Toimivat laittomasti poikkeuksetta Suomessa.
Taksi on ainut julkinen ala jossa työntekijän palkkoja ei tarvitse maksaa lakien ja sopimuksien mukaisesti.
Tämä mahdollistaa sen että yksi ihminen voi verrattaen pienellä riskillä ottaa vaikka kymmeniä autoja ajoon ja pitää palkattuja kuljettajia töissä puoli ilmaiseksi vastoin lakeja.
Ja näin heikentää muiden rehellisesti toimivien taksiyrittäjien ansainta mahdollisuuksia.
Moniautoyritykset toimivat laittomasti maksamalla työntekijöille pelkän provisiopalkan.
Tilaajavastuusopimus ja palkkalaki takaavat palkanlisät taksirengeille. Nämä jätetään järjestään maksamatta.
Työaikalakia ei noudateta myöskään. Palkatun taksinkuljettajan enimmäistyöaika on 90 tuntia kahden peräkkäisen viikon aikana. Myös kyydin odottaminen lähtövalmiina on työaikaa.
Ahneet moniautoyritykset pilanneet taksialan
50
588
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että henkilöauton kuljettaminen, jos katolle laitetaan keltainen kupu on työtä.
Se ei ole työtä , siitä ei tarvitse maksaa palkkaa piste- Anonyymi
Oletko vienyt koskaan vakavasti sairasta ihmistä hoitoihin ja yrittänyt olla avuksi?
Sinut jättäisin kyllä pyörätuolissa sairaalan tuulikaappiin piste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko vienyt koskaan vakavasti sairasta ihmistä hoitoihin ja yrittänyt olla avuksi?
Sinut jättäisin kyllä pyörätuolissa sairaalan tuulikaappiin piste.Se on hienoa jos vakavasti sairas pääsee nykyään edes sairaalan tuulikaappiin, tuntuu olevan monelle taksille olevan ylivoimaisen vaikeaa löytää edes paikallista sairaalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hienoa jos vakavasti sairas pääsee nykyään edes sairaalan tuulikaappiin, tuntuu olevan monelle taksille olevan ylivoimaisen vaikeaa löytää edes paikallista sairaalaa.
Ongelmat johtuvat vastuuttomista viranomaisista, sekä poliitikoista, jotka halveksivat työtä tekeviä kansalaisia ja sairaita ihmisiä.
Trafin ja työsuojelun henkilökunta ei hoida valvontatehtäviään ja poliitikot eivät säädä lakeja, jotka olisivat kansalaisten eduksi. Samasta syystä koko maa on velkaantunut, julkisen sektorin vastuuttomista ja osaamattomista verovaroilla loisivasta henkilökunnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko vienyt koskaan vakavasti sairasta ihmistä hoitoihin ja yrittänyt olla avuksi?
Sinut jättäisin kyllä pyörätuolissa sairaalan tuulikaappiin piste.Tuulikaapin ovelle enintään tuollainen .
- Anonyymi
Laadukas taksikuljetus on vastuullinen työ koulutuksineen ja kalustovaatimuksineen.
Sopimukset ja säännöt tekevät sen myös vaativaksi. Mikäli niitä noudatettaisiin.
Taksirengeille palkat kuntoon ja työaikalakia noudattaen. Silloin kaikki asiat tulevat kuntoon automaattisesti. Ei teetetä ilmaista työtä palkatuilla kuljettajilla.
Nyt päiväpalkka voi olla 20-40 euroa. Ja kuljettajat määrätään töihin myös viikonloppuisin ilman palkanlisiä. Kiskontaa ja työntekijän hyväksikäyttöä julkisissa kuljetuksissa, osana julkista liikennettä Suomessa.
Kaikki liitot ja tarkastajat ja laadunvalvonta on pelkkää silmänlumetta ja samaa huijausta.
En arvosta tippaakaan niin kauan kuin tämä palkkahuijaus jatkuu! - Anonyymi
Viranomaisilla on tehtävään perustuva velvollisuus tehdä tutkintapyyntö poliisille, koska yleisessä tiedossa on rikollisen toiminnan havainnot epäily.
Miksi viranomaiset eivät hoida velvollisuuksiaan?
Mikä tai mitkä tahot ovat lahjonnan, korruptiorakenteiden ja kartellien takana?
Vai ovatko virassa olevat vain vastuuttomia lusmuja? - Anonyymi
Suomen Taksiliitto voisi tehdä artikkelin palkanmaksusta kuljettajille kelakyytien ja sotekyytien ja muiden yhteiskunnan ajojen tilaajavastuusopimuksen palkkavelvoitteista.
Siellä kun on niitä rehellisiä moniautoyrittäjiä ilmeisesti liitossakin, jotka tunnetusti hoitavat velvollisuudet kunnialla.- Anonyymi
Taksiliitto ei ole tehnyt mitään taksinkuljettajien, eikä taksiyrittäjien hyväksi.
- Anonyymi
Taksinkuljettajan kannattaa aina liittyä ammattiliittoon epäselvyyksien ehkäisemiseksi.
Toki liitonmaksut voi maksaa itsekin palkan mukaan. - Anonyymi
Kyselymme perusteella tilittäjäyhtiöiden provisiot vaihtelevat 1,25–2,75 prosenttiin asiakasyrityksien mukaan.
Taksikuutio ottaa 5-7% kelakyydin jo alennetusta hinnasta.
Taksiliitto = Taksikuutio Oy
Maksuliikenne on kilpailutettava. Jos löytyis joku vielä kalliimpi! - Anonyymi
Lausunnonantajan lausunto
Voitte kirjoittaa lausuntonne alla olevaan tekstikenttään:
Edustamme Suomessa Taksiliikenteen työnantajia. Alalla tehdään työehtosopimus, joka määrittelee
pitkälti palkanmaksun kulurakenteen. Työehtosopimus ei ole yleissitova. Katsomme, että toimiva
taksijärjestelmä olisi sekä työnantajien, että työntekijöiden etu.
Taksiliikenteen Työnantajat ry:n osa lausuntoa vuodelta 2024
Taksiliikenteen Työnantajat ry :Mika Määttänen
Miksi Taksiliikenteen Työnantajat ry neuvottelee joka vuosi Auto-ja Kuljetusalan kanssa aina uuden TES:sin?
Kun sitä ei ole aikomustakaan kenenkään noudattaa?
Ja palkanlisät on palkkalain ja tilaajavastuulain sekä tilaajavastuusopimuksen mukaan kuitenkin maksettava aina, myös provisiopalkalla töitä tehdessä.- Anonyymi
TAKSILIIKENTEEN TYÖEHTOSOPIMUS
2025 – 2028
AUTO- JA KULJETUSALAN TYÖNTEKIJÄLIITTO AKT ry
TAKSILIIKENTEEN TYÖNANTAJAT ry
- Anonyymi
https://api.hankeikkuna.fi/asiakirjat/81681d8b-584f-4181-b03c-438aecf1bd36/864628d5-3e59-416b-ab87-1fe640c1a389/LAUSUNTO_20240610110558.PDF
Mielenkiintoista luettavaa valtioneuvoston arkistoista. - Anonyymi
Taksiliikenteen Työnantajat ry
Kuinka monta jäsentä heillä mahtaa olla. On kyllä tiukat neuvottelut aina ja varmasti ajatellaan työntekijöiden parasta.
Tämäkin on melkein vitsi koko homma. - Anonyymi
Yleissitovat työehdot puuttuvat alalta
Taksialalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta. Liittoon kuulumattoman työnantajan ei tarvitse noudattaa työehtoja, joista on sovittu Taksiliikenteen työnantajat ry:n ja työntekijäliitto AKT:n välillä. Vain noin neljä prosenttia Suomen taksiyrittäjistä kuuluu työnantajaliittoon.
- Liittoon kuulumattomatkin työnantajat joutuvat noudattamaan lakia. Hekin joutuvat ehdottomasti maksamaan lomakorvaukset, ylityökorotukset ja sunnuntaipalkan, muistuttaa Väinö Lahtinen AKT:sta.
Turkulainen taksiyrittäjä, Taksiliikenteen työnantajat ry:n puheenjohtaja Kari Jalonen painottaa, että sekä työnantajan että työntekijän tietämättömyys on usein palkanmaksun epäselvyyksien takana. Jalonen harmittelee työnantajien matalaa järjestäytymisastetta.
Yleinen työsopimuslaki ei Jalosen mukaan eroa alan työehtosopimuksesta kuin oikeastaan sairausajan lainsäädännön osalta.
Prosenttipalkalla ei tasaisia ansioita
Työehtosopimuksen mukaan prosenttipalkalla työskentelevä kuski saa vähintään 32 prosenttia kyytiensä arvonlisäverottomasta tuotosta.
- Jos et saa tuntiin yhtään kyytiä, et saa myöskään palkkaa, turkulaiskuski sanoo.
- Tässä yrittäjän riskit on sälytetty työntekijän harteille. Ei se ole työntekijän vika, jos odottaa tolpalla eikä asiakkaita tule.
Työehtosopimuksen mukaan tuntipalkka pitäisi maksaa, jos kahden viikon ajalla ansiot eivät nouse tuntipalkan tasolle. Tämä ei kuskin mukaan toteudu läheskään aina. Yleinen työsopimuslaki ei määritä minimituntipalkkaa.
Jokusen vuoden vanha lehtijuttu aiheesta. Turun Sanomat lähteenä- Anonyymi
Myös työehtosopimuksessa on ihmettelemisen varaa. Se on laadittu AKT:n ja Taksiliikenteen työnantajat ry:n välille, ei suinkaan Taksiliiton. Eli noin 3,5% taksiliiton jäsenistä on velvollisia noudattamaan sitä, kun taas kuorma-autoliitossa prosentti on 100. Yleinen palkkauskäytäntö on 35% kassasta, työsopimuslain edellyttämä minimipalkka ei maaseutumaisissa kunnissa tule täyteen läheskään aina. Useat yrittäjät sisällyttävät tähän palkkaan ylityölisät, lomarahat ja sunnuntailisät. Nämä saa perittyä oikeusteitse kaksi vuotta takautuvasti jos vaan on kuljettaja pitänyt ajopäiväkirjaa. Työsopimuksia laaditaan usein suullisesti, eikä niistä anneta kirjallista selvitystä. Tähän asiaan on työsuojelupiirin mahdollista puuttua.
Lakimuutos olisi taksikuskien oikeuksia kannattava ja kansalaisten turvallisuuden edistämiseksi. - Anonyymi
"Jokusen vuoden vanha" on tosiaan. Väiski on ollut jo vuosia eläkkeellä.
Suurin ongelma on kuljettajien järjestäytymisaste, käytännössä 0,0X %. - Anonyymi00048
Anonyymi kirjoitti:
"Jokusen vuoden vanha" on tosiaan. Väiski on ollut jo vuosia eläkkeellä.
Suurin ongelma on kuljettajien järjestäytymisaste, käytännössä 0,0X %.Palkkalaki ja työaikalaki velvoittaa kaikkia koko Suomessa. Mikään ei ole muuttunut.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Palkkalaki ja työaikalaki velvoittaa kaikkia koko Suomessa. Mikään ei ole muuttunut.
Ei tarvitse järjestäytyä, nämä lakien vaatimukset ovat minimivaatimuksia kaikilla aloilla. Myös Taksialalla.
- Anonyymi
Taksiliikenteen Työehtosopimus 2025---
https://www.akt.fi/site/assets/files/18101/taksiliikenteen_tes_2025-2028.pdf- Anonyymi
Taksinkuljettajan tuntipalkka 14-17e/h riippuen kokemuksesta.
Mc Donald's vertailun vuoksi 16e/h, että ihan linjassa on.
- Anonyymi
Ilmoita Avi.lle.Itse ilmoitin Heinäveden kotityö Turusesta,heidän kaikki kuljettajat rikkovat työ ja lepo-aikoja.Mutta uskon,ketään kiinostavan.
Pitää ilmoittaa poliisille ja verotajalle,että saisi tämäm firman rikkomukset kuriin.
Yrittäjä kuten Heinäveden Kotityö Turunen,tahallaan antaa rikkoa lakia.
Tälle pitää saada verotarkastus ja työaika tarkistus kuljettajien osalta.
Törkeätä ajattaa kuskeja 24/7 paska provisiolla.
Yrittäjä on vastuussa kaikesta !!!
Poliisi ei valvo,ei Avi tai vero,he kusettavat..Miksi?
Ollaanko banaani valtio jo? - Anonyymi
Ketään ei tunnu taksialan julkisen liikenteen epäkohdat kiinnostavan, toista on ulkomaalaisten mansikanpoimijoiden oikeuksien kanssa.
Voiko olla mahdollista että Taksiliikenteen Työnantajat Ry:n toimitusjohtaja on moniautoyrittäjä? ja ei itsekään noudata neuvottelemaansa tes:siä. Voiko olla kuulumatta omaan yhdistykseensä?
Ennen tuota virkaa hoiti Tuomo Heino Suomen Taksiliitosta, myös moniautoyrittäjä.
Miten voi olla - Anonyymi
Hyvät säästöt tulevat kun tätä aletaan soveltamaan muillakin aloilla. Ei palkanlisiä vaan peruspalkalla ja päivystys ilmaista.
On helppo tarjota työpaikkaa näin.
Palkka tehdyn työn mukaan ilman lisiä tarvittaessa. Työajat ma-su 24/7- Anonyymi
Hyvinvointialueilta voi aloittaa. Niissä loisii tuhansittain pummihenkilökuntaa
- Anonyymi
Näin järjestetään Suomessa toimivat taksipalvelut. Rikotaan lakeja samalla tavalla kuin poimijoiden kanssa.
Siitä kyllä tuli loppu äkkiä.- Anonyymi
Huono asia. Mitä Lulu Ranne ja persut nyt vääntää väkisin. Tosi huono.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ff06e2a9-6d53-42aa-8478-badd79e9e4a9
"Ensimmäisen kolmen vuoden aikana kokonaiskustannukset valtiolle ovat karkeasti arvioituna 30–35 miljoonaa euroa, josta suurin osa kohdistuu alkuvaiheen teknisiin investointeihin ja koulutukseen."
Näin se Lulu Ranne nostaa yhteiskunnan kustannuksia. Ja mikä pahinta vie taksitoiminnan viime vuosituhannelle pakottaesaan mittarit takseihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono asia. Mitä Lulu Ranne ja persut nyt vääntää väkisin. Tosi huono.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ff06e2a9-6d53-42aa-8478-badd79e9e4a9
"Ensimmäisen kolmen vuoden aikana kokonaiskustannukset valtiolle ovat karkeasti arvioituna 30–35 miljoonaa euroa, josta suurin osa kohdistuu alkuvaiheen teknisiin investointeihin ja koulutukseen."
Näin se Lulu Ranne nostaa yhteiskunnan kustannuksia. Ja mikä pahinta vie taksitoiminnan viime vuosituhannelle pakottaesaan mittarit takseihin.Itseohjautuva auto tarvitsee sovellusalustan – ei taksimittaria
Autonominen taksi:
tilataan sovelluksella
hinnoitellaan sovelluksella
seurataan sovelluksella
maksetaan automaattisesti
valvotaan digitaalisesti
Mitään näistä ei voi hoitaa fyysisellä, sinetöidyllä taksimittarilla.
Autonomiset robotaksit perustuvat 100 % digitaalisiin alustoihin.
Ja tästä Suomi, joka kehittää 6G tä, jättäytyy pois. Olemme hulluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseohjautuva auto tarvitsee sovellusalustan – ei taksimittaria
Autonominen taksi:
tilataan sovelluksella
hinnoitellaan sovelluksella
seurataan sovelluksella
maksetaan automaattisesti
valvotaan digitaalisesti
Mitään näistä ei voi hoitaa fyysisellä, sinetöidyllä taksimittarilla.
Autonomiset robotaksit perustuvat 100 % digitaalisiin alustoihin.
Ja tästä Suomi, joka kehittää 6G tä, jättäytyy pois. Olemme hulluja.Sovellusalustat keräävät datan, jota autonomiset kuljetusjärjestelmät tarvitsevat
Sovellustaksit tuottavat:
kysyntädataa (missä ihmiset liikkuvat)
reittitietoa
hinnoitteludataa
laatumittareita
turvallisuustietoa
kuljettaja- ja ajoneuvokohtaista lokitietoa
Juuri tämä data on itsenäisen liikenteen opetusaineisto.
Jos kehitys katkaistaan, Suomi menettää koko datapohjan, jolla autonomiset kuljetukset voitaisiin rakentaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovellusalustat keräävät datan, jota autonomiset kuljetusjärjestelmät tarvitsevat
Sovellustaksit tuottavat:
kysyntädataa (missä ihmiset liikkuvat)
reittitietoa
hinnoitteludataa
laatumittareita
turvallisuustietoa
kuljettaja- ja ajoneuvokohtaista lokitietoa
Juuri tämä data on itsenäisen liikenteen opetusaineisto.
Jos kehitys katkaistaan, Suomi menettää koko datapohjan, jolla autonomiset kuljetukset voitaisiin rakentaa.Kaikki maat, joissa itseohjautuvat robotaksit ovat jo liikenteessä, perustuvat sovelluksiin
Tässä maat, joissa robotaksit liikennöivät:
Maa Palvelu Teknologia Tilaaminen
USA (Phoenix, San Francisco) Waymo L4-robottiautot Sovellus
Kiina (Peking, Shenzhen) Baidu Apollo Go L4-robottiautot Sovellus
Arabiemiraatit Cruise / TXAI L4-robottiautot Sovellus
Yhdessäkään maassa ei näihin käytetä fyysisiä taksimittareita.
Herätkää persut vai aioitteko kärrätä sellupaaleja lopun elämäänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki maat, joissa itseohjautuvat robotaksit ovat jo liikenteessä, perustuvat sovelluksiin
Tässä maat, joissa robotaksit liikennöivät:
Maa Palvelu Teknologia Tilaaminen
USA (Phoenix, San Francisco) Waymo L4-robottiautot Sovellus
Kiina (Peking, Shenzhen) Baidu Apollo Go L4-robottiautot Sovellus
Arabiemiraatit Cruise / TXAI L4-robottiautot Sovellus
Yhdessäkään maassa ei näihin käytetä fyysisiä taksimittareita.
Herätkää persut vai aioitteko kärrätä sellupaaleja lopun elämäänne.Itseohjautuvat robotaksit toimivat kaikkialla maailmassa vain sovellusten kautta – ei perinteisillä taksimittareilla.
Jos Suomi pakottaa alan takaisin vanhaan mittariteknologiaan, katkaisemme sen datan ja kehityspolun, jota autonominen liikenne edellyttää.
Toive eduskunnalle:
Päivittäkää taksilaki tukemaan sovelluspohjaisia kuljetuksia, jotta Suomi ei jää jälkeen itseohjautuvien autojen kehityksessä, joossa liikkuvat miljardit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseohjautuvat robotaksit toimivat kaikkialla maailmassa vain sovellusten kautta – ei perinteisillä taksimittareilla.
Jos Suomi pakottaa alan takaisin vanhaan mittariteknologiaan, katkaisemme sen datan ja kehityspolun, jota autonominen liikenne edellyttää.
Toive eduskunnalle:
Päivittäkää taksilaki tukemaan sovelluspohjaisia kuljetuksia, jotta Suomi ei jää jälkeen itseohjautuvien autojen kehityksessä, joossa liikkuvat miljardit.Nyt ei Jukolan seitsemän veljesten perilliset, Persut, tajua, mitä ovat tekemässä. Tätä tarinaa ei kirjoita Juhani Aho vaan Lulu Ranne.
Taksilain uudistaminen vie Suomen kehitystä kohti junttilandiaa. Suomi jää jälkeen digitaalisen yhteiskunnan kehityksestä.
Jääminen pois sovellustaksien ja siihen liittyvien tulevaisuuden ratkaisujen kehityksessä, jäämme pois monesta digitalisaation ja alustatalouden kehityksestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono asia. Mitä Lulu Ranne ja persut nyt vääntää väkisin. Tosi huono.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ff06e2a9-6d53-42aa-8478-badd79e9e4a9
"Ensimmäisen kolmen vuoden aikana kokonaiskustannukset valtiolle ovat karkeasti arvioituna 30–35 miljoonaa euroa, josta suurin osa kohdistuu alkuvaiheen teknisiin investointeihin ja koulutukseen."
Näin se Lulu Ranne nostaa yhteiskunnan kustannuksia. Ja mikä pahinta vie taksitoiminnan viime vuosituhannelle pakottaesaan mittarit takseihin......Näin se Lulu Ranne nostaa yhteiskunnan kustannuksia. ...
Kustannusten kasvu voi tarkoittaa taksien määrän vähentymistä. Se on ikääntyvässä yhteiskunnassa huono asia. Itse olen iäkkään ihmisenä käyttänyt sovellus takseja ja koen ne erittäin hyvinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseohjautuvat robotaksit toimivat kaikkialla maailmassa vain sovellusten kautta – ei perinteisillä taksimittareilla.
Jos Suomi pakottaa alan takaisin vanhaan mittariteknologiaan, katkaisemme sen datan ja kehityspolun, jota autonominen liikenne edellyttää.
Toive eduskunnalle:
Päivittäkää taksilaki tukemaan sovelluspohjaisia kuljetuksia, jotta Suomi ei jää jälkeen itseohjautuvien autojen kehityksessä, joossa liikkuvat miljardit.Kuka sitä pyöratuolia työntää?
Kuka auttaa heikkonäköista /sokeaa?
Kuka kantaa tavaroita?
No se sovellus! Appi tulee ja hoitaa homman - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki maat, joissa itseohjautuvat robotaksit ovat jo liikenteessä, perustuvat sovelluksiin
Tässä maat, joissa robotaksit liikennöivät:
Maa Palvelu Teknologia Tilaaminen
USA (Phoenix, San Francisco) Waymo L4-robottiautot Sovellus
Kiina (Peking, Shenzhen) Baidu Apollo Go L4-robottiautot Sovellus
Arabiemiraatit Cruise / TXAI L4-robottiautot Sovellus
Yhdessäkään maassa ei näihin käytetä fyysisiä taksimittareita.
Herätkää persut vai aioitteko kärrätä sellupaaleja lopun elämäänne.Taksamittari tarvitaan siksi, ettei uberboltmamusovellustaksi kokisi kiusausta sulkea sovellus ja ajaa pimeänä tolppakyytejä tupla/triplahintaan ilman kuittia, ilman mittaria.
Värilliset kilvet tarvitaan siksi, että se estää muuttamasta privaattiautoa taksiksi laittamalla 10 euron taxikupu katolle. Sitten kun autonomisesti liikkuvat taksit rantautuvat Suomeen, ei tällaisia kontrollijärjestelmiä luonnollisesti enää tarvita
- Anonyymi
Palkkalain rikkominen Suomessa on rangaistavaa.
Työntekijän hyväksikäyttö on törkeää virallissakin takseissa joissa noudatetaan tilaajavastuusopimusta.
Vai oliko se Serlaa?- Anonyymi
Juuri niin. Tämän takia sovellustaksien kielto ei ole apu tähän ongelmaan.
Sovellustaksien kielto lopettaa Suomessa tärkeän digitaalisen toiminnan kehityksen. Tämä on myrkkyä Suomen tulevaisuudelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin. Tämän takia sovellustaksien kielto ei ole apu tähän ongelmaan.
Sovellustaksien kielto lopettaa Suomessa tärkeän digitaalisen toiminnan kehityksen. Tämä on myrkkyä Suomen tulevaisuudelle.Taksi business Suomessa on noin miljardi vuodessa.
Ranteen toimet nostavat asiskkaiden kustannuksia.
Jos nousee vaikka 20 prosenttia, se tarkoittaa 200 miljoonaa euroa kansantalouteen kustannuksia.
Nämä kohdistuvat merkittävästi SOTE takseihin ja muihin julkisiin kyyteihin ja vanhuksiin.
Persut itkee veroja ja ymmärtämättömyyttään lisäävät niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksi business Suomessa on noin miljardi vuodessa.
Ranteen toimet nostavat asiskkaiden kustannuksia.
Jos nousee vaikka 20 prosenttia, se tarkoittaa 200 miljoonaa euroa kansantalouteen kustannuksia.
Nämä kohdistuvat merkittävästi SOTE takseihin ja muihin julkisiin kyyteihin ja vanhuksiin.
Persut itkee veroja ja ymmärtämättömyyttään lisäävät niitä.Eli palkkalakia ei tarvitse noudattaa Suomessa.
Tilaajavastuusopimusta ei tarvitse noudattaa.
Näin toimii Suomalainen taksi!
Työpaikkailmoitus :
-Haetaan kuljettajaa töihin kalustomäärän kasvaessa ja toiminnan laajentuessa.
Saat päivystää ilmaiseksi ja tulla toimeen ilman lakisääteisiä palkanlisiä. Toivottavasti olet ahkera renki ja tarvittavat koulutukset suoritettuna. Palkka on sivuseikka sinulle.
Tervetuloa hyvähenkiseen porukkaan päivystämään ilmaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli palkkalakia ei tarvitse noudattaa Suomessa.
Tilaajavastuusopimusta ei tarvitse noudattaa.
Näin toimii Suomalainen taksi!
Työpaikkailmoitus :
-Haetaan kuljettajaa töihin kalustomäärän kasvaessa ja toiminnan laajentuessa.
Saat päivystää ilmaiseksi ja tulla toimeen ilman lakisääteisiä palkanlisiä. Toivottavasti olet ahkera renki ja tarvittavat koulutukset suoritettuna. Palkka on sivuseikka sinulle.
Tervetuloa hyvähenkiseen porukkaan päivystämään ilmaiseksi.Palkkaus työn mukaan. Pelkkä provisiopalkka.
35% alv0% kassasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkkaus työn mukaan. Pelkkä provisiopalkka.
35% alv0% kassasta.Tilaajavastuusopimusko sanoo näin?
Tulkaa ihmiset töihin reippaasti nyt, töitä on. Hyvä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli palkkalakia ei tarvitse noudattaa Suomessa.
Tilaajavastuusopimusta ei tarvitse noudattaa.
Näin toimii Suomalainen taksi!
Työpaikkailmoitus :
-Haetaan kuljettajaa töihin kalustomäärän kasvaessa ja toiminnan laajentuessa.
Saat päivystää ilmaiseksi ja tulla toimeen ilman lakisääteisiä palkanlisiä. Toivottavasti olet ahkera renki ja tarvittavat koulutukset suoritettuna. Palkka on sivuseikka sinulle.
Tervetuloa hyvähenkiseen porukkaan päivystämään ilmaiseksi.Sovelluskuskit eivät ole työntekijöitä vaan yrittäjiä, jotka voivat valita työaikansa ja ajonsa vapaasti.
Kukaan ei päivystä ilmaiseksi, koska tulo syntyy jokaisesta toteutuneesta matkasta. Työsuhteen palkanlisien puuttuminen ei ole riistoa, vaan normaalia yrittäjyyttä.
Jos halutaan parantaa sovelluskuskien asemaa, se tehdään selkeällä sääntelyllä – ei provokatiivisilla väitteillä tai sovellustaksien lopettamisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovelluskuskit eivät ole työntekijöitä vaan yrittäjiä, jotka voivat valita työaikansa ja ajonsa vapaasti.
Kukaan ei päivystä ilmaiseksi, koska tulo syntyy jokaisesta toteutuneesta matkasta. Työsuhteen palkanlisien puuttuminen ei ole riistoa, vaan normaalia yrittäjyyttä.
Jos halutaan parantaa sovelluskuskien asemaa, se tehdään selkeällä sääntelyllä – ei provokatiivisilla väitteillä tai sovellustaksien lopettamisella.Niin, tämä on sama malli kuin:
hierojat
parturi-kampaajat
valokuvaajat
freelancerit
Ei kukaan sano, että freelancer “päivystää ilmaiseksi”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tämä on sama malli kuin:
hierojat
parturi-kampaajat
valokuvaajat
freelancerit
Ei kukaan sano, että freelancer “päivystää ilmaiseksi”.Bolt ja Uber eivät velvoita kuljettajaa olemaan linjoilla.
Kuljettaja voi:
ajaa 1 tunnin
ajaa 10 tuntia
ajaa vain viikonloppuisin
ajaa vain kysyntäpiikit
Eli päivystys “ilmaiseksi” ei perustu todellisuuteen.
- Anonyymi
Palkattu taksinkuljettaja ei ole yrittäjä vaan työntekijä.
Nyt puhutaan palkatun työntekijän oikeuksista ja eduista. - Anonyymi00045
Muistakaahan rengit että joulunaikana ne pyhäkorvaukset ovat kaksinkertainen palkka. Perustuu palkkalakiin Suomessa. Ei tarvitse olla järjestäytynyt ala tai kuulua liittoon.
Kuuluu kaikille työntekijöille automaattisesti.
Useammilla aloilla kyllä joulupyhistä maksetaan 200%palkkaa.
Hyvää joulua kaikille palkatuille taksinkuljettajille. - Anonyymi00046
On paljon moniautoyrittäjien kuljettajia jotka tekevät 7-päivää viikossa pitkiä päiviä. Onko tämä turvallista?
Toivoisin valvontaa työaikoihin.
Myöskään pyhäkorvauksia eikä ylitöitä makseta.
Kuitenkin on määrätty esimerkiksi välitysyhtiön vaatteet päälle!
Se on se mihin laadunvalvonta puuttuu, esimerkiksi sukkien väriin kun oikeasti pitäisi mennä tarkastamaan toteutuneita kuljettajien ajoaikoja kuljettajanumeroiden perusteella yhtiön välitysjärjestelmästä. - Anonyymi00047
Suomen Taksiliitossa tämä myös tiedetään, on suoranainen ihme että onnettomuuksia ei satu enempää.
- Anonyymi00050UUSI
Mistä saisimme Suomeen holhoojia estämään holhottavia pestautumasta tutusta ja turvallisesta Kelasta riistokapitalistin orjaksi?
Ja mikä estää holhottavaa hommaamasta omaa taksia? Vaatisi p-aukiselta vässykältä liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2444318Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1202774Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412532Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?851529Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161476- 481199
- 811135
- 59993
- 45986
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En176977