Ite en oo harrastanut paljonkaan farkkuja milloinkaan.
Amerikkalainen muoti, jossa nuoret kulkee ja luulevat olevansa "rentoja".
Mutta vieläkö joku tässä iässä pitää farkkuja talvella?
Kauheet koppurat.
Itelläni on tumman siniset fliiseri pitkät housut, ja ne on kyllä lämpimät ja pehmeet.
Toppahousut on toinen hyvä vaihtoehto.
Kuka pitää farkkuja talvella?
22
91
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Minä pidän farkkuja ympäri vuoden. Farkkuja saa monenlaisesta kankaasta, ei tarvitse mitään koppuroita ostaa, en tosin tiennyt että sellaisia on saatavanakaan enää ja ihmettelen mistä aloittaja tietää kun ei itse käytä. Kylmemmillä ilmoilla käytän ulkoiluhousuja ja alla pitkiä kalsareita. Joskus olen käyttänyt toppahousuja, mutta en erikoisemmin tykännyt niistä.
- AnonyymiUUSI
Minä pidän jatkuvasti farkkuja joskus harvoin muita .
Ensimmäiset Jamekset sain 12- vuotiaana aivan 60- luvun alussa, osat vanhemmista suhtautuivat niihin torjuvasti lätärimuotina. - AnonyymiUUSI
Outo mielipide sinulla farkuista. Mustat farkut on jalassa tällä äijällä käytännössä aina, kesällä ja talvella, jotain juhlia lukuun ottamatta. Pitää vaan olla hyvin istuvat 32", eikä mitkään lököt, paitsi pihahommissa.
- AnonyymiUUSI
Kysyin, että pidetäänkö talvella, eikö jotenkin ymmärretä itse kysymystä.
Talvella farkut on kylmät, = tosiasia.
No ukoilla on farkut aina, mutta yli 70 naisilla?
Ukot pitää farkkuja ja ovat niinkuin "miehekkäitä". Enkä minä puutu ukkojen farkkuihin, enkä suomalaisten miesten "muotiin" muutenkaan.
Tottakai minulla on ollut farkkuja, ja olen huomannut, että jäykkiä ovat. Eivät ole talvikäyttöön pakkasessa, vaikka miten yritätte todistaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ukot pitää farkkuja ja ovat niinkuin "miehekkäitä". Enkä minä puutu ukkojen farkkuihin, enkä suomalaisten miesten "muotiin" muutenkaan.
Tottakai minulla on ollut farkkuja, ja olen huomannut, että jäykkiä ovat. Eivät ole talvikäyttöön pakkasessa, vaikka miten yritätte todistaa."Talvella farkut on kylmät, = tosiasia."
Nuokin on farkut, eivätkä ole kylmiä, eikä jäykkiä, jos ostaa hieman väljät, eikä ihonmyötäisiä.
Aikoinaan kun ostin, 6 kpl, taisi olla hinta 16 e ja liityin silloin jäseneksi sai ekasta ostoksesta alen. Niillä on menty kai 8 vuotta, kaikkia ei ole vielä uudistettu.
Pesen muuten aina 30 C asteessa ja täysin ilman pesuainetta.
https://www.tokmanni.fi/naisten-farkut-pola-rosi-straight-fit-6419860941325 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai minulla on ollut farkkuja, ja olen huomannut, että jäykkiä ovat. Eivät ole talvikäyttöön pakkasessa, vaikka miten yritätte todistaa.Vastasin, että pidän kesällä ja talvella eli ymmärsin kyllä kysymyksen.
Itselläni ainakin on paksumpia ja ohuempia farkkuja ja lisäksi talvella farkkujen alla on lämpimät/pehmeät alushousut. En niitä mitenkään jäykiksi koe.
Farkut jalassa en tunne itseäni yhtään sen miehekkäämmäksi, kuin muutenkaan tunnen olevani. Pikemminkin puku päällä tunnen itseni miehekkääksi. Kuten avovaimonikin aina sanoo, että puku tekee miehen.
Kun sanoin, että outo mielipide sinulla, en tarkoittanut sitä negatiiviseksi arvosteluksi, vaan kun en osaa kuvitella farkkuja jäykiksi koppuroiksi.
- AnonyymiUUSI
Jestas sentään, ovatko farkut(kin) ikäkysymys. On olemassa sellaisiakin farkkuja, joissa on lämmin vuori sisäpuolella, siis talvikäyttöön tarkoitettu.
- AnonyymiUUSI
Ja kenellä on sellaiset?
Onko ihan pakko pitää farkkuja? Kuka sen on määrännyt?
Siis 70 + mummon on pakko vetää farkut jalkaan?
Muuta mahdollisuutta ei oo? - AnonyymiUUSI
Niinpä ja sitäpaitsi farkkukangashan on aika tiivistä eli suojaa hyvin tuulelta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kenellä on sellaiset?
Onko ihan pakko pitää farkkuja? Kuka sen on määrännyt?
Siis 70 mummon on pakko vetää farkut jalkaan?
Muuta mahdollisuutta ei oo?Pukeudun sekä farkkuihin että niihin muihin(kin) mahdollisuuksiin. Käytän myös hametta, joka on aika mini. Minusta on moneksi ja ma oon mikä oon. Heh.
- AnonyymiUUSI
Meillä ei ole ollut koskaan niitä sinisiä kuluvia farkkuja.
On mustat , joustokankaasta, Tokmannilta, Pola merkkiset. Molemmille sopii aivan sama koko, vaimolla pitää kääntää vain 5cm lyhyemmäksi. Ovat sellaiset joka paikasta hieman väljät. Mainiot syksystä kevääseen.
Kesällä ja aina sisällä väljät reisitasku kangashousut. - AnonyymiUUSI
Farkkuja käyttävät epävarmat ihmiset, on työvaate.
- AnonyymiUUSI
Minä nainen yli 70v olen käyttånyt talvella mustia farkkuja ja niiden kanssa leggins sukkia tai sukkahousuja. Ei ole palellut. Sama koko ollut 15 20 v ja nyt lihonut vähän eikä mahdu kiinni kuten ennen ja käyttänyt polyesteri kuminauha housuja. Sama malli ja koko sopi 15 20 v on useita. Ei ole kiva juttu ja harmittaa. Liikkuminen väheni ja söin liikaa ja syön vieläkin.
- AnonyymiUUSI
Minä pidän ja mietin just että mulla on ollut samat farkut jalassa jo keväästä. Toki pesty välillä. ;D
meinasin laittaa mustat farkkuni jalkaan mutta totesin että ne on ikävästi haalistuneet reisistä, joten täytynee hankkia uudet mustat farkut.- AnonyymiUUSI
Oukei, oukei!
Pitäkää te farkkuja talvella ja seuratkaa ameriikan muotia ja tuntekaa ihtenne nuorekkaiksi ja rennoiksi.
Mitäpä tässä tästä asiasta riitelemään?
Ite laitan talvella fliiseripitkikset tai toppahousut jalkaan, ja kuljeksin lämpimäsit ja ihan OIKEASTI rennosti pakkasessa, enkä väitä tippaakaan että "onoltava farkut".
Asia loppuun käsitelty. Kiitos.
- AnonyymiUUSI
Farkkuja voi pitää minkä ikäiset tahansa. itse asun välillä muissakin pohjoismaissa ja Norjassa esim myös ikäihmiset pitää farkkuja eikä löysiä oloasuja niinkuin meillä täällä.
Muistan kun taistelin eräältä 96-vuotiaalta pillifarkkuja jalasta. ;D hän oli saanut puettua ne itse päälleen, mutta poisotossa tarvitsi apua.- AnonyymiUUSI
Jalkaterä ei meinannut millään mahtua ulos puntin suusta. :D
Hän oli erittäin tyyliäs ja huoliteltu hoikka ikäihminen, joka mietti aina tarkkaan mitä laittaa ylleen, huulipunaa oli aina sipaistu huuliin.
Nyt kun aloin kirjoittaa tätä niin tuo tilanne tulee elävästi mieleen. Mietin siinä miten saan farkut pois satuttamatta tätä haurasta ihmistä.. ilman että koko reisi irtoaa paikoiltaan. :/ - AnonyymiUUSI
Tosi järkkyä, että kertoo vielä "taisteluksi" Haloo!
Mikä tyyppi - 96.vuotiaana on ressukan pitänyt pitää PILLIFARKKUJA!
Mikä elämä sellaisella 96-vuotiaalla, että elämän tarkoitus on pitää pillifarkkuja.
Sorry, mutta säälttää.
- AnonyymiUUSI
"Amerikkalainen muoti, jossa nuoret kulkee ja luulevat olevansa "rentoja"."
Kylläpä on taantunutta ajattelua ja outo käsitys. - AnonyymiUUSI
Varmaan amerikkalaiset pitää farkkuja talvella,muuten suurin osa eurooppalaisista.
- AnonyymiUUSI
Tähän minun pitää kertoa, etten juurikaan käyttänyt farkkuja enkä varsinkaan mitään toppiksia ennenkuin menin vuonna -11 pidemmäksi aikaa Tukholmaan. Minulla oli käytössä villakangastakkeja ja eri kuosisia housuja enkä koskaan mitään lenkkareita.
Siellä pukeutumistyylisi muuttui "huonompaan", jonka olen aina nimennyt Itis-tyyliksi.
Nyt olen tilanteessa, jossa käytössäni on samat farkut ties kuinka monta kuukautta peräjälkeen, ja vaatetus sekä olemus aivan muuta mihin aiemmin olin tottunut.
Tukholmassa huomasin että kaikilla muilla oli toppatakit niin minunkin piti hankkia ja tämä trendi jatkui maasta toiseen. Nykyään olen resupekka joka ei välitä miten pukeutuu. Hiuksetkin hapsottavat joka suuntaan.. - AnonyymiUUSI
Farkut olivat alun perin työvaatteita, joita käytettiin muun muassa kaivostyöläisten ja merimiesten keskuudessa. Niiden kestävä materiaali ja vahvistetut yksityiskohdat tekivät niistä ihanteellisen valinnan raskasta työtä tekeville.
Farkkukangas oli alun perin kehitetty kestämään kovaa käyttöä, ja se oli suosittua työvaatteiden valmistuksessa jo 1600-luvulta alkaen.
Erityisesti 1800-luvulla farkkuja käyttivät laajasti kaivostyöläiset ja maataloustyöntekijät, ja niitä valmistettiin myös merimiehille esimerkiksi 1500-luvulla Genovassa.
Niitit, jotka kiinnittävät taskuja ja muita osia, keksittiin juuri parantamaan farkkujen kestävyyttä ja estämään vaatteiden repeytymistä kovassa käytössä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot9717137Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss399913Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen294911Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2333865Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman333123Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.142820Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä1102771Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.252712"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita502607Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling752480