Roomalaiskirje:
5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
Tuota jaetta käytetään väärin perisynnin perusteluna.
Synti tuli maailmaan yhden ihmisen kautta mutta synti ei tullut ihmisen sisälle. Tässä ei puhuta ollenkaan perisynnistä vaan tässä puhutaan tekosynneistä. Ihmisestä tulee syntinen vasta sitten, kun hän tekee syntiä.
Synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema. Synti tuli maailmaan ja synnin kautta rikkaruohot. Synti tuli maailmaan ja synnin takia ihminen ajettiin ulos paratiisista. Tällaisia ikäviä asioita tapahtui mutta synti ei tullut ihmisen sisälle.
Surullista on se, että lapsikasteteologia on vain joukko valheita ja Raamatun vääristelyä.
Perisynti ei ole totta
6
117
Vastaukset
- Anonyymi
Papit tekevät tekosynnin, kun he valehtelevat lapsikasteen pelastavan. Ei kai ihmiset valehtelemalla pelastu.
- Anonyymi00007
"kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
Sanasta löytyy lupaus: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Siis jokainen saa omien tekojen mukaisen palkan. Palkkaa, hyvää tai pahaa, ei makseta toisen tekemien tekojen mukaan, ei kummien tai vanhempien uskosta. Mutta kukaan ei myös joudu tuomittavaksi isoäidin ja Aadamin tekemien syntien takia.
Nooan eikä Danielin vanhurskaus ei ollut kykenevä pelastamaan heidän omia lapsiaankaan: sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
Jos minä antaisin pahain petoeläinten käydä halki maan ja ne riistäisivät siltä
lapset ja se tulisi autioksi, niin ettei kukaan siellä kulkisi petoeläinten tähden,
niin nämä kolme miestä, jos olisivat sen keskellä, eivät voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikiansa eikä tyttäriänsä; ainoastaan he itse pelastuisivat, mutta maa tulisi autioksi.
- Anonyymi00004
Paavali sanoo synnin asuvan hänessä , uudestikastajat kieltävät monessa kohdin Jumalan sanan
- Anonyymi00005
1600 vuotta kristikunta yhtenäisenä uskoi kasteen ja ehtoollisen merkityksen Jumalan sanan mukaan kuten tänäpäivänä . Uskonpuhdistuksen jälkeen alkoi esiintyä uudestikastajien ryhmiä ja 1900 luvulla helluntailaisuus .
- Anonyymi00006
Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
Luterilainen kaste on päälaen kastelua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110825- 408067
- 1235201
- 693528
- 1103526
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi303483- 613380
- 333137
- 512460
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak341956