Terve.
Harkitsen 2014-> Octavian ostamista. Niitä alkaa saada noin 5000€ ylöspäin. Tekeekö noilla +250tkm ajetuilla 1.4tsi moottorisilla enää mitään? Tai varmasti tekee, mutta minkä verran kilometrejä periaatteessa on odotettavissa olevan jäljellä? Ajan vuodessa noin 10-15tkm, Kai tuolla tekniikalla pitäisi pystyä se 350-400tkm ajamaan..? Kannattaako dsg vaihteistoa välttää noissa reilu 200tkm ajetuissa käytetyissä? Perhetutun 2018 Superbissa on 1.5tsi ja dsg laatikko. Pidän kyllä siitä yhdistelmästä.
Mitä ongelmakohtia noissa Octavioissa kannattaa tarkastaa ostotilanteessa? Kiitos jos vastaatte.
Octavia 2014 ja uudemmat, 1.4tsi ajokilometrit ennen paalausta?
15
459
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin on toiminu. Ei kuitenkaan kannata asua kovin kaukana korjaamosta.
- Anonyymi
Paljonko ajettu? Dsg vai manuaali? Jostain kuulin ruoste ongelmista? Onko sinulla niitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko ajettu? Dsg vai manuaali? Jostain kuulin ruoste ongelmista? Onko sinulla niitä?
Apurunko ja alusta tietyin paikoin ruosteessa. Takaluukkuhan näissä kaikissa kukkii, kun maalin alla kuplii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apurunko ja alusta tietyin paikoin ruosteessa. Takaluukkuhan näissä kaikissa kukkii, kun maalin alla kuplii.
Eli tekniikka jopa saattaa kestää sen 400tkm, mutta itse kori voi lahota sitä ennen ympäriltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tekniikka jopa saattaa kestää sen 400tkm, mutta itse kori voi lahota sitä ennen ympäriltä.
Mekatroniikan joutuu vaihtamaan noihin kilometreihin muutaman kerran, eikä tiheä öljynvaihtokaan pelasta, tästä kokemusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mekatroniikan joutuu vaihtamaan noihin kilometreihin muutaman kerran, eikä tiheä öljynvaihtokaan pelasta, tästä kokemusta.
Mites jos valitsee manuaali laatikkoisen Skodan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites jos valitsee manuaali laatikkoisen Skodan?
Manuaali saattaa kestää vähän paremmin, tai sitten ei:
"Ajelen Skoda Octavia Rs:llä. Vm 2017. Manuaali diesel vajaaveto. Ajettu 118 tkm. Olen auton 1 omistaja. Kaikki huollot merkkiliikkeessä.
Vaihteet menee nihkeästi päälle. Erityisesti ykköseltä kakkoselle vaihtaessa. Moottori täristää. Kytkimen toiminta tuntuu "erilaiselta".
Auto pajalle ensi viikolla. Vaihteiston irroitus ja tarkempi tutkiminen. Vauhtipyörä, plus jotain muuta ongelmaa. Varattu koko päivä aikaa, kun ei tiedä mitä kaikkea tulee vastaan.....
Kustannusarvio noin 2000e. Maahantuoja maksaa 55%, mulle jää 45%.
Mielipiteitä kustannusten jaosta?"
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=44317.0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Manuaali saattaa kestää vähän paremmin, tai sitten ei:
"Ajelen Skoda Octavia Rs:llä. Vm 2017. Manuaali diesel vajaaveto. Ajettu 118 tkm. Olen auton 1 omistaja. Kaikki huollot merkkiliikkeessä.
Vaihteet menee nihkeästi päälle. Erityisesti ykköseltä kakkoselle vaihtaessa. Moottori täristää. Kytkimen toiminta tuntuu "erilaiselta".
Auto pajalle ensi viikolla. Vaihteiston irroitus ja tarkempi tutkiminen. Vauhtipyörä, plus jotain muuta ongelmaa. Varattu koko päivä aikaa, kun ei tiedä mitä kaikkea tulee vastaan.....
Kustannusarvio noin 2000e. Maahantuoja maksaa 55%, mulle jää 45%.
Mielipiteitä kustannusten jaosta?"
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=44317.0Tuuristahan se on paljolti kiinni, varsinkin sitten jos autolla on ajettu jo +300tkm tms..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuuristahan se on paljolti kiinni, varsinkin sitten jos autolla on ajettu jo 300tkm tms..
Olisiko sittenkin fiksumpi ostaa joku 2010 tai uudempi diesel e mersu.. Jos on tarkoitus ajaa autolla vielä pitkään. Ne verot vaan on turha lisämaksu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai kokemusta. Eihän sulla ole ajokorttiakaan. Netissä vaan roikut ja trollaat.
- Anonyymi
Kone kestää kyllä miljoonan kevyesti mut loota taas ei. En itse ostaisi dsg:tä.
- Anonyymi
2014-> 1.4tsi manuaalina. Tai jopa 2018-> 1.5tsi.
Kunhan riittävän ehjän yksilön löytää. Tekeekö niillä 2.0tsi rs:illä mitään?
- Anonyymi
1.4 TSI kestää kyllä kun huoltaa oikein, mieluummin niin että vaihtaa moottoriöljyt 15 TKM välein, kuten itse teen. Männän renkaat alkaa ilmeisesti vähän falskaamaan silti, tai oikeammin joku öljyrengas tms jumittaa jotenkin joka sitten näkyy öljyn kulutuksen nousuna. Jakohihna tulee vaihtaa valmistajan ohjeiden mukaan.
Mitään isompaa vikaa tuossa ei ole.
1.5 tai on sitten ihan eri moottori. Ainakin etuvetoisena eräässä mallissa kaasu on aika vikuri, epälooginen, ihan DSG laatikolla. En tiedä saako neliveto malleja tuolla koneella mut jos saa niin ehdottomasti sellainen ennen kuin etuveto.- Anonyymi
Hyvin on toiminut 1.5tsi ja dsg laatikko sukulaisen 2018 Superbissa. Tosin ei sillä ole ajettu kuin noin 150tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on toiminut 1.5tsi ja dsg laatikko sukulaisen 2018 Superbissa. Tosin ei sillä ole ajettu kuin noin 150tkm.
On jo yliajalla, pian laukeaa totaalisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1181639
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988