No nythän ne uutisen murjas.

Anonyymi-ap

Suomeen aletaan tekemään fuusiovoimalaa , ruotsalaiset toimittavat sen.

12

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koelaitosta. Luvitus toimii helpommin ja nopeammin Suomessa.

    • Anonyymi

      Montakohan kymmentä vuotta tuon toteuttaminen mahdollisesti vie.

      • Anonyymi

        2033-35 välillä pitäisi tuon ensimmäisen teollisuuskokoisen pilotin käynnistyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2033-35 välillä pitäisi tuon ensimmäisen teollisuuskokoisen pilotin käynnistyä.

        Loputon energian lähde, varmaan mieluisa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loputon energian lähde, varmaan mieluisa.

        Höynäytystähän tämä on .Puolueet pitävät yllä mahdotonta utopiaa ilmaisesta elämästä .Näette sen jo sähkölaskustanne joka on kymmenkertaistunut muutamassa vuodessa eduskuntapuolueiden ahneen osinkopelin takia.Kymmenien miljardien menetykset valtion yritysten pääomittamisiin ja tappiohin ja koko Suomen talous nurin. Edes sota ei pelasta seurauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höynäytystähän tämä on .Puolueet pitävät yllä mahdotonta utopiaa ilmaisesta elämästä .Näette sen jo sähkölaskustanne joka on kymmenkertaistunut muutamassa vuodessa eduskuntapuolueiden ahneen osinkopelin takia.Kymmenien miljardien menetykset valtion yritysten pääomittamisiin ja tappiohin ja koko Suomen talous nurin. Edes sota ei pelasta seurauksista.

        Sinun kannattaisi vaihtaa energian toimittajaa! Itsellä tämä vuosi on tähän mennessä halvin energian osalta neljään vuoteen. Siirtomaksu toki on noussut, muttei sentään moninkertaistunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi vaihtaa energian toimittajaa! Itsellä tämä vuosi on tähän mennessä halvin energian osalta neljään vuoteen. Siirtomaksu toki on noussut, muttei sentään moninkertaistunut.

        Muutama vuosi sitten kiinteän sopimuksen kahdeksi vuodeksi sai noin 4 c/kWh hintaan. Nyt taitaa maksaa vähintään tuplat.

        Siirtohinnat ovat samaan aikaan nousseet 5 c/kWh:sta noin 12 c/kWh lukemiin. Toki operaattorista riippuen.

        Kokonaisuutena sähkön hinta on hieman yli kaksinkertaistunut.

        Toisaalta oma tuotanto, älykkäät järjestelmät ja pörssisähkö voivat tuota yhtälöä muokata huomattavasti. Niiden yleistyminen on oletettavasti laskenut hintaa monella.

        Mitä alkuperäiseen uutiseen tulee, eiköhän se fuusiolla tuotettu energia ole vielä aika kaukana tulevaisuudessa. Ei ehkä enää 50 vuoden päässä, kuten se vielä 20 vuotta sitten oli, mutta kuitenkin.


      • Anonyymi00007
        TheRat kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten kiinteän sopimuksen kahdeksi vuodeksi sai noin 4 c/kWh hintaan. Nyt taitaa maksaa vähintään tuplat.

        Siirtohinnat ovat samaan aikaan nousseet 5 c/kWh:sta noin 12 c/kWh lukemiin. Toki operaattorista riippuen.

        Kokonaisuutena sähkön hinta on hieman yli kaksinkertaistunut.

        Toisaalta oma tuotanto, älykkäät järjestelmät ja pörssisähkö voivat tuota yhtälöä muokata huomattavasti. Niiden yleistyminen on oletettavasti laskenut hintaa monella.

        Mitä alkuperäiseen uutiseen tulee, eiköhän se fuusiolla tuotettu energia ole vielä aika kaukana tulevaisuudessa. Ei ehkä enää 50 vuoden päässä, kuten se vielä 20 vuotta sitten oli, mutta kuitenkin.

        Oliko se meidän ikioma Fortum joka hieraisi kaupat sähköverkoista ja sitten kun sitä rahaa oli niin sioitti saksalaiseen uniperiin . Fortum oli vielä niin suuri sioittaja venäjällekkin että sen määrää itse herra Putinkin ihmetteli.
        Tuota jongleerausta me saadaan maksaa kymmeniä vuosia, siihen saa moni työläinen lähteä monena aamuna duuniin.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Oliko se meidän ikioma Fortum joka hieraisi kaupat sähköverkoista ja sitten kun sitä rahaa oli niin sioitti saksalaiseen uniperiin . Fortum oli vielä niin suuri sioittaja venäjällekkin että sen määrää itse herra Putinkin ihmetteli.
        Tuota jongleerausta me saadaan maksaa kymmeniä vuosia, siihen saa moni työläinen lähteä monena aamuna duuniin.

        Fortum ja sen korruptiopuolueet tuhosivat koko Suomen. Useimmat eivät tiedä miten paljon joutuvat sähköstä maksamaan veroina ja muina maksuina.Niiden miljardien maksamiseen menee pitkä tovi ja lisää tappioita tulee jatkuvasti.Monen kaupungin lämmityskin tehdään veronmaksajien rahoilla ja valtion tukiaisilla.Nämä laittomuudet sallitaan eduskunnassa kun se saa hulppeita osinkoja Fortumilta joka lakien mukaan on konkurssikypsä. Näin joudumme pitämään sitä pystyssä kaikki surullisin seuraksin.Seuraavaksi pankit ovat vaikeuksissa näiden ongelmien takia.


    • Anonyymi00008

      Uutisen mukaan tuon rakentaminen aloitetaan tässä ihan lähi vuosina ja ei kai mokoman tekeminen ruotsalaisilta kauaa kestä, ei ehkä kuitenkaan kannata henkeä pidätellä.
      Ken elää saattaa nähdä.

    • Anonyymi00009

      Energiahan voi olla vaikka ilmaista, mutta siirtokuppauksella pidetään huoli ettei kansalaiselle jää kulutettavaa. Eikä leivän päällekään talvisin kuin ylähuuli.

      • Anonyymi00012

        Energia on talouden perusta varsinkin kylmän talven takia. Nyt siitä on tehty entistä suurempi asia pelkän sähköauton takia. EU on pakottanut Suomen tähän älyttömään tuulivoimabuumiin haaskaamaan vähät rahansa rikkaiden autoleikkiin johon ei ole varaa.Puolueissa ei käsitetä mitä voidaan tehdä vaan kokonaiset puolueet haihattelevat typeryyksiä jopa yliopistojen avustamina. Tehdään muka tiedettä vaikka tekijät ovat ensimmäisen vuoden opiskelijoita. Ydinreaktorit ovat sen luokan laitoksia ettei niitä peruskoulun tiedoilla voi hallita.Ne ovat lisäksi niin kalliita ettei pienet valtiot pysty niitä ylläpitään.Yllytyshullut poliitikot on aina ongelma ja tuhlauksen alkulähde joita pitäisi varoa.Jo pelkästään säteilyn takia.Sitä kun ei voi hävittää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe