Eikö romani yhteisöllä oo varaa haudata vai pitääkö kaikki saada tukina.
Mää hautasin mutsin ..niin kaikki kulut alle 1000:- euroa.
Halvin arkku,polto ,yhteishautaan ilman nimikilpeä oli vainajan tahto.
Ei juhlittu seurueen voimmin ykköset päällä.
Miks nää tarttis jotain muuta?
Ei vainajat tuu takaisin vai mitä tekis.
Rahan kerjuu hautauskuluihin
27
764
Vastaukset
- Anonyymi
Uhri ei ole romani vain hänen 3 lastaan on puoliksi. Uhri menetti äitinsä 2 v si ja ei hänellä ole kuin vähävaraiset isä ja muu suku .Ei pidä olla kateellinen siitä .Sä olet sentäs elossa vielä joten mietippä vähän .
- Anonyymi
Eikö isät yhtään katso kenen kanssa tyttäret liikkuu? Järkikin sanoo ettei näiden kanssa olla MISSÄÄN tekemisissä!
- Anonyymi
"Uhri ei ole romani vain hänen 3 lastaan on puoliksi. Uhri menetti äitinsä 2 v si ja ei hänellä ole kuin vähävaraiset isä ja muu suku .Ei pidä olla kateellinen siitä .Sä olet sentäs elossa vielä joten mietippä vähän ."
Olen elossa ja töihin oon menny 15 vuotiaana ja elättäny itteni ilman tukia.
En todellakaan oo kateellinen Uhreille ja hänen miehelleen.
Mutta ei hautaamiseen tarvi paljoo laittaa.
Suurin virhe on tällä työllä ollu kun on ruvennu mannejen porukkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö isät yhtään katso kenen kanssa tyttäret liikkuu? Järkikin sanoo ettei näiden kanssa olla MISSÄÄN tekemisissä!
Minkäs isä sille voi, että (ainakin lähes) täysi-ikäinen, kaunis ja fiksu tytär voittaa sen kaikkien haluaman Jännämiehen ja varmuuden vuoksi vielä paukahtaa paksuksi, oikein-tuplatiineeksi? Mietipä vain, miten itse toimisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkäs isä sille voi, että (ainakin lähes) täysi-ikäinen, kaunis ja fiksu tytär voittaa sen kaikkien haluaman Jännämiehen ja varmuuden vuoksi vielä paukahtaa paksuksi, oikein-tuplatiineeksi? Mietipä vain, miten itse toimisit.
Meillä ei tyttäret tuo mitään matuja kotiin. Edes pitsalähetit ei käy. Kyllä nuo olis heitetty niskaotteella ulos! Muistan kun kaveri erehtyi mainitsemaan kotonaan näistä edes sanan, niin selkäsaunan isältään sai! 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uhri ei ole romani vain hänen 3 lastaan on puoliksi. Uhri menetti äitinsä 2 v si ja ei hänellä ole kuin vähävaraiset isä ja muu suku .Ei pidä olla kateellinen siitä .Sä olet sentäs elossa vielä joten mietippä vähän ."
Olen elossa ja töihin oon menny 15 vuotiaana ja elättäny itteni ilman tukia.
En todellakaan oo kateellinen Uhreille ja hänen miehelleen.
Mutta ei hautaamiseen tarvi paljoo laittaa.
Suurin virhe on tällä työllä ollu kun on ruvennu mannejen porukkaan.Minä maksoin Äitini hautajaiset ja silloin ei säästellä .Arkku ,hautakivi,lehtiilmoitus ja muut kulut 6,779€ .Vaikka polttohautaus eli tuhkaus silti en halvinta arklua ostanut 2,500€ maksoi .Mun Äidistä kyse niin silloin ei rahasta pihistellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olivat kuulema laitokses alkaneet jo seurata likka oli 15
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olivat kuulema laitokses alkaneet jo seurata likka oli 15
Tästä voi tehdä omat päätelmät perheenoloista jo monennessa sukupolvessa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä maksoin Äitini hautajaiset ja silloin ei säästellä .Arkku ,hautakivi,lehtiilmoitus ja muut kulut 6,779€ .Vaikka polttohautaus eli tuhkaus silti en halvinta arklua ostanut 2,500€ maksoi .Mun Äidistä kyse niin silloin ei rahasta pihistellä.
Outoa - oletko suomalainen lainkaan? Isä opetti, että kuollessa potkaistaan mies ojaan pois kulkijoiden tieltä - ja näin pitää hänellekin tehdä. Mitään hautajaisia ei järjestetä.
- Anonyymi00024
Anonyymi kirjoitti:
Outoa - oletko suomalainen lainkaan? Isä opetti, että kuollessa potkaistaan mies ojaan pois kulkijoiden tieltä - ja näin pitää hänellekin tehdä. Mitään hautajaisia ei järjestetä.
"Outoa - oletko suomalainen lainkaan? Isä opetti, että kuollessa potkaistaan mies ojaan pois kulkijoiden tieltä - ja näin pitää hänellekin tehdä. Mitään hautajaisia ei järjestetä."
Suomessa ihmiset haudataan ,venäjällä on tää sun suosima tapa.
Tehän jätätte poikanne,isänne Ukrainan pelloille ,ojiin mistä siat ja koirat ne
popsivat suihinsa.
- Anonyymi
Kun ei oo päivääkän tehny työtä vain hakannu ja raiskannu lapsia.
Niin tässä tulos.
Eikö tota ukkoa voi karkottaa Intiaan tai mistä noi loiset on tuleet- Anonyymi
Kunniakansalaisinahan näitä kuin muitakin Matuja nykyiset sisäiset vihollisemme pitävät ja kohtelevat. Kaikki on näille ilmaista, aivan kaikki. Ja kun ansiokkaasti toteuttavat perinnäistapojaan, niin ei tuomita kuin muodollisesti ja saavat mojovaat korvaukset. Pääsevät sitten pian jatkamaan perinnäistapojaanja taas juristit saavat syyn nauraa matkalla pankkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunniakansalaisinahan näitä kuin muitakin Matuja nykyiset sisäiset vihollisemme pitävät ja kohtelevat. Kaikki on näille ilmaista, aivan kaikki. Ja kun ansiokkaasti toteuttavat perinnäistapojaan, niin ei tuomita kuin muodollisesti ja saavat mojovaat korvaukset. Pääsevät sitten pian jatkamaan perinnäistapojaanja taas juristit saavat syyn nauraa matkalla pankkiin.
Paluujunaan koko sakki ja takaisin kohti isiensä itämaita, kiitos!
- Anonyymi
Tämä "kansallinen vähemmistö" elää rinnakkaisyhteiskunnassa , omien lakiensa ja tapojensa mukaan eikä puoliverinenkään ole missään arvossa noiden silmissä , siis tällaiset tapahtumat ovat täysin hyväksyttäviä heidän silmissään ja arvoasteikoissaan ... Näiden kanssa ovat myös omat "suvakkimme" nostaneet kädet pystyyn mutta tuo halvatun hoivavietti on saanut heidät haalimaan kaikki Päiväntasaajan maankiertäjät KELAn hellään hoivaan ja veronmaksajien harteille joilla istujia olisi ollut ennestään yli oman tarpeen ...
- Anonyymi
Ja lisää kehitysmaalaisia lappaa ovista ja ikkunoista maahamme...
- Anonyymi
Saran sukulaiset/lähiomaiset jotka sen rahakeräyksen aloitti, he eivät mielestäni ole romaneja...
- Anonyymi
Saran mies on romani ja romaneilla on rahaa maksaa hautajaiset mennen tullen.
Romaaniyhteisö voi pistää 20000:- euroa kun kuitenkin on tilanteen aiheuttaneet.
Eri jos valkolainen olis murhapolttanu romaanin perheen .- Anonyymi00025
Vähemmästäkin rahaa kertyy kun ovat koko ikänsä painaneet niin perkeleesti töitä! Suorastaan työhulluja!
- Anonyymi00026
Kyllä Romaneilla on varaa hautajaisiin pistää rahaa vaikka miten,koulussa oli aikoinaan Romaniporukka joka esitti rutiköyhää,mutta kun perheen vanhin ja ainut poika kuoli niin hautaiset kesti viikon ja hautakivikin on suurin mitä hautuunmaalta löytyy.
- Anonyymi00028
Tottahan toki yhteiskunnan hyväksi ja sille täysin pyyteettömästi elämänsä käyttäneelle kuuluukin haustausmaan suurin ja mahtavin hautakivi! Varsin vaatimattomia nuo on kuitenkin olleet vaikka kyseeessä on varmastikin ollut erityisen arvostettu yksilö, jota kuuluisi muistaa vähintään vastaavan kokoisella muistomerkillä kuin Sibeliusta!
"Veistos painaa 24 tonnia, ja siinä on yli 600 putkea. Monumentti on 8,5 metriä korkea, 10,5 metriä pitkä ja 6,5 metriä syvä."
Mieluummin vielä suuremmallakin. Olisi edes jonkin verran näkyvyyttä. - Anonyymi00031
Arvaappa maksoivatko itse?
- Anonyymi00027
Tekijä on vasta epäilty .Jos palon syytä tai sitä millä aineella palo sytytetty tuomio on vain kuolemantuottamus .Siks se on nyt vain epäilty taposta. Ihmettelen jos epäilty on sytyttänyt palon niin miks hän oli vain pyyhe ympärillään juossut talosta ulos kun alastomuus on heidän kulttuurissa tabu.
- Anonyymi00030
Monesko kerta tuo on kun työnnät samaa tarinaa palstalle? Voithan sinä itse uskoa ihan mitä vaan ja mistä vaan niin paljon kuin haluat, mutta jätä toisille uskottelu pois.
Sitäpaitsi vähän "hitaampikin" tekijä saattaisi ymmärtää että toimimalla päinvastoin, eli juuri niin kuin hänen ei olettaisi toimivan, on edes jonkinlainen mahdollisuus harhauttaa ulkopuolisia uskomaan sitä mikä on tarkoituskin. Ainakin niitä jotka ovat yhtä "hitaita" kuin itsekin!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1174898Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1163979Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2223913Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1741374En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155