Onko sellaisia ja ylipäätään tasoja?
Sinkut palstalla on esiintynyt termi alimman tason mies
70
583
Vastaukset
- Anonyymi
Se on alemman tason mies, olen itsekkin epäillyt olevani tällainen. Sitten on ketmit ja ytmit. Ylemmän tason miehiä kutsutaan siellä alfoiksi tai jännämiehiksi jotka saa helposti kaikki naiset kun ätmeille jää pelkkä luu käteen.
Masentunut Mies- Anonyymi
Kuulostat ihan stereotypicelle incelille :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostat ihan stereotypicelle incelille :D
Onko siinä jotain hauskaa?
Masentunut Mies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siinä jotain hauskaa?
Masentunut MiesOn. Ironiaa
- Anonyymi
ei helvetti, miten vitussa voit tietää kun sä et liiku missään
- Anonyymi
mitä olet tehnyt sille että itsetuntosi nousee. haukut täällä muita . sulla oli alkoholiongelma ja sekin on näiden alfa miesten vika
- Anonyymi
mä toivon ettet ikinä löydä naista ja onneks ei oo sitä pelkoa että pääsisit edes juttelee
- Anonyymi
paljos on mennyt alkoholia kun ratkesit ryyppää. siellä alkoholihäyryissä kirjoittelet
- Anonyymi
luuletko että nainen haluaa alkoholistin .paitsi nainen jolla on myös alkoholiriippuvuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei helvetti, miten vitussa voit tietää kun sä et liiku missään
Ja tän tasoteoria roskan takia ei ihmekkään et incelit on yksin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luuletko että nainen haluaa alkoholistin .paitsi nainen jolla on myös alkoholiriippuvuus.
Masentunu mies puhuu kuin Inceli. Tosin ei taida olla stereotypian mukasesti 20-30v äidin kellarissa asuva
- Anonyymi00044
Anonyymi kirjoitti:
paljos on mennyt alkoholia kun ratkesit ryyppää. siellä alkoholihäyryissä kirjoittelet
"paljos on mennyt alkoholia kun ratkesit ryyppää. siellä alkoholihäyryissä kirjoittelet"
Vittuako se sulle kuuluu? Häh!? Juon tasan niin paljon kuin huvittaa. Tai olen juomatta jos ei maistu.
Masentunut Mies - Anonyymi00045
Anonyymi kirjoitti:
mä toivon ettet ikinä löydä naista ja onneks ei oo sitä pelkoa että pääsisit edes juttelee
"mä toivon ettet ikinä löydä naista ja onneks ei oo sitä pelkoa että pääsisit edes juttelee"
Ja luuletko sä tuntevas mut niin hyvin että sulla on varaa kommentoida tuollaista meikäläisestä?
Masentunut Mies - Anonyymi00046
Anonyymi kirjoitti:
Mä nyt ole tänne mitään alkoholi höyryissä kirjoitellut taidat taas sekoittaa mut johonkin ihan eri henkilöön.
On parempaakin tekemistä kuin pyöriä täällä 24/7
Masentunut Mies - Anonyymi00047
Anonyymi kirjoitti:
Ja tän tasoteoria roskan takia ei ihmekkään et incelit on yksin
"Ja tän tasoteoria roskan takia ei ihmekkään et incelit on yksin"
Meinaatko että ei olisi jos tasoteoriaa ei olisi keksitty? - Anonyymi00048
EI ehkä kannata uhkailla tollasella asialla julkisesti. Et kuulosta henkilölle jole ase kuuluu
- Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
Meinaatko että ei olisi jos tasoteoriaa ei olisi keksitty?Ei se ainakaan edistä parisuhdetta kun katkeroidutte vaan mikä ei todellakaan oo kovin viehättävää
- Anonyymi00050
Anonyymi00045 kirjoitti:
"mä toivon ettet ikinä löydä naista ja onneks ei oo sitä pelkoa että pääsisit edes juttelee"
Ja luuletko sä tuntevas mut niin hyvin että sulla on varaa kommentoida tuollaista meikäläisestä?
Masentunut MiesIhmiset tuntee täällä sinusta vain sen minkä sinä kirjoitat, ja sanotaan nyt vaikka niin, että minä pidän "jalat visusti ristissä" silloin kun luen näitä sinun kirjoituksia.
- Anonyymi00051
Anonyymi00047 kirjoitti:
Meinaatko että ei olisi jos tasoteoriaa ei olisi keksitty?Tasoteoria on vaan tapa selittää miksei kelpaa erittäin yksinkertaistetusti. Usein siihen on ihan selkeä syy.
- Anonyymi00053
Anonyymi00048 kirjoitti:
EI ehkä kannata uhkailla tollasella asialla julkisesti. Et kuulosta henkilölle jole ase kuuluu
No ei mulla mitään asetta oikeasti ole koska ei mielenterveys ongelmaisille sellasia anneta. Kai siihenkin on hyvät syyt. Olen kuitenkin armeijan käynyt että kyllähän sitä nyt armeijan käyneille miehelle pitäisi uskaltaa ase antaa.
Masentunut Mies - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
No ei mulla mitään asetta oikeasti ole koska ei mielenterveys ongelmaisille sellasia anneta. Kai siihenkin on hyvät syyt. Olen kuitenkin armeijan käynyt että kyllähän sitä nyt armeijan käyneille miehelle pitäisi uskaltaa ase antaa.
Masentunut MiesArmeija käydään 18v mut jos sulla mt-ongelmia vaikka 30-> vuoden jälkeen niin se muuttaa asiaa. Osahan armeijan käynneistä on maailmalla tehnyt joukkoammuntaa myöhemmällä iällä ja omannut mt-ongelmia
- Anonyymi00057
Anonyymi00054 kirjoitti:
Armeija käydään 18v mut jos sulla mt-ongelmia vaikka 30-> vuoden jälkeen niin se muuttaa asiaa. Osahan armeijan käynneistä on maailmalla tehnyt joukkoammuntaa myöhemmällä iällä ja omannut mt-ongelmia
Jos kerran on aikanaan ollut pakollinen velvollisuus käydä armeija ongelmista huolimatta niin sitten pitäisi olla myös oikeus omistaa ase. Aivan sama kuinka sekaisin myöhemmässä elämässä on päästään. Tämä nyt vaan mun mielipide.
Masentunut Mies - Anonyymi00058
Anonyymi00054 kirjoitti:
Armeija käydään 18v mut jos sulla mt-ongelmia vaikka 30-> vuoden jälkeen niin se muuttaa asiaa. Osahan armeijan käynneistä on maailmalla tehnyt joukkoammuntaa myöhemmällä iällä ja omannut mt-ongelmia
"Armeija käydään 18v mut jos sulla mt-ongelmia vaikka 30-> vuoden jälkeen niin se muuttaa asiaa. Osahan armeijan käynneistä on maailmalla tehnyt joukkoammuntaa myöhemmällä iällä ja omannut mt-ongelmia"
Itse menin armeijaan 20-vuotiaana eli normaalissa armeijankäynti-iässä. Se taitaa olla hieman normaalia aikaidemmin jos menee jo 18-vuotiaana. Mulla se olis mennyt lukion kanssa päällekkäin jos olisin jo 18-vuotiaana asevelvollisuuden suorittanut. Mulla ei luonnollisesti silloin vielä ollut näitä diagnooseja kun asevelvollisuuden suoritin. Tuskin olis tarvinnut suorittaa jos olis ollut melkein 10 diagnoosin litania mitä mulla nykyään on. Jos kerran mulle asevelvollisuuden suorittaneena ei uskalleta antaa asetta käteen enää rauhan aikanakaan niin tuskin mun sitten sotaankaan tarvii mennä. Motivaatio taistella jossain sodassa on muutenkin ihan nolla.
Masentunut Mies - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
"Armeija käydään 18v mut jos sulla mt-ongelmia vaikka 30-> vuoden jälkeen niin se muuttaa asiaa. Osahan armeijan käynneistä on maailmalla tehnyt joukkoammuntaa myöhemmällä iällä ja omannut mt-ongelmia"
Itse menin armeijaan 20-vuotiaana eli normaalissa armeijankäynti-iässä. Se taitaa olla hieman normaalia aikaidemmin jos menee jo 18-vuotiaana. Mulla se olis mennyt lukion kanssa päällekkäin jos olisin jo 18-vuotiaana asevelvollisuuden suorittanut. Mulla ei luonnollisesti silloin vielä ollut näitä diagnooseja kun asevelvollisuuden suoritin. Tuskin olis tarvinnut suorittaa jos olis ollut melkein 10 diagnoosin litania mitä mulla nykyään on. Jos kerran mulle asevelvollisuuden suorittaneena ei uskalleta antaa asetta käteen enää rauhan aikanakaan niin tuskin mun sitten sotaankaan tarvii mennä. Motivaatio taistella jossain sodassa on muutenkin ihan nolla.
Masentunut MiesNo tuskin on pelkoa että joudun sotaan kun tällainen huonosti motivoitunut päästään sekaisin oleva huonokuntoinen katkera 37-vuotias vanhus olis siellä vain vaaraksi niin itselleen kuin muillekin enkä nyt puhu vaarasta vihollisille vaan ihan omillekkin joukoille.
Masentunut Mies - Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
No tuskin on pelkoa että joudun sotaan kun tällainen huonosti motivoitunut päästään sekaisin oleva huonokuntoinen katkera 37-vuotias vanhus olis siellä vain vaaraksi niin itselleen kuin muillekin enkä nyt puhu vaarasta vihollisille vaan ihan omillekkin joukoille.
Masentunut MiesJoten jätän mielelläni maanpuolustuksen niille ylemmän tason miehille ja hyväkuntoisille nuori naisille jotka ei ole ehtinyt kyynistyä ja katkeroitua kaikkeen yhtä pahasti kuin mä.
Masentunut Mies - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Joten jätän mielelläni maanpuolustuksen niille ylemmän tason miehille ja hyväkuntoisille nuori naisille jotka ei ole ehtinyt kyynistyä ja katkeroitua kaikkeen yhtä pahasti kuin mä.
Masentunut MiesSiis piti kirjoittaa nuorukaisille mut kännykkä oikolukee perkele mut menkööt sitten naisetkin mun puolesta sotimaan Perkele@! Siis jos tarve sitä vaatii. Vaikea lähteä nyt veikkailemaan hyökkääkö se vihollinen tännekin muutaman vuoden sisällä.
Masentunut Mies - Anonyymi00063
Anonyymi00061 kirjoitti:
Siis piti kirjoittaa nuorukaisille mut kännykkä oikolukee perkele mut menkööt sitten naisetkin mun puolesta sotimaan Perkele@! Siis jos tarve sitä vaatii. Vaikea lähteä nyt veikkailemaan hyökkääkö se vihollinen tännekin muutaman vuoden sisällä.
Masentunut MiesNo ilman asettakin voi toimia tykinruokana, ainakin jos Venäjän tyyliin soditaan
- Anonyymi00067
Anonyymi00063 kirjoitti:
No ilman asettakin voi toimia tykinruokana, ainakin jos Venäjän tyyliin soditaan
Itse en mene tykinruoaksi aseen kanssa enkä varsinkaan ilman asetta, jään kotiin sänkyyn makaamaan ja katson mitä tapahtuu jos sota syttyy. Ei kiinnosta vaikka putois pommi talon päälle, en juokse myöskään mihinkään pommisuojaan. Sittenpähän loppuis kaikki kärsimykset kertaheitolla jos putoaa pommi talon päälle ja kuolen siihen.
Masentunut Mies - Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Itse en mene tykinruoaksi aseen kanssa enkä varsinkaan ilman asetta, jään kotiin sänkyyn makaamaan ja katson mitä tapahtuu jos sota syttyy. Ei kiinnosta vaikka putois pommi talon päälle, en juokse myöskään mihinkään pommisuojaan. Sittenpähän loppuis kaikki kärsimykset kertaheitolla jos putoaa pommi talon päälle ja kuolen siihen.
Masentunut Mies"No ilman asettakin voi toimia tykinruokana, ainakin jos Venäjän tyyliin soditaan."
Ja jos tuo nyt tarkoitti sitä että mun pitäis mennä johonkin etulinjaan ilman asetta miinakentän tallaajaksi kuten kaikki pahimmat luuserit niin en todella ole menossa! Laskekoon sitten vaikka lyijyä kallon läpi jos se on ongelma että en tottele käskyjä. Mut ei me edelleenkään olla Venäjällä että ei sinne sotaan täällä pakoteta henkisesti sairaita ihmisiä.
Masentunut Mies - Anonyymi00073
Anonyymi00069 kirjoitti:
"No ilman asettakin voi toimia tykinruokana, ainakin jos Venäjän tyyliin soditaan."
Ja jos tuo nyt tarkoitti sitä että mun pitäis mennä johonkin etulinjaan ilman asetta miinakentän tallaajaksi kuten kaikki pahimmat luuserit niin en todella ole menossa! Laskekoon sitten vaikka lyijyä kallon läpi jos se on ongelma että en tottele käskyjä. Mut ei me edelleenkään olla Venäjällä että ei sinne sotaan täällä pakoteta henkisesti sairaita ihmisiä.
Masentunut MiesEn tiedä onko ne luusereita kun sehän on vain taktiikka siinä missä muutkin
- Anonyymi
Hierarkian Keskeiset Tekijät
Incel-narratiivissa ihmiset luokitellaan usein tasoihin, joita he kutsuvat kirjaimin tai numeroin (esim. S-taso, A-taso, B-taso jne.). Kriteereinä käytetään usein seuraavia asioita:
Miehillä: Pituus, lihaksikkuus, kasvojen symmetria (ulkonäkö), taloudellinen menestys ja sosiaalinen asema.
Naisilla: Ulkonäkö, nuoruus ja kehon muoto.
Tämän teorian mukaan:
Parittelumarkkinat ovat nollasummapeli: Korkeamman tason miehet "nappaavat" markkinoiden halutuimmat naiset.
Hypergamia (Naisten Valikoivuus): Teorian ytimessä on usein uskomus, että naiset etsivät lähes poikkeuksetta itseään paremman tason (yläpuolellaan olevan) kumppanin.
Incel-status: Miehet, jotka jäävät hierarkian pohjalle (alempi taso), jäävät ilman parisuhdetta, koska he eivät pärjää kilpailussa.
Sosiaalisen vaihdon teorian vääristymä
Vaikka ajatus siitä, että ihmiset pyrkivät valitsemaan kumppanin, jonka hyödyt (arvo) ovat vähintään yhtä suuret kuin heidän omat panoksensa, tulee Sosiaalisen vaihdon teoriasta, incel-tulkinta tekee siitä jäykän, deterministisen ja pääasiassa ulkonäköön perustuvan mallin.
⚠️ Kriittinen huomio
On tärkeää huomata, että vaikka ulkonäkö, sosiaalinen asema ja resurssit ovat tutkitusti merkittäviä tekijöitä parinvalinnassa, incel-kulttuurin "tasoteoria":
Yksinkertaistaa liikaa: Se jättää huomiotta persoonallisuuden, huumorin, tunneälyn ja yhteensopivuuden kaltaiset tekijät, jotka ovat usein ratkaisevia pitkissä parisuhteissa.
On fatalistinen: Se esittää parinvalintamarkkinat muuttumattomana järjestelmänä, jossa alimmalle tasolle jääneillä ei ole toivoa.
Ei ole virallinen sosiologinen tai psykologinen teoria siinä muodossa, jolla incelit sitä käyttävät.- Anonyymi
Tasoteoria on yhteiskuntatieteissä ja sosiologiassa käytetty käsite, joka viittaa usein yhteiskunnalliseen stratifikaatioon eli kerrostuneisuuteen. Se kuvaa, kuinka yhteiskunnat jakautuvat hierarkkisiin tasoihin tai luokkiin sen perusteella, miten resurssit, valta ja sosiaalinen arvostus jakautuvat. Esimerkkejä ovat Marxin luokkateoria tai Weberin teoria, jossa otetaan huomioon talous, asema ja valta. Psykologiassa tasoteoria ilmenee Oikeudenmukaisuuden teoriana parisuhteissa. Tämä teoria ennustaa, että suhde on tyydyttävä, kun kummankin osapuolen panosten ja hyötyjen suhde on samankaltainen – kyse ei ole absoluuttisesta tasa-arvosta, vaan koetusta oikeudenmukaisuudesta. Epätasapaino (alihyötyvä tai ylihyötyvä asema) aiheuttaa tyytymättömyyttä. Sen sijaan incel-kulttuurissa usein viitattu "tasoteoria" on virheellinen ja yksinkertaistettu tulkinta parinvalinnasta. Se perustuu jäykkään hierarkiaan ja uskomukseen hypergamiasta, jossa parinvalinta-arvo perustuu lähes yksinomaan ulkonäköön ja resursseihin. Akateeminen tutkimus kuitenkin painottaa sovitus-hypoteesia (matching hypothesis) ja korostaa, että yhteensopivuus, persoonallisuus ja sosiaaliset taidot ovat ratkaisevia tekijöitä parisuhteissa, tehden incel-tulkinnasta fatalistisen ja epätarkan.
- Anonyymi
arvelitko että aihe kuuluu masennuspalstalle?
- Anonyymi
Näköjää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjää
Koska sinkut palstalla kiusataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska sinkut palstalla kiusataan.
Mut tää ei kuulu tänne
- Anonyymi00055
Anonyymi kirjoitti:
Mut tää ei kuulu tänne
Mä kirjoitan tänne, mitä haluan!
- Anonyymi
Alemman Tason Mies. Etenkin Internetissä suosittu viittaustapa mieheen, joka ei herätä naisissa mitään romanttisia tai seksuaalisia haluja, eikä näin ollen yksinkertaisesti "saa".
Stereotypinen ATM on epävarma, alistuva ja sosiaalisesti kömpelö etenkin vastakkaisen sukupuolen suhteen. Matala sosioekonominen status voi myös liittyä asiaan. Ulkonäkö ei yleensä ole (ainakaan tärkein) kriteeri, sillä ATM karkoittaa naiset ennen kaikkea käytöksellään ja olemuksellaan.
ATM liittyy käsitteenä seksuaalisen markkina-arvon teoriaan. - Anonyymi
Liekkö kohtalon ironiaa, mutta pari päivää aikaisemmin törmäsin tällaiseen Youtube kanavaan, joka mielestäni yllättävän hyvin selittää parisuhteen asioita ja ilmiötä pääosin miehen näkökulmasta. Sitä en osaa sanoa, miten hyvin videot pitävät paikkansa, (ovatko esim. kulttuurisidonnaisia.) mutta jutut ovat mielestäni huomattavasti pidemmälle pureskeltuja kuin incel foorumeilla.
https://www.youtube.com/@Psycore-f3n/videos- Anonyymi
Osa pitää paikkansa jollain tasolla mut vaikutti olevan aika Amerikka keskeinen mut tässä unohtuu tärkein:
Nykymaailmassa on some, älypuhelimet, apit jne. Ehkä muutos johtuu niistä osittain
- Anonyymi00062
Uskalsin tänään taas hiukan sinkut palstallekin kirjoittaa.
- Anonyymi00064
Saanko kysyä mikä siellä palstalla vialla?
- Anonyymi00065
Itsekkin joskus riehunut sinkut palstalla ja haukkunut naisia siellä, nykyään en kyllä sitä enää harrasta.
Masentunut Mies - Anonyymi00066
Jos asuu talon alimmassa kerroksessa niin kyllä.
- Anonyymi00068
Miksi "alimman tason miehet" ei voi pariutua "alimman tason naisten" kanssa?
- Anonyymi00070
Koska teorian mukaan alimman tason naiset hakeutuu ylemmän tason miesten seuraan
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Koska teorian mukaan alimman tason naiset hakeutuu ylemmän tason miesten seuraan
Voi ehkä toimia maissa joissa naisia on selkeästi vähemmän kuin miehiä, Mutta teoria, missä ylemmän tason naiset jättäisivät pariutumatta, tai pariutuisivat alemman tason miehen kanssa, vain sen takia, että alemman tason naisille olisi enemmän mahkuja ylemmiltä taoilta, on kuolleena syntynyt.
Jos tällaista tasoteoriaa haluaa viljellä, niin kuulostaa enempi siltä että alimman tason miehille ei alimman tason naiset kelpaa. (ja sama päinvastoin.) Sitä en osaa sanoa, onko se hyvä vai huono asia. Jos totta puhutaan, niin se on aika herrassaan mitä tapahtuu jos kaksi ihmistä joilla on vaikkapa elämänhallintaongelmia pistää perheen pystyyn. - Anonyymi00074
Anonyymi00071 kirjoitti:
Voi ehkä toimia maissa joissa naisia on selkeästi vähemmän kuin miehiä, Mutta teoria, missä ylemmän tason naiset jättäisivät pariutumatta, tai pariutuisivat alemman tason miehen kanssa, vain sen takia, että alemman tason naisille olisi enemmän mahkuja ylemmiltä taoilta, on kuolleena syntynyt.
Jos tällaista tasoteoriaa haluaa viljellä, niin kuulostaa enempi siltä että alimman tason miehille ei alimman tason naiset kelpaa. (ja sama päinvastoin.) Sitä en osaa sanoa, onko se hyvä vai huono asia. Jos totta puhutaan, niin se on aika herrassaan mitä tapahtuu jos kaksi ihmistä joilla on vaikkapa elämänhallintaongelmia pistää perheen pystyyn.Niin no ei olisi ainakaan niin paljon yksinäisyyttä ja seksinpuutetta jos rumasti ilmaistuna nämä "ylijäämä ihmiset" viitsisi pariutua keskenään.
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Niin no ei olisi ainakaan niin paljon yksinäisyyttä ja seksinpuutetta jos rumasti ilmaistuna nämä "ylijäämä ihmiset" viitsisi pariutua keskenään.
Mutta yleensä kaikki tavoittelee sitä omaa tasoa ylempänä olevaa kumppania. Yhtälailla varmaan rumat miehetkin tavoittelee usein niitä kaikkein kauniimpia naisia joilla on kaikkein eniten kysyntää joka taholta. Mut hyvä kysymys sekin että miksi tyytyä vähempään jos ei saa parasta. Vaikka aina sanotaankin että ronkelit runkkaa mutta entä sitte?
- Anonyymi00076
Anonyymi00074 kirjoitti:
Niin no ei olisi ainakaan niin paljon yksinäisyyttä ja seksinpuutetta jos rumasti ilmaistuna nämä "ylijäämä ihmiset" viitsisi pariutua keskenään.
Biologiaa se on parinvalinnoissakin. Mut tasoteoria on silti yksinkertaistettu roska joka vaan tapa selittää miksei kelpaa ja katkeroitua. Osittain somen tuoma juttu
- Anonyymi00072
Tasot ovat kognitiivisesti laiskojen ihmisten keksimiä jaotteluita ihmisille, jotka eivät miellytä heitä itseään pariutumismarkkinoilla. Ovat siis ainoastaan subjektiivisia, eivät universaaleja.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061