No niin, kuule tää juttu on alkanu vaivaamaan mua jo varmaan puoltoista vuotta, tai oikeestaan kaks, kun se alkoi siellä takapuskurin alta, tai oikeestaan takalokasuojan alta, tai siis molempien alta, ja nyt mä oon miettiny että onko tää nyt sellanen juttu että pitäisikö koko auto laittaa johonkin betoniin vai estääkö betoni ruostumisen oikeesti vai onko se vaan joku vitsi mikä on kiertäny netissä, koska muistan joskus lukenu että joku jenkkirekka oli uponnu järveen ja kun se nostettiin 50 vuotta myöhemmin niin se oli ihan priimakunnossa kun betoni oli suojannu sen vai oliko se nyt betoni vai se muta vai mikä lie, mutta kuitenkin, niin mietin että jos mä nyt valaisin koko Skodan betoniin, se on muuten Octavia 2007 farmari, 1.9 TDI, tosi kiva auto muuten, tosin toi DSG laatikko on välillä vähän nykivä mutta se on eri juttu, niin estäisikö se betoni sen ruostumisen kokonaan vai jatkuuko se ruoste siellä betonin alla kuitenkin, koska eihän betoni oo mikään ihmeaine, vai onko, ja toisaalta jos mä laitan sen betoniin niin miten mä ajan sillä enää, vai pitäiskö tehdä vaan sellanen betonikuori vaan niihin ruosteisiin kohtiin, mutta kun ne on jo niin monessa kohtaa, takalokasuojat, etuovet alhaalta, konepellin etureuna, kattokaivoot, peräluukku, siis ihan joka paikassa, ja sit mä oon miettiny että onko tässä mitään järkeä koska auto on kuitenkin jo 18 vuotta vanha ja 420 000 km ajettu, mutta kun se kulkee vielä niin hyvin, ei kuluta öljyä, jakoketju on vaihdettu 280 tkm kohdalla, turbo menee, alusta on tukeva, sisusta siisti, niin ei raaskis heittää pois, mutta tää ruoste on alkanu syömään hermoja, ja joka kevät kun pesee pohjia niin sieltä irtoaa aina jotain ruskeeta mössöö ja pelkää että kohta joku tukivarsi katkeaa tai jotain, ja sit taas mietin että jos mä nyt hiekkapuhallutan ja maalaan ja kittään ja teen kaikki pellit uusiksi niin se maksaa varmaan 5000–7000 euroa ja sillä rahalla sais jo jonkun uudemman mutta sit taas ne uudemmat on just niitä 1.2 TSI ketjumoottoreita jotka on ihan kauheita tai sit ne 2.0 TDI common railit joissa on kaikki mahdolliset viat, niin mieluummin ajaisin tällä vanhalla luottopenkalla vaikka se olis vähän ruosteessa, mutta jos betoni oikeesti estäis ruostumisen niin se olis aika hyvä ratkaisu, tai siis ei koko autoa betoniin mutta just niihin kohtiin paksulti jotain betonipohjaista ainetta tai jotain, vai onko sellasta olemassakaan, vai onko se vaan joku meemi että “betoni estää ruostumisen 100%” ja oikeesti se ei estä mitään, koska betoni on huokosta ja imee vettä ja sit se ruoste jatkuu vaan hitaammin tai nopeammin tai jotain, ja sit taas toisaalta oon kuullu että jenkeissä jotkut laittaa epoksia ja sit sen päälle jotain kiviainesta että näyttää betonilta mutta on tiiviimpää, mutta onko se sama asia, ja mites talvella kun suola syö, lähteekö se betoni irti vai pysyykö siinä, ja entä katsastus, meneekö sellanen läpi vai hylätäänkö auto heti kun näkee että siellä on betonia lokasuojan sisällä, ja mites vakuutus, korvaako se jos betoni halkeaa ja lokasuoja tippuu keskellä moottoritietä, ja entä jälleenmyyntiarvo, kuka ostaa Skodan jossa on betonia hitsattuna kylkiin, vai voisinko mä markkinoida sitä just silleen että “betonilla suotautettu ruostesuojaus, ikuinen takuu ruosteelle”, mutta kun se ei varmaan toimi noin, ja sit taas palaan siihen että onko betoni oikeesti happovapaa vai onko siinä jotain emästä mikä syö maalipintaa tai jotain, ja mites jos laitan vaan tavallista sementtiä ja hiekkaa ja vettä itse sekoittaen, onko se sama asia kuin valmisbetoni, ja pitääkö siihen laittaa raudoitus että se kestää, vai riittääkö pelkkä paksu kerros, ja paljonko sitä pitää laittaa että ruoste loppuu, sentti, kymmenen senttiä, metri, ja jos laitan metrin niin mahtuuko pyörä enää pyörimään lokasuojaan, ja entä paino, nousee auton paino tonnin verran ja sit se kuluttaa renkaat ja jouset ja kaiken, ja polttoaineenkulutus nousee ja ei se enää kuljekaan niin hyvin, ja sit taas mietin että ehkä parempi vaan ajaa kunnes romuttuu ja ostaa sitten joku Toyota tai jotain mikä ei ruostu koskaan, mutta kun ne on tylsiä, ja Skoda on kuitenkin hauska auto ajaa, tai siis oli ennen kun aloin pelätä että se hajoaa alta, ja nyt mä oon jo vuoden miettinyt tätä betonijuttua ja koko ajan se ruoste vaan leviää, että voisiko joku vihdoin vastata että estääkö betoni ruostumisen vai ei, ja jos estää niin miten sen pitää tehdä oikein että se oikeesti toimii eikä vaan pahenna tilannetta, ja jos ei estä niin mitä hittoa mä teen tälle autolle ennen kuin se hajoaa täysin. Siis vakavasti, apua.
Että estääkö betoni ruostumisen?
Anonyymi-ap
1
56
Vastaukset
- Anonyymi
Yksi hyvä tapa on rakentaa skodan kokoinen betonin sargofagi, jonne sijoittaa taavetim aina yöksi. Aamulla nostat sen sieltä pois.
Naapurini nauroi valutöilleni, mutta näin 3 ruosteettoman vuoden jälkeen ei naura enää.
Hänen tojota romunsa ruostuu pihalla tälläkin hetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot20017724Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss5510158Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?2296412Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki44363Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman483279Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.563003Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.272977"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita712777Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling912756Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen652250