Ahneet moniautoyritykset pilanneet taksialan

Anonyymi-ap

Toimivat laittomasti poikkeuksetta Suomessa.
Taksi on ainut julkinen ala jossa työntekijän palkkoja ei tarvitse maksaa lakien ja sopimuksien mukaisesti.
Tämä mahdollistaa sen että yksi ihminen voi verrattaen pienellä riskillä ottaa vaikka kymmeniä autoja ajoon ja pitää palkattuja kuljettajia töissä puoli ilmaiseksi vastoin lakeja.
Ja näin heikentää muiden rehellisesti toimivien taksiyrittäjien ansainta mahdollisuuksia.
Moniautoyritykset toimivat laittomasti maksamalla työntekijöille pelkän provisiopalkan.

Tilaajavastuusopimus ja palkkalaki takaavat palkanlisät taksirengeille. Nämä jätetään järjestään maksamatta.
Työaikalakia ei noudateta myöskään. Palkatun taksinkuljettajan enimmäistyöaika on 90 tuntia kahden peräkkäisen viikon aikana. Myös kyydin odottaminen lähtövalmiina on työaikaa.

50

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että henkilöauton kuljettaminen, jos katolle laitetaan keltainen kupu on työtä.
      Se ei ole työtä , siitä ei tarvitse maksaa palkkaa piste

      • Anonyymi

        Oletko vienyt koskaan vakavasti sairasta ihmistä hoitoihin ja yrittänyt olla avuksi?
        Sinut jättäisin kyllä pyörätuolissa sairaalan tuulikaappiin piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko vienyt koskaan vakavasti sairasta ihmistä hoitoihin ja yrittänyt olla avuksi?
        Sinut jättäisin kyllä pyörätuolissa sairaalan tuulikaappiin piste.

        Se on hienoa jos vakavasti sairas pääsee nykyään edes sairaalan tuulikaappiin, tuntuu olevan monelle taksille olevan ylivoimaisen vaikeaa löytää edes paikallista sairaalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hienoa jos vakavasti sairas pääsee nykyään edes sairaalan tuulikaappiin, tuntuu olevan monelle taksille olevan ylivoimaisen vaikeaa löytää edes paikallista sairaalaa.

        Ongelmat johtuvat vastuuttomista viranomaisista, sekä poliitikoista, jotka halveksivat työtä tekeviä kansalaisia ja sairaita ihmisiä.

        Trafin ja työsuojelun henkilökunta ei hoida valvontatehtäviään ja poliitikot eivät säädä lakeja, jotka olisivat kansalaisten eduksi. Samasta syystä koko maa on velkaantunut, julkisen sektorin vastuuttomista ja osaamattomista verovaroilla loisivasta henkilökunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko vienyt koskaan vakavasti sairasta ihmistä hoitoihin ja yrittänyt olla avuksi?
        Sinut jättäisin kyllä pyörätuolissa sairaalan tuulikaappiin piste.

        Tuulikaapin ovelle enintään tuollainen .


    • Anonyymi

      Laadukas taksikuljetus on vastuullinen työ koulutuksineen ja kalustovaatimuksineen.
      Sopimukset ja säännöt tekevät sen myös vaativaksi. Mikäli niitä noudatettaisiin.

      Taksirengeille palkat kuntoon ja työaikalakia noudattaen. Silloin kaikki asiat tulevat kuntoon automaattisesti. Ei teetetä ilmaista työtä palkatuilla kuljettajilla.
      Nyt päiväpalkka voi olla 20-40 euroa. Ja kuljettajat määrätään töihin myös viikonloppuisin ilman palkanlisiä. Kiskontaa ja työntekijän hyväksikäyttöä julkisissa kuljetuksissa, osana julkista liikennettä Suomessa.

      Kaikki liitot ja tarkastajat ja laadunvalvonta on pelkkää silmänlumetta ja samaa huijausta.
      En arvosta tippaakaan niin kauan kuin tämä palkkahuijaus jatkuu!

    • Anonyymi

      Viranomaisilla on tehtävään perustuva velvollisuus tehdä tutkintapyyntö poliisille, koska yleisessä tiedossa on rikollisen toiminnan havainnot epäily.

      Miksi viranomaiset eivät hoida velvollisuuksiaan?
      Mikä tai mitkä tahot ovat lahjonnan, korruptiorakenteiden ja kartellien takana?
      Vai ovatko virassa olevat vain vastuuttomia lusmuja?

    • Anonyymi

      Suomen Taksiliitto voisi tehdä artikkelin palkanmaksusta kuljettajille kelakyytien ja sotekyytien ja muiden yhteiskunnan ajojen tilaajavastuusopimuksen palkkavelvoitteista.

      Siellä kun on niitä rehellisiä moniautoyrittäjiä ilmeisesti liitossakin, jotka tunnetusti hoitavat velvollisuudet kunnialla.

      • Anonyymi

        Taksiliitto ei ole tehnyt mitään taksinkuljettajien, eikä taksiyrittäjien hyväksi.


    • Anonyymi

      Taksinkuljettajan kannattaa aina liittyä ammattiliittoon epäselvyyksien ehkäisemiseksi.
      Toki liitonmaksut voi maksaa itsekin palkan mukaan.

    • Anonyymi

      Kyselymme perusteella tilittäjäyhtiöiden provisiot vaihtelevat 1,25–2,75 prosenttiin asiakasyrityksien mukaan.
      Taksikuutio ottaa 5-7% kelakyydin jo alennetusta hinnasta.
      Taksiliitto = Taksikuutio Oy
      Maksuliikenne on kilpailutettava. Jos löytyis joku vielä kalliimpi!

    • Anonyymi

      Lausunnonantajan lausunto
      Voitte kirjoittaa lausuntonne alla olevaan tekstikenttään:

      Edustamme Suomessa Taksiliikenteen työnantajia. Alalla tehdään työehtosopimus, joka määrittelee
      pitkälti palkanmaksun kulurakenteen. Työehtosopimus ei ole yleissitova. Katsomme, että toimiva
      taksijärjestelmä olisi sekä työnantajien, että työntekijöiden etu.

      Taksiliikenteen Työnantajat ry:n osa lausuntoa vuodelta 2024

      Taksiliikenteen Työnantajat ry :Mika Määttänen



      Miksi Taksiliikenteen Työnantajat ry neuvottelee joka vuosi Auto-ja Kuljetusalan kanssa aina uuden TES:sin?
      Kun sitä ei ole aikomustakaan kenenkään noudattaa?
      Ja palkanlisät on palkkalain ja tilaajavastuulain sekä tilaajavastuusopimuksen mukaan kuitenkin maksettava aina, myös provisiopalkalla töitä tehdessä.

      • Anonyymi

        TAKSILIIKENTEEN TYÖEHTOSOPIMUS
        2025 – 2028
        AUTO- JA KULJETUSALAN TYÖNTEKIJÄLIITTO AKT ry
        TAKSILIIKENTEEN TYÖNANTAJAT ry


    • Anonyymi

      Taksiliikenteen Työnantajat ry

      Kuinka monta jäsentä heillä mahtaa olla. On kyllä tiukat neuvottelut aina ja varmasti ajatellaan työntekijöiden parasta.

      Tämäkin on melkein vitsi koko homma.

    • Anonyymi

      Yleissitovat työehdot puuttuvat alalta
      Taksialalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta. Liittoon kuulumattoman työnantajan ei tarvitse noudattaa työehtoja, joista on sovittu Taksiliikenteen työnantajat ry:n ja työntekijäliitto AKT:n välillä. Vain noin neljä prosenttia Suomen taksiyrittäjistä kuuluu työnantajaliittoon.

      - Liittoon kuulumattomatkin työnantajat joutuvat noudattamaan lakia. Hekin joutuvat ehdottomasti maksamaan lomakorvaukset, ylityökorotukset ja sunnuntaipalkan, muistuttaa Väinö Lahtinen AKT:sta.

      Turkulainen taksiyrittäjä, Taksiliikenteen työnantajat ry:n puheenjohtaja Kari Jalonen painottaa, että sekä työnantajan että työntekijän tietämättömyys on usein palkanmaksun epäselvyyksien takana. Jalonen harmittelee työnantajien matalaa järjestäytymisastetta.

      Yleinen työsopimuslaki ei Jalosen mukaan eroa alan työehtosopimuksesta kuin oikeastaan sairausajan lainsäädännön osalta.

      Prosenttipalkalla ei tasaisia ansioita
      Työehtosopimuksen mukaan prosenttipalkalla työskentelevä kuski saa vähintään 32 prosenttia kyytiensä arvonlisäverottomasta tuotosta.

      - Jos et saa tuntiin yhtään kyytiä, et saa myöskään palkkaa, turkulaiskuski sanoo.

      - Tässä yrittäjän riskit on sälytetty työntekijän harteille. Ei se ole työntekijän vika, jos odottaa tolpalla eikä asiakkaita tule.

      Työehtosopimuksen mukaan tuntipalkka pitäisi maksaa, jos kahden viikon ajalla ansiot eivät nouse tuntipalkan tasolle. Tämä ei kuskin mukaan toteudu läheskään aina. Yleinen työsopimuslaki ei määritä minimituntipalkkaa.

      Jokusen vuoden vanha lehtijuttu aiheesta. Turun Sanomat lähteenä

      • Anonyymi

        Myös työehtosopimuksessa on ihmettelemisen varaa. Se on laadittu AKT:n ja Taksiliikenteen työnantajat ry:n välille, ei suinkaan Taksiliiton. Eli noin 3,5% taksiliiton jäsenistä on velvollisia noudattamaan sitä, kun taas kuorma-autoliitossa prosentti on 100. Yleinen palkkauskäytäntö on 35% kassasta, työsopimuslain edellyttämä minimipalkka ei maaseutumaisissa kunnissa tule täyteen läheskään aina. Useat yrittäjät sisällyttävät tähän palkkaan ylityölisät, lomarahat ja sunnuntailisät. Nämä saa perittyä oikeusteitse kaksi vuotta takautuvasti jos vaan on kuljettaja pitänyt ajopäiväkirjaa. Työsopimuksia laaditaan usein suullisesti, eikä niistä anneta kirjallista selvitystä. Tähän asiaan on työsuojelupiirin mahdollista puuttua.
        Lakimuutos olisi taksikuskien oikeuksia kannattava ja kansalaisten turvallisuuden edistämiseksi.


      • Anonyymi

        "Jokusen vuoden vanha" on tosiaan. Väiski on ollut jo vuosia eläkkeellä.

        Suurin ongelma on kuljettajien järjestäytymisaste, käytännössä 0,0X %.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokusen vuoden vanha" on tosiaan. Väiski on ollut jo vuosia eläkkeellä.

        Suurin ongelma on kuljettajien järjestäytymisaste, käytännössä 0,0X %.

        Palkkalaki ja työaikalaki velvoittaa kaikkia koko Suomessa. Mikään ei ole muuttunut.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Palkkalaki ja työaikalaki velvoittaa kaikkia koko Suomessa. Mikään ei ole muuttunut.

        Ei tarvitse järjestäytyä, nämä lakien vaatimukset ovat minimivaatimuksia kaikilla aloilla. Myös Taksialalla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Taksinkuljettajan tuntipalkka 14-17e/h riippuen kokemuksesta.

        Mc Donald's vertailun vuoksi 16e/h, että ihan linjassa on.


    • Anonyymi

      Ilmoita Avi.lle.Itse ilmoitin Heinäveden kotityö Turusesta,heidän kaikki kuljettajat rikkovat työ ja lepo-aikoja.Mutta uskon,ketään kiinostavan.
      Pitää ilmoittaa poliisille ja verotajalle,että saisi tämäm firman rikkomukset kuriin.
      Yrittäjä kuten Heinäveden Kotityö Turunen,tahallaan antaa rikkoa lakia.
      Tälle pitää saada verotarkastus ja työaika tarkistus kuljettajien osalta.
      Törkeätä ajattaa kuskeja 24/7 paska provisiolla.
      Yrittäjä on vastuussa kaikesta !!!
      Poliisi ei valvo,ei Avi tai vero,he kusettavat..Miksi?
      Ollaanko banaani valtio jo?

    • Anonyymi

      Ketään ei tunnu taksialan julkisen liikenteen epäkohdat kiinnostavan, toista on ulkomaalaisten mansikanpoimijoiden oikeuksien kanssa.

      Voiko olla mahdollista että Taksiliikenteen Työnantajat Ry:n toimitusjohtaja on moniautoyrittäjä? ja ei itsekään noudata neuvottelemaansa tes:siä. Voiko olla kuulumatta omaan yhdistykseensä?

      Ennen tuota virkaa hoiti Tuomo Heino Suomen Taksiliitosta, myös moniautoyrittäjä.

      Miten voi olla

    • Anonyymi

      Hyvät säästöt tulevat kun tätä aletaan soveltamaan muillakin aloilla. Ei palkanlisiä vaan peruspalkalla ja päivystys ilmaista.
      On helppo tarjota työpaikkaa näin.
      Palkka tehdyn työn mukaan ilman lisiä tarvittaessa. Työajat ma-su 24/7

      • Anonyymi

        Hyvinvointialueilta voi aloittaa. Niissä loisii tuhansittain pummihenkilökuntaa


    • Anonyymi

      Näin järjestetään Suomessa toimivat taksipalvelut. Rikotaan lakeja samalla tavalla kuin poimijoiden kanssa.
      Siitä kyllä tuli loppu äkkiä.

      • Anonyymi

        Huono asia. Mitä Lulu Ranne ja persut nyt vääntää väkisin. Tosi huono.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ff06e2a9-6d53-42aa-8478-badd79e9e4a9

        "Ensimmäisen kolmen vuoden aikana kokonaiskustannukset valtiolle ovat karkeasti arvioituna 30–35 miljoonaa euroa, josta suurin osa kohdistuu alkuvaiheen teknisiin investointeihin ja koulutukseen."

        Näin se Lulu Ranne nostaa yhteiskunnan kustannuksia. Ja mikä pahinta vie taksitoiminnan viime vuosituhannelle pakottaesaan mittarit takseihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono asia. Mitä Lulu Ranne ja persut nyt vääntää väkisin. Tosi huono.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ff06e2a9-6d53-42aa-8478-badd79e9e4a9

        "Ensimmäisen kolmen vuoden aikana kokonaiskustannukset valtiolle ovat karkeasti arvioituna 30–35 miljoonaa euroa, josta suurin osa kohdistuu alkuvaiheen teknisiin investointeihin ja koulutukseen."

        Näin se Lulu Ranne nostaa yhteiskunnan kustannuksia. Ja mikä pahinta vie taksitoiminnan viime vuosituhannelle pakottaesaan mittarit takseihin.

        Itseohjautuva auto tarvitsee sovellusalustan – ei taksimittaria

        Autonominen taksi:

        tilataan sovelluksella

        hinnoitellaan sovelluksella

        seurataan sovelluksella

        maksetaan automaattisesti

        valvotaan digitaalisesti


        Mitään näistä ei voi hoitaa fyysisellä, sinetöidyllä taksimittarilla.

        Autonomiset robotaksit perustuvat 100 % digitaalisiin alustoihin.

        Ja tästä Suomi, joka kehittää 6G tä, jättäytyy pois. Olemme hulluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseohjautuva auto tarvitsee sovellusalustan – ei taksimittaria

        Autonominen taksi:

        tilataan sovelluksella

        hinnoitellaan sovelluksella

        seurataan sovelluksella

        maksetaan automaattisesti

        valvotaan digitaalisesti


        Mitään näistä ei voi hoitaa fyysisellä, sinetöidyllä taksimittarilla.

        Autonomiset robotaksit perustuvat 100 % digitaalisiin alustoihin.

        Ja tästä Suomi, joka kehittää 6G tä, jättäytyy pois. Olemme hulluja.

        Sovellusalustat keräävät datan, jota autonomiset kuljetusjärjestelmät tarvitsevat

        Sovellustaksit tuottavat:

        kysyntädataa (missä ihmiset liikkuvat)

        reittitietoa

        hinnoitteludataa

        laatumittareita

        turvallisuustietoa

        kuljettaja- ja ajoneuvokohtaista lokitietoa


        Juuri tämä data on itsenäisen liikenteen opetusaineisto.

        Jos kehitys katkaistaan, Suomi menettää koko datapohjan, jolla autonomiset kuljetukset voitaisiin rakentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovellusalustat keräävät datan, jota autonomiset kuljetusjärjestelmät tarvitsevat

        Sovellustaksit tuottavat:

        kysyntädataa (missä ihmiset liikkuvat)

        reittitietoa

        hinnoitteludataa

        laatumittareita

        turvallisuustietoa

        kuljettaja- ja ajoneuvokohtaista lokitietoa


        Juuri tämä data on itsenäisen liikenteen opetusaineisto.

        Jos kehitys katkaistaan, Suomi menettää koko datapohjan, jolla autonomiset kuljetukset voitaisiin rakentaa.

        Kaikki maat, joissa itseohjautuvat robotaksit ovat jo liikenteessä, perustuvat sovelluksiin

        Tässä maat, joissa robotaksit liikennöivät:

        Maa Palvelu Teknologia Tilaaminen

        USA (Phoenix, San Francisco) Waymo L4-robottiautot Sovellus
        Kiina (Peking, Shenzhen) Baidu Apollo Go L4-robottiautot Sovellus
        Arabiemiraatit Cruise / TXAI L4-robottiautot Sovellus


        Yhdessäkään maassa ei näihin käytetä fyysisiä taksimittareita.

        Herätkää persut vai aioitteko kärrätä sellupaaleja lopun elämäänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maat, joissa itseohjautuvat robotaksit ovat jo liikenteessä, perustuvat sovelluksiin

        Tässä maat, joissa robotaksit liikennöivät:

        Maa Palvelu Teknologia Tilaaminen

        USA (Phoenix, San Francisco) Waymo L4-robottiautot Sovellus
        Kiina (Peking, Shenzhen) Baidu Apollo Go L4-robottiautot Sovellus
        Arabiemiraatit Cruise / TXAI L4-robottiautot Sovellus


        Yhdessäkään maassa ei näihin käytetä fyysisiä taksimittareita.

        Herätkää persut vai aioitteko kärrätä sellupaaleja lopun elämäänne.

        Itseohjautuvat robotaksit toimivat kaikkialla maailmassa vain sovellusten kautta – ei perinteisillä taksimittareilla.
        Jos Suomi pakottaa alan takaisin vanhaan mittariteknologiaan, katkaisemme sen datan ja kehityspolun, jota autonominen liikenne edellyttää.

        Toive eduskunnalle:
        Päivittäkää taksilaki tukemaan sovelluspohjaisia kuljetuksia, jotta Suomi ei jää jälkeen itseohjautuvien autojen kehityksessä, joossa liikkuvat miljardit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseohjautuvat robotaksit toimivat kaikkialla maailmassa vain sovellusten kautta – ei perinteisillä taksimittareilla.
        Jos Suomi pakottaa alan takaisin vanhaan mittariteknologiaan, katkaisemme sen datan ja kehityspolun, jota autonominen liikenne edellyttää.

        Toive eduskunnalle:
        Päivittäkää taksilaki tukemaan sovelluspohjaisia kuljetuksia, jotta Suomi ei jää jälkeen itseohjautuvien autojen kehityksessä, joossa liikkuvat miljardit.

        Nyt ei Jukolan seitsemän veljesten perilliset, Persut, tajua, mitä ovat tekemässä. Tätä tarinaa ei kirjoita Juhani Aho vaan Lulu Ranne.

        Taksilain uudistaminen vie Suomen kehitystä kohti junttilandiaa. Suomi jää jälkeen digitaalisen yhteiskunnan kehityksestä.

        Jääminen pois sovellustaksien ja siihen liittyvien tulevaisuuden ratkaisujen kehityksessä, jäämme pois monesta digitalisaation ja alustatalouden kehityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono asia. Mitä Lulu Ranne ja persut nyt vääntää väkisin. Tosi huono.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ff06e2a9-6d53-42aa-8478-badd79e9e4a9

        "Ensimmäisen kolmen vuoden aikana kokonaiskustannukset valtiolle ovat karkeasti arvioituna 30–35 miljoonaa euroa, josta suurin osa kohdistuu alkuvaiheen teknisiin investointeihin ja koulutukseen."

        Näin se Lulu Ranne nostaa yhteiskunnan kustannuksia. Ja mikä pahinta vie taksitoiminnan viime vuosituhannelle pakottaesaan mittarit takseihin.

        .....Näin se Lulu Ranne nostaa yhteiskunnan kustannuksia. ...

        Kustannusten kasvu voi tarkoittaa taksien määrän vähentymistä. Se on ikääntyvässä yhteiskunnassa huono asia. Itse olen iäkkään ihmisenä käyttänyt sovellus takseja ja koen ne erittäin hyvinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseohjautuvat robotaksit toimivat kaikkialla maailmassa vain sovellusten kautta – ei perinteisillä taksimittareilla.
        Jos Suomi pakottaa alan takaisin vanhaan mittariteknologiaan, katkaisemme sen datan ja kehityspolun, jota autonominen liikenne edellyttää.

        Toive eduskunnalle:
        Päivittäkää taksilaki tukemaan sovelluspohjaisia kuljetuksia, jotta Suomi ei jää jälkeen itseohjautuvien autojen kehityksessä, joossa liikkuvat miljardit.

        Kuka sitä pyöratuolia työntää?
        Kuka auttaa heikkonäköista /sokeaa?
        Kuka kantaa tavaroita?
        No se sovellus! Appi tulee ja hoitaa homman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maat, joissa itseohjautuvat robotaksit ovat jo liikenteessä, perustuvat sovelluksiin

        Tässä maat, joissa robotaksit liikennöivät:

        Maa Palvelu Teknologia Tilaaminen

        USA (Phoenix, San Francisco) Waymo L4-robottiautot Sovellus
        Kiina (Peking, Shenzhen) Baidu Apollo Go L4-robottiautot Sovellus
        Arabiemiraatit Cruise / TXAI L4-robottiautot Sovellus


        Yhdessäkään maassa ei näihin käytetä fyysisiä taksimittareita.

        Herätkää persut vai aioitteko kärrätä sellupaaleja lopun elämäänne.

        Taksamittari tarvitaan siksi, ettei uberboltmamusovellustaksi kokisi kiusausta sulkea sovellus ja ajaa pimeänä tolppakyytejä tupla/triplahintaan ilman kuittia, ilman mittaria.
        Värilliset kilvet tarvitaan siksi, että se estää muuttamasta privaattiautoa taksiksi laittamalla 10 euron taxikupu katolle. Sitten kun autonomisesti liikkuvat taksit rantautuvat Suomeen, ei tällaisia kontrollijärjestelmiä luonnollisesti enää tarvita


    • Anonyymi

      Palkkalain rikkominen Suomessa on rangaistavaa.
      Työntekijän hyväksikäyttö on törkeää virallissakin takseissa joissa noudatetaan tilaajavastuusopimusta.
      Vai oliko se Serlaa?

      • Anonyymi

        Juuri niin. Tämän takia sovellustaksien kielto ei ole apu tähän ongelmaan.

        Sovellustaksien kielto lopettaa Suomessa tärkeän digitaalisen toiminnan kehityksen. Tämä on myrkkyä Suomen tulevaisuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Tämän takia sovellustaksien kielto ei ole apu tähän ongelmaan.

        Sovellustaksien kielto lopettaa Suomessa tärkeän digitaalisen toiminnan kehityksen. Tämä on myrkkyä Suomen tulevaisuudelle.

        Taksi business Suomessa on noin miljardi vuodessa.

        Ranteen toimet nostavat asiskkaiden kustannuksia.

        Jos nousee vaikka 20 prosenttia, se tarkoittaa 200 miljoonaa euroa kansantalouteen kustannuksia.

        Nämä kohdistuvat merkittävästi SOTE takseihin ja muihin julkisiin kyyteihin ja vanhuksiin.

        Persut itkee veroja ja ymmärtämättömyyttään lisäävät niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi business Suomessa on noin miljardi vuodessa.

        Ranteen toimet nostavat asiskkaiden kustannuksia.

        Jos nousee vaikka 20 prosenttia, se tarkoittaa 200 miljoonaa euroa kansantalouteen kustannuksia.

        Nämä kohdistuvat merkittävästi SOTE takseihin ja muihin julkisiin kyyteihin ja vanhuksiin.

        Persut itkee veroja ja ymmärtämättömyyttään lisäävät niitä.

        Eli palkkalakia ei tarvitse noudattaa Suomessa.
        Tilaajavastuusopimusta ei tarvitse noudattaa.
        Näin toimii Suomalainen taksi!

        Työpaikkailmoitus :

        -Haetaan kuljettajaa töihin kalustomäärän kasvaessa ja toiminnan laajentuessa.
        Saat päivystää ilmaiseksi ja tulla toimeen ilman lakisääteisiä palkanlisiä. Toivottavasti olet ahkera renki ja tarvittavat koulutukset suoritettuna. Palkka on sivuseikka sinulle.
        Tervetuloa hyvähenkiseen porukkaan päivystämään ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli palkkalakia ei tarvitse noudattaa Suomessa.
        Tilaajavastuusopimusta ei tarvitse noudattaa.
        Näin toimii Suomalainen taksi!

        Työpaikkailmoitus :

        -Haetaan kuljettajaa töihin kalustomäärän kasvaessa ja toiminnan laajentuessa.
        Saat päivystää ilmaiseksi ja tulla toimeen ilman lakisääteisiä palkanlisiä. Toivottavasti olet ahkera renki ja tarvittavat koulutukset suoritettuna. Palkka on sivuseikka sinulle.
        Tervetuloa hyvähenkiseen porukkaan päivystämään ilmaiseksi.

        Palkkaus työn mukaan. Pelkkä provisiopalkka.
        35% alv0% kassasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaus työn mukaan. Pelkkä provisiopalkka.
        35% alv0% kassasta.

        Tilaajavastuusopimusko sanoo näin?
        Tulkaa ihmiset töihin reippaasti nyt, töitä on. Hyvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli palkkalakia ei tarvitse noudattaa Suomessa.
        Tilaajavastuusopimusta ei tarvitse noudattaa.
        Näin toimii Suomalainen taksi!

        Työpaikkailmoitus :

        -Haetaan kuljettajaa töihin kalustomäärän kasvaessa ja toiminnan laajentuessa.
        Saat päivystää ilmaiseksi ja tulla toimeen ilman lakisääteisiä palkanlisiä. Toivottavasti olet ahkera renki ja tarvittavat koulutukset suoritettuna. Palkka on sivuseikka sinulle.
        Tervetuloa hyvähenkiseen porukkaan päivystämään ilmaiseksi.

        Sovelluskuskit eivät ole työntekijöitä vaan yrittäjiä, jotka voivat valita työaikansa ja ajonsa vapaasti.

        Kukaan ei päivystä ilmaiseksi, koska tulo syntyy jokaisesta toteutuneesta matkasta. Työsuhteen palkanlisien puuttuminen ei ole riistoa, vaan normaalia yrittäjyyttä.

        Jos halutaan parantaa sovelluskuskien asemaa, se tehdään selkeällä sääntelyllä – ei provokatiivisilla väitteillä tai sovellustaksien lopettamisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovelluskuskit eivät ole työntekijöitä vaan yrittäjiä, jotka voivat valita työaikansa ja ajonsa vapaasti.

        Kukaan ei päivystä ilmaiseksi, koska tulo syntyy jokaisesta toteutuneesta matkasta. Työsuhteen palkanlisien puuttuminen ei ole riistoa, vaan normaalia yrittäjyyttä.

        Jos halutaan parantaa sovelluskuskien asemaa, se tehdään selkeällä sääntelyllä – ei provokatiivisilla väitteillä tai sovellustaksien lopettamisella.

        Niin, tämä on sama malli kuin:

        hierojat

        parturi-kampaajat

        valokuvaajat

        freelancerit

        Ei kukaan sano, että freelancer “päivystää ilmaiseksi”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tämä on sama malli kuin:

        hierojat

        parturi-kampaajat

        valokuvaajat

        freelancerit

        Ei kukaan sano, että freelancer “päivystää ilmaiseksi”.

        Bolt ja Uber eivät velvoita kuljettajaa olemaan linjoilla.
        Kuljettaja voi:

        ajaa 1 tunnin

        ajaa 10 tuntia

        ajaa vain viikonloppuisin

        ajaa vain kysyntäpiikit


        Eli päivystys “ilmaiseksi” ei perustu todellisuuteen.


    • Anonyymi

      Palkattu taksinkuljettaja ei ole yrittäjä vaan työntekijä.
      Nyt puhutaan palkatun työntekijän oikeuksista ja eduista.

    • Anonyymi00045

      Muistakaahan rengit että joulunaikana ne pyhäkorvaukset ovat kaksinkertainen palkka. Perustuu palkkalakiin Suomessa. Ei tarvitse olla järjestäytynyt ala tai kuulua liittoon.
      Kuuluu kaikille työntekijöille automaattisesti.
      Useammilla aloilla kyllä joulupyhistä maksetaan 200%palkkaa.
      Hyvää joulua kaikille palkatuille taksinkuljettajille.

    • Anonyymi00046

      On paljon moniautoyrittäjien kuljettajia jotka tekevät 7-päivää viikossa pitkiä päiviä. Onko tämä turvallista?
      Toivoisin valvontaa työaikoihin.
      Myöskään pyhäkorvauksia eikä ylitöitä makseta.

      Kuitenkin on määrätty esimerkiksi välitysyhtiön vaatteet päälle!

      Se on se mihin laadunvalvonta puuttuu, esimerkiksi sukkien väriin kun oikeasti pitäisi mennä tarkastamaan toteutuneita kuljettajien ajoaikoja kuljettajanumeroiden perusteella yhtiön välitysjärjestelmästä.

    • Anonyymi00047

      Suomen Taksiliitossa tämä myös tiedetään, on suoranainen ihme että onnettomuuksia ei satu enempää.

    • Anonyymi00050
      UUSI

      Mistä saisimme Suomeen holhoojia estämään holhottavia pestautumasta tutusta ja turvallisesta Kelasta riistokapitalistin orjaksi?
      Ja mikä estää holhottavaa hommaamasta omaa taksia? Vaatisi p-aukiselta vässykältä liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4318
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2774
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2532
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      85
      1529
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1476
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      81
      1135
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      993
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      176
      977
    Aihe