Ihonsisäiset finnit! Apua!

Osaisko joku antaa neuvoja miten päästä eroon ihonsisäisistä finneistä? Minulla on ollut aknea jo ainakin 6 vuotta ja viime aikoina juuri tuollaisia ihonsisäisiä näppylöitä, eli ihon alla tuntuu valtavia patteja, ulospäin näyttävät punaisilta ja tulehtuneilta. Nämä "patit" ovat todella kipeitä ja vaikka niitä ei olisikaan kerralla montaa, koko naamaa särkee. Olen hoitanut akneani vuosien ajan voiteilla (mm. Skinoren, Differin, Brevoxyl jne.), syönyt pari antibioottikuuria (olisko ollu Tetralysal tjsp., Roaccutania EN ole syönyt), tämän vuoden puolella kävin valohoidoissa. Välillä iho on vähän parantunut, mutta nyt patit ovat taas ilmestyneet. Mikä olisi paras apu näille ihonsisäisille finneille? Mitään voiteita tuskin kannattaa käyttää, iho kuivuu vain ulkoapäin ja näyttää vaan rumemmalta. Syön tällähetkellä Harmonet-merkkisiä E-pillereitä, jotka sain ihan näiden iho-ongelmien takia. Onko kenelläkään kokemusta k.o merkkisistä pillereistä, onko kukaan syönyt niitä aknen takia? Olen kuullut että E-pillerit auttais todella hyvin akneen, mutta enpä tiedä.. Kuulemma Diane Nova auttais paremmin akneen kuin tuo Harmonet, tarvittaessa voin pillerien merkin varmaankin vaihtaa. Jos E.-pillereistä ei ole apua, mitä muita keinoja päästä eroon näistä finneistä oikein on? Alan tällähetkellä olla jo epätoivoinen kun leuassa on neljä kovaa tulipunaista pattia ja koko naamaa jomottaa!
2813
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Olen itse kärsinyt aknesta lukiosta asti. Minulla akne ilmeni lähes kaikenlaisissa muodoissa mitä sitä ikinä löytyykään. Silloin söin Tetrasykliinä (josta ei ollut mitään apua) ja Diane Novaa, joka kyllä hävitti ns.tavalliset finnit, mutta ei auttanut noihin ihonsisäisiin ollenkaan. Niistä ihonsisäisistä olenkin kärsinyt sitten aina tähän päivään asti, kunnes kyllästyin ja menin ihan ihotautilääkärille (sitä ennen tyhmänä olin vain käynyt yleislääkäreillä, mutta eihän ne mitään tajua). Sain sellaisen antibioottikuurin kuin Dalacin. Ihan muutamassa päivässä se lääke alkoi vaikuttaa niin, että ihonsisäiset finnit puhkesivat, eli märkää tuli ihan valumalla ulos. Parissa viikossa parantui paise. Nyt ihon sisällä ei enää edes tunnu sitä onkaloa, joka sinne normaalisti on jäänyt tuollaisen ihonsisäisen finnin jälkeen. En osaa sanoa, että miten tästä eteenpäin, kun lääkkeet loppuvat, mutta tällä hetkellä vaikuttaa hurjan hyvältä eikä uusia ihonsisäisiä finnejä ole tullut.

Mutta kuten itsekin olet huomannut mitään liuoksia ei kannata käyttää, koska ne vain kuivattavat ihon pintakerroksen ja naama näyttää vielä kamalammalta. Joten jos haluaa näyttää edes jokseenkin ihmismäiseltä niin suosittaisin ihan rasvaamaan sitä näppyläkohtaa tavallisella ihovoiteella, niin ettei kuivuus pääse yllättämään. Kun ihon pintakerros on kunnossa, siihen voi sitten päälle vetää meikkivoidetta ym. Kysy lääkäriltäsi Dalacin-kuuria. Itse sain siihen päälle vielä samannimistä liuosta, mutta sitäpä en ole käyttänyt, koska siinä tosiaan iho alkaa hilseillä pahan näköisesti. Mutta sitähän voi sitten käyttää niihin tavallisiin finneihin.

Äänestä
  • Millainen tuo Dalacin-kuuri on? Onko se yhtä vahva kuin Roaccutan? Onko paljon sivuvaikutuksia? Voiko nuorikin saada sellaisen kuurin, (olen 16)?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nimetön kirjoitti:

Osaisko joku antaa neuvoja miten päästä eroon ihonsisäisistä finneistä? Minulla on ollut aknea jo ainakin 6 vuotta ja viime aikoina juuri tuollaisia ihonsisäisiä näppylöitä, eli ihon alla tuntuu valtavia patteja, ulospäin näyttävät punaisilta ja tulehtuneilta. Nämä "patit" ovat todella kipeitä ja vaikka niitä ei olisikaan kerralla montaa, koko naamaa särkee. Olen hoitanut akneani vuosien ajan voiteilla (mm. Skinoren, Differin, Brevoxyl jne.), syönyt pari antibioottikuuria (olisko ollu Tetralysal tjsp., Roaccutania EN ole syönyt), tämän vuoden puolella kävin valohoidoissa. Välillä iho on vähän parantunut, mutta nyt patit ovat taas ilmestyneet. Mikä olisi paras apu näille ihonsisäisille finneille? Mitään voiteita tuskin kannattaa käyttää, iho kuivuu vain ulkoapäin ja näyttää vaan rumemmalta. Syön tällähetkellä Harmonet-merkkisiä E-pillereitä, jotka sain ihan näiden iho-ongelmien takia. Onko kenelläkään kokemusta k.o merkkisistä pillereistä, onko kukaan syönyt niitä aknen takia? Olen kuullut että E-pillerit auttais todella hyvin akneen, mutta enpä tiedä.. Kuulemma Diane Nova auttais paremmin akneen kuin tuo Harmonet, tarvittaessa voin pillerien merkin varmaankin vaihtaa. Jos E.-pillereistä ei ole apua, mitä muita keinoja päästä eroon näistä finneistä oikein on? Alan tällähetkellä olla jo epätoivoinen kun leuassa on neljä kovaa tulipunaista pattia ja koko naamaa jomottaa!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu