Luin toisen viestiketjun, jossa useaa SRK: n edesmennyttä johtohenkilöä paneteltiin alkoholinkäytöstä ja jotain jopa vieraissakäynnistä. Arvioin ne 99,99 %:n varmuudella täydeksi panetteluksi. Niiden tarkoituksena on yksinomaan vahvistaa kirjoittajiensa epävarmaa omaavanhurskautta. Vl-seurakuntaopetus näet horjuttaa monien pelastusvarmuutta. Saadakseen horjuvaa pelastustoivoaan takaisin he panettelevat vl-kristittyjä, yrittävät itse vakaasti uskoa keksimiinsä panetteluihin ja yrittävät saada muutkin uskomaan panetteluihin. Tavoitteena on, että ihmiset vihaisivat vl-uskoa, jotta mahdollisimman moni luopuisi maailman vihan seurauksena vl-uskosta ja vl-piikki omassa väärässä pelastusvarmuudessa pienenisi. Vaan vaikutus voi toimia toisinkin päin, sillä Jeesus totesi:
"Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa." (Joh. 15:18-19.)
Panettelijat olette se maailma, joka meitä vihaa.
Vl:ten panettelun syy
24
137
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kaikki nämä tekstit ovat sekopäistä hörinää.
- AnonyymiUUSI
Ne panettelut ovat kieltämättä jollain tavalla sekopäisten ihmisten hörinää. Olisi ahdistavaa elää tilassa, jossa jatkuvasti himottaa ylitsepääsemättömän paljon panetella uskovaisia sen vuoksi, että heidän olemassaolonsa ja opetuksensa horjuttaa omaa pelastustoivoa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ne panettelut ovat kieltämättä jollain tavalla sekopäisten ihmisten hörinää. Olisi ahdistavaa elää tilassa, jossa jatkuvasti himottaa ylitsepääsemättömän paljon panetella uskovaisia sen vuoksi, että heidän olemassaolonsa ja opetuksensa horjuttaa omaa pelastustoivoa.
Sie oot höperö. Tee sie parannus ja ala uskomaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sie oot höperö. Tee sie parannus ja ala uskomaan.
Ette te panettelijat onnellisilta vaikuta, vaikka panetteluhimon kanssa käytte ja sitä ahkerasti tyydytätte. Tämäkin osoittaa, ettei lihallisten himojen tyydytys tuo todellista onnea ja rauhaa. Kyllähän se varmaan syntiselle lihalle hetkellisen tyydytyksen tuo, kun saa oikein mehevän juorun kirjoitella uskovaisista. Silti sama epävarmuus piinaa yön pimeinä tunteina, kun sydämessä on tunne, että olenko minä kuitenkaan valmis lähtemään, kun Ylkä saapuu. Osat ovat toisin päin päivällä ja yöllä, minä saan nukkua levollisesti Jumalan rauhassa Jeesuksen ansion tähden, mutta päivällä määrätietoisesti harrastamanne valhetellen pahan puhuminen uskovaisista harmittaa. Onneksi maailman panetteluistakin saa iloita! "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa." (Mart. 5:11-12.)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ette te panettelijat onnellisilta vaikuta, vaikka panetteluhimon kanssa käytte ja sitä ahkerasti tyydytätte. Tämäkin osoittaa, ettei lihallisten himojen tyydytys tuo todellista onnea ja rauhaa. Kyllähän se varmaan syntiselle lihalle hetkellisen tyydytyksen tuo, kun saa oikein mehevän juorun kirjoitella uskovaisista. Silti sama epävarmuus piinaa yön pimeinä tunteina, kun sydämessä on tunne, että olenko minä kuitenkaan valmis lähtemään, kun Ylkä saapuu. Osat ovat toisin päin päivällä ja yöllä, minä saan nukkua levollisesti Jumalan rauhassa Jeesuksen ansion tähden, mutta päivällä määrätietoisesti harrastamanne valhetellen pahan puhuminen uskovaisista harmittaa. Onneksi maailman panetteluistakin saa iloita! "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa." (Mart. 5:11-12.)
ei siellä alku peräsessä raamatun kohdassa puhuttu mitään autuaista vaan hänen siunauksiaan teille, kun ihmiset blaa blaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ei siellä alku peräsessä raamatun kohdassa puhuttu mitään autuaista vaan hänen siunauksiaan teille, kun ihmiset blaa blaa
Hänen siunauksiaan teille, kun teitä pilkataan ja ajetaan takaa, ja teistä puhutaan kaikkia pahoja
sanoja, minun tähteni, valheessa.
Iloitkaa ja riemuitkaa silloin, sillä teidän palkkanne taivaissa on suuri, sillä näin ajettiin takaa niitä
profeettoja, jotka olivat ennen teitä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän päätelmäsi? Tässä sama kolmena käännöksenä:
11 Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.
12 Iloitkaat ja riemuitkaat; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat.
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
11 "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hänen siunauksiaan teille, kun teitä pilkataan ja ajetaan takaa, ja teistä puhutaan kaikkia pahoja
sanoja, minun tähteni, valheessa.
Iloitkaa ja riemuitkaa silloin, sillä teidän palkkanne taivaissa on suuri, sillä näin ajettiin takaa niitä
profeettoja, jotka olivat ennen teitä.Hänen siunauksiaan hengessä köyhille, että heidän on taivasten kuningaskunta.
Hänen siunauksiaan sureville, että he saavat lohdutuksen.
Hänen siunauksiaan nöyrille, että he saavat periä maan.
Hänen siunauksiaan niille, joilla on nälkä ja jano puhtauden puoleen, että heidät ravitaan.
Hänen siunauksiaan armollisille, että heidän ylleen tulisi armoja.
Hänen siunauksiaan niille, jotka ovat sydämissään puhtaat, että he saavat nähdä Jumalan.
Hänen siunauksiaan rauhantekijöille, että heitä kutsutaan Jumalan lapsiksi.
Hänen siunauksiaan niille, joita vanhurskauden tähden vainotaan, että heidän on taivasten
kuningaskunta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän päätelmäsi? Tässä sama kolmena käännöksenä:
11 Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.
12 Iloitkaat ja riemuitkaat; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat.
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
11 "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä.meillä kristityillä on oma raamattu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
meillä kristityillä on oma raamattu
Käytän virallisia käännöksiä. Lisäksi tutkin muunkielisiä käännöksiä ja alkukieltä siitä määrin kuin ymmärrän. Tuohon käännökseen en osaa ottaa kantaa hirveästi kuin toteamalla, että jos se arameankielisestä käännöksestä tekoälyllä käännettyä tekstiä, se on joka tapauksessa käännöksen käännös. Tekoälyn käännöksissä tosin on harvoin pahemmin moittimista, käännöksissä se on selvästi parempi kuin tiedonhaussa .
- AnonyymiUUSI
kyllä se niin on jos seuroihin tulee vähä osainen ei niin hienoissa vaatteissa kunnon vellu inhoaa sitä joka osoittaa ettei vellu ole uskovainen siksi se todistaa että vellujen usko ei ole oikealla pohjalla esimerkki kyseinen raamatun kohta menee näin
Ja jos maailma inhoaa teitä, tietäkää, että se on inhonnut minua ennen teitä.
Ja jos he maailmasta olisivat, maailma olisi rakastanut omaansa. Vaan te ette ole maailmasta, sillä minä olen
teidät valinnut maailmasta; tämän tähden maailma inhoaa teitä.- AnonyymiUUSI
vihaamisesta ei puhuta mitään
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
vihaamisesta ei puhuta mitään
Käytä oikeita käännöksiä.
- AnonyymiUUSI
Miksi panettelet täällä muita ihmisiä. Jos ovat viinaa vetäneet niin ovat. Älä väännä ja käännä totuutta muuksi äläkä ummista silmiäsi siltä,mihin et tahdo uskoa.
- AnonyymiUUSI
Silmiä räpäyttämättä uskot kaiken ei niin kauniin panetteluksi. Kun ei ole rohkeytta nähdä,on niin lohdullista tuudittautua ajatukseen että muut pahuuttaan panettelee. Sillä luuttuaa mukavasti roskat maton alle. Mitä ei tahdo nähdä,sitä ei ole?🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Sanoo juoruämmä, jota suurin himo on vl:ten panettelu. En todellakaan usko, että olisivat käyttäneet alkoholia. Noissa jutuissa on kyse näihin SRK:n edesmenneisiin johtohenkilöihin kohdistuvasta panettelusta juoppojen toimesta, jotka yrittävät hakea oman alkoholihimonsa tyydyttämiselle vääriä pehmikkeitä yrittäen väittää, että jopa SRK:n johto olisi juonut. Sitä ne himot teettävät, totisesti jumalattomat käyvät moninaisten himojen kanssa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Silmiä räpäyttämättä uskot kaiken ei niin kauniin panetteluksi. Kun ei ole rohkeytta nähdä,on niin lohdullista tuudittautua ajatukseen että muut pahuuttaan panettelee. Sillä luuttuaa mukavasti roskat maton alle. Mitä ei tahdo nähdä,sitä ei ole?🤷♀️
Jatkan. Olette olevinaan niin täydellisiä,ettei ole varaa myöntää sitä ettette ole. Ihan samaa sakkia muiden kanssa. Tosin täydellisyydentavoittelu kaikkine ei inhimillisine rajoituksineen tekee helposti lampaastakin pirun. Te ette ole yhtään parempia kuin muut. Ja evankeliumi ei ole pelastus niille jotka sitä väärin ja itsekkäästi syntejään peitelläkseen käyttää. Taputteletko muiden syntejä sammaleen alle,ettei kiiltokuva rikkoutuisi. Kiiltokuva,jonka rikkoutumista et kestäisi.🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo juoruämmä, jota suurin himo on vl:ten panettelu. En todellakaan usko, että olisivat käyttäneet alkoholia. Noissa jutuissa on kyse näihin SRK:n edesmenneisiin johtohenkilöihin kohdistuvasta panettelusta juoppojen toimesta, jotka yrittävät hakea oman alkoholihimonsa tyydyttämiselle vääriä pehmikkeitä yrittäen väittää, että jopa SRK:n johto olisi juonut. Sitä ne himot teettävät, totisesti jumalattomat käyvät moninaisten himojen kanssa.
Tuo juominen olisi kyllä aika pientä kaiken muun tekemisiensä rinnalla. Panettelua tai ei niin totuus ei tulessa pala.Käry käy kun pitää noin kovasti puolustella.🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo juominen olisi kyllä aika pientä kaiken muun tekemisiensä rinnalla. Panettelua tai ei niin totuus ei tulessa pala.Käry käy kun pitää noin kovasti puolustella.🤷♀️
Jos tahtoisin 'juoruämmänä' paljastaa juttuja ,niin mikä minua estäisi. Ehkä se,etten ole lesadiolaistenkaan vihaaja. Olen ainoastaan rehellinen.minulla on omakohtaista kokemusta ja tarvittaessa avaudun jos näen vääryyttä mitä yritetään muuksi leipoa. Se on velvollisuuteni. Enää en vaikene.🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Silmiä räpäyttämättä uskot kaiken ei niin kauniin panetteluksi"
Tietääkseni en ole kirjoittanut niin, en vain silmiä räpäyttämättä usko kaikkia vl:ista kerrottuja pahantahtoisia juoruja, joille ei esitetä todisteita, koska minulla ei ole tarvetta pönkittää horjuvaa pelastusvarmuutta muiden todellisilla tai keksityillä vioilla. Minulle ihminen on syytön, kunnes toisin osoitetaan. Vl:ten panetteluosastolle vl on syyllinen, kunnes toisin osoitetaan, ja senkin jälkeen, kun toisin on osoitettu. Esim. SYT-rahat todettiin laillisiksi jo v. 1983 ja edelleen 42 v. myöhemmin panetteludivisioona yrittää antaa ymmärtää, että niissä olisi ollut jotain arveluttavaa. Jos tuo ei riitä sinulle osoitukseksi panettelevasta asenteesta, niin ei mikään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan. Olette olevinaan niin täydellisiä,ettei ole varaa myöntää sitä ettette ole. Ihan samaa sakkia muiden kanssa. Tosin täydellisyydentavoittelu kaikkine ei inhimillisine rajoituksineen tekee helposti lampaastakin pirun. Te ette ole yhtään parempia kuin muut. Ja evankeliumi ei ole pelastus niille jotka sitä väärin ja itsekkäästi syntejään peitelläkseen käyttää. Taputteletko muiden syntejä sammaleen alle,ettei kiiltokuva rikkoutuisi. Kiiltokuva,jonka rikkoutumista et kestäisi.🤷♀️
"Olette olevinaan niin täydellisiä,ettei ole varaa myöntää sitä ettette ole. Ihan samaa sakkia muiden kanssa."
Minulla ei minkäänlaista vaikeutta myöntää, että vl:issa on samat syntiset taipumukset kuin muissakin. Siitä ei kuitenkaan seuraa johtopäätös, että pitäisi uskoa kaikki juorut vl:ista ilman todisteita vain sen vuoksi, että vl:t uskovat olevansa ainoassa oikeassa uskossa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielestä se voi olla pientä, varsinkin jos itse käytät alkoholia etkä alkoholinkäyttäjien kaksinaismoralistisella asenteella piittaa siitä, että 80 % pahoinpitelyistä tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena. Vl-liikkeessä on kuitenkin saarnattu täyttä raittiutta jo Laestadiuksesta alkaen ja olisi vähän niin kuin uskottavuudenkin kannalta ongelmallista, jos SRK:n entinen pääsihteeri ja puheenjohtaja olisivat ryypänneet. Se, etten usko heidän ryypänneen, ei johdu siitä, että uskoisin heidän olleen synnittömiä. En usko heidän ryypänneen, koska väite kuulostaa äärimmäisen epäuskottavalle. Tällaiseen rehelliseen aivojen käyttöön haluan rohkaista kaikkia palstalaisia.
- AnonyymiUUSI
Vl:ten paneskelun syyt ja seuraus. Suvun jatkamisvietti ja huolimaton valinta paritteluun.
- AnonyymiUUSI
Onko totta, että ei-vl-parisuhteissa "sitä" harrastetaan 1-3 kertaa suhteen aikana?
Todistusaineisto viittaisi siihen suuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,794313Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt172758Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242577Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod162445Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1122384Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1102204Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992161Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6161981MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141955Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S261701