Mitä ajatuksia herättää judoperheen ulkopuolistaminen sodan raakuuksista?
Judo ja Venäjä
24
748
Vastaukset
- Anonyymi
IJF on korruptoitunut Putinin sylikoira
- Anonyymi
Judoon Putin voi vaikuttaa, koska hänellä on sinne parhaat siteet.
- Anonyymi
Mielenkiinnolla odotan miten boikotoidaan liiton osalta. Todennäköisesti vain " soo soo, en tykkää", mutta ei mitään muuta!
"Kansainvälinen judoliitto IJF on tehnyt päätöksen sallia venäläisten urheilijoiden paluu kansainvälisiin kilpailuihin omien maatunnustensa kanssa. Suomen judoliitto vastustaa tätä päätöstä.
Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa rikkoo kansainvälistä oikeutta ja aiheuttaa mittaamatonta inhimillistä kärsimystä ja aineellista tuhoa. Tässä tilanteessa ei ole oikein tuoda Venäjän kansallistunnuksia judokilpailuihin.
IJF:n päätös tehtiin kuulematta kansallisia liittoja ja ilman äänestystä. Päätös tuli myöskin täysin yllättäen ilman ennakkotietoa tai keskustelua ja astuu voimaan heti. Tulevana viikonloppuna Abu Dhabin Grand Prix turnauksessa esiintyy jo siis heti venäläisiä urheilijoita. Suomelta mukana on kolme ottelijaa (Pihla Matikainen N-57 kiloa, Emma Krapu N-78 ja Valtteri Olin M-73).
Kyseiseen kilpailuun osallistutaan suunnitelman mukaisesti ja jatkossa Suomen judoliitto koordinoi Olympiakomitean kanssa urheilijoiden osallistumisen kilpailuhin, joissa Venäjän maatunnukset ovat esillä.
Suomen judoliitto on yhteydessä Pohjoismaisiin liittoihin yhteisen vastalauseen esittämisestä."- Anonyymi
No pitäiskö Suomen judokoiden lopettaa kisaaminen ja lopettaa oma ura? Sitten se sota loppuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No pitäiskö Suomen judokoiden lopettaa kisaaminen ja lopettaa oma ura? Sitten se sota loppuu?
Ei missään nimessä.
Oma ura edellä ihan kaikessa, tietenkin!
Sama kaikessa toiminnassa, urheilu, talous, jne.
Millään muulla ei ole merkitystä kuin minulla ja minun menestyksellä!
Ja lisäksi on hienoa, että judon taso pysyy korkeana, toisin kun jääkiekossa tai hiihdossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään nimessä.
Oma ura edellä ihan kaikessa, tietenkin!
Sama kaikessa toiminnassa, urheilu, talous, jne.
Millään muulla ei ole merkitystä kuin minulla ja minun menestyksellä!
Ja lisäksi on hienoa, että judon taso pysyy korkeana, toisin kun jääkiekossa tai hiihdossa.Normimeininkiä myös työpaikoilla; minä, minä ja minä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, se tuo oikeuden kun kaikki noudattaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normimeininkiä myös työpaikoilla; minä, minä ja minä
Muuten ei pärjää tässä kovassa maailmassa ja huippu-urheilussa.
- Anonyymi
Joillain on munaa, vaikka oma ura kärsii.
Latvian 🇱🇻olympiakomitea on jo neuvonut kansallista judoliittoa pidättymään osallistumasta turnauksiin, joissa venäläiset ja valkovenäläiset urheilijat esiintyvät kansallisten lippujen alla, pitäen tätä IEC:n periaatteiden ja solidaarisuuden Ukrainalle. Otkrito.lv raportoi tästä.
"Osallistuminen tällaisiin kilpailuihin olisi ristiriidassa Latvian johdonmukaisen kansallisen aseman, urheilulain hengen ja sosiaalisia arvoja koskevan lain hengen kanssa ja merkitsisi myös solidaarisuuden puutetta Ukrainalle ja sen urheilijoille", LOC sanoi.
Samaan aikaan Latvian judoliiton puheenjohtaja Vsevolod Zeleny totesi kansainvälisen judoliiton päätöksen olevan heille yllätys. "Emme edes ajatelleet asiaa, koska ei ollut tietoa siitä, että tällainen päätös voitaisiin tehdä", Zeleny sanoi. Hänen mielestään Latvian judoí ̈stíville on useita tulevaisuuden vaihtoehtoja. "Yksi niistä on osallistua vain niihin kilpailuihin, joihin venäläiset urheilijat eivät osallistu, mutta se on kallista", Zeleny sanoi. "
Tällaisia asioita.
Kuvassa: Latvian judoliiton puheenjohtaja.- Anonyymi00024
Latvialla on selkeä linja, arvostan.
- Anonyymi
Täällä kirkasotsaiset kertoo mitä muiden pitää tehdä. Aina on helppo sohvalta huutaa muille vaatimuksia. Ja hups, itse ei tarvitse tehdä mitään. Tämähän kuulostaa ihan vasemmiston politiikalta: tukia lisää meille ja veroja lisää muille. Helppoa.
- Anonyymi
Elämä on:)
- Anonyymi
Miten niin muiden? Käsittääkseni ollaan samassa veneessä Venäjän suhteen, vai onko laivalippu taskussa tai kaksi passia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin muiden? Käsittääkseni ollaan samassa veneessä Venäjän suhteen, vai onko laivalippu taskussa tai kaksi passia?
Eli 10 tai 15 vuotta elämästään kilpajudolle uhranneen urheilijan tulee vetäytyä kisoista koska sinä sohvalla maaten sitä haluat? Kyllä tässä on IJF mokannut pahasti salliessaan Venäjälle ylipäätään oikeuden osallistua. Se ei ole suomalaisen urheilijan vastuulla. Paitsi sinun mielestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli 10 tai 15 vuotta elämästään kilpajudolle uhranneen urheilijan tulee vetäytyä kisoista koska sinä sohvalla maaten sitä haluat? Kyllä tässä on IJF mokannut pahasti salliessaan Venäjälle ylipäätään oikeuden osallistua. Se ei ole suomalaisen urheilijan vastuulla. Paitsi sinun mielestäsi.
Kun IJF on mokannut, niin sitä pitää boikotoida, ettei mokaa lisää!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Mitäs meinasit tehdä asialle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mene kattomaan paikanpäälle Suomalaistähtiä, en katso judoTV, mitäpä muuta.
Huippu-urheilu ei ole uhrautumista, se on ura valinta!
Opiskelkoon insinööriksi, niin ei tarvi "uhrata" elämää?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mene kattomaan paikanpäälle Suomalaistähtiä, en katso judoTV, mitäpä muuta.
Huippu-urheilu ei ole uhrautumista, se on ura valinta!
Opiskelkoon insinööriksi, niin ei tarvi "uhrata" elämää?!Eli kaikki jatkuu ennallaan. Et ole judotv:tä ennenkään maksanut etkä käynyt KV. kisoissa. Täällä miehekkäästi vaadit muilta tekoja. Wau. Ja vielä päälle neuvot koulutussuunnasta. Miten ne omat meriitit eli millainen substanssi herralta itseltä löytyy kun noin hanakasti muita ohjaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kaikki jatkuu ennallaan. Et ole judotv:tä ennenkään maksanut etkä käynyt KV. kisoissa. Täällä miehekkäästi vaadit muilta tekoja. Wau. Ja vielä päälle neuvot koulutussuunnasta. Miten ne omat meriitit eli millainen substanssi herralta itseltä löytyy kun noin hanakasti muita ohjaat?
No poju, älä uhriudu vaan uhraa!:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liiton pitää boikotoida, sitten homma voisi muuttua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä tarkoitusta varten on aikoinaan keksitty Boikotti! Se on ainoa oikea asia miten hommaa saa muutettua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liiton pitää boikotoida, sitten homma voisi muuttua!
Eli kun Suomi boikotoi niin jo on ruskipojat polvillaan? Abu Dhabi kisoissa oli 54 maata, eli 53 + venäjä. Heikosti pelaa boikotti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kun Suomi boikotoi niin jo on ruskipojat polvillaan? Abu Dhabi kisoissa oli 54 maata, eli 53 venäjä. Heikosti pelaa boikotti.
juupa juu... Älä viitti tahalleen ymmärtää väärin...
Eiköhän boikotti rakennu sillä, että monia muitakin maita boikotoi Suomen lisäksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kun Suomi boikotoi niin jo on ruskipojat polvillaan? Abu Dhabi kisoissa oli 54 maata, eli 53 venäjä. Heikosti pelaa boikotti.
Eihän tässä venäjää boikotoida, vaan IJF joka tämän päätöksen teki, ei venäjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5359031Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1616210Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3765273Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664769Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s1004391Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664063SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1853962- 931936
- 1061450
- 47989