Onko tapahtunut jotain uutta ID-laitteen toimintaan, koska en enää pysty maksamaan suoraa tilisiirtoa verkkokauppaostoissa tuolla laitteella. Tutut kaupat vaativat ID-sovelluksen, mutta sitä ei ole koska ei ole netti/mobiilipuhelinta.
Käytin tunnuslukusovellusta niin kauan kuin se oli mahdollista ja nyt siis sen korvaavaa ID-laitetta. Mutta kun se ei toimi! Herjaa vain ja vaatii sovelluksen. Mitä ihmettä!
Nordean chattirobotti ei osaa auttaa.
Eikö verkkokauppa olekaan enää saatavilla, kysyy kaupattoman syrjäkylän mummo.
ID-laite ostoihin
22
291
Vastaukset
- Anonyymi
Korjaus: tunnuslukulaitetta siis käytin, sitä valkoista pientä.
- Anonyymi
Kannattaisiko seurata asioita? https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ba693fdb-9df0-4244-b6ce-84769bcf3193
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisiko seurata asioita? https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ba693fdb-9df0-4244-b6ce-84769bcf3193
Ihan on tuttua tuo. Olen käyttänyt id-laitetta jo kuukausia, mutta nyt on tullut tuo uusi probleema. Maksutapahtuma ei näytä laitetta valikossa, vain sovelluksen mahdollisuuden tehdä tilitapahtuma suoraveloituksena.
Siksi en ymmärrä miten toimia.
Musta id-laite on nopeakäyttöinen ja ihan ok, jolla pääsee virallisille sivuille tunnistukseen ja sillä helposti maksaa verkkopankkilaskut. Mutta miksi ei voi maksaa nettiostoja, sitä ihmettelen. Nordeaan en saanut asiakaspalvelijaa keskustelukontaktiin tänään, oli jokin häiriötilanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan on tuttua tuo. Olen käyttänyt id-laitetta jo kuukausia, mutta nyt on tullut tuo uusi probleema. Maksutapahtuma ei näytä laitetta valikossa, vain sovelluksen mahdollisuuden tehdä tilitapahtuma suoraveloituksena.
Siksi en ymmärrä miten toimia.
Musta id-laite on nopeakäyttöinen ja ihan ok, jolla pääsee virallisille sivuille tunnistukseen ja sillä helposti maksaa verkkopankkilaskut. Mutta miksi ei voi maksaa nettiostoja, sitä ihmettelen. Nordeaan en saanut asiakaspalvelijaa keskustelukontaktiin tänään, oli jokin häiriötilanne.Mitä kohtaa et ymmärtänyt lainatusta viestistä ja uutisesta? Päätä nyt, kumpaa käytit, tunnuslukulaitetta vai id-laitetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kohtaa et ymmärtänyt lainatusta viestistä ja uutisesta? Päätä nyt, kumpaa käytit, tunnuslukulaitetta vai id-laitetta.
KÄYTIN, lue oikein äläkä kiusaa senioria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KÄYTIN, lue oikein äläkä kiusaa senioria.
Mitä kiusaa? Mitä sinä käytit? "tunnuslukulaitetta siis käytin, sitä valkoista pientä", "Olen käyttänyt id-laitetta jo kuukausia"
Kummasta tässä nyt on puhe? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kiusaa? Mitä sinä käytit? "tunnuslukulaitetta siis käytin, sitä valkoista pientä", "Olen käyttänyt id-laitetta jo kuukausia"
Kummasta tässä nyt on puhe?Uudesta mustasta id-laitteesta on puhe. Vanhaa valkoista olen käyttänyt niin pitkään kuin toimi ja nyt siis tätä uutta, jolla voi skannata koodit. Sisälukutaito on toivottava ominaisuus keskusteluissa.
Nordea vastasi, että id-laite pitäisi toimia moitteettomasti kaikissa verkko-ostoissa, mutta sen valinnan määrää VERKKOKAUPPA itse. Eli, toiset myöntää laitteen ja toiset ei, ja vaativat nettipuhelimeen ladatun sovelluksen. Aikamoista!
- Anonyymi
Itse ostin kyseisellä laitteella muutama päivä sitten tavaraa Verkkokauppa.comista ilman ongelmia.
- Anonyymi
Miten toimit kun maksun suoritus vaatii ID-sovelluksen? Annetuissa vaihtoehdoissa ei ole tuota ID-laitetta ollenkaan. Vaihtoehdoissa on tuo sovellus ja tunnusluvut, mutta se vanha valkoinen ei enää toimi.
Ihan tenkkapoo nyt. Löytyykö ID-laitteesta jostain tunnuslukuja? Ihan outo juttu, ennen on aina toiminut ja valikossa on ollut myös tuo laite. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten toimit kun maksun suoritus vaatii ID-sovelluksen? Annetuissa vaihtoehdoissa ei ole tuota ID-laitetta ollenkaan. Vaihtoehdoissa on tuo sovellus ja tunnusluvut, mutta se vanha valkoinen ei enää toimi.
Ihan tenkkapoo nyt. Löytyykö ID-laitteesta jostain tunnuslukuja? Ihan outo juttu, ennen on aina toiminut ja valikossa on ollut myös tuo laite."Miten toimit kun maksun suoritus vaatii ID-sovelluksen?"
Osto jää tekemättä. Minulla ei ole älypuhelinta. Ei ole toisaalta koskaan tullut sellaista tilannettakaan, että ID-laite ei olisi kelvannut. Riippunee liikkeestä. Jos se ei kelpuuta ID-laitetta, minkäs teet?
Kannattanee kysyä asiaa Nordealta. Verkkosivuilla on siihen mahdollisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten toimit kun maksun suoritus vaatii ID-sovelluksen?"
Osto jää tekemättä. Minulla ei ole älypuhelinta. Ei ole toisaalta koskaan tullut sellaista tilannettakaan, että ID-laite ei olisi kelvannut. Riippunee liikkeestä. Jos se ei kelpuuta ID-laitetta, minkäs teet?
Kannattanee kysyä asiaa Nordealta. Verkkosivuilla on siihen mahdollisuus.Vaihda pankkia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten toimit kun maksun suoritus vaatii ID-sovelluksen?"
Kannattanee kysyä asiaa Nordealta. Verkkosivuilla on siihen mahdollisuus.Tätä olen juuri ajatellut, koska ykskaks laite ei kelpaakaan. Taas äsken kokeilin eri kauppoja ja aina tulee Nordean maksuvalikkoon vain ID-sovellus, tunnuslukusovellus ja QR-koodi.
EI ID-laitetta. Kokeilin avata sovelluksen, ei tietenkään aukea koska sellaista ei oi käyttää tietokoneen kautta. Sama tunnuslukuihin, sellaisia ei enää ole. QR-koodi ei aukea sekään.
Kummallista nyt.
Seniorilla ei ole halua ostaa nettipuhelinta, koska ei ole sille käyttöä. Tietokone riittää.
On tämä nyt outoa jos kuluttajat jaetaan kahteen ryhmään, heihin jotka saavat kaupat ja heihin jotka hylätään kassalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä olen juuri ajatellut, koska ykskaks laite ei kelpaakaan. Taas äsken kokeilin eri kauppoja ja aina tulee Nordean maksuvalikkoon vain ID-sovellus, tunnuslukusovellus ja QR-koodi.
EI ID-laitetta. Kokeilin avata sovelluksen, ei tietenkään aukea koska sellaista ei oi käyttää tietokoneen kautta. Sama tunnuslukuihin, sellaisia ei enää ole. QR-koodi ei aukea sekään.
Kummallista nyt.
Seniorilla ei ole halua ostaa nettipuhelinta, koska ei ole sille käyttöä. Tietokone riittää.
On tämä nyt outoa jos kuluttajat jaetaan kahteen ryhmään, heihin jotka saavat kaupat ja heihin jotka hylätään kassalla." Taas äsken kokeilin eri kauppoja ja aina tulee Nordean maksuvalikkoon vain ID-sovellus, tunnuslukusovellus ja QR-koodi."
Tämä kyllä viittaa siihen, että vika ei olisi Nordeassa. Jos kaikilla Nordean asiakkailla olisi sama ongelma kuin sinulla, siitä olisi jo tähän mennessä aivan varmasti kirjoitettu monessa lehdessä, ja Nordea olisi ongelmasta tietoinen.
Vika voi olla tietokoneessasi. Yksinkertainen tapa tutkia asiaa on, että yrität maksua jollakin toisella selaimella. Jos sekään ei auta, yritä maksua jonkun ystäväsi tai sukulaisesi tietokoneella. Jos se onnistuu, vika on omassa tietokoneessasi tai selaimessa. Tietokone kannattaa siinä tapauksessa tutkia jollakin haittaohjelmia poistavalla sovelluksella, esimerkiksi MalwareBytesillä, joka on ilmainen.
Ellei maksaminen vieläkään onnistu, voi olla aiheellista asentaa Windows uudestaan. Se ei vaadi erityistaitoja, ja onnistuu muutamalla klikkauksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Taas äsken kokeilin eri kauppoja ja aina tulee Nordean maksuvalikkoon vain ID-sovellus, tunnuslukusovellus ja QR-koodi."
Tämä kyllä viittaa siihen, että vika ei olisi Nordeassa. Jos kaikilla Nordean asiakkailla olisi sama ongelma kuin sinulla, siitä olisi jo tähän mennessä aivan varmasti kirjoitettu monessa lehdessä, ja Nordea olisi ongelmasta tietoinen.
Vika voi olla tietokoneessasi. Yksinkertainen tapa tutkia asiaa on, että yrität maksua jollakin toisella selaimella. Jos sekään ei auta, yritä maksua jonkun ystäväsi tai sukulaisesi tietokoneella. Jos se onnistuu, vika on omassa tietokoneessasi tai selaimessa. Tietokone kannattaa siinä tapauksessa tutkia jollakin haittaohjelmia poistavalla sovelluksella, esimerkiksi MalwareBytesillä, joka on ilmainen.
Ellei maksaminen vieläkään onnistu, voi olla aiheellista asentaa Windows uudestaan. Se ei vaadi erityistaitoja, ja onnistuu muutamalla klikkauksella.Ei, koneet toimii. Tein toiseen kauppaan juuri ostoksen samalla id-laitteella ja samalla omalla tietokoneella. Siellä aukeni ihan normisti koko maksuvalikoima, jossa oli myös id-laite.
Kirjoitan edellä että verkkokauppa saa itse määrätä ja valita mitä maksuvahvistusta haluaa asiakkaan käyttävän. Oho, nyt jää iso osa kaupoista oman kulutukseni ulkopuolelle.
Sitä saa mitä tilaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, koneet toimii. Tein toiseen kauppaan juuri ostoksen samalla id-laitteella ja samalla omalla tietokoneella. Siellä aukeni ihan normisti koko maksuvalikoima, jossa oli myös id-laite.
Kirjoitan edellä että verkkokauppa saa itse määrätä ja valita mitä maksuvahvistusta haluaa asiakkaan käyttävän. Oho, nyt jää iso osa kaupoista oman kulutukseni ulkopuolelle.
Sitä saa mitä tilaa."Kirjoitan edellä että verkkokauppa saa itse määrätä ja valita mitä maksuvahvistusta haluaa asiakkaan käyttävän."
Ehkä jotkut kaupat eivät tiedä kyseisen ID-laitteen olemassaolosta lainkaan ja siksi se puuttuu tarjotuista mahdollisuuksista. Jos näin on, asia varmasti korjaantuu ajan myötä, kun kaupat saavat tiedon asiasta. Voit tietysti itsekin ottaa yhteyden kauppaan ja kertoa asiasta, jos ID-laite puuttuu jostakin sinulle tärkeästä kaupasta.
Mitään järkisyytähän kenelläkään ei ole kieltäytyä hyväksymästä ID-laitetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kirjoitan edellä että verkkokauppa saa itse määrätä ja valita mitä maksuvahvistusta haluaa asiakkaan käyttävän."
Ehkä jotkut kaupat eivät tiedä kyseisen ID-laitteen olemassaolosta lainkaan ja siksi se puuttuu tarjotuista mahdollisuuksista. Jos näin on, asia varmasti korjaantuu ajan myötä, kun kaupat saavat tiedon asiasta. Voit tietysti itsekin ottaa yhteyden kauppaan ja kertoa asiasta, jos ID-laite puuttuu jostakin sinulle tärkeästä kaupasta.
Mitään järkisyytähän kenelläkään ei ole kieltäytyä hyväksymästä ID-laitetta.Laitoin palautetta pariin nettikauppaan ja odotan vastausta. Sitä edelleen ihmettelen, että miksi muutama tuttu ja paljon käyttämäni peruskauppa ei nyt enää ollenkaan tarjoa vanhaa id-laitetta valikoimissaan. Siis ovat poistaneet sen maksumahdollisuuden. Luulevat kaiketi, ettei ole enää käyttäjiä. Riskillä arvioivat, koska jos ei asia parane entiselleen, vaihdan ostot muualle. Simple thing. Asiakas ja maksaja on kuningas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin palautetta pariin nettikauppaan ja odotan vastausta. Sitä edelleen ihmettelen, että miksi muutama tuttu ja paljon käyttämäni peruskauppa ei nyt enää ollenkaan tarjoa vanhaa id-laitetta valikoimissaan. Siis ovat poistaneet sen maksumahdollisuuden. Luulevat kaiketi, ettei ole enää käyttäjiä. Riskillä arvioivat, koska jos ei asia parane entiselleen, vaihdan ostot muualle. Simple thing. Asiakas ja maksaja on kuningas.
Omituiselta kuulostaa, jos kauppa rajoittaisi maksuvaihtoehtoja. Noh, taas kerran, helpommalla, turvallisemmin ja itse asiassa jopa edullisemmin selviää luottokortilla. Ei tarvitse syötellä pankkitunnuksia mihinkään ja lisäksi vielä pieni cashback ja muut luottokortin edut. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin palautetta pariin nettikauppaan ja odotan vastausta. Sitä edelleen ihmettelen, että miksi muutama tuttu ja paljon käyttämäni peruskauppa ei nyt enää ollenkaan tarjoa vanhaa id-laitetta valikoimissaan. Siis ovat poistaneet sen maksumahdollisuuden. Luulevat kaiketi, ettei ole enää käyttäjiä. Riskillä arvioivat, koska jos ei asia parane entiselleen, vaihdan ostot muualle. Simple thing. Asiakas ja maksaja on kuningas.
" paljon käyttämäni peruskauppa ei nyt enää ollenkaan tarjoa vanhaa id-laitetta valikoimissaan. Siis ovat poistaneet sen maksumahdollisuuden. Luulevat kaiketi, ettei ole enää käyttäjiä"
Eivät luule, vaan tietävät. Nordea ilmoitti hyvissä ajoin, että kyseinen pieni vaaleanvärinen laite lakkaa toimimasta, muistaakseni syyskuun 15. päivänä. Sen voi toisin sanoen viedä elektroniikkajätteeseen kuten minäkin olen tehnyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" paljon käyttämäni peruskauppa ei nyt enää ollenkaan tarjoa vanhaa id-laitetta valikoimissaan. Siis ovat poistaneet sen maksumahdollisuuden. Luulevat kaiketi, ettei ole enää käyttäjiä"
Eivät luule, vaan tietävät. Nordea ilmoitti hyvissä ajoin, että kyseinen pieni vaaleanvärinen laite lakkaa toimimasta, muistaakseni syyskuun 15. päivänä. Sen voi toisin sanoen viedä elektroniikkajätteeseen kuten minäkin olen tehnyt.Asian vierestä kirjoitat. Tietämättömyytesi loistaa.
Tässä keskustelussa on kyse UUDESTA mustasta ID-laitteesta, jonka Nordea vaihtoi vanhan vaalean tilalle tänä vuonna. Mustalla laitteella kirjaudutaan virallisesti ja sillä maksetaan laskuja. Tililtä ja pankissa sekä verkkokaupoissa.
Mikään verkkokauppa ei voi olla niin tietämätön ja arrogantti, että jättää nettipuhelinta käyttämättömät ostojen ulkopuolelle. On monia syitä miksi nettipuhelinta ei haluta käyttää pankkiasioiden hoitoon. On ikää, osaamattomutta, pelkoja, näkövammaa, on fyysisiä rajoituksia ym. ja niitä ei saa sanktioida.
Mielestäni ID-laitteen poisto verkkokaupan maksuvalikoimasta kuuluu kaupan ohella myös pankki Nordealle. Asiasta pitää antaa infoa yrityksille, ettei kuluttajan kontolle lasahda koko haittaongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asian vierestä kirjoitat. Tietämättömyytesi loistaa.
Tässä keskustelussa on kyse UUDESTA mustasta ID-laitteesta, jonka Nordea vaihtoi vanhan vaalean tilalle tänä vuonna. Mustalla laitteella kirjaudutaan virallisesti ja sillä maksetaan laskuja. Tililtä ja pankissa sekä verkkokaupoissa.
Mikään verkkokauppa ei voi olla niin tietämätön ja arrogantti, että jättää nettipuhelinta käyttämättömät ostojen ulkopuolelle. On monia syitä miksi nettipuhelinta ei haluta käyttää pankkiasioiden hoitoon. On ikää, osaamattomutta, pelkoja, näkövammaa, on fyysisiä rajoituksia ym. ja niitä ei saa sanktioida.
Mielestäni ID-laitteen poisto verkkokaupan maksuvalikoimasta kuuluu kaupan ohella myös pankki Nordealle. Asiasta pitää antaa infoa yrityksille, ettei kuluttajan kontolle lasahda koko haittaongelma."Tässä keskustelussa on kyse UUDESTA mustasta ID-laitteesta"
Juu, olen toki huomannut tämän. Joku kuitenkin kirjoitti tuossa aikaisemmin VANHASTA ID-laitteesta, mitä hieman kummastelin ja arvelin hänen käyttäneen epähuomiossa termiä "ID-laite" viittaamaan Nordean vuosia VANHAAN vaaleaan laitteeseen, jonka tämä UUSI musta laite korvasi aikaisemmin tänä vuonna.
Vaalea laite ei ainakaan Nordean oman ilmoituksen mukaan enää toimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tässä keskustelussa on kyse UUDESTA mustasta ID-laitteesta"
Juu, olen toki huomannut tämän. Joku kuitenkin kirjoitti tuossa aikaisemmin VANHASTA ID-laitteesta, mitä hieman kummastelin ja arvelin hänen käyttäneen epähuomiossa termiä "ID-laite" viittaamaan Nordean vuosia VANHAAN vaaleaan laitteeseen, jonka tämä UUSI musta laite korvasi aikaisemmin tänä vuonna.
Vaalea laite ei ainakaan Nordean oman ilmoituksen mukaan enää toimi.Se vanha vaalea pikkulaite oli nimeltään Nordean tunnuslukulaite, ja uusi musta ID-laite (kuin taskulaskin) on korvannut sen ja tuonut käyttäjälle myös skannausmahdollisuuden. Tosin, ei se ole helpottanut käyttöä juurikaan, koska ensin naputellaan tunnus ja sitten skannataan QR, ja taas naputellaan tunnuksia. Noh, ehkä päällekkäisyys on turvaa.
Nettipuhelinta käyttäjille on tunnuslukuSOVELLUS, kuten on ID-SOVELLUS, molemmat toimivat vain puhelimessa ja tabletissa. Mutta ei tietokoneessa.
Juu, vanha ei enää toimi. Mutta uuden pitää toimia. Kyse on aina yhdenvertaisuudesta ja tasa-arvosta. Myös huoltovarmuudesta.
- Anonyymi
en 0saa käyttää tätä mustaa id laittetta. laskut naksamatta, t. mummo 82 v
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2254117Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te981327- 481159
- 751047
- 59923
- 45906
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901