rahansirto tunnistus

Anonyymi-ap

Olen täysin ymmällä uudesta säännöstä jossa pankki varmistaa rahasiirron toiselle henkilölle tai maksun.
Laitoin lapsenlapselle Joulurahaa , tuli punainen viesti ettei pankki tunnista. Joskus olen lukenut että mikäli tilinumero on oikein voi maksun hyväksyä.
Onko tässä mitään järkeä kun varmasti tiedän tietojen olevan oikeat. Tosin siitä jää outo epäilys meneekö ne oikealle henklölle.
Toiminto vain haittaa maksajaa, ja epävarma olo jää vaivaamaan
Minusta turha uudistus kun aiheuttaa vain epävarmuutta.

8

393

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ne tiedot kun ei ole oikeat vaikka miten olet tarkastanut. Kenties tilisopimus on vanhempien nimissä tm.

• Anonyymi00002

Mulla on sellainen käsitys, että jos etsii samalle henkilölle tehdyn aiemman maksun, ja kopio sen uudeksi maksuksi, niin sen pitäisi mennä läpi.

Toinen asia on se, että tottakai alaikäisen tili on huoltajan nimissä, sillä ei alaikäisellä alle 15v ikäisellä ole oikeuskelpoisuutta oman tilin avaukseen ja hallinnointiin. Hänellä on kyllä oikeus tiliin ja tilin käyttövälineeseen.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mulla on sellainen käsitys, että jos etsii samalle henkilölle tehdyn aiemman maksun, ja kopio sen uudeksi maksuksi, niin sen pitäisi mennä läpi.

Toinen asia on se, että tottakai alaikäisen tili on huoltajan nimissä, sillä ei alaikäisellä alle 15v ikäisellä ole oikeuskelpoisuutta oman tilin avaukseen ja hallinnointiin. Hänellä on kyllä oikeus tiliin ja tilin käyttövälineeseen.

"Toinen asia on se, että tottakai alaikäisen tili on huoltajan nimissä"

Älä puhu paskaa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"Toinen asia on se, että tottakai alaikäisen tili on huoltajan nimissä"

Älä puhu paskaa.

Anteeksi jos puhun paskaa. Mutta puhun vielä lisää shittiä. Loka- marraskuussa tuli vaatimuksiin lisäys siitä , että maksussa pitää olla saajan nimi oikein. En tiedä vaatiiko se jopa vastaanottajan toisen nimen, vai riittääkö etu- ja sukunimi niinkuin aiemmin. Mutta maksun saajaksi ei riitä enää pelkkä Masa tai Eki , jos saajan oikea nimi on Matti Nieminen. Nimi ja tili on pankkien järjestelmässä yhdistetty vahvasti ja enää et voi tehdä siirtoa pelkällä nimellä. Minulla itselläni on ollut nykyinen tili liki 20v. Koko tämän ajan sopimuksissa ja pankissa on näkynyt vain ensimmäinen etunimi ja sukunimi. Kesällä mobili verkkopankissa alkoi näkymään toinenkin etunimeni. Pankkikortissa oli myös koko ajan nimi samaan tapaan kirjoitettuna, nyt tuli uusi kortti, niin siinäkin on näkymässä koko nimi mobiilipankin tapaan muutettuna.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Anteeksi jos puhun paskaa. Mutta puhun vielä lisää shittiä. Loka- marraskuussa tuli vaatimuksiin lisäys siitä , että maksussa pitää olla saajan nimi oikein. En tiedä vaatiiko se jopa vastaanottajan toisen nimen, vai riittääkö etu- ja sukunimi niinkuin aiemmin. Mutta maksun saajaksi ei riitä enää pelkkä Masa tai Eki , jos saajan oikea nimi on Matti Nieminen. Nimi ja tili on pankkien järjestelmässä yhdistetty vahvasti ja enää et voi tehdä siirtoa pelkällä nimellä. Minulla itselläni on ollut nykyinen tili liki 20v. Koko tämän ajan sopimuksissa ja pankissa on näkynyt vain ensimmäinen etunimi ja sukunimi. Kesällä mobili verkkopankissa alkoi näkymään toinenkin etunimeni. Pankkikortissa oli myös koko ajan nimi samaan tapaan kirjoitettuna, nyt tuli uusi kortti, niin siinäkin on näkymässä koko nimi mobiilipankin tapaan muutettuna.

Edelleenkin menee tilisiirto läpi, riippumatta siitä miten nimi on kirjoitettu.
        Lomakkeeseen ilmaantuu vain huomautus siitä, että annettu nimi ei täsmää järjestelmässä olevaan tilinomistajan nimeen.

Jos jossain muussa pankissa on tilanne toinen, suosittelen vaihtamaan pankkia.

• Anonyymi00003

Jos tiedät, että tilinumero on oikea, voit ihan huoletta ohittaa kaikki järjestelmän vinkumiset siitä että nimessä on vähän heittoa.

Rahan siirtymiseen tilinhaltijan nimi ei vaikuta mitenkään. Vain nnumero ratkaisee.

• Anonyymi00005

Ne varoitukset voi ohittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      98
      1057
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      873
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      48
      855
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      144
      842
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      667
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      639
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      591
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      32
      559
    9. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      538
    10. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      80
      530
    11. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      524
    12. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      65
      516
    13. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      489
    14. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      3
      464
    16. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      456
    17. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      453
    18. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      61
      450
    19. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      446
    20. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      446
    Aihe