kunnolla et nenistä valui veri eivät uskoneet ja yrittivät jälleen ja saivat saman kohtelun, sitten puuttui opettajakin peliin ja minusta tuli koulussa sellainen puolueeton "poliisi" tytöt ja pojat pyysivät apua ja kahinat loppuivat siihen ja harrastus kantoi myöhemmin hyvin korkealle, nyt on kiva muistella noita aikoja.

• Anonyymi

Olisi kannattanut myös käydä äidinkielen tunneilla nyrkkeily salin lisäksi, niin olisit oppinut myös jaottelemaan kirjoituksen.
        Nythän tuo on kaikki yhdessä pötkössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi kannattanut myös käydä äidinkielen tunneilla nyrkkeily salin lisäksi, niin olisit oppinut myös jaottelemaan kirjoituksen.
        Nythän tuo on kaikki yhdessä pötkössä.

No, minkä tuo kirjoittaja sille voi. Sanan säilähän se kannattaa aina.

• Anonyymi

Monet vielä aikuisena jäävät ylä-aste tasolle koulukiusaaja mentaliteettiin.
      Samanlaisia pelkureita kuin olivat jo nuorina, riippuvaisia tausta joukon hyväksynnästä.
      Mitäpä sisäsiittoisilta junteilta voi muutakaan odottaa.

• Anonyymi

Joskus 85-86 yks ruma lukiolainen yhtärillä kiusasi mua. Sellainen iso rokonaamainen ja muutenkin tyhmän näköinen. Musta letti. Ois tarvinnut turpaan silloin ja kunnolla. Toivottavasti elämä on opettanut. Minusta ei silloin ollut lyömään ketään. Arka paskahousu. Sittemmin luonnetta on tullut ja enää ei silmille hypitä. Ikää tietysti jo eikä väkivalta kiinnosta. Mutta on näitä.

• Anonyymi

80-90 -luvuilla koulukiusaamiseen ei puututtu kunnolla, vaikka oli selvästi nähtävissä, niin sokeita opettajat eivät voineet olla. Koulukiusaamisesta johtuvia henkisiä arpia voi joutua kantamaan läpi elämän.

• Anonyymi

Ketjun aloittajan kuvaama tapaus vaikuttaa tutulta.. En mainitse tässä hänen enkä koulujen nimiä. Boosta kiusaajista lienee moni jo matojen ravintoa.
      Kiusaaminen ei unohdu - eivätkä kiusaajat.

• Anonyymi

Jännästi kaipaa revanssia, vaikka tajuaa ettei kiusaajat välttämättä edes muista tai tiedosta tekosiaan..ja totta uhri ei unohda edes vuosikymmenien jälkeen..yksi kiusaaja, on nykyään pillereitä popsiva ihmisraunio jonka saisi kumoon puhaltamalla....kiitos karma.

• Anonyymi

Minulle kiusaaminen oli onneksi, kun sain sijern siirtyä aloittajan tark leoittamasta koulusta arvostetumpaan mikkeliläisrrn lukioon

• Anonyymi

Eli lyskalle..siellä oli fiksumpaa porukkaa ku yhtärillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli lyskalle..siellä oli fiksumpaa porukkaa ku yhtärillä.

Lyseo ei tosiankaan ollut typerykksien koulu.

• Anonyymi

Kiusatut tyypillisesti jotenkin poikkeavia, se on vaan biologiaa että heitä rääkätään. Siis siksi, etteivät heikoilla geeneillä olevat pääsisi lisääntymään. Totuuden saa aina sanoa.

• Anonyymi

Kyllähän nyt sisäsiittoisten junttien lauma tietysti aina tietää parhaiten varsinkin kun tuollainen vajakki on johtajana.
        Ehkä isäsi ei sittenkään hakannut sinua tarpeeksi kun olit lapsi.

• Anonyymi

Erehdyt pahasti, 2025-11-27 14:21:58.
        Minesto lahkakkuudet. ovat joukossa poikkeavia. Siksi heitä kiusataan.

Olin kiusattu ja olen päässyt elämässä pitemmälle kuin yksikään kiusaajista, joiden *lahjakkuudests*en ole toistaiseksi päässyt vakuuttumaan

• Anonyymi

Koulukiusaajien aggressiivinen käytös juontuu usein alhaisesta itsetunnosta ja epävarmuudesta, ei todellisesta itseluottamuksesta.
      Heidän ylimielinen ulkokuorensa peittää alleen hauraan egon ja syvän hyväksynnän tarpeen, jotka ovat saattaneet kehittyä varhaislapsuuden epätasapainoisen kasvatuksen seurauksena.
      Kiusaamisella he pyrkivät kontrolloimaan muita ja hakemaan huomiota, mutta vastuutilanteissa he tyypillisesti puolustautuvat tai uhriutuvat, koska eivät kykene käsittelemään uhkia omalle minäkuvalleen.

• Anonyymi

Väärin. He ovat luonnollisia alfauroksia, tai alfanaaraita. Kiusatut taas heikkoja yksilöitä, luonnon näkökulmasta. Liika kiusattujen suojelu heikentää ihmisrotua. Näin se vaan on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin. He ovat luonnollisia alfauroksia, tai alfanaaraita. Kiusatut taas heikkoja yksilöitä, luonnon näkökulmasta. Liika kiusattujen suojelu heikentää ihmisrotua. Näin se vaan on.

Yleensä myös kouluttautuvat psykiatreiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin hakoteillä 2025-11-29 15:28:24
        Luokka ei ole mikään lauma

Kiusaajat ovat luoksn kun heikoimpia oppilaita, jotka edes kiusaamalla pyrkivät nostamaam omaa surkeaa minäänsä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten on?
        oletkos itse päässyt jatkamaan ylivertaisia geenejäsi ?

• Anonyymi

Tavallisesti auttaa siirtyminen toiseen kouluun. Kokemuksen perusteella voin suositella.
      Tosin jää jäljelle ehtymätön viha kiusaajien koulua. ko htaan... Kun joskus joutuu sen ohittamaan, , tekee mieli sylkäistä sitä kohti.

• Anonyymi

Entisestä lyseosta ja tyttölyseosta on todella tullut vaikuttajia suomalaisten yhteiskuntaan

• Anonyymi

kertokaa mustoja vanamon apu koulusta.ite sielä 70l!

• Anonyymi

pääsin vamanosta yyoosi v.80 nyt on insnöri akm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      233
      4169
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2634
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      40
      2380
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1436
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1426
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1087
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      963
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe